Mobily a telefonování v Rusku: spousta překvapení

Diskuze čtenářů k článku

denys.ryl  |  17. 05. 2018 13:53

Teď se to dá zařídit úplně jiným způsobem :D A to sice tak, že si prostě koupíte kartu sítě MTS s hromadou internetu (příklad: 10 GB za asi 100 Kč) a využíváte pouze internet :D A je to :D Více zaplatíte za vízum ( http://rusko-viza.cz/turisticke-vizum-do-ruska/... ) než za internet v Rusku :DDD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
učytel_češtiny  |  01. 09. 2004 01:24

V Moskve jsem stravil dobu ktera se da pocitat na leta, kdyz jsem precetl celou diskuzi tak vsechno co jsem chtel napsat/upresnit uz padlo, ale par reakci bych mel.


1. Zajimalo by me, odkud cerpal autor informace (obecne) a konkretne kde vzal cenu predplacene karty od Megafonu za cca 1500 Kc. Na www jsem se nedival, ale cca pred rokem jsem ji kupoval za asi 200 RUR s 5$ kreditem. Zalezi samozdrejme jakou, tech tafiru na predplacenkach bylo vic, kdyz jednu velmi vyhodnou Megafon prestal nabizet, distributori kterym zustaly stare zasoby patricne zvedli cenu, az kolem 1000 RUR. Ale 1500 se mi zda ujete.


Pro JEGE - vytoceni osmicky neni "specialni" brana, je to jen predcisli na mezimestske a mezinarodni spojeni. Treba do CR se vola 8-10-420xxx.


EVZEN - Ano, da se to tak delat, ze kazdou chvili pouzivat jinou kartu, ale moc pohodli v tom nevidim, navic zalezi, na koho ty karty porad registrujete. Jen tak je vam ve stanku nikdo neproda, takze bud si priplatite, nebo mate hodne kamaradu :) Ale ti si pak ani neskrtnou.


MOSKVA - je to jen detail, ale myslim ze moc lidi nevi co je to SNS. Je to Spolecenstvi nezavislych statu, (rusky SNG), laicky receno staty ktere se oddelily od byvaleho SSSR.


RUSSIA - moc tomu neverim, ale budiz, je to mozne. Spis by me zajimalo, jak to skoncilo. Ale nerikam ze se to nemohlo stat! Kdyz to budu soudit podle sebe, byl jsem mockrat jak s ceskym mobilem v Rusku, tak s ruskym v Cesku. To bylo v poradku. Akorat jednou jsem mel na fakture nekolik duplicidnich hovoru, coz mi po podani reklamace okamzite priznali a penize vratili formou predplaceneho kreditu.


CHIPPMAN - plne souhlas, jinak kde presne v moskevske oblasti jsi? Ja byl sice v Moskve, ale do oblasti jsem casto zavital, treba jsme meli vedle tebe "daču" )


No a kdyz bych mel shrnout me "mobilni" zazitky v (pouze) Moskve, tak vyzkousel jsem vsechny tri GSM operatory a je to stejne jak u nas. U nas Eurotel, v Moskve MTS. U nas T-M, v Rusku Beeline (Autor zminuje VilmelCom, je to jako Radiomobil a Paegas). U nas Oskar, v Moskve Megafon.


Pred sesti lety jsem pouzival MTS, mel  z dostupne GSM nabidky nejlepsi pokryti atd. Byl to proste leader v Moskve a mozna i jinde, to nemohu posoudit. Ale mel i nejhorsi povest na ruskych serverech ze krade. Proto zacal nabizet pred cca 2-3 roky jednou denne bezplatny vypis za jedno zuctovaci obdobi bud na email, nebo faxem.


Pak jsem presel na Beeline (Vimpelcom) z duvodu, ze cast mych kamaradu na nej presla, mela ho i moje holka, a take ze 1 MB GPRS byl a je za 19 centu bez ruskeho DPH, tj. asi necelych 6 Kc s dani. Na GPRS si nemuzu stezovat, a podle nekterych prispevku na diskuznich serverech jsem mel asi stesti, protoze zadne vyraznejsi vypadky jsem nezaznamenal (krome wapu). Ale podle me ted uz neni v MTS a Beeline rozdil. Ale byl jsem s nim spokojen a cislo mam aktivni do dnes.


Mel jsem i Megafon, a to z toho duvodu, ze nabizel velmi levne volani do CR + SMS. Volani z mobilu do CR bylo tusim 26 centu s DPH (tj. asi 9 Kc), z ostatnich moskevskych GSM operatoru to bylo plus minus 1,70 $, tj. asi 50 Kc. Chvili jsem jej pouzival, ale pak jsem se vratil k Beeline, protoze pokryti nebylo nejlepsi a telefon mi vydrzen cca dva dny, oproti puvodnim trem - ctyrem dnum. Megafon by se dal v nasich podminkach porovnat s Oskarem, ovsem Megafon v Moskve svou sit zatim stavi a zdokonaluje, jinak pokryva velkou cast severozapadni oblasti Ruska a tam je treba zase leadrem on.


Jinak nejlevnejsi volani z Ruska, nebo spis Moskvy je pres karty neco jak napr Telecom nabizi XCall, minuta hovoru na pevnou linku byla 11 centu, na mobil tusim 22 centu. Kvalita hovoru byla dobra, prodleva asi necele pul sekundy, coz myslim, ze je zanedbatelne.


Co se tyka ruznych doplnkovych sluzeb, jako pocasi, vtipy, horoskopy, jdopravni zacpy na hlavnich silnicnich tazich, to je samozdrejme v nabidce. Jak v hlasove, tak i vetsinou v SMS forme. Dale treba zamluveni listku do kina, pomoc advokata pri autonehode, kam jit dnes vecer, buzeni po telefonu atd., ale to uz pouze telefonickou domluvou za zvysenou sazbu, zhruba 1-3 $/minuta, podle sluzby.


Pokud prijede clovek s (nejen) ruskym mobilem do CR, vyplati se srovnavat. ET nejdrazsi, TM uprostred, Oskar 1x levnejsi (pro rypaly: 1x nic je nic, takze 2x levnejsi). Ted se bavim jen o cene.


A kdyz to shrnu, vzdy se vyplati pri delsim pobytu v zahranici si poridit kartu mistniho operatora. Jinak predplacenky se prodavaji bud na obcanku/pas, roaming a volani do zahranici je platny do doby expirace viza (u cizince), u obcana RF do konce platnosti obcanky. Ale to je pouze v pripade MTS. U Beeline predplacenky (Bee+) se aktivuje roaming pri kreditu 50$ a vic, deaktivuje se pri 20$ a min. Ale to je predplacena sluzba. Pokud clovek pouziva "kreditni" formu (tj. pausal), musi se na roaming skladat zaloha, okolo 100$.


Kdybych mohl doporucit, pokud nekdo pojedete do Ruska obecne, je lepsi si koupit SIM kartu primo v autorizovanych prodejnach, a ne nekde ve stanku u metra. Problem je v tom, ze (lisi se podle operatora) mobilni spolecnost aktivuje nektere sluzby az kdyz prijde smlova do od dealera do te ktere mobilni spolecnosti. Napr. u MTS volani do zahranici, ukazani cisla volajiciho atd.Ale to hlavni je v tom, ze je tam nejmensi hrozba zneuziti osobnich udaju k aktivaci cisla pro treti osobu. Kdyz jsem odjizdel z Moskvy a chtel jsem regulerne odhlasit cislo v MTS, zjistil jsem, ze mam na sve stare pasove udaje registrovanych 6! telefonnich cisel. Bylo to z doby, kdy jsem byl v Moskve pouze na mesicni turisticke vizum a prodejce si asi myslel, ze se jsem bezny turista a uz neprijedu. Takze zaregistroval dalsich pet cisel na me udaje a mel jsem stesti, ze nikdo nesel do hlubokeho minusu (jak popisoval sve praktiky EVZEN), protoze by to bylo zdlouhave reklamacni rizeni, ikdyz verim, ze v muj prospech.


Chtel bych toho napsat hodne, ale neda se to jen tak srovnat, jednotlivy operator ma kazdou chvili nejakou akcni nabidku... Kdo bude mit nejake otazky, rad zodpovim.


Tak dobrou :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
učytel_češtiny  |  01. 09. 2004 01:40

Pro STASEK: citace:


Jedna maličkost autorovi unikla, a to, že se za místní hovory, takřa nic neplatí. Takže pokud máte moskevské číslo +7(095) y xxx xxx, tak vám místní volají jako na pevnou linku, čili takřka zadarmo.


Neni to pravda, autorovi nic neuniklo, zalezi na interpretaci. Ikdyz mate mobilni moskevske cislo (oznacovano jako prime), plati hovor volany (ikdyz to treba volajici z formatu cisla nepozna, zdali se jedna o pevnou sit, nebo mobilni, a muze mu to byt jedno). I mobilni site maji sva trojmistna predcisli, cisla v Moskve maji 7 znaku. prvi tri cislice znamenaji oblast Moskvy (telefonni uzel), popr. predcisli mobilniho operatora. Ale nezasveceny clovek to nepozna.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jege  |  01. 09. 2004 12:36

Je to tak, jak to pisu, vytocenim 8 se volajici dostane pres specielni "branu" ven, na mezimestsky hovor. Prakticky to funguje tak, ze mistni ATS, ktera treba nema propojeni na mezimestske linky, po prijeti 8 prepoji hovor na specialni ATS, ktera toto propojeni ma, ta si zpetnym dotazem na puvodni ATS zjisti cislo volajiciho a az pak ho "pusti ven". Pokud je tato specialni ATS pretizena nebo se ji nepovede zjistit cislo volajiciho (nemela by pak komu nauctovat hovor), pak se mezimestsky hovor neuskutecni.


Pokud dokazete zakodovat stejny zpetny dotaz na mistni ATS jako tato "vnejsi", dostanete taky zakodovane cislo volajiciho, ktere pak staci dekodovat a vite, kdo vam vola. Na tomto principu jsou uz hezkych par let v Rusku k dostani telefony s AON (automatickym urcenim volajiciho), ktere maji takovou spoustu nastaveni a moznosti, ze az ted se k nim zacinaji priblizovat nejnovejsi mobilni telefony.


Tady je strucny vypis moznosti takoveho telefonu (citace z fora "Sovetsky mobilni telefon"):


Apropo, uz pred 10-15 lety byly v Rusku v prodeji telefony na pevnou linka, ktere meli pamet na 100 odchozich cisel, 100 prichozich cisel (ANO, uz tenkrat umely CLIP - identifikaci cisla volajiciho), 200 cisel zapisniku, filtraci hovoru (bily seznam, cerny seznam), hlasovy vystup ("Vola Vam cislo XYZ"), kratky zaznamnik na cipu, dlouhy zaznamnik na mikrokazete, 99 melodii, hlasity telefon,10 budiku, pripominac, automaticky opakovac nabiranych cisel (moznost se dovolavat na x cisel v zadane skupine, az do uspesneho spojeni nebo do zruseni prikazu -mimoradne uzitecna vec pri volani na urady!), hlidani bytu pres doplnkova cidla a automaticka vystraha na 3 zadana cisla, timer, stopky, automaticke zapnuti a vypnuti spotrebice v urcenou dobu, dalkove ovladani beeperem, dalkove ovladany skryty odposlech mistnosti a spoustu dalsich funkci, ktere se u nas zavadi az nyni (napr. CLIP na pevne analogove lince).

Uvnitr byl to mikroprocesor Z80 (znalci vedi), stejny jak v Sinclairu (aspon myslim), takze se daly naprogramovat skoro libovolne funkce. A o problemech s nedostatecnou technologii mluvi to, ze tohle se muselo montovat do korpusu od Panasonicu takovym stylem, ze se nakoupily nejlevnejsi a nejjednodussi telefony Panasonic, vyhazely se originalni vnitrnosti a a namisto nich se tam namontovaly tyto aparaty. Vyslo to levneji, nez vyrobit nebo koupit samotne korpusy! A vysledna cena byla cca 50 - 100$ podle typu a vybaveni (zaznamnik, hlasovy vystup, mnozstvi pameti na cipu a pod.)!!!

A ted mluv o ruskych telefonech!!! Ukaz mi neco takoveho za podobnou cenu na trhu u nas!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
učytel_češtiny  |  01. 09. 2004 15:34

Diky za vysvetleni principu, to jsem nevedel. Ale laicky receno je to predcisli na mezinarodni a mezimestske spojeni  Je to jako kdybych nekomu tvrdil, ze se z Ceska vola do zahranici pres specialni kod 00.


Jinak ten telefon o kterem se zminujete jsem mel, byl skvely, akorat nez to clovek nastavil, tak to chvili trvalo a hlavne to neslo bez manualu, protoze v tech zkratkach se clovek logicky nevyznal. Co si vzpominam, k tem funkcim bych jeste pridal ochrana heslem tel. seznamu a ztracenych volani, vystup na doplnkova cidla jsem naopak nemel. Setkal jsem se s nim v mnoha ruskych domacnostech, ale veskere jeho funkce vyuzil asi malo kdo, mozna i prave kvuli tomu slozitemu nastavovani. Nejpouzivanejsi funkce byly AON, hlasovy vystup a ztracena volani. A mozna opakovane vytaceni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chippman  |  01. 09. 2004 20:56

Ja jsem v moskevsky oblasti - EGORIEVSKY RAJON, primo "gorod"" Egorievsk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
učytel_češtiny  |  02. 09. 2004 09:51

Tak to nic, tam to ani neznam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chippman  |  31. 08. 2004 20:52

Jsem v RF (moskevska oblast) pul roku a koupil jsem si SIM operatora BEELINE, karta stoji cca 250rublu i s 5$kreditem (da se sehnat v Moskve i za 100rublu). Ceny: prichozi mobilní hovory jsou BEZPLATNE, prichozi a odchozi na pevnou i odchozi na jineho operatora 0,22$; odchozi na BEELINE mimo spicku 0,055$ a ve spicce 0,11$; SMS kamkoli (i do CR) 0,09$. Samotny kredit se da koupit 5$, 10$, ......., napr 5$ stoji od 145 do 175rublu. Jo a netarifovany prichozi hovor je do peti sekund, neplatite omylne hovory. Takze predplacenka v RF ma mnohdy daleko lepsi ceny nez tarif v CR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Russia  |  30. 08. 2004 21:52

Když jsem byl v roce 1999 v Petrohradě měl jsem tehdy ještě paušální tarif od Eurotelu a ten nenažraný ruský roamingový operátor mi naúčtoval služby, o kterých jsem ani nevěděl. Tak například, když jsem se pohyboval z jedné mobilní buňky do druhé, stálo mne to 180,- Kč. Pak jsem vypnul telefon a  3 dny jsem ho nepoužíval a pamatoval jsem si to přesně, protože to bylo ve dnech třetího, čtvrtého a pátého května. A když mi přišla faktura od Eurotelu v těch dnech co jsem měl vyplý telefon mi roamingový operátor naúčtoval jednorázové sazby 250,- Kč za každý den.


Celkem jsem musel vysolit 6 900,- Kč.  Kdybych místo toho raději trávil dovolenou někde ve Francii, faktura by byla o 4000,- Kč tenší. Ale možná se už to tam zlepšilo. Jo, rusáci jsou pěkní hnusáci, říkal jeden antikomunistický disident. Rusáci se chovaj jako američané a proto i zpoplatňují hovory.


Však jeden komouš tuším se jmenuje Vojtěch Filip, nejsem si jistý prohlásil nedávno v jedné diskuzi, že by on sám byl pro, kdyby se do zákona vložila věta, že mobilní operátoři musí vybírat poplatky za příchozí hovory a tyto poplatky by dostával stát jako daně. Vždyť chodit s mobilem je přece luxus, že jo Randsdorfe ? 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
harlekin  |  30. 08. 2004 21:50

maji je drazsi nez u nas a nebo levnejsi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moskva  |  30. 08. 2004 23:16

mobily tam jsou zhruba stejne drahe jako u nas


obcas nejaky vyjde levneji, ale zase maji jen 12 mesicni zaruku a to pouze na uzemi RF pripadne SNS, takze pripadny nakup pri kratke ceste do ruska pro cizince nema cenu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markoff  |  31. 08. 2004 19:46

ak si chces precitat recenzie najnovsich mobilov z Ruska aj s cenami, navstiv server(v anglictine):


http://www.mobile-review.com/index-en.shtml


asi tolko ku kecom o "komousoch" a predsudkoch o zaostalych Rusoch, myslim ze 99% krajin na zapad od Ruska by sa tesilo keby malo najnovsie modely mobilov tak skoro ako v Rusku, kedze u mobilov tam jednoznacne plati castokrat ironicky pouzivane - Krajina kde zajtra znamena uz vcera.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CZ03  |  30. 08. 2004 20:29

Funguje tam narodni roaming? ..kdyz se treba nekdo se SIM globalni site dostane do miste kde je jenom nejakej ten lokalni operator.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra.s-chatt  |  30. 08. 2004 18:24

Tuto,pro nas mnohdy exotickou krajinu jsem uz nekolikrat navstivil a musim rict,ze tu jde rozvoj mobilnich komunikaci (a nejen to,v Rusku je obrovsky potencial,jen ho sami rusove neumi dostatecne vyuzit) hodne rychle kupredu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tom  |  30. 08. 2004 17:24

kdyz uz tady byla zminena Italie tak neni to taky zeme kde plati operator clovekovi kdyz mu nekdo vola? tak rikajic pricita mu kredit za prichozi hovory? joo kdyby tohle zavedl oskar nebo nekdo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
riso  |  30. 08. 2004 21:48

Po precitani diskusie ma zarazilo, ako sa niektori cuduju, ci tuzia po niektorych sluzbach, napriklad po plateni operatora za prichadzajuce hovory. Na Slovensku napriklad EuroTel na Easy karte, ked na nej prijmete hovor z cudzej siete, prirata 1 Sk/min. Kazdy tyzden (ak sa nemylim) zrata sucet vsetkych prichadzajucich hovorov za dane obdobie a pripise na ucet konkretny pocet korun. Za sluzbu sa plati 30 Sk/3 mesiace.
Dalej zvyhodnenie jednej primarnej oblasti Slovak Telecomu zase ponuka Orange pri programe Pausal 30 mini a Pausal 30 maxi. Po prevolani 30 minut za 240 Sk (v pripade mini), ktore su urcene len pre hovory do Orange a ST, mozete na vybrane UTO (ktore si sami urcite) telefonovat za zvyhodneny poplatok (prakticky lacnejsie ako do vlastnej siete, ide asi o 2 Sk/min.
Zial, nemam pri sebe cennik, ale nema ani zmysel uvadzat presne udaje. Ide o to, ze kazda krajina ma svoje specificke sluzby. Napriklad sekundova tarifikacia od prvej sekundy je zboznym prianim vsetkych Cechov, u nas sme na nu uz zvyknuti pekne dlhy cas. Alebo rozne vikendove minuty, ktore ziskate uz skoro ku vsetkym pausalom - ide o dvojnasobok minut, ktore mozete minut vo vlastnej sieti po prevolani predplateneho balika. Alebo vlani dal EuroTel 99%-nu zlavu na hovory na jedno vybrane cislo na obdobie 1 roka po zaviazani sa na 2 roky. Takze kazdy mesiac dotycny prevolal po tyzdni 55 minut za 480 Sk a mohol frajerke volat skoro zadarmo az do konca fakturacneho obdobia. Velkym rozdielom je aj aktivacny poplatok: u nas v pohode kupite startovaciu predplatenu kartu za cenu kreditu na nej (napr. momentalne Easy s novou SIM a cislom a kreditom 300 Sk za 249 Sk), aktivacia pausalneho programu je bezne okolo 100 Sk.
Asi uz staci..:)
Ale mame oproti CR aj mnozstvo nevyhod. Napr. hovor z predplatenky do cudzej mobilnej siete (napr. Orange - EuroTel) cez pracovny den za 15 Sk/min, pricom do Europy na pevnu za 5 Sk/min a na mobil za 11 Sk!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kato  |  30. 08. 2004 16:34

Dost me zarazil Panasonic Jestli se autor neutal a je to opravdu pravda, tak ten prekvapujici zaver, ze "hvezdna trojka" mela v prvnim ctvrtleti nadpolovicni vetsinu trhu a v druhem uz ne, tak je to prave Panasonicem Coz me dost prekvapuje... Aneb srovnani - Nokia 1. ctvrtleti 0.962 mil a ve druhem 0.925 mil, zatimco Panasonic mel v 1. ctvrtleti "pouze" 0,105 mil a ve 2. ctvrtleti uz 0.930 mil. To je drasticky narust jako hrom S jakym modelem Panasonic prisel, ze takhle pohnul s prodejnosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miroslav MATYÁŠ  |  30. 08. 2004 15:05

Ono to placení příchozích hovorů není jenom Ruským specifikem. V USA se totiž u mobilních hovorů také platí příchozí hovory!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
štepan  |  30. 08. 2004 14:45

H,¨mmm komouši používaj dost véčka !


To je překvapení, ale jak je vidět Nokia jde do prdele !


I samsung jí předběhl no teda a siemens jí šlapá na paty.


SE na tom není nejrůžověji ale alespoň posiluje,zatímco nokie..............................ach jo já to nokii tak přeju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moskva  |  30. 08. 2004 23:19

no, rusove jsou tedka asi tak stejny komousi, jako ty, ty pako kapitalisticky


vecka frci hlavne v asii, a to i v tech tebou milovanych nekomunistickych zemich, jako japonsko, jizni korea atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stasek  |  30. 08. 2004 12:48

Jedna maličkost autorovi unikla, a to, že se za místní hovory, takřa nic neplatí. Takže pokud máte moskevské číslo +7(095) y xxx xxx, tak vám místní volají jako na pevnou linku, čili takřka zadarmo.


Takže operátor musí z něčeho žít. Dříve třeba z toho že si na účet přihodil nějaký ten dolar navíc.


Určitě se někdo najde, kdo napíše, jak to tam přesně je s voláním v RF.


Jinak děkuji za zajímavý článek a těším se na další takové podobné.


 


stb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moskva  |  30. 08. 2004 23:30

upresnuji, ze z pevne linky volate temer zadarmo na jakykoliv mobilni telefon moskevskych operatoru , tedy nejenom na moskevska, ale i federalni cisla (903, 905 atd)


a prave proto jsou ty prichozi hovory placeny


z mistnich (napr. moskevskych) mobilnich telefonu jsou prichozi hovory u vetsiny tarifu a operatoru zdarma, a hovory z mobilu stejneho operatora jako mate vy jsou zdarma temer vzdy


navic tam uvedli velmi levny GPRS mnohem drive nez u nas a neustale se moskevsti operatori prehani v uvadeni ruznych technickych vymozenosti, potrebnych i nepotrebnych, ktere u nas zatim nejsou


na druhou stranu trochu zaostavaji v signalu v moskevskem metru, kde zatim ani jeden operator nema zdaleka plne pokryti vsech stanic


pokud budou dalsi dotazy, piste do diskuze , rad provedu osvetu na tema GSM v RF

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  30. 08. 2004 12:47

Nenit o nahodou jine - puvodni CDMA je ve svete jiz docela dlouho a proto se ptam: jakou rychlosti umoznuje datove prensy, pokud se jedna o rychlost do 100 kb/s je to puvodni CDMA , stejne jako pokud slouzi pouze k telefonovani a datrove prenosy neumoznuje.


U nas je CDMA 1xEV-DO , a to je jiz jine - je to jiz sit tzv. 3 generace. Takze, prosim neplest si pojmy - timm dochazi k mateni siroke verjnosti, ktera si mysli, ze se u nas nove instaluje jiz leta pouzivany system, ale ve skutecnosti se instaluje novy system CDMA 1xEV-DO - nova sit 3 generace !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rasťo z Ríma  |  30. 08. 2004 09:41

Účtovanie odkiaľ voláš a kam (ako pevná linka) funguje ešte v Taliansku u operátora TIM. Tarif sa už neponúka, ale viem o veľa ľuďoch čo ho ešte používa. Samozrejme to platilo mobil - pevná linka a dalo sa pekne ušetriť. Hovor do vybranej UTO boli asi o polovicu lacnejší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  30. 08. 2004 10:22

Tohle tu dělal i Eurotel.  V 98´ nabízel NMT tarif Region, za 695Kč paušál, 50 volných min, 4Kč za volání v kraji, 12Kč do cizího kraje. A + 5% dph 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Evzen  |  30. 08. 2004 08:56

V Rusku jsem byl skoro měsíc, volám tam pravidelně a příští rok se tam zase na měsíc chystám a musím říct že jsem to čekal horší. Zajímavé je, že mnoho lidí, kteří si koupí předplacenou kartu s ní jdou hluboko do mínusu a pak koupí novou (proto mám od několika lidí již 10 číslo ). Článek není špatný, ale dalo se toho napsat mnohem více. Snad příště.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  27. 09. 2004 21:57

To jde?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hombree  |  30. 08. 2004 08:50

Jen vice podobnych clanku z takovychto zemi !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaja  |  30. 08. 2004 08:29

ajajaj,panove,Donbass( ne Donbas) je soucasti Ukrajiny,nikoliv Ruska!Poprad taky neni Cesko.A jinak zajimavy clanek,aspon nekde je Nokia v outu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mocoft  |  06. 09. 2004 18:44

Pravda. Donbas je v Norsku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  30. 08. 2004 00:13

Velmi zajimavy clanek, doufam ze se z nej cesti operatori nepouci...jeste abych platil za prichozi hovory...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NobodyWasHere  |  30. 08. 2004 01:03

No, není to zas tak dávno, co se platili příchozí hovory i tady (NMT u Eurodatlů první cca 2 roky provozu) a to pěkně tučně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  30. 08. 2004 09:40

není to tak dávno co byla žena v zemi našich vzorů, v zemi neomezených možností. A dost nadávala, že na mobilu musí platit jak za příchozí hovory, tak i za volání na bezplatná čísla. Pak mi známí, kteří jsou v Americe již delší dobu vysvětlili, že se to musí chápat jako poplatek za luxux - chceš to mít zadarmo - hledej nebo pořiď si pevnou linku. Chceš být mobilní - tak zapla't.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
honza  |  30. 08. 2004 13:43

NO tak US je taky padla na hlavu tam zachvilku budou platit i za vzduch co dychaj!
Nevim nevim jak by s tim pochodil TM,ET,OS u nas...lidem by se to asi znacne nelibilo, ale pokud by to zavedli tak by lidi platit museli stejne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jege  |  31. 08. 2004 21:45

Proc by to mela byt sila? Naopak, je to velice logicke, i kdyz nekdy neprijemne reseni stavajici situace. V Rusku se totiz mistni hovory NEPLATI, v ramci pausalu (a to celkem nizkeho) jsou zcela zdarma v libovolnem mnozstvi a delce (taky to vyuzivaji a kecaji treba 80 minut v kuse a to nekolikrat denne). Mezimesto se vola pres specialni venkovni "brany" vytocenim 8, ktera si nejdrive specialnim zpusobem zjisti cislo volajiciho a nauctuje mu mezimestsky hovor na specialni ucet, ktery pak prijde postou.


Mobilni cislo muze byt taky mistni a tudiz volani z pevne linky na takove cislo je zdarma. Jelikoz to ovsem nekdo musi zaplatit, nauctuje se to majiteli volaneho mobilniho cisla. Volajici neplati nic. Proste tam nefunguje system propojovacich poplatku, ktery se pouziva v CR.


Krome mistnich mobilnich cisel se pouzivaji cisla federalni, na ktere se vola jako mezimesto pres 8, defacto to funguje jako "virtualni mesto", do ktereho se musite dovolat. Jelikoz tam vas "skasne" operator pevne linky za mezimestsky hovor, muze byt prichozi hovor na federalni cislo zdarma (ale nemusi, pokud se pevny operator s mobilnim nepodeli).


 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldx  |  27. 09. 2004 21:53

Tohle zni jak z 19. století ... pan Bell by měl asi radost Holt moderní technika, ale uz ne mozky, co ji ridi a pouzivaji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor