„My už féroví jsme“, říkají operátoři na výzvu ČTÚ

Zeptal jsem se v O2, Vodafonu a T-Mobilu, co říkají na gentlemanskou výzvu ČTÚ, která má z operátorů udělat firmy přívětivé k zákazníkům.
„My už féroví jsme“, říkají operátoři na výzvu ČTÚ

Žádal jsem odpověď z nejvyšších míst a nechvátal jsem na ni. Vlastně ani nevím, co jsem čekal. Že se nad mým mailem Tomáš Budník, Balesh Sharma a Milan Vašina začervenají a otočí kormidlo svých mašin na peníze o 180°? To asi ne. Spíš jsem čekal sofistikovanou diplomacii.

Jak jsem (a potažmo my všichni) dopadl? Nevalně. T-Mobile byl rychlý, u O2 a Vodafonu jsem se musel po týdnu připomenout. Vodafone odpověď poslal, O2 raději nechalo téma bez komentáře.

Obě odpovědi sice zkouší budit naději, ale zásadní obrat nečekejme....

T-Mobile

„T-Mobile se snaží chovat k zákazníkům férově, o čemž ostatně svědčí i řada diskusí na toto téma, které jsme s ČTÚ osobně vedli v roce 2013. Většinu doporučení jsme zapracovali do Všeobecných podmínek platných od roku 2014. Všeobecné podmínky jsme zpřehlednili, zkrátili oproti minulé verzi o 40 % a připravili více srozumitelně pro běžného zákazníka (jsou napsány méně právnickým jazykem), celkově jsou tedy uživatelsky příjemnější a intuitivnější. Doporučení ČTÚ rozhodně sledujeme. S níže uvedeným dokumentem se seznamujeme. Pokud v něm nalezneme nějaký podnět ke zlepšení a bude-li to proveditelné a opodstatněné, rádi ho implementujeme.“

Vodafone

 

„Společnost Vodafone respektuje aktivity ČTÚ, které se snaží poukázat na problematické jevy v době, kdy (pokud jde o mobilní služby) existují desítky jejich poskytovatelů a úroveň jak smluvní dokumentace, tak i přímého jednání se zákazníky je nepochybně různá. Ačkoliv z dokumentu není zcela zřejmé, které z parametrů uvedených v dokumentu považuje ČTÚ za důležitější, a které jsou třešničkou na dortu, považujeme za přínosné, že zákazníci jsou na základě kontrolní činnosti ČTÚ upozorněni na praktická a reálná úskalí, se kterými se mohou u některých poskytovatelů služeb setkat.“

„Vodafone dlouhodobě usiluje o to, aby byla naše smluvní dokumentace pro spotřebitele přehledná. Nikdy nezvyšujeme zbytečně rozsah smluvní dokumentace, na druhou stranu musí naše smluvní podmínky splňovat veškeré zákonné náležitosti, které jsou vyžadovány právě s ohledem na ochranu spotřebitele. Aktualizované doporučení ČTÚ pozorně pročítáme a doporučení, která jsou relevantní pro smluvní dokumentaci Vodafone, při nejbližší příležitosti zohledníme.“

Témata článku: Operátoři, Vodafone, O2, T-Mobile, ČTÚ

22 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Thor Steinar 21. 11. 2015 12:58:51
    Asi je vse v poradku, par kecalu jako vzdy. Uz se vas nesejde ani 20. Tak...
  • Vlastimil Bartošák 21. 11. 2015 9:30:57
    O2 radši ani neodpoví ,protože nejsou vůbec féroví k zákazníkovi ,ale mění...
  • Jakub Kocůrek 20. 11. 2015 19:16:13
    zrejme sami operatori jsou jedini, kteri si to.mysli :-)
Určitě si přečtěte

Vodafone domácnostem zdvojnásobí FUP na 60 GB, ale má to háček

Vodafone domácnostem zdvojnásobí FUP na 60 GB, ale má to háček

** Nevídané, český operátor ohlásil, že navýší data o 30 GB ** Jde o mobilní připojení pro domácnost, nikoli hlasový tarif ** Přes léto zvojnásobí operátor data i stávajícím zákazníkům

14.  6.  2017 | Pospíšil Aleš | 47

Vodafone v červnu: Čtveřice vlastních modelů, příslib kočky a hada [ceník]

Vodafone v červnu: Čtveřice vlastních modelů, příslib kočky a hada [ceník]

** Výborný poměr ceny a výkonu nabídnou zařízení s logem Vodafonu ** V průběhu měsíce se objeví omlazená Nokia 3310 a CAT B30 ** Slevy jsou spíše kosmetické, dva tisíce sleví operátor za úpis

13.  6.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

Letní slevy u T-Mobilu: 2 500 Kč na iPhone 6s, tisícovka na Samsungy a Honor 8

Letní slevy u T-Mobilu: 2 500 Kč na iPhone 6s, tisícovka na Samsungy a Honor 8

** Nové „železo“ v červnovém ceníku T-Mobilu nenajdete ** Slevou měsíce je o 2 500 Kč levnější iPhone 6s 128 GB ** Další čtyři starší modely zlevnily o tisícovku

12.  6.  2017 | Pospíšil Aleš | 1