„My už féroví jsme“, říkají operátoři na výzvu ČTÚ

Zeptal jsem se v O2, Vodafonu a T-Mobilu, co říkají na gentlemanskou výzvu ČTÚ, která má z operátorů udělat firmy přívětivé k zákazníkům.
„My už féroví jsme“, říkají operátoři na výzvu ČTÚ

Žádal jsem odpověď z nejvyšších míst a nechvátal jsem na ni. Vlastně ani nevím, co jsem čekal. Že se nad mým mailem Tomáš Budník, Balesh Sharma a Milan Vašina začervenají a otočí kormidlo svých mašin na peníze o 180°? To asi ne. Spíš jsem čekal sofistikovanou diplomacii.

Jak jsem (a potažmo my všichni) dopadl? Nevalně. T-Mobile byl rychlý, u O2 a Vodafonu jsem se musel po týdnu připomenout. Vodafone odpověď poslal, O2 raději nechalo téma bez komentáře.

Obě odpovědi sice zkouší budit naději, ale zásadní obrat nečekejme....

T-Mobile

„T-Mobile se snaží chovat k zákazníkům férově, o čemž ostatně svědčí i řada diskusí na toto téma, které jsme s ČTÚ osobně vedli v roce 2013. Většinu doporučení jsme zapracovali do Všeobecných podmínek platných od roku 2014. Všeobecné podmínky jsme zpřehlednili, zkrátili oproti minulé verzi o 40 % a připravili více srozumitelně pro běžného zákazníka (jsou napsány méně právnickým jazykem), celkově jsou tedy uživatelsky příjemnější a intuitivnější. Doporučení ČTÚ rozhodně sledujeme. S níže uvedeným dokumentem se seznamujeme. Pokud v něm nalezneme nějaký podnět ke zlepšení a bude-li to proveditelné a opodstatněné, rádi ho implementujeme.“

Vodafone

 

„Společnost Vodafone respektuje aktivity ČTÚ, které se snaží poukázat na problematické jevy v době, kdy (pokud jde o mobilní služby) existují desítky jejich poskytovatelů a úroveň jak smluvní dokumentace, tak i přímého jednání se zákazníky je nepochybně různá. Ačkoliv z dokumentu není zcela zřejmé, které z parametrů uvedených v dokumentu považuje ČTÚ za důležitější, a které jsou třešničkou na dortu, považujeme za přínosné, že zákazníci jsou na základě kontrolní činnosti ČTÚ upozorněni na praktická a reálná úskalí, se kterými se mohou u některých poskytovatelů služeb setkat.“

„Vodafone dlouhodobě usiluje o to, aby byla naše smluvní dokumentace pro spotřebitele přehledná. Nikdy nezvyšujeme zbytečně rozsah smluvní dokumentace, na druhou stranu musí naše smluvní podmínky splňovat veškeré zákonné náležitosti, které jsou vyžadovány právě s ohledem na ochranu spotřebitele. Aktualizované doporučení ČTÚ pozorně pročítáme a doporučení, která jsou relevantní pro smluvní dokumentaci Vodafone, při nejbližší příležitosti zohledníme.“

Témata článku: Operátoři, Vodafone, O2, T-Mobile, ČTÚ, Smluvní podmínky, Náležitost, Dokumentace

Určitě si přečtěte

Vánoční ceník O2: slevy za úpis, iPhone X, Nokia 8 a Xiaomi Mi A1

Vánoční ceník O2: slevy za úpis, iPhone X, Nokia 8 a Xiaomi Mi A1

** Kvalitu za rozumnou cenu nabídne Xiaomi Mi A1 za 6 496 Kč ** Štědrý Ježíšek může pod stromeček naložit Nokii 8 ** Chcete-li ušetřit na HW, je tu vánoční akce, ale musíte uzavřít smlouvu

6.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 2

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

** Ve zvýhodněné kategorii „pro věrné“ je tento měsíc 13 modelů ** Prosincovou novinkou je nejvybavenější Nokia s „čistým“ Androidem ** Pokud upíšete duši na dvě léta, dostanete slevu 2 000 Kč

4.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 3

T-Mobile před Vánoci zvýhodní Samsungy. Ježíšek donese dva za cenu jednoho

T-Mobile před Vánoci zvýhodní Samsungy. Ježíšek donese dva za cenu jednoho

** Novinky nejsou, ale tři roky starý 32GB iPhone 6 koupíte pod 10 tisíc ** Kvalitu za rozumnou cenu nabízí o tisícovku zlevněné Honory 8 a 6X ** Neprohloupíte ani s Nokií 5, která klesla o 500 Kč a stojí pod 5 tisíc

2.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 7