Navigátor Garmin StreetPilot c320: zrozen pro řidiče (megarecenze)

Garmin StreetPilot c320 je mobilní navigační systém. Pro ovládání stačí barevný dotykový displej, data se ukládají na paměťové kartě. Je jednoduchý, funkční a cenově poměrně přijatelný. Přečtěte si, jaké byly naše zkušenosti na cestě dlouhé téměř sedm tisíc kilometrů.
Navigátor Garmin StreetPilot c320: zrozen pro řidiče (megarecenze)

Klíčové vlastnosti

  • velmi jednoduché ovládání
  • dotykový displej
  • mapa celé západní Evropy v základním balení
  • hlasová navigace
  • 3D pohled v perspektivě
  • standardní paměťové karta
  • držák
  • rozumná cena

Hlavní nedostatky

  • horší dosažitelnost při umístění u čelního skla
  • velmi lesklý displej
  • orientace displeje na šířku
  • špatná česká lokalizace
  • některé databáze zájmových bodů jsou méně kvalitní
  • chybí grafické znázornění vzdálenosti ke křižovatce
  • ignorování měst při navigaci

Garmin StreetPilot c320 je mobilní navigační systém určený pro použití v automobilu. Slůvko mobilní jej odlišuje od pevně vestavených navigátorů a navigačních systémů v autorádiích, které lze používat jen v jednom automobilu. Na rozdíl od nich je to samostatné zařízení, které funguje tam, kam ho posadíte.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Garmin StreetPilot c320

Recenze je velmi podrobná, v textové verzi si ji můžete přečíst bez rozdělení do kapitol

Rozdíly proti pevným navigátorům

StreetPilot není nijak svázaný s elektronikou automobilu, což je v případě mobility výhoda. Najdou se ale i nedostatky. Kvůli tomu, že navigátor nemá gyroskop a není napojený na systém ABS automobilu, využívá pro zjištění polohy pouze satelity GPS. Jsou dostatečně přesné, tady problém není, ale přístroj na ně musí vidět. Jakmile s vozem vjedete do tunelu, satelity zmizí z dohledu a navigátor ohlásí ztrátu signálu. Ještě chvíli před tím sice pokračuje v původním směru původní rychlostí a doufá, že se výhled na oblohu zlepší, po několika stech metrech ale předvídání vzdá a přizná barvu.


Ukázka navigace (v dalších kapitolách najdete mnohem víc obrázků)

U vestavěných navigátorů se signál GPS kombinuje s jinými údaji a i bez satelitů tak lze podle otáčení kol zjistit, že automobil zatáčí a jakou vzdálenost urazil. Na druhou stranu v tunelech se zase tak často neodbočuje a při navigaci v garáži stejně žádný přístroj nepomůže.

Další výhodou pevných navigačních systémů je svázání s autorádiem a schopnost přijímat dopravní informace. Podle nich jsou potom schopné upravit trasu tak, abyste se vyhnuli zácpám. Poslední model Garminu – StreetPilot 2720 – ale nabídne i tuto vymoženost.

Historie StreetPilotů

Garmin je známý především svými turistickými a námořními navigačními systémy. Do řady StreetPilot, která označuje navigátory použitelné při cestování v automobilu, ale už řadu let přidává nové a nové modely.

První navigační systémy nezvládaly ani tzv. routování, tedy hledání ideální trasy. Uživatel musel bod po bodu naplánovat ručně a vzpomínám, že podrobná příprava celodenní cesty zabrala minimálně hodinu. V současné době je to většinou záležitost do minuty. Nejdéle trvá nalezení cíle cesty a potom počkáte pár sekund na výpočet.

Potom se objevily modely vybavené routováním, barevným a nově dotykovým displejem, dálkovým ovládáním a v posledních modelech dokonce příjmem RDS informací rádiem a napojením na systémy automobilu, aby se dalo navigovat i v místech s horším příjmem.

Nejnovější, ale nikoli nejvybavenější

I když je StreetPilot c320 nejnovější model automobilové řady Garminu, který je u nás v prodeji, technologicky nepatří na úplnou špičku. Cílem výrobce tentokrát bylo nabídnout relativně levný, co nejmenší, funkčně dostačující a velmi jednoduše ovladatelný navigátor. Cena 22 tisíc korun samozřejmě není nízká. Když ale uvážíte, že za ni dostanete grafický navigační systém s podrobnými mapami celé západní Evropy, poměr ceny k výkonu je hodně dobrý.

Ještě se vrátím k porovnání mobilního navigátoru s navigačními systémy vestavěnými v automobilech. Vyjmenoval jsem nedostatky, byl bych ale nerad, kdybyste z nich usuzovali, že StreetPilot je jen jakási náhražka. To v žádném případě. Funkčně je s vestavěnými navigátory srovnatelný.

Při testování jsme Garmin StreetPilot c320 pořádně proklepli. Projel jsem s ním téměř sedm tisíc kilometrů v České republice, Německu, Švýcarsku a Francii.

Jako televizor

StreetPilot má rozměry 113 × 82 × 72 mm a hmotnost 269 g. Přirovnal bych ho k malé televizi. Na přední straně je vidět pouze displej, není zde žádný další ovládací prvek. Až na pravém boku je vypínač a kolečko pro ovládání hlasitosti hlasové navigace. Pro všechno ostatní slouží dotykový displej.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Pouhé dva ovládací prvky: vypínač a kolečko pro regulaci hlasitosti. Uprostřed je USB konektor

Na pravém a levém boku jsou vidět otvory dvou reproduktorů pro hlasovou navigaci. Je zde také slot pro paměťovou kartu typu SD, na kterou se nahrávají mapy. V balení byla karta s kapacitou 512 MB. S počítačem se GPS propojí pomocí dodávaného standardního USB kabelu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Otvory hlasitého reproduktoru (další je na druhé straně) •
přes tyto konektory se navigátor nabíjí ve stojánku

Na spodní straně najdeme ještě konektor, přes který se navigátor nabíjí v automobilu. Anténa pro příjem signálu ze satelitů GPS je integrovaná, a pokud nemáte auto s pokovenými skly, bude stačit. V opačném případě lze StreetPilot vybavit externí anténou.

Klepněte pro větší obrázek Konektor pro externí anténu


V další kapitole to začne být zajímavější. Dozvíte se, jak Garmin upevnit v autě a jestli lze pochválit displej

Témata článku: Ostatní, Street, Interní anténa, Nevyměnitelný akumulátor, Golfové hřiště, Ujetý kilometr, Fulltextové vyhledávání, Přijímací část, Drahé zařízení, Mega, Původní rychlost, Odlišný odstín