„My už féroví jsme“, říkají operátoři na výzvu ČTÚ

Zeptal jsem se v O2, Vodafonu a T-Mobilu, co říkají na gentlemanskou výzvu ČTÚ, která má z operátorů udělat firmy přívětivé k zákazníkům.
„My už féroví jsme“, říkají operátoři na výzvu ČTÚ

Žádal jsem odpověď z nejvyšších míst a nechvátal jsem na ni. Vlastně ani nevím, co jsem čekal. Že se nad mým mailem Tomáš Budník, Balesh Sharma a Milan Vašina začervenají a otočí kormidlo svých mašin na peníze o 180°? To asi ne. Spíš jsem čekal sofistikovanou diplomacii.

Jak jsem (a potažmo my všichni) dopadl? Nevalně. T-Mobile byl rychlý, u O2 a Vodafonu jsem se musel po týdnu připomenout. Vodafone odpověď poslal, O2 raději nechalo téma bez komentáře.

Obě odpovědi sice zkouší budit naději, ale zásadní obrat nečekejme....

T-Mobile

„T-Mobile se snaží chovat k zákazníkům férově, o čemž ostatně svědčí i řada diskusí na toto téma, které jsme s ČTÚ osobně vedli v roce 2013. Většinu doporučení jsme zapracovali do Všeobecných podmínek platných od roku 2014. Všeobecné podmínky jsme zpřehlednili, zkrátili oproti minulé verzi o 40 % a připravili více srozumitelně pro běžného zákazníka (jsou napsány méně právnickým jazykem), celkově jsou tedy uživatelsky příjemnější a intuitivnější. Doporučení ČTÚ rozhodně sledujeme. S níže uvedeným dokumentem se seznamujeme. Pokud v něm nalezneme nějaký podnět ke zlepšení a bude-li to proveditelné a opodstatněné, rádi ho implementujeme.“

Vodafone

 

„Společnost Vodafone respektuje aktivity ČTÚ, které se snaží poukázat na problematické jevy v době, kdy (pokud jde o mobilní služby) existují desítky jejich poskytovatelů a úroveň jak smluvní dokumentace, tak i přímého jednání se zákazníky je nepochybně různá. Ačkoliv z dokumentu není zcela zřejmé, které z parametrů uvedených v dokumentu považuje ČTÚ za důležitější, a které jsou třešničkou na dortu, považujeme za přínosné, že zákazníci jsou na základě kontrolní činnosti ČTÚ upozorněni na praktická a reálná úskalí, se kterými se mohou u některých poskytovatelů služeb setkat.“

„Vodafone dlouhodobě usiluje o to, aby byla naše smluvní dokumentace pro spotřebitele přehledná. Nikdy nezvyšujeme zbytečně rozsah smluvní dokumentace, na druhou stranu musí naše smluvní podmínky splňovat veškeré zákonné náležitosti, které jsou vyžadovány právě s ohledem na ochranu spotřebitele. Aktualizované doporučení ČTÚ pozorně pročítáme a doporučení, která jsou relevantní pro smluvní dokumentaci Vodafone, při nejbližší příležitosti zohledníme.“

Témata článku: Operátoři, Vodafone, O2, T-Mobile, ČTÚ, Náležitost, Dokumentace, Smluvní podmínky

Určitě si přečtěte

O2 v říjnu: iPhone 8, Xperia XZ1 Compact a tajné tisícové slevy [ceník]

O2 v říjnu: iPhone 8, Xperia XZ1 Compact a tajné tisícové slevy [ceník]

** Nový iPhone 8 srazil ceny starších modelů zhruba o 4 000 Kč ** Další podzimní novinkou je nejmenší superphone Sony Xperia XZ1 Compact ** Nepřehlédněte slevy s programem Extra výhod, třeba na Nokie 3 a 5

16.  10.  2017 | Pospíšil Aleš | 1

Vodafone rozsekal internet. Dílky jsou neomezené, první dva stojí po 99 Kč

Vodafone rozsekal internet. Dílky jsou neomezené, první dva stojí po 99 Kč

** Vodafone hlásá revoluci, ale jednoduché to mít nebude ** Pass jsou příplatkové balíčky pro sociální sítě, chatovací aplikace, hudbu a video ** Uživatelé budou zmatení, který provoz se kam počítá

5.  10.  2017 | Kůžel Filip, Posejpal Jan | 81

V říjnu se u Vodafonu urodilo: iPhone 8, nebo nejmenší superphone Xperia XZ1 Compact

V říjnu se u Vodafonu urodilo: iPhone 8, nebo nejmenší superphone Xperia XZ1 Compact

** Nový iPhone 8 startuje na ceně 20 977 Kč, starší modely padly o tisíce ** Další podzimní novinkou je Xperia XZ1 od Sony včetně verze Compact ** Ostatní modely šly s cenou dolů až o tisícovku, třeba Huawei P9 lite

3.  10.  2017 | Pospíšil Aleš | 5