Nahlédněte do budoucnosti. Google Assistant zavolá vašemu kadeřníkovi a domluví návštěvu

Pokud nám na konferenci Google I/O 2018 z něčeho „spadla brada“, bylo to bezpochyby využití Google Assistanta při telefonické komunikaci s kadeřnictvím. Google funkci nazývá Duplex a je to hodně zajímavý experiment, který chce americký gigant za pár let přetavit v běžnou praxi. 

To nám vyrazilo dech! Google Asistent vás objedná ke kadeřníkovi:

Google v rámci zajímavého dema na konferenci Google I/O ukázal, jak může fungovat interakce vás a hlasového asistenta. Tomu jen stačilo zadat, aby v kadeřnictví (kontakt uveden jako Hair Saloon) objednal pro svou klientku dámský sestřih, ta navíc určila časové rozpětí, kdy má volno, a také den, na který se chce objednat. To co následovalo poté nám doslova vyrazilo dech.

Google Asistent si totiž sám na pozadí vytočil číslo a pro objednání použil hlasovou syntézu. Ta vůbec nezněla strojově, protistrana navíc ani neměla tušení, že se baví s umělou inteligencí. Dokázala v syntéze jazyku použít a rozumět různé hlasové nuanci, do konverzace dokonce vložila vyplňující slůvko „Mm-Hmm“. A výsledek byl zřejmý - telefon uživatelku úspěšně objednal ke kadeřníkovi, o čemž následně informoval notifikací na displeji.

V druhé části dema se můžete podívat na rezervaci stolu v restauraci, která neprobíhá úplně podle představ. Protistrana špatně rozumí, nakonec je zřejmé, že stůl pro čtyři osoby objednávat vůbec není třeba, a že ve středu nejsou čekací doby na usazení ke stolu nijak dlouhé. I přesto si s touto situací hlasový asistent dokázal vcelku rozumně poradit. Na základě AI hovorů chce Google v rámci experimentu zjistit i otevírací dobu obchodů, kterou po ukončení telefonátu u firem automaticky doplní.

Google k funkci Duplex dodal, že ji vyvíjí již několik let, a že ji vidí jako další krok v rámci využívání umělé inteligence. Budoucnost však není nijak moc vzdálená, už v létě chce americký gigant spustit v rámci Google Asistenta předběžné testování pro rezervaci místa v restauraci či k objednávání různých služeb. Ne vždy však hovor proběhne podle představ, občas se stává, že si umělá inteligence nedokáže poradit, a v té chvíli dává Duplex vědět lidskému operátorovi na cloudu, který proces objednávky dokončí za něj.

I když Duplex zatím vypadá hodně zajímavě, nevsázíme na jeho stoprocentní spolehlivost. Na druhou stranu, pokud by vám služba ušetřila i polovinu rutinních hovorů, má před sebou skvělou budoucnost. Díky postupnému učení umělé inteligence se mohou v horizontu několika let vychytat nedostatky a drobné mušky, takže Duplex bude den ode dne kvalitnější náhradou skutečného osobního asistenta. Detailní specifikaci Duplexu a různé hlasové ukázky si můžete pustit na Google Blogu.

Diskuze (6) Další článek: Oficiálně: Vodafone převezme UPC v ČR, Německu, Maďarsku a Rumunsku

Témata článku: Google, Android, Umělá inteligence, Chytrý telefon, Google Assistant, Hlasové ovládání, Google I/O, Hlasový asistent, Virtuální asistent, Časové rozpětí, Druhá strana, Asistent, Budoucnost, Detailní specifikace, Zajímavý experiment, Kadeřník, Lidský operátor, Kadeřnictví, Skvělá budoucnost, Syntéza, Otevírací doba, Zajímavé demo, Inteligence, Čekací doba, Americký gigant

Určitě si přečtěte