Mobilking v Polsku válí, zná recept na úspěch

Sto tisíc zákazníků za půl roku a první místo mezi zbylými šesti virtuály! U nás zatím věc nevídaná a neslýchaná...

Na začátku června jsme přinesli takové menší okénko do zahraničí, konkrétně pohled k našim severním sousedům a s ním spojený recept jak být úspěšný virtuální operátor. Zhruba před čtvrt rokem se dostal Mobilking na pozici polské jedničky s pětačtyřiceti tisíci zákazníků, které získal během pouhých tří měsíců. Pokud byste o Mobilkingu snad ještě neslyšeli, pak vězte že „Mobilní král“ je virtuální operátor, který funguje v síti tamějšího T-Mobile. Co je ovšem zajímavé je skutečnost, že na polském trhu působí čtyři plnohodnotní operátoři a rovnou sedm (!) virtuálů. Takže v porovnání s našimi luhy a háji jde o ostrý kontrast, když u nás jak dobře známo zatím o virtuálního operátora nezavadíte.

Nahota u věřících zabírá

Jak je všeobecně známo, Polsko je nábožensky smýšlející země a právě zde uhodila investiční skupina Penta, provozovatel Mobilkingu a U:fona u nás, hřebík na hlavičku. Distinktivní a kontroverzní reklamní kampaň samozřejmě způsobila bouřlivou reakci. Ale svůj účel plní, během půl roku totiž Mobilking získal rovných 100 000 zákazníků! Nový virtuální mobilní operátor se zaměřil výhradně na muže, kteří se považují za „opravdový chlapy“. Dle průzkumů se totiž muži, kteří se zajímají o sport a chlapskou zábavu, nedokázali dříve identifikovat s žádným operátorem. Známost značky v cílové skupině dosáhla za krátké období neuvěřitelných 80 %. Vše co je třeba k využívání služeb operátora je startovací sada, ty jsou k dostání v maloobchodní distribuci v celém Polsku, počet prodejních míst vzrostl na 40 tisíc.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Startovací balíček Mobilkingu s volitelným bonusem a jeho obsah • tohle na věřící zabírá: naplácejte jim (zde)!

Od svého startu dosáhl Mobilking se svou kontroverzní, avšak zábavnou reklamní kampani skvělé výsledky. Jeho web navštívilo přes dva miliony uživatelů, televizní reklamy se staly hitem portálu YouTube, kde je shlédlo přes sto tisíc uživatelů. Průzkumy rovněž ukázaly, že pojem mobilní operátor si většina mužů začala v prvé řadě spojovat právě s Mobilním králem. Ten se navíc dal na dráhu nebo lépe řečeno plochou dráhu sponzorství Polské extraligy tohoto velmi populárního sportu.

Hlavně super ceny

Abych vše ale nepřičítal řekněme odvážné reklamní kampani, není na škodu se podívat na ceny, které jsou dle mého zjištění mnohem nižší než u nás. hovory do všech sítí vyjdou na 3,60 Kč za minutu při účtování po sekundách (!), textovka stojí jen 1,10 Kč. Stejně jako za minutu hovoru zaplatí zákazníci i za MMS a 100 kB stažených dat, účtuje se po celých stovkách kilobajtů. Do multimediální zprávy jde napsat až tisícovka znaků, její celková velikost může být až 300 kB u datových přenosů nezáleží na technologii připojení (GPRS/EDGE/UMTS). Otázka je kolik je to na místní poměry, například u Orange stojí minuta na předplacence okolo 4,60 Kč a textovka rovněž 1,10 Kč, T-Mobile má minutu okolo 3,50 Kč a SMS za 1,40 Kč. Zbylí virtuálové jsou více méně podobní.

MOBILKING předplacená karta
volání za minutu3,60 Kč
účtování1+1
SMS1,10 Kč
MMS3,60 Kč
data (za 100 kB)3,60 Kč

Schválně si jen tak porovnejte kolik platíte vy... Jen pro zajímavost, sazbu blízkou 3,60 Kč za minutu dostanete u nás třeba u tarifu Kredit 1200 od T-Mobile s měsíčním paušálem 1 428 Kč a účtováním 60+30, lépe vychází porovnání s Vodafonem, ten nabízí při účtování 60+1 sazbu 3,40 Kč u svého Nabito 1150. Nejveseleji vychází porovnání s O2, u něj Mobilkinga „trumfnou“ jen ty nejvyšší paušály NEON XXL Basic a Simple 1980 za mnoho tisíc měsíčně.

Expanze je na spadnutí

Mobilking určitě nezůstane jen v Polsku. Své know-how se do konce roku chystá investor vyvézt ještě alespoň na jeden evropský trh. Alfou a omegou je samozřejmě domluva s některým tradičním operátorem o pronájmu infrastruktury. Je možné, že se právě teď jedná o podmínkách vstupu „mobilního krále“ na náš trh. Konec konců Mobilkingův vlastník, investiční skupina Penta, už v česku podniká (vlastní také U:fona). Abychom však zbytečně nevířili spekulace, nemáme žádné informace, ani náznaky o tom, že by se na příchodu Mobilkinga do ČR pracovalo...

Mohlo by se zdát, že by mohla Penta své aktivity u nás spojit a českého Mobilkinga provozovat v síti U:fona. Tam je ale evidentní překážkou použitá technologie CDMA, která znemožňuje běžné distribuční cesty virtuálního operátora, kdy si uživatel koupí jen SIMkartu, strčí ji do svého stávajícího telefonu a už může volat. Na druhou stranu by se silně atraktivní, sportem a sexem sršící Mobilking mohl stát jakýmsi odděleným prodejním kanálem pro poněkud nevýrazného a stále jen minoritního U:fona. 

V českých zemích byla myšlenka na virtuálního operátora dosud rázně zamítána, ale prostor by se zde hypoteticky také našel. Ve 40miliónovém Polsku je sedm virtuálů, takže proč by se neuchytil alespoň jeden i v našich 12 miliónech? Proti této myšlence hovoří celkové rozdělení mobilního trhu a více než 100% penetrace.

Reklamy se povedly

O reklamách už byla řeč, takže pokud chcete trochu nasát atmosféru, kterou okolo sebe Mobilking šíří, můžete zkusit zavítat na jeho web. Zajímavá je třeba právě sekce reklam, kde najdete ještě dvě flashové hry, pozadí na plochu s tématikou ženy (překvalivě) a „Gorace laski“, což sice nevím, co znamená, ale to plácání holek po zadečku je celkem zábava. Na stránce se stahovatelným mobilním obsahem Sport+Relax to už rovnou vypadá jako na erotických stránkách. Proto snad nikoho neudiví, že je sem přístup až od 18 let. Příjemnou zábavu.


Ženy jsou dnes emancipované, na některé profese se ovšem nehodí - jedna z reklam Krále mobilů
Diskuze (26) Další článek: Nokia 5320 XpressMusic: na hudbu chytře (test)

Témata článku: , , Startovací balíček, Pol, Úspěch, Mobil, Ostrý kontrast, Nejvyšší paušál, Recept, Domluva, MOBI, Mobilní král, Nahota