Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

  • Nejvíce stížností a dotazů dostává ČTÚ na služby O2
  • Na T-Mobile s Vodafonem chodí zhruba třetina stížností
  • Stěžujete si hlavně na blokování dat, předplaDENku či zdražování tarifů
Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

V relaci se zákaznickou bází mobilních operátorů jde o malá čísla, ale přesto – stovky zákazníků se obracejí na Český telekomunikační úřad se stížnostmi a dotazy, co dělat v určité situaci. Statistiky pak úřad čtvrtletně zveřejňuje v monitorovací zprávě.

Modrá je dobrá (jen v písničce)

Aktuální monitorovací zpráva říká, že za čtvrté čtvrtletí loňského roku přijal úřad 646 stížností a odpověděl na 1 058 dotazů. Ze stížností řešil ČTÚ 373 podání, 42 postoupil jinému orgánu a zbytek shledal jako nedůvodné. Celkem 437 stížností a dotazů za Q4/2016 směřovalo na služby O2, 186 na T-Mobilu a 114 na Vodafone.

Stížnost si asi každý umí představit, může jít například o nesouhlas s jednostrannou změnu smlouvy ze strany operátora. Dotazy vyřizuje ČTÚ odpovědí, radí jak postupovat, pokud operátor například zamítne reklamaci, co napsat do výpovědi smlouvy, aby ji operátor nemohl zpochybnit, atd.

Klepněte pro větší obrázek
Nejvíce stížností a dotazů  roce 2016 zaznamenal regulátor na služby O2

V posledním kvartálu 2016 si zákazníci nejvíce stěžovali na změnu smluvních podmínek O2 (k 15. červenci 2016) týkající se datových tarifů. Zejména ti zákazníci, kteří s touto změnou nesouhlasili a ukončili smlouvu před nabytím účinnosti změny.

Operátor ale jejich výpověď z důvodu změny smlouvy buď neakceptoval, nebo je dokonce pokutoval kvůli předčasnému ukončením smlouvy. V této situaci totiž regulátor doporučoval uplatnit reklamaci a v případě zamítnutí podání námitky proti jejímu vyřízení.

Klepněte pro větší obrázek
Kauza babičky, která přiměla O2 zavést rozšířenou záruku spokojenosti (obr.: facebook.com)

Vyskytly se i stížnosti na uzavírání smluv na pobočkách O2, typicky šlo o tablet za korunu a k tomu smlouvu na internet a televizi navrch. Zákazníci si stěžovali, že nebyli dostatečně informováni o podmínkách, případně, že jim byly na pobočce poskytnuty zavádějící informace.

Klepněte pro větší obrázek
Stížnosti a odpovědi v roce 2015
Rok 2015 se od roku 2016 příliš nelišil. Dominuje modrá barva

I ve čtvrtém čtvrtletí řešil úřad stížnosti na tarif PředplaDENka. Operátor na něj převáděl zákazníky bez ptaní, načež ČTÚ zahájil s O2 správní řízení pro podezření z agresivní obchodní praktiky. A konečně zde máme stížnosti účastníků v souvislosti s jednostrannou změnou tarifu u pevných linek. Stížnosti podávali především držitelé průkazů ZTP.

Dostali sice tarif obsahující neomezené volání, ale také jim byla služba zdražena. Navíc operátor změnu tarifu oznámil „nepřehlednou formou“ na 2. straně vyúčtování.

Klepněte pro větší obrázek
První čtvrtletí 2014 bylo pro O2 rekorndní. T-Mobile s Vodafonem si drží stabilní počet stížností a dotazů

Stěžovali jste si někdy na operátora u ČTÚ?

Témata článku: Operátoři, O2, Srovnání, ČTÚ

29 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Dusan Roh 8. 3. 2017 20:31:29
    Aby to mělo alespoň nějakou výpovědní hodnotu - jaké množství může mít...
  • Jirka1or 7. 3. 2017 13:47:02
    Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede...
  • taomak 6. 3. 2017 13:43:35
    No máme v rodině, bohužel pro mne nepochopitelně, zatím pevnou linku. Dalo...
Určitě si přečtěte

Pozor, uprostřed Evropy číhá roamingová past

Pozor, uprostřed Evropy číhá roamingová past

** Vyrážíte do Alp? Dejte pozor, aby váš mobil nechytil signál ze Švýcarska ** Vodafone je pranýřován za zdražení... ** ...ale O2 a T-Mobile byli drazí už před tím

Dnes | Kůžel Filip, Láska Jan | 2

Tak fotí 11 Androidů s cenou do 6 000 Kč. Oznámkujte je

Tak fotí 11 Androidů s cenou do 6 000 Kč. Oznámkujte je

** Časopis Computer připravuje obří srovnávací test smartphonů ** Tentokrát jde o 11 Androidů s cenou pod 6 000 Kč ** Pomůžete s hodnocením fotoaparátů?

13.  6.  2017 | Kůžel Filip, Michlovský Jakub | 15

Datové jaro skončilo. Změny k lepšímu už nečekejte

Datové jaro skončilo. Změny k lepšímu už nečekejte

** Nové tarify O2 zakončily proces obměny ** Nic až tak zásadního se bohužel nestalo ** Další změny přijít mohou, ale boty bychom na to nevsadili

11.  6.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 38

Operátoři napadli kampaň dTestu za výhodnější tarify. Virtuálové však nabídky poslali!

Operátoři napadli kampaň dTestu za výhodnější tarify. Virtuálové však nabídky poslali!

** Operátoři zaútočili na NEZISKOVÝ dTest, že chce VYDĚLAT ** Argumentaci Vodafonu rozbil dTest, argumentaci O2 vlastně samo O2 ** Vítězem je T-Mobile, který se mediální přestřelky raději nezúčastnil

10.  6.  2017 | Kůžel Filip | 92