„My už féroví jsme“, říkají operátoři na výzvu ČTÚ

Zeptal jsem se v O2, Vodafonu a T-Mobilu, co říkají na gentlemanskou výzvu ČTÚ, která má z operátorů udělat firmy přívětivé k zákazníkům.
„My už féroví jsme“, říkají operátoři na výzvu ČTÚ

Žádal jsem odpověď z nejvyšších míst a nechvátal jsem na ni. Vlastně ani nevím, co jsem čekal. Že se nad mým mailem Tomáš Budník, Balesh Sharma a Milan Vašina začervenají a otočí kormidlo svých mašin na peníze o 180°? To asi ne. Spíš jsem čekal sofistikovanou diplomacii.

Jak jsem (a potažmo my všichni) dopadl? Nevalně. T-Mobile byl rychlý, u O2 a Vodafonu jsem se musel po týdnu připomenout. Vodafone odpověď poslal, O2 raději nechalo téma bez komentáře.

Obě odpovědi sice zkouší budit naději, ale zásadní obrat nečekejme....

T-Mobile

„T-Mobile se snaží chovat k zákazníkům férově, o čemž ostatně svědčí i řada diskusí na toto téma, které jsme s ČTÚ osobně vedli v roce 2013. Většinu doporučení jsme zapracovali do Všeobecných podmínek platných od roku 2014. Všeobecné podmínky jsme zpřehlednili, zkrátili oproti minulé verzi o 40 % a připravili více srozumitelně pro běžného zákazníka (jsou napsány méně právnickým jazykem), celkově jsou tedy uživatelsky příjemnější a intuitivnější. Doporučení ČTÚ rozhodně sledujeme. S níže uvedeným dokumentem se seznamujeme. Pokud v něm nalezneme nějaký podnět ke zlepšení a bude-li to proveditelné a opodstatněné, rádi ho implementujeme.“

Vodafone

 

„Společnost Vodafone respektuje aktivity ČTÚ, které se snaží poukázat na problematické jevy v době, kdy (pokud jde o mobilní služby) existují desítky jejich poskytovatelů a úroveň jak smluvní dokumentace, tak i přímého jednání se zákazníky je nepochybně různá. Ačkoliv z dokumentu není zcela zřejmé, které z parametrů uvedených v dokumentu považuje ČTÚ za důležitější, a které jsou třešničkou na dortu, považujeme za přínosné, že zákazníci jsou na základě kontrolní činnosti ČTÚ upozorněni na praktická a reálná úskalí, se kterými se mohou u některých poskytovatelů služeb setkat.“

„Vodafone dlouhodobě usiluje o to, aby byla naše smluvní dokumentace pro spotřebitele přehledná. Nikdy nezvyšujeme zbytečně rozsah smluvní dokumentace, na druhou stranu musí naše smluvní podmínky splňovat veškeré zákonné náležitosti, které jsou vyžadovány právě s ohledem na ochranu spotřebitele. Aktualizované doporučení ČTÚ pozorně pročítáme a doporučení, která jsou relevantní pro smluvní dokumentaci Vodafone, při nejbližší příležitosti zohledníme.“

Diskuze (22) Další článek: Google Play ukáže, jestli aplikace pro Android obsahuje reklamy

Témata článku: Operátoři, T-Mobile, Vodafone, O2, ČTÚ, Smluvní podmínky, Tomáš Budník, Milan Vašina, Nejbližší příležitost, Náležitost, Dokumentace


Určitě si přečtěte

Samsung Galaxy Watch: Chytré hodinky tikají a odbíjejí. Těšte se na eSIM!

Samsung Galaxy Watch: Chytré hodinky tikají a odbíjejí. Těšte se na eSIM!

** Samsung v New Yorku představil i novou generaci hodinek Galaxy Watch ve dvou velikostech a třech barvách** Hodinky mohou tikat a odbíjet jako běžné analogové hodinky ** Připojíte je k Androidu i iOS, my se těšíme zejména na model s eSIM

Martin Chroust | 23

RECENZE: OnePlus 6 — další pokus o zabití vlajkových lodí

RECENZE: OnePlus 6 — další pokus o zabití vlajkových lodí

** Poměr ceny a výkonu je fantastický ** OxygenOS je fakticky čistý Android ** Foťák je krůček za nejlepšími

Jakub Michlovský | 53

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

** Nokia 7 Plus je smartphone vyšší třídy s rozumnou cenovkou. ** Lákadlem je čistý Android, skvělá výdrž i fotoaparát Zeiss ** Bonusem je dostatek výkonu i paměti

Martin Miksa | 61