Motocross 2 Freestyle: adrenalin do kapsy (recenze javové hry)

Freestyle motocross se těší stále většímu zájmu. Není se čemu divit: triky, které jezdci na svých motorkách provádějí, jsou divácky neuvěřitelně atraktivní. Tají se při nich dech a jde o život. Co takhle si to vyzkoušet na vlastní kůži? Nasaďte si helmu a jedem!
Motocross 2 Freestyle: adrenalin do kapsy (recenze javové hry)
Freestyle motocross mohou praktikovat snad jen blázni. Skákat s motorkou deset metrů vysoko, jezdit bez držení, dělat ve vzduchu salta... to hraničí se zdravým rozumem. Diváci se však náramně baví a tato adrenalinová podívaná je stále populárnější. Dokazují to nejen zmínění diváci, kteří vyprodávají haly, ale také čím dál tím širší pole působnosti, na němž se můžeme s freestylovou variantou motocrossu setkat.

Už se s ní nevídáme jen ve výstavních halách před zraky desítek diváků. Můžeme si koupit plakáty jezdců, ponožky s potiskem... nebo si to vyzkoušet sami na vlastní kůži (a to dokonce v pohodlí domova) prostřednictvím několika her, které vyšly na osobních počítačích či konzolích. Anebo ještě lépe: můžeme si stáhnout do mobilu hru Motocross 2 Freestyle, abychom si prožili virtuální adrenalin kdekoli a kdykoli.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

S porcí roste chuť

Hra na první pohled ničím nevyniká: jde o klasický závodní titul, v němž je hlavním cílem dostat se z bodu A do bodu B. Rozdíl je však v tom, že se na závodišti nepotkáte s protivníky v takové míře jako v ostatních hrách – jedete povětšinou sami. Absenci soupeřů ale dorovnává nutnost provádět na motorce nejrůznější triky. Ostatně o ničem jiném freestyle motocross není ani ve skutečnosti.

Ze všeho nejdříve si musíte vybrat jezdce. V tomto ohledu nečekejte zázraky: můžete ovlivnit pouze pohlaví, což na jízdu nemá žádný vliv. Ani většina ostatních herních možností zpočátku ničím nepřekvapí. Při prvním spuštění budete mít k dispozici pouze jednu trať a základní motorku. Spolu s výhrami (za neúspěchy naštěstí nijak neplatíte, pouze budete muset danou trať projet znovu) však počet tratí i motorek narůstá. Za každý úspěch vás hra náležitě odmění, a tak s postupem času zábava neskomírá – jak tomu bývá ve většině mobilních her – ale naopak vzrůstá.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ruku v ruce s novými tratěmi a motorkami strmě stoupá také křivka obtížnosti. Úvodní etapu kariéry v New Yorku zvládnete bez větších problémů: tratě jsou tak jednoduché, že stačí pouze držet šipku doprava a modlit se, aby se váš svěřenec nevysekal. Nic jiného skutečně není potřeba – trať je tvořena pouze rovinkou, a tak karambol nehrozí.

Po vyhrání všech závodů v NY vás čekají ještě tři města: Seattle, Phoenix a Denver. Každé se liší nejen prostředím, do nějž je závodiště situováno, ale také designem tratí. Což souvisí s výše zmíněnou obtížností – rovinka se najednou promění v menší kopečky a z těch se rázem stanou obří kopce. Jinými slovy: první tratě vám zaberou sekundy, ty poslední desítky minut a nespočet pokusů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Triky, samé triky

V každém městě budete muset projít sérií několika závodů, které se liší nejen prostředím, ale i tím, co budete muset pro vítězství udělat. Challenge před vás postaví časový limit a před závodem vám jasně řekne, jaké triky musíte provést. Time Attack se omezuje pouze na časový limit, takže můžete alespoň na chvíli zapomenout na skákání a salta. Shoff off je přesným opakem: provádíte pouze triky a na časový limit nemusíte brát ohledy. Show Down vám zase umožní změřit síly s protivníky a zazávodit si ve stylu klasického motocrossu. A konečně poslední typ závodů – Combo – umožní provádění triků na zemi. Musíte zde kombinovat jak výskoky, tak jízdu po zadním kole.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Arzenál triků je neskutečně bohatý – ve hře jich najdete kolem patnácti. Na zemi i ve vzduchu můžete provádět doslova psí kusy, ovšem musíte mít na paměti, že i zkušení motorkáři jsou pouze lidé a platí pro ně fyzikální zákony. Takže pokud se špatně rozjedete, můžete skončit s nosem zarytým v zemi, nemluvě o nepovedeném saltu, následném vyraženém dechu... a odvozu do nemocnice.

Vzhůru do garáže

Po pátém závodě se přesunete do garáže. Závodnická část se tím pádem rozroste o stejně kvalitní část mechanickou. Dostanete do ruky pomyslný šroubovák a budete si moct upravit motorku dle gusta. Můžete si dokoupit nitro, přezouvat pneumatiky podle povrchu (silniční, písečné, sněžné) či si pohrát s pérováním. Od věci není ani nastavení barvy tak, aby vašemu oku lépe vyhovovala... A ano, samozřejmě dojde i na tuning a vylepšování motoru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Změny provedené v garáži se promítnou jak do zevnějšku motorky, tak i výkonu. To v praxi znamená, že se jednak budete každou chvíli dívat na trochu jinou motorku, a pak si také po každé úpravě budete muset zvykat na trochu jiné ovládání. Hratelnost tím nabývá na dynamice; často se mění a slovíčka jako „stereotyp“ nepřipadají v úvahu.

Bez joysticku ani ránu!

Široké možnosti se bohužel výrazně promítly na komplikovaném ovládání. Na klávesnici jsou předdefinovány triky – každé tlačítko se rovná jednomu – a joystickem ovlivňujete naklánění jezdce na motorce. Abyste v Motocross 2 Freestyle uspěli, musíte zapojit obě ruce. Ovšem ani to vám nepomůže, pokud máte telefon bez joysticku. Mnoho hráčů si totiž stěžuje, že bez něj hrát nelze. Dochází prý totiž často k bizarním situacím, kdy mačkáte trojku, aby se váš svěřenec naklonil dopředu, a on namísto toho provede jeden z triků.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Abychom na adresu ovládání nebyli přehnaně kritičtí, musíme podotknout, že na Nokii N70, kde jsme hráli, se jezdí jedna radost. Příjemná je hlavně odezva – nemusíte několik sekund čekat, než se motorka pohne. Dokonce se zmáčknuté klávesy neukládají ani do „zásobníku“ jako v případě jiných titulů. To, co si přejete, váš jezdec okamžitě vykoná.

Je-libo písek, nebo sníh?

Po grafické stránce můžeme také jedině chválit. Všechny lokace jsou provedeny do nejmenších detailů – ať už závodíte na písku nebo na sněhu. V zemi zůstávají po projetí stopy, nemluvě o rychlém zabrzdění... Kolize, nitro a další efekty jsou zpracovány taktéž na jedničku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bohužel nemůžeme to samé říci o zvucích. Ty jsou jedinou slabou stránkou Motocross 2 Freestyle a oproti grafice působí chudým dojmem. Je jich málo a jsou strašně nevýrazné. I v jejich případě však mohu alespoň trochu chválit: přímo v menu totiž můžete ovlivnit hlasitost. Jinde musíte vyjíždět z herního menu do nastavení telefonu. Jsou to sice detaily, ale i tak...

Dojezdili jsme...

Pokud jste pozorně dočetli až sem, nebudou pro vás slova posledního odstavce žádným překvapením. Motocross 2 Freestyle je skvělá hra a nic na tom nezmění ani trochu zpackané zvuky. Vývojářům z I-Play se totiž povedlo do několika málo kilobajtů vměstnat to, co se mnohdy nepodaří ani „velkým“ kolegům do několika gigabajtů. Jejich dílko dlouho vydrží a navíc ani sekundu nenudí. Prostě dlouhá a nekončící zábava, kterou by si neměl nikdo nechat ujít.

Autoři: I-Play
Cena:
79 Kč
Zakoupit můžete zde

Témata článku: Software pro mobily

3 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Blates 12. 5. 2006 20:56:07
    a pekne dlouho sem se u toho sedel ale jenom proto ze me to bavilo
  • Honzicek 12. 5. 2006 11:01:38
    oprava
    http://honzicek.suchdol.net/demo/Motocross.jar
  • Honzicek 12. 5. 2006 10:56:16
    kde je demo?
    Jinak vyzkouset si to muzete zde...
Určitě si přečtěte

Android v srpnu 2017: Nougat na cestě k růstu

Android v srpnu 2017: Nougat na cestě k růstu

10.  8.  2017 | Láska Jan | 30

Apple iOS 11: velké grafické změny a pár šikovných vychytávek [vyzkoušeno]

Apple iOS 11: velké grafické změny a pár šikovných vychytávek [vyzkoušeno]

** Vyzkoušeli jsme první veřejnou betu iOS 11 ** Jaké novinky a změny systém přináší ? ** Vyplatí se aktualizovat nyní, nebo počkat na finální verzi?

4.  7.  2017 | Miksa Martin | 82


komerční sdělení

Komerční sdělení