Mobilem v Česku voláme 28 let. Podívejte se, čím se tehdy volalo

Názory k článku

Jirka1or  |  16. 09. 2017 15:49

Minuta hovoru přišla na 20 korun a platilo se i za příchozí volání.
.............................................................................................
Příchozí hovor stál 3.80kč.Později si z těchto nefunkčních analogových telefonů stavěli radioamatéři Převaděče v pásmu 70 centimetrů. Ty fungují dodnes, ke spokojenosti radioamatérské komunity a lze jimi komunikovat i přes internet s PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jaohn87  |  16. 09. 2017 16:13

Jak jste se bavili o tom opakovaném mačkání stejné klávesy, kvůli napsání např. písmene Z, tak co takhle používat slovník T9. Já jej používám na Nokií N93i dodnes a jsem stejně rychlý nebo i rychlejší než na dotykovém mobilu. Např. pokud píšete pomocí swipu, tak stále nejste o nic rychlejší než já na N93i. Také mě mrzí, že jste se moc nezmínili o velmi bohatém příslušenství u starších mobilů - např. Nokia N93i měla možnost připojení externí klávesnice pro psaní mailů apod. Ale jinak moc pěkná nostalgie :) . Díky za video!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
mike-biker  |  16. 09. 2017 20:06

Také jsem měl v roce 1992 mobil. Ne, že bych chtěl frajeřit, ale tenkrát bylo docela náročné mít pevnou linku, ne-li nemožné.
Platil jsem 1.800 Kč a měl jsem v tom 30 minut ve špičce a 20 mino špičku.
Běžná měsíční útrata ca 6.000. Jediná prodejna Eurotelu byla v Hostivaři, pak ještě tuším v Jindřišské. SIM karty nebyly.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
LadDys  |  16. 09. 2017 20:44

Drbat budem :D ..... T68 byl sice telefon s barevným displejem, ale tuším že nebyl první. První byl myslím komunkátor 9210 (4000 barev). Ale nejsem si 100% jistý. A první tel int. fotoaparátem byla nokia 7650. Asi budu muset oprášit veterány :D https://pixhost.org/show/80/51786261_20170916... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Nyny  |  16. 09. 2017 21:18

Můj první telefon byl SONY CM-DX 1000 dodnes na něj vzpomínám

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ronn_sk  |  17. 09. 2017 01:24

Prvy mobil s farebnym displejom bol siemens s55 s 256farbami a pripojnym fotakom tusim 0,3MPx aspon u nas. Prvy mobil s integrovanym fotakom bol nejaky Sharp.
Moje prve mobily
Motorola T2288 z cca r.2001 ktora uz vedela CSD wap
Alcatel OT511 - jeden z najmensich z mobilov, jeden z prvych s polyfonyckymi zvoneniami
Nokia 3510i - nastupca 3510 s farebnym displejom 4096 farieb
Motorola V500 - jedna z najkrajsich vyklapaciek svojej doby, softverovo sa dalo spristupnit prehravanie 3GP videi, rovnako mala vtedy najjemnejsi 148ppi a 1,9 palcovy farebny displej
Sony Ericsson K750i - vtedy spickovy 2 MPx fotak
Sony Ericson P900 - moj prvy smartfon :) OS Symbian 7.0 UIQ v2.1
LG KU990 Viewty - moj prvy dotykovy mobil ovladany prstami s rezistivnym displejom, hovorilo sa mu iPhone killer :)))
Nokia E75 - OS Symbian s vysuvacou qwerty klavesnicou
8 mobilov za 10 rokov a uplne prvy mobil som drzal v ruke pred 20timi rokmi a bol to Siemens S6 :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
honzatrx  |  17. 09. 2017 14:21

NMT fungovalo i zpočátku celkem slušně, ale výhradně jako vozidlová instalace se ziskovou půlmetrovou anténou na střeše a 25W zesilovačem. Já té době už používal modernizovaný AMR, uvolněný pro veřejné použití, sice byl pevně nainstalován v autě, ale zas jsem platil jen měsíční paušál 2000 a to bylo vše, žádné další hovorné atd. Nešlo volat na zahraniční čísla a při přejezdu po republice se dle okresu musel ručně přehodit kanál dle přiložené tabulky,to mne ovšem nijak netrápilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
egee  |  17. 09. 2017 15:25

Moje historie
Motorola TX770, Dancall HP2711, Nokia 5110, Bosch 608, Siemens s6,Siemens s10, Siemens s10 active,
Nokia 3210,Nokia 6210, Nokia 6230, Nokia N82,Nokia N70,Nokia N97, Nokia N8,
a současnost
Samsung S3, Samsung Galaxy S4 i9505 černý, Tab S 10.5 LTE Titanium Bronze (SM-T805)+LG3 32GB,Samsung s6 edge plus 64 GB, chytré hodinky Samsung Gear S3 Frontier

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 09. 2017 22:19

Vzhledem k tomu, že jsem pracoval u operátora a tam jsme dokonce měli nařízené telefony měnit v určitém intervalu - aby nikdo neměl příliš zastaralý telefon a nevypadalo to blbě, když se bude s někým bavit a "reprezentoval", tak jsem měl telefonů opravdu hodně.Nesouhlasím s tím, že díky mobilu by člověk byl "otrokem techniky". Naopak IT&Telco mě baví už od mala právě proto, že mi to umožňuje být v kontaktu s lidmi...Navíc i mobil člověk musí umět používat. Ano, je blbé, když jsem někde ve společnosti, tak se přestat bavit a hrát si celý večer s mobilem, ale to nedělám. Každopádně je super mít mobil, když třeba stejně jenom někde čekáte a tak si vyřídíte maily, něco najdete, napíšete si nějaký text - cokoliv.Dost často třeba děláme s kámoši to, že když jenom tak někam jedu nebo jdu a kromě samotného pohybu se jen nudím, tak někomu zavolám a klidně hodinu pokecáme a mezitím si on i já jdeme kam potřebujeme, poradíme se atd. Hodně takhle volám z handsfree na kole - bohužel, existuje hodně míst, kde signál není.Každopádně mi vadí současná politika operátorů, ceny atd. Osobně bych byl proto, aby existoval jenom JEDEN tarif, mírně nad ARPU, v kterém bude všechno neomezené a konec. Což znamená 300 Kč měsíčně a neomezené volání, SMS i data. K tomu jedna nabíječka "minutová" (pro lidi, kteří vůbec nevolají a mají to třeba jenom na příjem nebo pro doktora) + stejný 300 Kč balíček a hotovo.Žádné složité ceníky, speciální nabídky, akce atd. Pak by se mohly zrušit i "prodejny", SIM by se distribuovaly přes trafiky a obchody, kde si ji člověk koupí a přes Internet nebo po telefonu zařídí její aktivaci. A kdo potřebuje nějakou technickou poradu, vysvětlit, že přijímá hovor zeleným tlačítkem, tak by si to normálně zaplatil u někoho komerčně, ale nemyslím si, že toto by měl v roce 2017 zajišťovat operátor.Nakonec když řeším různé jiné a mnohem dražší IT služby jako hosting, servery atd., tak taky nechodím nikam "do prodejny", ale všechno si vyberu normálně na webu, případné další speciální služby doladíme přes Internet nebo telefonicky, zaplatím normálně on-line a není problém.Takže nevidím důvod proč dnes by vůbec měli existovat nějací "poradci operátora" pro tarify a SIM. Je to něco úplně běžného a v supermarketu se mnou taky nikdo "nevede jednání" o tom jestli si dám chleba, housky nebo rohlíky a jestli bude lepší normální máslo nebo pomazánkové

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
_Rocco_  |  16. 09. 2019 15:40

To je toho... Moje máti dělala skoro cely zivot na poště. A tak jako státní zaměstnanec jsme měli od 80 let pevnou linku. V činžáku, jeden vchod 24 bytů, byli jsme jak ústředna, lidi si k nam chodili zavolat. Uz ani nevim, kolik nám za to dávali peněz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr_R  |  16. 09. 2019 16:15

Philips Fizz :) to byly stroje :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor