Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

  • Nejvíce stížností a dotazů dostává ČTÚ na služby O2
  • Na T-Mobile s Vodafonem chodí zhruba třetina stížností
  • Stěžujete si hlavně na blokování dat, předplaDENku či zdražování tarifů
Na kterého operátora si nejvíce stěžujete u ČTÚ? S přehledem vede O2

V relaci se zákaznickou bází mobilních operátorů jde o malá čísla, ale přesto – stovky zákazníků se obracejí na Český telekomunikační úřad se stížnostmi a dotazy, co dělat v určité situaci. Statistiky pak úřad čtvrtletně zveřejňuje v monitorovací zprávě.

Modrá je dobrá (jen v písničce)

Aktuální monitorovací zpráva říká, že za čtvrté čtvrtletí loňského roku přijal úřad 646 stížností a odpověděl na 1 058 dotazů. Ze stížností řešil ČTÚ 373 podání, 42 postoupil jinému orgánu a zbytek shledal jako nedůvodné. Celkem 437 stížností a dotazů za Q4/2016 směřovalo na služby O2, 186 na T-Mobilu a 114 na Vodafone.

Stížnost si asi každý umí představit, může jít například o nesouhlas s jednostrannou změnu smlouvy ze strany operátora. Dotazy vyřizuje ČTÚ odpovědí, radí jak postupovat, pokud operátor například zamítne reklamaci, co napsat do výpovědi smlouvy, aby ji operátor nemohl zpochybnit, atd.

Klepněte pro větší obrázek
Nejvíce stížností a dotazů  roce 2016 zaznamenal regulátor na služby O2

V posledním kvartálu 2016 si zákazníci nejvíce stěžovali na změnu smluvních podmínek O2 (k 15. červenci 2016) týkající se datových tarifů. Zejména ti zákazníci, kteří s touto změnou nesouhlasili a ukončili smlouvu před nabytím účinnosti změny.

Operátor ale jejich výpověď z důvodu změny smlouvy buď neakceptoval, nebo je dokonce pokutoval kvůli předčasnému ukončením smlouvy. V této situaci totiž regulátor doporučoval uplatnit reklamaci a v případě zamítnutí podání námitky proti jejímu vyřízení.

Klepněte pro větší obrázek
Kauza babičky, která přiměla O2 zavést rozšířenou záruku spokojenosti (obr.: facebook.com)

Vyskytly se i stížnosti na uzavírání smluv na pobočkách O2, typicky šlo o tablet za korunu a k tomu smlouvu na internet a televizi navrch. Zákazníci si stěžovali, že nebyli dostatečně informováni o podmínkách, případně, že jim byly na pobočce poskytnuty zavádějící informace.

Klepněte pro větší obrázek
Stížnosti a odpovědi v roce 2015
Rok 2015 se od roku 2016 příliš nelišil. Dominuje modrá barva

I ve čtvrtém čtvrtletí řešil úřad stížnosti na tarif PředplaDENka. Operátor na něj převáděl zákazníky bez ptaní, načež ČTÚ zahájil s O2 správní řízení pro podezření z agresivní obchodní praktiky. A konečně zde máme stížnosti účastníků v souvislosti s jednostrannou změnou tarifu u pevných linek. Stížnosti podávali především držitelé průkazů ZTP.

Dostali sice tarif obsahující neomezené volání, ale také jim byla služba zdražena. Navíc operátor změnu tarifu oznámil „nepřehlednou formou“ na 2. straně vyúčtování.

Klepněte pro větší obrázek
První čtvrtletí 2014 bylo pro O2 rekorndní. T-Mobile s Vodafonem si drží stabilní počet stížností a dotazů

Stěžovali jste si někdy na operátora u ČTÚ?

Diskuze (29) Další článek: 9 povedených konceptů létajících automobilů. Sci-fi se jednou stane realitou

Témata článku: Operátoři, O2, ČTÚ, Srovnání, Operátor, Modrá barva, Účinnost, Správní řízení, Podezření, Poslední kvartál, Praktiky

Určitě si přečtěte

Černá kronika ČTÚ. Tentokrát o tom, jak Vodafone bránil zákazníkovi v odchodu

Černá kronika ČTÚ. Tentokrát o tom, jak Vodafone bránil zákazníkovi v odchodu

** Bezpráví na zákaznícich se děje dnes a denně, regulátor pomáhá ** V tomto případě se zákazník marně dožadoval přenosu čísla ** ČTÚ operátora zchladil a napařil mu 30 000 Kč pokutu

19.  1.  2018 | Pospíšil Aleš | 33

Balíček StreamOn narazil u „německého ČTÚ“. Porušuje síťovou neutralitu

Balíček StreamOn narazil u „německého ČTÚ“. Porušuje síťovou neutralitu

** Balíčky Vodafone Video Pass a T-Mobile StreamOn se řeší i u nás ** Tuzemský regulátor naznačuje, že o verdiktu německých kolegů ví ** Vodafone Video Pass může mít problém kvůli redukci kvality videa

19.  1.  2018 | Pospíšil Aleš | 32

Leden u O2: Kdo by nechtěl mobil a náramek Xiaomi za 6 Kč...

Leden u O2: Kdo by nechtěl mobil a náramek Xiaomi za 6 Kč...

** Než začnete lovit drobné, přečtěte si pozorně podmínky akce ** Nebo kupte raději za plnou cenu, operátor v lednu zlevňoval ** Novinkou od Jihokorejců je Samsung Galaxy A8 za 12 995 Kč

6.  1.  2018 | Pospíšil Aleš | 26

Mobilní internet u nás není až tak drahý. ...když se srovnáme s Uzbekistánem a Nigérií

Mobilní internet u nás není až tak drahý. ...když se srovnáme s Uzbekistánem a Nigérií

** Čeští operátoři jsou drazí zhruba stejně jako britští či němečtí ** Za data si nechají pořádně zaplatit v zemích Beneluxu ** Nejhůř je na tom Afrika, na „giga“ tam trhnou skoro 1 000 Kč

27.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 42

Volali jsme jako jindy v neděli, o stovky procent vyskočily na Štědrý den data

Volali jsme jako jindy v neděli, o stovky procent vyskočily na Štědrý den data

** Selfíčko s dárečkem jedině přes messenger a přes Wi-Fi ** Nejvíce volali, SMSkovali a datovali zákazníci T-Mobilu ** Průměrná hodnota přenesených dat na SIM se pohybuje od 40 do 60 MB

25.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 17

Češi víc datují, průměr na SIM vzrostl na 800 MB. Finsko doženeme v roce 2080

Češi víc datují, průměr na SIM vzrostl na 800 MB. Finsko doženeme v roce 2080

** 200 MB, o tolik nám meziročně stoupla průměrná spotřeba dat ** Pokrytí je slušné, operátoři už postavili skoro 16 tisíc LTE BTS ** Ceny dolů nepůjdou, kdo chce surfovat, bude si muset připlatit

19.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 35