Nejlepší mobily v poměru výkon/cena

Diskuze čtenářů k článku

žluťák  |  14. 04. 2008 18:42

http://www.solomobi.com/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MichalPolan  |  10. 04. 2008 09:49

Jako objektivní srovnání telefonů je to nesporně dobrý způsob, ale většina uživatelů si nakonec bude vybírat mobil subjektivně a tady by už pomohla možnost alespoň maličkého přizpůsobení váhy hlavních parametrů nebo kategorií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobo  |  08. 04. 2008 10:00

Ten index je sice fajn, ale možnosti třídění jsou dost slabé, něco najít dá dost práce.
Chtěl bych nabušený telefon s GPS a samozřejmě dobrou cenou. Jediná možnost jak to najít je to setřídit podle ceny, přeskočit kvanta těch co se neprodávají a pak to procházet po jednom. Protože mě to netlačí, tak si raději počkám na nějakou recenzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hmyzak  |  05. 04. 2008 08:24

Hodnocení na indexy, exponenciální křivka... připadá mi to trochu jako syrové hodnocení, ač mi článek připadá zajímavý, neubráním se názoru, že z telefonu děláte jen a jen obyčejný produkt, který zde srovnáváte jako v hepermarketech u salámů, kde jsou částky přepočteny na cenu za 100g, aby měl zákazník přehled. Myslím, že žádné takovéto grafy nemohou nahradit subjektivní dojmy, každému navíc vyhovuje něco jiného, něco upřednostňuje a něco jiného mu nevadí. Je zde ještě jedna věc, graf nezohledňuje design, váhu a hmotnost ano, to je pěkné, ale lidem se při koupi musí telefon hlavně líbít. Asi bych si nekoupil ošklivý telefon, který se budu stydět vytáhnout na veřejnosti v barvě růžovou žluté apod. Na druhou stranu, logicky v těchto tabulkách mají navrch levné telefony mezi všemi spektry výrobců, to bylo jasné již o počátku. Low-endy mají nízkou cenu a málo funkcí, jenže výrobci se předhání co by jim dali navíc, aby měli náskok před konkurencí a proto jsou v tabulkách na prvních místech. Poměr výkon/cena mají dobrý ale to je tak vše, záleží také na tom co kdo upřednostňuje. Zdali nízkou cenu a v telefonu "nic" nebo vyšší cenu a vybavený telefon. Podle indexů mohou být telefony seřazeny blízko, zatímco funkčně na opačných pólech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rousini  |  05. 04. 2008 10:04

Hmyzak: A co jsi chtěl vlastně říci? Svým způsobem máš pravdu, ale co dááál? Pojmenovat problém není problém. Problém je najít řešení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stará Blažková  |  05. 04. 2008 10:28

Celý příspěvěk, ta sposta slov (i ve vzájemném rozporu) vyjadřuje jaký máš v hlavě zmatek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hmyzak  |  05. 04. 2008 19:25

zmatek máš v hlavě ty, nemáš li argumenty proti tak radši mlč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  05. 04. 2008 21:04

Někomu se růžovo žlutý telefon může líbit víc než klasicky černý, stříbrný nebo mocca-pos*-hnědý.
Ale popravdě neznám nikoho, komu by se víc líbilo, aby měl telefon 300g než 100g.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
obluda zelená  |  04. 04. 2008 15:57

Velmimě překvapilo, že v žebříčku není SE K800i, který má vynikající poměr cena/výkon. A u T-Mobilu je K790i(jinde jsem ho neviděl) za bezkonkurenčních 4299Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 04. 04. 2008 16:28

K790i i K800i určitě dobrý poměr výkon/cena mají, ale Sony Ericsson nám vyšel jako výrobce s nejlepšími cenami, a tak se jen v jeho řadách našlo několik výhodnějších kousků. Indexy těch ostatních ale najdete v katalogu a u K790i a K800i nám vyšlo 4,2, resp. 4.4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  04. 04. 2008 11:57

Toto je další ukázka toho, jak dokáží být autoři na tomto serveru nezávislí a svými recenzemi či texty nepodléhat žádným vlivům. Pokud něco v tomto článku rozhoduje o výhodnosti či nevýhodnosti, pak je to cena. A s cenou se dá kouzlit, že? Autor to evidentně ovládá .. třeba takový Samsung i600 - cena 11 095 Kč ? U Eurotelu (!) - 7.950, rozdíl 3.145 Kč. (tedy skoro 30 %). A hnedle máme z nevýhodného modelu poměrně velmi výhodný. Kdo najde lepší cenový úlet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Solidsnake  |  04. 04. 2008 12:05

Když už jsi to zmínil tak jsem si všiml svého P990i - v tabulce za 10 586 Kč, mobilarena 6.799,- Kč
tj. rozdíl 3787 kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 04. 04. 2008 12:26

Ceny šedivek nás opravdu nezajímají a pokud chcete brát v úvahu mobilarenu, počítejte, že těch úletu najdete celou řadu. Nás ale zajímají jen seriózní obchody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  04. 04. 2008 14:18

.. Eurotel - šedivka? Pane Postlere, to nemyslíte vážně? A brandování a přizpůsobení to nehraje přeci žádnou roli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blb  |  04. 04. 2008 14:48

podivej se idiote na kterej prispevek odpovida

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 04. 04. 2008 16:15

To se šedivkami byla samozřejmě narážka na mobilarenu. Nicméně abych to uvedl na pravou míru - i600 patří zrovna mezi ty telefony, u kterých bereme cenu od operátora, protože jinak se ve známých eshopech neprodává. Jenže O2 nám tento měsíc na rozdíl od zbylých dvou operátorů neposlal aktuální ceník, takže jsme u telefonů O2 brali ceny z března a tehdy cena u i600 byla skutečně uvedených 11 tisíc. O zlevnění ale budeme informovat v pondělním ceníku a uvedeme také nový index, se kterým na tom i600 bude lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 04. 04. 2008 12:32

S cenami u operátorů počítáme jen v tom případě, že se daný telefon nikde jinde neprodává. Je to z toho důvodu, že operátoři často používají vlastní customizaci, kvůli které si člověk radši trochu připlatí a koupí mobil jinde. Možná to není zrovna případ i600, ale takový je už náš systém. Při tom, kolik telefonů je na trhu, nemůžeme s každým počítat individuálně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M27  |  04. 04. 2008 11:07

Tohle se vám opravdu povedlo, je to opravdu povedený článek...thumb up

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xx  |  04. 04. 2008 09:42

Hledal jsem novy telefon v katalogu a nasel jsem jako idealni Samsung D900i. Doufam, ze ted, kdyz je v prvni petce na nej konecne napisete recenzi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M3M3  |  04. 04. 2008 12:03

Nic proti, ale v tom s tebou nesouhlasím, přečti si recenzi na D900 a připočti si rádio Ovšem na druhou stranu bych redaktorům MM doporučil, aby hodili aspoň nějaký odkaz K D900i Jinak sem s webem spokojen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pipkin  |  04. 04. 2008 09:41

Pane Postler,gratuluji.
článek se mi moc líbil,chtělo by více takových.Ukazatelé na dobrou volbu při koupi jsou zde jasné...
děkuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  04. 04. 2008 09:14

Jsem docela šokován, že v takovém článku může chybět Palm Centro, který za cenu 6000-6500 naprosto deklasuje obyčejné smartphone a nabízí plnohodnotnou funkčnost komunikátoru??? Nechci tím článek odsuzovat, ale momentální evergreen (již prodáno 1mil Centra....) za VELLICE příjemnou cenu zde chybí, nechápu. Pravděpodobně pokračující boj proti Palm OS, jinak si to nedovedu představit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Černík  |  04. 04. 2008 11:17

s tim nic nenadelas.. pro mobilmanii proste Palmy neexistujou... (az na to ze ted z palmhelpu zacali prebirat clanky coz mi prijde naprosto zbytecny - palmisti na palmhelp koukaj, takze to po druhy stejne nectou, a ne-palmisti to cist nebudou vubec..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  04. 04. 2008 15:09

Tak Centro není o palmistech, prostě si řeknu, chci něco lepšího než telefon, hodně píšu, tak QWERTZ klávesnice by byla fjn, kouknu na nabídku a hele Centro, plnohodnotné PIM, Office atd, vyšší rozlišení LCD než zřejmě v článku všechny zmíněné přístroje, cena dosti příjemná (atakující obyčejné telefony/smartphony), je rozhodnuto. Ale to by nesměla být Mobilmania....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Černík  |  04. 04. 2008 15:18

neni o palmistech, ale je o anti-palmistech:
Anti-palmista: "chcu neco lepsiho nez telefon, hodne pisu .. kouknu na nabidku.. uvidim Centro.. zjistim ze bezi na PalmOS (coz je podle mych znalosti system nanic protoze nema multitasking) nema VGA rozliseni, 500MHz procak a 256MB pamet.. a vypada strasne hnusne(prostredi OS)..
.. kouknu dal a uvidim iPhone.. taky ma qwertz/y klavesnici(softwarova je lepsi protoze se prece prizpusobuje),vypada krasne a ma uzasne (a strasne uzitecne) vizualni efekty... castecne PIM i office do nej nacpu pomoci 49-ti hacku (nejsem prece businessman abych potreboval plnohodnotny) ....." atd atd..
takhle nejak bohuzel uvazuje dnesni vetsina lidi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  04. 04. 2008 15:51

Nedalo mi to a podíval jsem se. Nejdříve fakta: Centro je komunikátor s HW QWERTZ klávesnicí, jeho cena je skutečně lidová, atakující 6.000,- s DPH. Palm ohlásil 1.000.000 prodaných kusů, Time jej označil jako 4. nejlepší zařízení (asi v minulém roce, zdroj MM), v Americe je prodejním šlágrem (zdroj MM). A přesto, MM nestojí za to ho zařadit mezi poslední článek, či ho zrecenzovat!!! Obrázek, ať si udělá každý sám....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  04. 04. 2008 16:41

a ma to wifi?
btw vsichni ctenari meli moznost se zapojit do ankety, kde se stanovovala vaha jednotlivym kriteriim. takze nechapu, proc se nekdo navazi do redakce za zebricek. On treba pan redaktor z mobilmanie klidne to Centro pouziva, ale nevnucuje to vsem ostatnim. Nekdo totiz treba chce mit 5Mpix fotak s xenonovym bleskem. To je cely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  04. 04. 2008 16:57

Hu? A když někdo chce GPS, tak se napíše jen o 3 Nokiích a ostatní se budou ignorovat? Co je to proboha za pomatený názor?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Černík  |  04. 04. 2008 17:31

to je pravda.. Centro nam opravdu nevnucuje.. ale proc je slovo iPhone (temer) v kazdym druhym clanku? .. odhadem kazdy sesty clanek je vyhradne o iPhonu nebo jeho sw...
o Centru vysel na MM tusim jeden clanek (ve kterem kupodivu nebylo centro vyliceno jako zas tak spatny zarizeni)..
hele.. srovname si iPhone a Centro:
prodeje:
- Iphone - jasna jednicka v prodejnosti protoze nic takoveho zde jeste nebylo.. revolucni zarizeni samozrejme prinasi obrovsky zajem
- Centro - zarizeni od "umirajici" firmy s "zastaralym az prehistorickym" systemem umistene na 4 miste prodeje v USA ? .. neni to trosku sok?
cena:
- iPhone - cena je primerena, mozna az prilis vysoka (bereme-li v pozaz uvazek u operatora)
- Centro - cena ktera se pohybuje ve zlomcich ceny iPhonu .... tady neni co resit
funkce:
- iPhone - mozna nepravem zarazeny do kategorie Smartphonu (SDK porad nikde, vsecko se odklada, zpoplatnuje a hlavne omezuje! tomu nerikam OTEVRENY operacni system.. s takovou by se java 2.0 dala taky povazovat za OS)
- Centro - letama provereny OS, ktery mozna zaostava modernima funkcema, ale je velmi svizny,stabilni a opravdu otevreny.. (nemyslim ted open-source, ale moznost si jednoduse vytvorit/stahnout a nainstalovat temer libovolnou aplikaci)
kdyz nam tedy redaktori nemaji vnucovat zarizeni, proc je o iPhonu tolik kecu, zatimco o Centru nepipnou ani ve srovnavacim clanku, kdyz pomer vykon/cena je u centra mnohonasobne vetsi nez u iPhonu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 04. 04. 2008 18:13

Tohle je byznys jako každý jiný. Vidíme poptávku, snažíme se ji pokrýt nabídkou.
Po iphonu je poptávka obrovská. Pro zajímavost v březnu to bylo nejčastěji vyhledávané slovo na MM a četnost vyhledávání je o 150 % vyšší než u druhého slova v pořadí (tedy 250 % četnosti druhého slova, mimochodem N95). Vyhledávání Centro: 1,8 % četnosti iPhonu. Palm: 2 % četnosti iPhonu.
To je důvod, proč na MM najdete tolik článků o iPhonu - protože lidi zajímá. Nemá ho mimochodem žádný z interních redaktorů MobilManie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Černík  |  04. 04. 2008 18:25

samozrejme.. z pohledu byznysu to chapu... (btw: vy nemate motto "pro zakaznika/ctenare cokoliv"?)
ale kdyz si tak rozebereme proc je vlastne iPhone tak vyhledavany... : samozrejme velky podil na tom ma revolucni koncepce, ale Applovi stacilo udelat par reklam a o zbytek uz se postarali novinari... Pred mesicem jsem potkal PRVNIHO cloveka ktery poznal muj telefon (Treo650) .. obvykle lidi na slovo "palm" reaguji "to je neco z ameriky ze?" .. (radsi se nezminuju o prodavacich v obchodech s mobilnim prislusenstvim kteri taky treo apod. neznaji..)
Kdyby se o palmu vice psalo -> vice lidi by o nem vedelo -> vice by se vyhledaval -> vic by se kupoval -> vic by se psalo ......
proste je to zacarovanej kruh...
ps: to ze nekdo ma nebo nema urcity mobil a nijak tim neovlivni svoje clanky je doufam samozrejme (pokud se nepocita srovnani)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 04. 04. 2008 18:37

Samozřejmě, že pro zákazníka cokoli. Přesně z tohoto důvodu sledujeme, jaká témata naše zákazníky zajímají, a snažíme se jim věnovat. Pochopitelně ale, že se nemůžeme individuálně věnovat každému z nich.
Marketing produktu je na jeho výrobci, my nemáme důvod a ani nemůžeme cíleně propagovat nějakou značku nebo model. Bez ohledu na to, jestli ji někdo z redakce používá nebo má rád.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  04. 04. 2008 20:15

Pane Lutonský, co by tu také čtenáři a potencionální uživatelé Trea hledali, když absolutně ignorujete komunikátor, kterého se prodalo milion a jistě se prodá i druhý.....Co ale můžeme čekat od serveru, který zrecenzuje zařízení s příznakem "komunikátor z minulého století" nebo jak jste pojmenovali recenzi Tréa 650, přičemž toto zařízení prakticky definuje svoji kategorii a je zapsán do historie po bok takových gigantů jako je Nokia 3310, Nokia 6310, M515, iPaq 38xx/39xx apod. Člověku je z toho trochu smutno, z takového nadsazování....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Černík  |  04. 04. 2008 20:23

ale no taaak.. pochop.. oni musej vydelavat... proto musi psat o tematech ktery jsou oblibeny...
to ze nepisou o palmech mi je sice lito, ale naprosto je chapu.. pro vetsinu lidi je palm odepsana spolecnost, v CR prakticky nepusobi, takze pro ne by to bylo zbytecny o tom psat.. (kdyz chce clovek neco vedet o palmu, tak si stejne radsi zabrousi na lepsi weby..) ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  05. 04. 2008 19:56

Není už poněkud trapné psát o Palmu xyz roků za sebou, že je ta společnost mrtvá?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Černík  |  05. 04. 2008 20:14

promin, ale jak muze byt spolecnost mrtva, kdyz:
- je bezkonkurencne nejvetsim vyrobcem PDA (vice nez polovina prodanych PDA je od palmu)
- je druhym nejvetsim vyrobcem WM zarizeni (a to jim stacily dva modely - treo 500 a treo 750)
- jeji nejnovejsi model (Centro) je jednim z nejprodavanejsich zarizeni v USA...
uznavam ze system je zaostaly (tzn nema v zakladu nejmodernejsi technologie-ty je potreba doinstalovat- ale je stale vice nez funkcni) ale tvrdit o takto vykonne spolecnosti ze je mrtva? ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken  |  06. 04. 2008 08:58

Palm uz neni system, ale uspesny vyrobce PDA a komunikatoru resp. smartphonu. Operacni system, ktery Centro pouziva se jmenuje Access ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Černík  |  06. 04. 2008 09:08

castecne mas pravdu.. :
Palm - Firma, vyrobce zarizeni (drive PalmOne)
Access - SW Firma, nedavno odkoupila prava na PalmOS Garnet a prejmenovala jej na Garnet OS
(prava na Garnet OS byla pote tusim odkoupena opet zpatky... Access se ted zabyva predevsim vyvojem ALP - Access linux platform )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken  |  06. 04. 2008 11:06

Na Centru je napsano "Powered by Access" o Garnetu tam neni ani slovo. Je mi jasne, ze tento system pochazi jeste z dob, kdy Palm vlastnil 3Com, ale ted je to Access a basta. PalmOS jako operacni system jiz papirove neexistuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Černík  |  06. 04. 2008 11:22

chjo.. co takhle si o tom neco precist nez zacnes placat nesmysly? .. troska komplexni historie:
http://cs.wikipedia.org/wiki/PalmOS
Access kupuje zdrojove kody na Palm OS Garnet a prejmenovava jej na Garnet OS:
http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=News&file=article&sid=1047
Palm kupuje zpet zdrojove kody pro PalmOS garnet :
http://www.palmhelp.cz/html/modules.php?name=News&file=article&sid=980
pozustatky z 3comu uz davno zadne nejsou.. to bylo pred mnoha lety..
chapu ze ty mas vzdycky pravdu.. ("je to tak a basta") ale nekdy by to chtelo zauvazovat jestli je mozny ze se pletes..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken  |  06. 04. 2008 12:55

Jsem v oboru PDA od Palmu lama, rad se necham poucit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  06. 04. 2008 13:10

to Pavel Černík: tohle prohraješ

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  09. 04. 2008 11:51

dodatek: 1.000.000 Centra se prodalo za 6. měsíců od uvedení, jj, šmejd jeden starej nemoderní, to je ale hlupáků na tom světě.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 04. 04. 2008 18:25

Do žebříčků se Centro sice nevešlo, ale v katalogu ho máme a vyšel nám index 3,2. Takže ano, Centro je sice výhodné, ale na nejlepší nemá. V dané kategorii jsou i Mio A501 nebo Nokia N73 a to jsou i bez QWERTY lepší a tím pádem výhodnější telefony.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  04. 04. 2008 20:08

No to si ze mně děláte legraci? Jak můžete tvrdit, že A501 je lepší telefon??? Měl jste ho v ruce? Neovladatelný (ergonomie ovládacích prvků dostává skutečně na frak), používal jste někdy WM komunikátor s 200Mhz? To máte hodně podivný žebříček hodnot, že % minimálně používaný WiFi či GPS v poměru k běžným funkcím (telefon a jeho ovládání) přebije etalon ovladatelnosti v podobě Garnetu a špičkové ergonomie ovl. prvků Trea......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Černík  |  05. 04. 2008 12:43

nezapomen ze krivka je delana podle uzivatelu... (kteri chcou pekne prostredi, multitasking atd atd..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  05. 04. 2008 20:33

Bohužel, asi podle "uživatelů" kteří ten krám nikdy nedrželi v ruce. Prohlašovat za "komunikátor" (a nota bene nejvýhodnější ) něco s WM, u čeho výrobce kvůli naprosto stupidní klávese s reklamou na sebe sama (!) zapomněl i na tak elementární věc jako jsou kurzorové klávesy (!!!), tak to už teda hraničí s fantasmagorií... A za těch 6 litrů navíc nechutně předraženou.
Palmy už po letech zkušeností moc nemusím (Garnet je dnes opravdu zoufalá parodie na OS - a ten věčně omílaný "chybějící multitasking" je jenom třešnička na už hodně dávno shnilém dortě), ale to už snad opravdu radši Centro než tenhle konkrétní šunt od MIO...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  05. 04. 2008 21:01

A ty jsi zase pořádný jelito, když nechápeš, že hodnocení telefonu v katalogu nerovná se recenze, tusíž v tomto hodnocení nic jako ergonomie nebo rychlost není zahrnuto. Rozebírá se to tu už snad několik týdnů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  05. 04. 2008 22:02

Bavme-li se o TELEFONU, o žebříčku telefonů na serveru o telefonech, tak mě samozřejmě zajímá, jak se ovládá, jestli se u něj nestárne, jestli zvuk není jak z kýblu atd. Nezajímá mě, jestli má málokdy použitelnou WiFInu, GPSku atd. Nikdy jsem se nezúčastnil diskusí kolem vah jednotlivých položek, ale samozřejmě mám svůj žebříček. A tam se rozhodně neřadí xx mpx fotoaparát bez optiky, GPS bez kloudného signálu, rádoby multimediální funkce bez výkonu atd.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  07. 04. 2008 17:48

Pokud tě zajímá, jak se telefon ovládá, přečti si recenzi a nečum tupě do katalogu mobilů ... co jinýho ti na to mám asi tak říct?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
odstraneno18865  |  08. 04. 2008 12:04

Achich ouvej, tady to někdo nepochopil Bavím se o tom, že v článku chybí Centro, který má výborný poměr cena/výkon a o ignoraci ze strany redakce,. Pak mi tady někdo začne reagovat nesmyslem o WiFi a kdo ví co a pak někdo o katalogu.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PROMO  |  04. 04. 2008 07:15

Dobrý den,
Ano, jak už padlo v komentáři nademnou, bylo by naprosto nejlepší vytvořit počáteční parametry při vypočítávání indexu, tj. v katalogu telefonů či vyhledávání podle parametrů se zeptat, zda-li by se měl teelfon používat pro focení, hudbu, velký displej s jemným rozlišením, hmotností..z čehož by se vygeneroval naprosto přesný index k potřebám jednotlivce.
Koukal jsem se na Nokii 3111 clasiic, která má index 5,6 s cenou okolo 3000 kč ale za to jediné včem je telefon dobrý je ona nízská hmotnost (telefon pod 90 gramů je velmi lehký telefon). Ale za to SE K850i má index 2,6 za cenu 10 000 kč, ale obsahuje mnohem lepší a větší displej a fotoaparát 5MPx.
Takže tito zákazníci mají jiné požadavky, jeden chce Nokii pro volání a sms např. jako služební telefon za nízskou cenu, druhý chce kvalitní funkce bez ohledu na hmotnost a jiné parametry.
Hezký den

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zipo7  |  04. 04. 2008 07:46

kde sa da za taku cenu zohnat nova bez pausalu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M3M3  |  04. 04. 2008 08:23

Kasa.cz, kdybys trochu uvažoval a kouknul se na to, odkud tu cenu vzali, nemusel bys tady byt za ignoranta, který neumí použít vlastní mozek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pipkin  |  04. 04. 2008 09:33

třeba u nás :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MMX  |  04. 04. 2008 03:06

V suvislosti s indexom vykon/cena tu vidim jeden problem; vykon vsetkych telefonov je hodnoteny rovnako, lenze pre zaujemcov o rozdielne kategorie nie su jednotlive parametre rovnako dolezite. Takze napriklad dva komunikatory s inak uplne identickymi vlastnostami mozu byt na opacnej strane tabulky len preto ze jeden ma Xmpx fotak s autofocusom a neviem cim este a druhy nema fotak vobec, aj ked niekoho kto si kupuje komunikator nemusi fotak vobec zaujimat.
Ja som napriklad vcera kupil SE M600i a dnes idem predat SE K750i, aj ked K750i je podla vasho katalogu ovela vyhodnejsi a dokonca aj celkovo lepsi ako M600i, a to len preto, ze M600i nema fotak.
Takze boli by mozne dve riesenia;
1. profily pri hodnoteni, pricom by boli nazvane poddla uzivatela alebo vyuzitia (kancelaria/internet/fotenie/hudba/...) a lisili by sa dolezitostou hodnoteni jednotlivych vlastnosti
2. kazdy by si pred zobrazenim mohol sam urcit dolezitost jednotlivych vlastnosti (napriklad na stupnici od 0 do 5) a podla toho by sa mu prepocitavali hodnotenia, takze napriklad niekomu kto by nemal zaujem vyuzivat mobil na fotenie by vlastnosti fotaku neovplyvnovali vysledne hodnotenie vobec alebo len minimalne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pawlik  |  04. 04. 2008 00:24

Predpokladam, ze krivku jste ziskali prolozenim bodu regresni krivkou. Nejak vsak postradam jeji popis, zda se jedna o linearni, logaritmickou, exponencialu... Pri "vhodne" zvolene funkci muzou vychazet indexy uplne jine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 04. 04. 2008 00:30

Nepřišlo nám vhodné zatěžovat článek příliš odbornou terminologií, ale jak dává tušit obrázek, jedná se o exponenciálu, myslím, že jiná v tomhle případě ani nepřipadala v úvahu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michalh  |  04. 04. 2008 02:22

Podle me se rozhodne musi jednat o linearni krivku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  04. 04. 2008 08:36

No tak to nevim, kam koukáte- jasna sinusovka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor