Zdravim,
prisel jsem na par pohledu na vec. Posledni dobou velmi zalezi na dobre zvolene marketingove strategii, ktera hlavne proda vyrobek ( co by byla Nokia bez reklamy, myslete, ze by bez vyborne zvladnute podpory prodeje mela celosvetove 36% podil na trhu s mobily?).
Presny opak je Ericsson. Takhle znacka pusobi velmi "profesionalne, technicky na vysi". Ale to dnes nestaci. Osobne se domnivam, ze Ericssony jsou celkove lepsi, ale ten marketing je spatny.To jsou dva extremy.
A ja mam mobil proto, ze potrebuji jeho funkce - jak si clovek zvykne v jedne krabicce mit budik, kalkulacku, zaznamnik...,tak nechce nic jineho. Proto mam telefon. Zjistuji, ze ho dokazu bez problemu vypnout.
Posledni dobou mi jde ale i o styl. Libi se mi auto, tak si ho koupim. Navic moje N6210 me tlaci v kapse, ale to je i diky zmene mody, nosim tesnejsi kalhoty. Takze si koupim mensi stylovy mobil s funkcemi, ktere potrebuji.
A co se tyka kultury telefonovani? Rozciluji me mobily, ktere zvoni nahlas ve spolecenske mistnosti. V case, kdy ma vetsina mobilu vibrace, to je drzost. A nejvic oznameni sms zpravy na mobilech Nokia. Je legrace pozorovat, jak vsichni tasi sve krabicky, kdoze byl ten stastny....
Existuji standardni spolecenska pravidla - lide by meli znat i pravidla o telefonovani. Nekdy to velmi rusi, zejmena v zamestnani.
Vsichni mi mladsi pribuzni se kloni ke znacce Nokia- vyborny marketing a spousta funkci prave pro mlade. Myslim, ze je to chyba ostatnich vyrobcu, kterym zde ujel vlak.
Proc napriklad u nekterych typu mobilu nelze vymenovat kryty? Ano, zhorsi to odolnost mobilu, ale...... napr. Ericsson T65 - zde ztraci Ericsson prave proto, ze nema dobry stylovy low-end pro mlade. Proc ma tak spatnou klavesnici na sms, kdyz prave v nejprodavanejsim segmentu, zakaznici pisi tolik sms. Proc nemaji nokie 3*10 pamet na sms. To jsou proste faut-pas!!! Nebo proc maji motoroly stale vnejsi antenu. Myslim, ze vetsina zakazniku uprednostnuje vnitrni...
Vasek