Mobily v Japonsku na vlastní kůži (reportáž)

Diskuze čtenářů k článku

Marek  |  28. 01. 2004 01:50

Poslednim japonskym hitem je SANYO TS41 s novinkou SONIC SPEAKER. Zvuk je prenasen vibracemi v kostech primo do sluchoveho nervu. Telefonujte bradou, celem a nebo treba loktem! Vice na http://www.flyingczechman.org

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  28. 01. 2004 01:56

http://www.flyingczechman.org/index.php?m=200401#31

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ruska vlastovka  |  28. 01. 2004 18:35

No to je sila . Na mikrofony, implementovane do sluchatka, jez se zastrcilo do ucha (takze komplet byl supernenapadny) jsem zvykly od Motoroly, aj mobil v zubu uz tu byl, ale tohle je fakt bomba . Bude to asi na podobnem principu.

Jinak super stranky, jen odkazy jsou obcas mrtve a videa po me chteji cosi doinstalovat, akorat ze se nikdy nedozvim co...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  29. 01. 2004 00:55

Diky za pochvalu.

Mimo Sonic Speakeru je TS41 normalni "veckovy" mobil. Prijde mi, ze se jedna spise o takovou legracku. Na druhou stranu v mistech, kde je opravdu hluk a mate problemy slyset co vam druha strana rika, se to "poslouchani kosti" docela hodi. Bohuzel timto zpusobem muzete zatim jen poslouchat a ne mluvit, takze clovek opravdu vypada divne.

Video je komprimovano kodekem DivX, ktery je volne k stazeni napr. v ramci baliku Nimo Codecs.

Co se tyce stranek o mrtvych odkazech nevim, ale pokud jsi nejake nasel, dej mi prosim vedet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
najt  |  25. 08. 2010 11:36

nevíte nějakej online shop v japonsku s mobily? díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  25. 01. 2004 15:35

A na AppleStore jste v Ginza Street nenarazil??? Je to celkem velky obchodňák...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ruska vlastovka  |  25. 01. 2004 22:18

Bohuzel nenarazil. Lilo jak z konve a casu bylo malo. A vetsinu jsme ho stravili na obede, protoze obed ve stolete restauraci "po japonsku" zabere strasne moc casu . Nicmene ta zkusenost je lepsi, nez ocumovani obchodaku, coz potvrzuji na vlastni bricho .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kato  |  23. 01. 2004 20:10

A co tam stoji takovy PocketPC nebo neco ve stylu XDAcka? (Vecka me neberou, ale takovy XDA )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ruska vlastovka  |  23. 01. 2004 21:52

Tak to bohuzel netusim, osobne to nepouzivam, takze to slo trochu mimo muj zajem. Vsude byly stejne hlavne jen telefony a fotaky. A v Akihabare jsem hlavne koukal na vysilacky a komunikace, navic to bylo takrikajic v behu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ruska vlastovka  |  23. 01. 2004 19:10

Samozrejme zalezi na vybave a asi taky ke kteremu systemu mobil patri (neni to jako u nas, ze telefon, co chodi v jedne siti bude chodit ve vsech ostatnich). Nasemu budoucimu UMTS napriklad odpovida jejich W-CDMA sit operatora J-Phone (jestli si to dobre pamatuji), meli jsme tam sebou Nokii 6650 a ta tam s ET kartou v pohode roamovala. A tento typ se u nas pouziva mj. na testovani UMTS site (aspon u ET).

Jinak nebyl problem sehnat vecko i za 10000 JPY, tj. kolem 2500 Kc. Sice treba nemelo detektor otisku a otaceci displej, ale za tuhle cenu bychom 3G vecku se dvema barevnymi displeji, fotakem a kdovicim jeste ledacos odpustili, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boss  |  23. 01. 2004 16:30

Dost mě udivilo když jsem si vydělil 19800 :4 vyšlo mě to komel 5 tácu,za ten našláplej tel na otisky prstů.Počítám že těch 19 tácu je oproti 14 s dph,to znamená že u nás kdyby teď byl nějakej telefon tak by stál nejmíň pětadvacet tisíc,to je ale tady zasranej komoužskej režim kterej naši zemi poslal jak ve vývoji tak v životě do hajzlu a za ty kretény  za totáče teď musíme platit. čím dál více se zadlužujeme,vše se privatizuje,to v japonsku je pohoda,ale zase je to tam všechno přísnější,můj příbuzný tam byl a říkal že jejich techniku budeme mejt až za sto let a to už oni budou lítat v kosmickejch lodích do supermarketů. Ale říkal že lidi jsou velice uzavření,jak kteří a policisté mají autoritu u všech.Trochu jsem odbočil ale stát by si měl uvědomit jak na tom špatně jsme a to se odvíjí v cenách.

 

 BOSS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ruska vlastovka  |  23. 01. 2004 18:50

Tak, prepnul jsem se konecne z FeedReaderu do Opery, abych porad nemusel psat velkymi pismeny.

Vezmu to poporadku:

- Dvoji cena nesouvisi s DPH, ale s tim, jestli si koupite mobil s cislem nebo si chcete nechat puvodni (to je ta drazsi varianta).

- Jejich technicka prevaha je obrovska (a alespon u starsi generace urcite i ta dusevni). Jenom uridit tu dopravu... tech svetelnych navesti, inteligentnich dopravnich znacek, informacnich systemu na pumpach, vse propojeno s navigacnimi systemy ve vozech... A ty mestske zeleznice... odhaduji nekolik set a mozna i tisic km zeleznicnich trati, kde ty hlavni tahy jsou slozeny i z deseti soubezne vedenych koleji, po nichz litaji v nekolikaminutovych intervalech mestske vlaky, expresy a obcas i monorail... a vsechno funguje. A kdyz stojite na nastupisti Shinkansenu a vidite tu nadheru, co projede okolo... (btw. osobne jsem videl tri uplne odlisne typy, pricemz ten nejnovejsi je naprosto uchvatny. TGV je mozna rychlejsi, ale zdaleka nepusobi jako vlak pristiho tisicileti).

Lide jsou uzavreni, to je pravda, ale pokud uz jste pratele, jsou velmi srdecni a to hlavne mladi, ti se taky dovedou pekne odvazat. Osobne se domnivam, ze se tohle dost meni k lepsimu, kolikrat se nestydej vmisit se do zabavy cizokrajne skupiny navstevniku - stalo se nam to nekolikrat v hotelu, kdyz jsme v noci "flamovali" v hotelovych laznich.

Co se tyce policie, musim souhlasit, ani na botickare si tam kravataci netroufali, jen zmatene pobihali kolem svych "provinilych" bouraku. A kdyz jsem jednou vyfotil vnitrek policejniho vozu, tak me malem sebrali . Servali me jako psa, uhadal jsem to jen tim, ze jsem rikal, ze maji super karu, very, very nice! .

O tom, co tam jezdi na silnicich, nema cenu ani psat. Takova nadhera! A nezvykle velke mnozstvi (hlavne novych) velkoprostorovych vozu pro minimalne 7 lidi, ale ty tu v Evrope nikdy neuvidite, nikdo to sem nevozi. Ale pomaloucku uz tahle moda zacina do Evropy taky pronikat, jen ty auta jsou zatim nekde na pul cesty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jake  |  23. 01. 2004 16:07

Parada, takhle to u nas bude vypadat fakt tak za 10. let!!! Halt nasi operatori a vyrobci evropskejch telefonu zaspali a to doslova!!! No snad se taky jednou dockame!!! A taky je z toho videt kam se ubira design telefonu-VECKA!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adam  |  23. 01. 2004 14:51

U toho mobilu s detektorem otisku prstu je na tlacitku s hvezdickou jeste auticko. Proc? Co to ma za funkci? Nevite nahodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mojmír  |  23. 01. 2004 13:55

Byl jsem v Japonsku na jaře a pohyboval jsem se metrem a vlaky po Tokiu a okolí. Je pravda, že ve vlaku nikomu mobil nezazvoní a nikdo netelefonuje, zato všichni píší SMS. Při nástupu do vlaku sice stojí tam, kde je označeno že jsou dveře ve čtyřstupech, ale kdo urve místo, ten ho urve a že by někoho pustili sednout neexistuje, i když nápisy tam jsou.

Ty jejich znaky jsou příšerné, v recepci hotelu byl internet 15 minut zdarma, PC má normální anglickou klávesnici, ale mezerník je rozdělený a jeho část je klávesa, která se přepíná do japonštiny. Než jsem zpočátku napsal mail, vždycky jsem na tuto klávesu zmáčkl a začalo mi to psát japonsky. Pak nezbylo než počítač resetovat a začít znovu.

Dlouho jsem nechápal, proč se tam nedá koupit normální pohlednice (nanejvýš celá sada), ale brzy jsem pochopil, že to je jako u nás se na poště dožadovat poslání dálnopisu nebo telegramu, což ještě počátkem devadesátých let byl běžný způsob rychlé komunikace. Dnes když Japonec chce poslat pohled, tak se vyfotí mobilem a pošle MMS.

A vůbec není pravda, že by to byli pilní mravenečci, když na něco nemají techniku, je to konec. Cestuje se tam tak, že si na mapě vyhledám stanici kam chci jet, u ní je cena, zmáčknu patřičný obnos do cílové stanice, hodím peníze a vypadne jízdenka a peníze zpět. Ale když jsme si chtěli koupit 20 stejných zpátečních lístků na příští den na výlet vlakem, to byl takový problém, že jim to trvalo hodinu. Tak kdyby u nás na nádraží prodávali jízdenky (také se to dělá přes počítač), tak tam pokladní bude 3 dny a vyhodí ji ve zkušební lhůtě. Stejnou neschpnost tam zažili lidé v bance při výměně peněz, před nimi byli 3 zákazníci a trvalo to hodinu. Odbavení na letišti při zpáteční cestě byl také horor. Zvážit 2 kufry, dát na ně visačku a hodit na pás do letadla byl pro ně obrovský problém.

Obchody s elektronikou, to je zážitek sám o sobě. Na jaře byl poslední hit záchodová prkénka (samozřejmě vyhřívaná), která ráno po dosednutí změří tlak, teplotu rosný bod a já nevím co ještě - také udělají těhotenský test. Po použití omyjí, vysuší. Jediné co ti Japonci ještě nezvládli je, že se musí zmáčknout, jestli tam sedí muž nebo žena. Pohlaví to zatím automaticky nepozná, to je velká závada. Ale to už není námět pro MobilManii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ruska vlastovka  |  23. 01. 2004 18:21

JO, PRESNE! MAM TU I FOTKU INFORMACNI TABULE Z NADRAZI, POD NIZ SE NACHAZELO HEJNO SAMOOBSLUZNYCH POKLADEN. NAS JAPONSKY DOPROVOD NA TU TABULI CHVILI ZDESENE ZIRAL A PAK SE MU NA NEKOLIKATY POKUS PODARILO ZAKOUPIT PRO NAS LUPENY (TO STESTI, PLATIL ON ). JE ALE FAKT, ZE KDYZ SE NA TU TABULI PODIVATE VY, NEDOJEDETE NEJSPIS VUBEC NIKAM A V JEJICH POKLADNIM SAMOOBSLUZNEM SYSTEMU SE EVROPAN BEZ PROSKOLENI TEZKO VYZNA. TA TABULE JE PROSTE OBROVSKA A JSOU NA NI NEJSPISE VSECHNY HLAVNI LINKY PO I PODPOVRCHOVE DOPRAVY SE VSEMI STANICEMI.

A TY JEJICH ZACHODY! ... FOTIL JSEM SI ODDELENI PRODEJE HAJZLIKU V NEJAKEM OBCHODAKU, CO BYL SOUCASTI NASEHO 16TI PATROVEHO HOTELU. ALE NEODVAZIL JSEM SE TO SEM POSLAT . CLOVEK ABY Z TOHO MEL PO RANU DEPRESE, ZE TEN HAJZL JE POMALU CHYTREJSI NEZ ON... A NAPROSTO OJEDINELE JSOU SYSTEMY NAPOUSTENI VODY PRES HORNI MISKU S NEJAKYMI KAMINKY A VONAVYM SAJRAJTEM...

NAOPAK NA LETISTI JSME ZADNE PROBLEMY NEMELI, SNAD KROME TOHO, ZE SI VYBIRALI MLADE HOLKY Z DAVU, JESTLI NEJEDOU LEGALNE PRACOVAT V JISTYCH SLUZBACH . PRI ODLETU ROVNEZ VSE PROBEHLO OK, JEN ME SVLEKLI I Z BOT, PROTOZE JSEM CHODICI SKLADISTE KRAMU A FURT JIM TO PIPALO .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Honzik  |  23. 01. 2004 12:12

Užasný jedinčný a neopakovatelný článek... Super... Diky za něj...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Klokan49  |  12. 07. 2017 23:17
Klokan49  |  12. 07. 2017 23:19
Arccos  |  23. 01. 2004 09:11

Puvodne jsem chtel napsat, ze jsme tu sto let za opicemi. Pak jsem si uvedomil, jak vypadaji prumerny Evropan a prumerny Japonec. Takze ted naostro: "Japonci jsou sto let pred opicemi." :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fidzi  |  23. 01. 2004 09:07

Neviete ci je teoreticka moznost, ze by u nich zakupeny mobil (konkretne DoCoMo N251iS) mohol fungovat aj u nas?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  23. 01. 2004 14:40

Ne. Japonske telefony funguji jen v Japonsku a navic nemaji ani slot na sim kartu. Cislo se do nich programuje podobne jako do nmt telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ruska vlastovka  |  23. 01. 2004 18:08

K TOMU SE VAZE TA DVOJI CENA NA CENOVCE NA OBRAZKU. NIZSI CENA PRY PLATI, KDYZ SI TO KOUPITE TAK JAK TO LEZI A BEZI, VYSSI CENA PLATI TEHDY, KDYZ SI CHCETE ZACHOVAT STARE CISLO A JE NUTNO TO NEJAK PREPROGRAMOVAT.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
meny  |  23. 01. 2004 08:56

Musim potvrdit, je to tam fakt s mobilama hodne supr. Mozna jeste Ginza je snad nejdrazsi a nejluxusnejsi cast Tokya, a lepsi (levnejsi) na nakupovani elektroniky je Shinjuku nez akihabara .  K elektricke siti, novejsi domy maji 2 typy el. zasuvek 100V a neco kolem 200V (myslim ze neco jako u nas). Na tech 100V pouzivaji normalni elektroniku a na to vyssi napeti pripojuji klimatizace ........proste narocnejsi spotrebice.

Meny
PrxRST();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sch  |  25. 01. 2004 20:12

typoval bych trifazovku a pak by to bylo 173V (odm. 3 krat 100)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  23. 01. 2004 07:09

2 autor: Jak jste změřil frekvenci v jejich el. síti?  Můj multimetr by měření frekvence a 100V nesnes , asi jste ale měl něco lepšího...

Asi tam mají trochu zábavnější telefony, ale mají hnusnější BTS   Nedokážu si představit, že bych si na krk vzal plastové zvířátko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ruska vlastovka  |  23. 01. 2004 18:03

Meril jsem jen napeti, frekvenci jsem vycetl Z webu. Merak jsem mel pravdepodobne podobny, jako vy .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor