Mobily od Telefóniky: web místo operačního systému

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 44

Názory k článku

avatar
01. 03. 2012 16:28

Rychlejší? Aplikace napsaná v HTML/CSS/JS přece nemůže být rychlejší než aplikace pro iPhone napsaná v Objective-C a zkompilovaná do nativního kódu... Nehledě na to, že programování v XCode/Objective-C je mnohem pohodlnější než bastlit nějaký HTML/CSS/JS v textovém editoru (vím, že existují IDE, ale pohodnější než Storyboard v XCode to není). Jestli to chtějí pouštět na levném pomalém HW, tak cesta přes HTML/CSS/JS nevede, na tomhle jedině nativní kód/androidí JIT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 03. 2012 13:41

Když tak čtu tady ty názory... tak se dívím až na pár světlých výjimek, co se leze za lidi. Všichni tu lamentují nad FUP, stavem pokrytí a tím, že když nebude jedno, nebo druhé, nepůjde telefon používat. Vždyť v článku je napsáno, že aplikace půjdou spouštět i off-line. A k FUP a signálu... Tohle zařízení rozhodně není navržené pro náš trh, protože tady by to opravdu působilo legračně. Na druhou stranu se mi moc nezdá, že pokud by to člověk používal jako laciný telefon(dnes bez OS), nemyslím si, že by ty objemy dat byly tak vysoké.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 03. 2012 10:12

Aco třeba navigace?
To budem odkázáni jen na google mapy? Nebo nám přepíšou navigon atd, do html5?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 03. 2012 10:05

Když vidím, jak (ne)funguje FireFox na Androidu, děsí mé, že na svém prohlížeči chtějí založit celé fungování telefonu ^^;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 03. 2012 09:25

Jestli to chapu SPRAVNE, tak to v podstate bude zarizeni, ktere ma v sobe jakysi VIRTUALNI STROJ (neco ve smyslu jako Java) a pres ten se spousti aplikace (od obycejne kalkulacky pres telefonni aplikace az po hry) a to vse lze i LOKALNE (tzn. ze NENI treba mit permanentni pripojeni na net). Mno me to prijde sympaticke a pokud bude Mozilla makat, tak se muze dostat do obehu a tomu HODNE pomuze i cena.
PS: Napada me jeste jedno tema HODNE spojene s dnesnimi telefony a tim jsou AKTUALIZACE. V tomto pripade vlastne pujde hlavne o aktualizaci toho virtualniho stroje (resp. Firefoxu) a to by mohlo byt klidne proveditelne na VSECH zarizenich bez rozdilu hardware

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 03. 2012 00:32

S FUP na našem trhu a "stoprocentním pokrytím"- kdy za městem není občas ani GPRS, to bude sranda: net se vypne po 5minutách, protože FUP, nikdo nic neuslyší protože max GPRS (leda snad ve městě), neustále přetížené takže se nikam nedovoláš. Jo to bude budoucnost, už se těším...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 02. 2012 21:20

Jo hezký, ale až nebude FUP a bude LTE, ale to si pak radši každý koupí nějaký smartphone :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 02. 2012 20:29

Moc tomu nevěřím. Ano, ušetří se na licenci za OS, na výkonu CPU, paměti a "disku". Ačkoliv streamovat hudbu a video jde již dnes, málo kdo to dělá z důvodu mizerného datové připojení, takže na tom seušetří. Setřit na displeji bude cesta do pekla a ta RAM c CPU a licence nebude 90% ceny. Už dnes se sežene levnej funkční Android pod 4.000CZK.
Ale naději to má, ale on se Google přizpůsobí a předpokládám, že nabídne pro Android také 100% podporu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 02. 2012 18:51

Chapu vas lidi co tu komentujete a odsuzujete to, ale pravda je, ze se jenom bojite zmeny. Samozrejme ze to nebude na hrani her jako na ctyrjadrech, ale jak uz bylo psano, tento system bude pro telefony, ktere budou atat asi tolik jako dnesni telefony bez OS(ty lepsi) a za tuhle cenu, pro nenarocne uzivatele jak delane, jenom neodsuzujte vec ktera jeste neni ani hotova a nikdy jste ji nevideli. Jsem zvedavy jestli a jak se to Telefonice a Mozille povede, akorat doufam ze ten prohlizec nebude takova tragedie jako na PC(ted si trochu protirecim, ale whatever)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 02. 2012 18:25

Bože to je blbost, ale úplně blbá...
1) to bude mít strašnou spotřebu energie, takže ikdyž člověk nebude nic moc dělat, tak to ani do toho večera nevydrží (znám moc dobře, když mám puštěnou synchronizaci každé blbosti
2) FUPko co tu máme by stačilo tak na půl dne a to by ani člověk "nechtěl nic online dělat"
3) pokrytí 3G je mizerný z pohledu republiky a taky lokálně má malej dosah v budovách - máme barák ve svahu a v těch "hlubších místnostech" už prostě signál 3G není
4) ikdyby tomu stačilo EDGE, který je v čr prakticky naprosto všude kromě nějakých míst, tak pořád se můžete dostat do situace, kdy něco přenášet online nejde - třeba zrovna teď o víkendu jsem byl v jedné hospodě co je ve sklepě a tam nebyl žádnej signál a zrovna jsem si chtěl najít jízdní řády - offline aplikace v pohodě
5) i na 3G to prostě bude pomalejší než offline lokálně uložený věci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 02. 2012 17:34

problem bude zaprve rychlost dat.. a za druhe, a to mi prijde jako dulezitejsi - vydrz baterie.. pokud je system porad pripojen k netu, tak je to otazkou hodin.. osobne si myslim, ze to v nejblizsich letech budoucnost nema.. je to jako s alternativnim pohonem.. ty technologie uz sou davno, ale nepustej se do vyroby, pac by se to nelibilo rafinerkam atd.. stejne tak se tady budou bourit vyrobci hw, pametovych medii atd.. ani s cloudem to neni nejaka vyhra.. Edit : coz me dovedlo k tomu, ze pokud se ma vyvoj hnout nejakym zajimavym smerem, je potreba zamerit se na vyvoj baterii.. precijen porad vidime jak budou telefony ohebny, budou se moct srolovat, jenze porad je po displayi druha nejvetsi soucastka prave baterie, ktere maji pro smartphony katastrofickou kapacitu.. a myslim si, ze hodne lidi by radsi zaplatilo za telefon, kterej bude mit vydrz treba tejden, nez za neco kde nebude pevny OS..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 02. 2012 15:43

Takže Chrome OS pro mobily?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 02. 2012 15:37

Vzhledem k tomu ze to bude komplet online, bude se "datovy" provoz OS platit? Nebo ho daji zdarma.A pak by me zajimalo jak to bude s funkcnosti, tam kde je mizerny signal a datovat se da jen pres gprs :D Tam ten telefon snad ani nebude mit cenu zapinat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 02. 2012 14:16

Tak tohle bych mohl požívat tak den, pak by mi došel FUP!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 02. 2012 14:05

A bude to vůbec umět telefonovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 02. 2012 14:02

WebOS od HP byl na úplně stejném principu, v podstatě celý systém a všechny aplikace, vše bylo programované v javascriptu.Problémem (a důležitým faktorem zaříznutí) bylo, že výkon systému řádně pokulhával a například hladké animace a opravdu bleskovou odezvu na gesta se nikdy nepovedlo realizovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 02. 2012 13:29

Trolling po kyslíkovsku:
1. Snížit FUP
2. Nabídnout telefon který bez internetu nefunguje
3. ???
4. Profit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 02. 2012 13:20

"Pod Safari běží ještě operační systém iOS, kdežto „HTML5 Phone“ tam žádný nemá."
- Minimalne Linuxove jadro tam bude. Jen budou nejake casti osekane aby stacilo malo pameti a jednoduchy HW.The Open Web Device FAQ, presents Boot2Gecko as middleware, a layer between the OS and actual applications, where the operating system will be a Linux derivative, similar to Android.
http://mozillalinks.org/2012/02/telefonica-announ... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
29. 02. 2012 13:19

tady se bijou veci - rychle/vykonne, levne, vybaveneHTML aplikace nikdy nebude rychlejsi/vykonnejsi nez binarni programy,
levne pristroje nemuzou byt z principu vykonne, (i kdyz vykonnost je relativni)
HTML5 Phone nebude nikdy tak vybaveny jako pristroj se systemem, protoze mnoho funkci je spjatych s OS a nejaky api funkce prohlizeci to nenahradijde jen o dalsi pitominu za tezky $$$

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
29. 02. 2012 12:50

proč nepoužijí WebOS, který je opensource a je vlastně postavený na stejném principu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 02. 2012 12:50

Zkousel jsem vcera Boot2Gecko na svem Samsungu Galaxy SII a myslim, ze sanci na uspech to rozhodne ma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
? trew.x  |  29. 02. 2012 12:44
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor