Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

  • Nejvíce stížností a dotazů dostává ČTÚ na služby O2
  • Na T-Mobile s Vodafonem chodí zhruba třetina stížností
  • Stěžujete si hlavně na blokování dat, předplaDENku či zdražování tarifů
Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

V relaci se zákaznickou bází mobilních operátorů jde o malá čísla, ale přesto – stovky zákazníků se obracejí na Český telekomunikační úřad se stížnostmi a dotazy, co dělat v určité situaci. Statistiky pak úřad čtvrtletně zveřejňuje v monitorovací zprávě.

Modrá je dobrá (jen v písničce)

Aktuální monitorovací zpráva říká, že za čtvrté čtvrtletí loňského roku přijal úřad 646 stížností a odpověděl na 1 058 dotazů. Ze stížností řešil ČTÚ 373 podání, 42 postoupil jinému orgánu a zbytek shledal jako nedůvodné. Celkem 437 stížností a dotazů za Q4/2016 směřovalo na služby O2, 186 na T-Mobilu a 114 na Vodafone.

Stížnost si asi každý umí představit, může jít například o nesouhlas s jednostrannou změnu smlouvy ze strany operátora. Dotazy vyřizuje ČTÚ odpovědí, radí jak postupovat, pokud operátor například zamítne reklamaci, co napsat do výpovědi smlouvy, aby ji operátor nemohl zpochybnit, atd.

Klepněte pro větší obrázek
Nejvíce stížností a dotazů  roce 2016 zaznamenal regulátor na služby O2

V posledním kvartálu 2016 si zákazníci nejvíce stěžovali na změnu smluvních podmínek O2 (k 15. červenci 2016) týkající se datových tarifů. Zejména ti zákazníci, kteří s touto změnou nesouhlasili a ukončili smlouvu před nabytím účinnosti změny.

Operátor ale jejich výpověď z důvodu změny smlouvy buď neakceptoval, nebo je dokonce pokutoval kvůli předčasnému ukončením smlouvy. V této situaci totiž regulátor doporučoval uplatnit reklamaci a v případě zamítnutí podání námitky proti jejímu vyřízení.

Klepněte pro větší obrázek
Kauza babičky, která přiměla O2 zavést rozšířenou záruku spokojenosti (obr.: facebook.com)

Vyskytly se i stížnosti na uzavírání smluv na pobočkách O2, typicky šlo o tablet za korunu a k tomu smlouvu na internet a televizi navrch. Zákazníci si stěžovali, že nebyli dostatečně informováni o podmínkách, případně, že jim byly na pobočce poskytnuty zavádějící informace.

Klepněte pro větší obrázek
Stížnosti a odpovědi v roce 2015
Rok 2015 se od roku 2016 příliš nelišil. Dominuje modrá barva

I ve čtvrtém čtvrtletí řešil úřad stížnosti na tarif PředplaDENka. Operátor na něj převáděl zákazníky bez ptaní, načež ČTÚ zahájil s O2 správní řízení pro podezření z agresivní obchodní praktiky. A konečně zde máme stížnosti účastníků v souvislosti s jednostrannou změnou tarifu u pevných linek. Stížnosti podávali především držitelé průkazů ZTP.

Dostali sice tarif obsahující neomezené volání, ale také jim byla služba zdražena. Navíc operátor změnu tarifu oznámil „nepřehlednou formou“ na 2. straně vyúčtování.

Klepněte pro větší obrázek
První čtvrtletí 2014 bylo pro O2 rekorndní. T-Mobile s Vodafonem si drží stabilní počet stížností a dotazů

Stěžovali jste si někdy na operátora u ČTÚ?

Témata článku: Operátoři, O2, Srovnání, ČTÚ, Účinnost, Operátor, Modrá barva, Správní řízení, Podezření, Praktiky, Poslední kvartál

Určitě si přečtěte

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

Síťoví a virtuální operátoři na ostří nože. Obhájí si ČTÚ regulaci trhu?

** ČTÚ naznal, že na trhu je něco shnilého, síťoví operátoři ale nesouhlasí ** Naopak virtuálové tvrdí, že stav je ještě mnohem horší ** Pozadí telco byznysu v ČR není tak líbivé, jako reklamy v televizi

14.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 25

Srovnávací test 11 smartphonů s Androidem a cenou do 6 000 Kč

Srovnávací test 11 smartphonů s Androidem a cenou do 6 000 Kč

** Cena do 6 000 Kč je podle mnoha e-shopů tou nejžádanější. ** I sem pronikají čtečky otisků prstů, kvalitní kamery a kovová těla. ** Šlo o překvapivě vyrovnaný souboj.

7.  11.  2017 | časopis Computer, Michlovský Jakub | 53

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

Automatické prodloužení smlouvy už se nesmí, operátoři mění podmínky

** T-Mobile jasně a srozumitelně napsal, že říct si musíte sami ** Podmínky O2 musí běžný smrtelník přečíst několikrát, než porozumí ** Vodafone podmínky zatím nezměnil, má ale ještě čas

4.  11.  2017 | Pospíšil Aleš | 15