Garmin StreetPilot c320 je mobilní navigační systém. Pro ovládání stačí barevný dotykový displej, data se ukládají na paměťové kartě. Je jednoduchý, funkční a cenově poměrně přijatelný. Přečtěte si, jaké byly naše zkušenosti na cestě dlouhé téměř sedm tisíc kilometrů.
Navigátor jsem používal bez externí antény a zároveň bez větších problémů. Občas sice zakřičel, že ztratil signál, po chvíli se ale vždy znovu chytil. Výjimkou byla asi desetiminutová cesta v Alpách, kterou z obou stran lemovaly velehory. Satelity byly zřejmě zrovna nějak „špatně rozestavené“ a Garmin se v tuto chvíli opravdu příliš „nechytal“.
Informace o výpadku signálu na displeji (klepnutím se zobrazí podrobnější obrázek)
Na rozdíl od předchozích modelů není StreetPilot c320 odolný proti vodě. V automobilu to sice není žádná překážka, navigátor ale není vhodný pro použití na motocyklech.
Mám jednu ruku dlouhou, ale stejně to nestačí
Ke starším modelům Garmin StreetPilot se přidával nebo dal dokoupit zátěžový stojánek. Díky své hmotnosti a protiskluzové úpravě držel na palubní desce a do jeho držáku se potom vložil samotný navigátor. Ke StreetPilotu c320 se dodává držák ukončený přísavkou. Podtlakem upevní na sklo nebo na kruhový lepící štítek. Ten ale na některých materiálech palubních desek nedrží a nakonec se často stejně nevyhnete upevnění držáku na přední sklo.
Samostatný držák • GPS přilepená na čelním skle
Když je ale navigátor u předního skla, může se stát, že na něj nedosáhnete. Přestože jsem nadprůměrně vysoký a mám velmi dlouhé ruce, u Škody Fabia jsem nakonec musel vzít zavděk levým spodním rohem skla u volantu. I tak jsem se ale při ovládání musel dost předklonit. Lidé, kteří jsou silní praváci, navíc mohou mít v takovém případě problém s ovládáním. Napájecí kabel, jehož koncovka patří do zásuvky autozapalovače, také hyzdil velkou část palubní desky. Zátěžový stojánek sice nebyl tak elegantní jako přísavkový držák, jeho využitelnost ale byla vyšší.
Díky kloubu lze přístrojem v držáku různě natáčet
Držák může zůstat v autě, pro zloděje snad není nijak atraktivní. Samotný navigátor je ale více než vhodné při opuštění vozu brát s sebou. Je však větší než panel autorádia a do kapsy se nevejde.
Držák na předním skle • konektor v zásuvce autozapalovače • detail ovládání přísavky
StreetPilot se při vložení do držáku automaticky zapne a začne se dobíjet jeho vestavěný akumulátor. S ním přístroj vydrží údajně až čtyři hodiny, což pro naplánování cesty mimo automobil bohatě stačí. Garmin se navíc dá nouzově použít i jako turistický navigátor. Lze jej mimochodem dobíjet i z počítače prostřednictvím USB kabelu.
Garmin párkrát pomohl i ve městech, pro turistické účely ale existují vhodnější navigátory
Prstem na displeji
Displej StreetPilotu má rozměry 71 × 54 mm a na rozlišení 320 × 240 bodů zobrazí 64 tisíc barev. Je bohužel pasivní, což se projevuje ne tak silnou svítivostí, jako kdyby byla použita technologie TFT. Od začátku do konce jsem měl nastaven jas 100 % a v mnoha případech, hlavně při slunečných dnech, bych přitom ocenil ještě větší svítivost.
Nastavení jasu displeje
V nejhorších situacích ale za horší zřetelnost nemůže technologie displeje, ale dotyková vrstva. Ta je podobně jako u kapesních počítačů velmi lesklá a odráží se v ní okolní prostředí. Zatímco sluneční paprsky dopadající přímo na displej zobrazení pomohou, odraz osvětlené palubní desky nebo košile je problém. Pevně vestavěné navigační systémy mají displej obvykle na úrovni autorádia, kam už slunce tolik nesvítí. Pokud ale StreetPilot nevybavíte externí anténou, musí sedět hned pod sklem, aby viděl na satelity.
Při jízdě v noci může převážné bílý displej StreetPilotu působit rušivě. V nastavení lze proto zobrazení přepnout do tmavého módu. Můžete to udělat buď manuálně, nebo zapnout automatickou aktivaci této funkce po setmění.
Nastavení zobrazení • hlavní nabídka v nočním módu • stejná mapa v denním a nočním pohledu
Štítek kolem displeje je výměnný a bude možné dokoupit různé barevné varianty. Důvodem je asi možnost sladit navigátor s barvou palubní desky.
Rámečky kolem displeje jsou odnímatelné
V další kapitole se zaměřím na uživatelské prostředí a ovládání prostřednictvím dotykového displeje. Popíšu mimo jiné také nahrávání map z počítače