Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

  • Nejvíce stížností a dotazů dostává ČTÚ na služby O2
  • Na T-Mobile s Vodafonem chodí zhruba třetina stížností
  • Stěžujete si hlavně na blokování dat, předplaDENku či zdražování tarifů
Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

V relaci se zákaznickou bází mobilních operátorů jde o malá čísla, ale přesto – stovky zákazníků se obracejí na Český telekomunikační úřad se stížnostmi a dotazy, co dělat v určité situaci. Statistiky pak úřad čtvrtletně zveřejňuje v monitorovací zprávě.

Modrá je dobrá (jen v písničce)

Aktuální monitorovací zpráva říká, že za čtvrté čtvrtletí loňského roku přijal úřad 646 stížností a odpověděl na 1 058 dotazů. Ze stížností řešil ČTÚ 373 podání, 42 postoupil jinému orgánu a zbytek shledal jako nedůvodné. Celkem 437 stížností a dotazů za Q4/2016 směřovalo na služby O2, 186 na T-Mobilu a 114 na Vodafone.

Stížnost si asi každý umí představit, může jít například o nesouhlas s jednostrannou změnu smlouvy ze strany operátora. Dotazy vyřizuje ČTÚ odpovědí, radí jak postupovat, pokud operátor například zamítne reklamaci, co napsat do výpovědi smlouvy, aby ji operátor nemohl zpochybnit, atd.

Klepněte pro větší obrázek
Nejvíce stížností a dotazů  roce 2016 zaznamenal regulátor na služby O2

V posledním kvartálu 2016 si zákazníci nejvíce stěžovali na změnu smluvních podmínek O2 (k 15. červenci 2016) týkající se datových tarifů. Zejména ti zákazníci, kteří s touto změnou nesouhlasili a ukončili smlouvu před nabytím účinnosti změny.

Operátor ale jejich výpověď z důvodu změny smlouvy buď neakceptoval, nebo je dokonce pokutoval kvůli předčasnému ukončením smlouvy. V této situaci totiž regulátor doporučoval uplatnit reklamaci a v případě zamítnutí podání námitky proti jejímu vyřízení.

Klepněte pro větší obrázek
Kauza babičky, která přiměla O2 zavést rozšířenou záruku spokojenosti (obr.: facebook.com)

Vyskytly se i stížnosti na uzavírání smluv na pobočkách O2, typicky šlo o tablet za korunu a k tomu smlouvu na internet a televizi navrch. Zákazníci si stěžovali, že nebyli dostatečně informováni o podmínkách, případně, že jim byly na pobočce poskytnuty zavádějící informace.

Klepněte pro větší obrázek
Stížnosti a odpovědi v roce 2015
Rok 2015 se od roku 2016 příliš nelišil. Dominuje modrá barva

I ve čtvrtém čtvrtletí řešil úřad stížnosti na tarif PředplaDENka. Operátor na něj převáděl zákazníky bez ptaní, načež ČTÚ zahájil s O2 správní řízení pro podezření z agresivní obchodní praktiky. A konečně zde máme stížnosti účastníků v souvislosti s jednostrannou změnou tarifu u pevných linek. Stížnosti podávali především držitelé průkazů ZTP.

Dostali sice tarif obsahující neomezené volání, ale také jim byla služba zdražena. Navíc operátor změnu tarifu oznámil „nepřehlednou formou“ na 2. straně vyúčtování.

Klepněte pro větší obrázek
První čtvrtletí 2014 bylo pro O2 rekorndní. T-Mobile s Vodafonem si drží stabilní počet stížností a dotazů

Stěžovali jste si někdy na operátora u ČTÚ?

Diskuze (29) Další článek: 9 povedených konceptů létajících automobilů. Sci-fi se jednou stane realitou

Témata článku: Operátoři, O2, Srovnání, ČTÚ, Čtvrté čtvrtletí, Mizerné pokrytí, Modrá barva, Podezření, Zavádějící informace, Účinnost, Praktiky, Přehled, Správní řízení, Operátor, Poslední kvartál


Určitě si přečtěte

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

RECENZE: Nokia 7 Plus — takhle se zadělává na bestseller

** Nokia 7 Plus je smartphone vyšší třídy s rozumnou cenovkou. ** Lákadlem je čistý Android, skvělá výdrž i fotoaparát Zeiss ** Bonusem je dostatek výkonu i paměti

Martin Miksa | 63

RECENZE: Samsung Galaxy A7 (2018) — Tři oči vidí víc

RECENZE: Samsung Galaxy A7 (2018) — Tři oči vidí víc

** Samsung se poprvé pouští do světa trojitých fotoaparátů, u následného modelu však přidá ještě jednu čočku ** Jeho prvotina spadá do střední třídy, takže budete muset udělat několik kompromisů ** Tři čočky pomůžou s focením budov a s věrohodnějším rozmazáním portrétových snímků

Martin Chroust | 43

RECENZE: Xiaomi Mi A2 — průbojnější pokračovatel rodu

RECENZE: Xiaomi Mi A2 — průbojnější pokračovatel rodu

** Displej 18 : 9 jde udělat bez výřezu, hurá! ** Zapomeňte na paměťovou kartu a jack ** Čistý Android One je hodně svižný

Ondrej Papánek | 49

RECENZE: Asus Zenfone Max Pro — obří baterie je pouze začátek

RECENZE: Asus Zenfone Max Pro — obří baterie je pouze začátek

** Asus vzal útokem nižší střední třídu, když představil Zenfone Max Pro ** Hlavní devízou je 5 000mAh baterie zajišťující dlouhou výdrž ** Výrobce si však vedl velmi dobře i při výběru dalších komponent

Milan Měchura | 52

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 3 — bezrámečkový slider je závanem budoucnosti i nostalgie

RECENZE: Xiaomi Mi Mix 3 — bezrámečkový slider je závanem budoucnosti i nostalgie

** Xiaomi Mi Mix 3 je slider, který se téměř zbavil rámečků ** Výsuvná část ukrývá duální selfie kamerku a blesk ** Telefon rovněž nabídne špičkovou výbavu a fotoaparát

Martin Miksa | 11

RECENZE: Huawei Mate 20 Pro — génius s hromadou technologií, které si zamilujete

RECENZE: Huawei Mate 20 Pro — génius s hromadou technologií, které si zamilujete

** Huawei vyrobilo nejinovativnější smartphone současnosti ** Obsahuje čtečku v displeji a podporuje zcela nový typ paměťovek ** Prvotřídní displej, foťák Leica a dlouhá výdrž jsou největší přednosti

Jan Láska | 69

Máme eSIM v hodinkách. Podívejte se, jak probíhala instalace

Máme eSIM v hodinkách. Podívejte se, jak probíhala instalace

** Konec teorie, často skloňovaná eSIM se v ČR konečně dostává do praxe ** eSIM jsme si poprvé vyzkoušeli u LTE verze hodinek Samsung Galaxy Watch (46mm) ** Jak eSIM vypadá, a jak probíhá její samotná „instalace“?

Martin Chroust | 45