Nejoblíbenějším operátorem roku 2009 je Vodafone

Zákazníci si letos nejvíce váží služeb operátora Vodafone. O2 se potýká s nedostatkem loajality, T-Mobile dává nejvyšší hodnotu za peníze.
Nejoblíbenějším operátorem roku 2009 je Vodafone

Vodafone se stal pro letošní rok operátorem s nejspokojenějšími zákazníky. Naopak Telefónica O2 si proti loňsku pohoršila a ještě více se propadla za druhý a taktéž klesající T-Mobile. Index tzv. zákaznické spokojenosti CSI na poli mobilních operátorů sleduje už od roku 2006 česká pobočka EPSI Research, která výsledky průzkumů uveřejnila ve svém tiskovém prohlášení. Nejmladšího operátora U:fona společnost do svého měření pro letošní rok ještě nezahrnula.

Index spokojenosti zákazníků CSI je považován za nejvýznamnější nefinanční ukazatel podnikatelské činnosti. Pro měření je používán model EPSI, který v očích zákaznického vnímání operátorů zohledňuje pět ukazatelů: image, očekávání, kvalitu služeb, loajalitu a hodnotu za peníze. Celková spokojenost je poté výslednicí těchto pěti veličin.

 2006200720082009
O2 Telefonica67,6371,1369,2267,24
T-Mobile72,9073,5374,6972,08
Vodafone70,8374,3173,5773,31

Tab.: Spokojenost zákazníků 2006-2009

Poklesu ve spokojenosti zákazníků proti loňsku se nevyhnul žádný ze sledovaných operátorů, pouze Vodafone však zaznamenal ztrátu pouze v řádu desetin. Po loňském vrcholu z necelých 75 bodů padá na druhé místo T-Mobile, O2 se od roku 2007 potýká s každoroční ztrátou cca 2 bodů – letos mu patří třetí místo.

Klepněte pro větší obrázek
 

Celkový pokles spokojenosti zákazníků s operátory je podle údajů EPSI Research v souladu s trendem v ostatních evropských zemích, kde podobné měření také probíhá. Pouze v několika zemích (např. Švédsko, Dánsko a Estonsko) se tamním operátorům podařilo spokojenost svých zákazníků zvýšit.

Image není nanic

V analýze jednotlivých položek tvořící celkovou spokojenost vychází Vodafone jako operátor s nejloajálnějšími zákazníky, od počátku měření v roce 2006 stabilně dosahuje výsledku kolem 82 bodů. Následuje těsně T-Mobile, o deset bodů zaostává O2. Z hlubší analýzy vyplynulo, že modrý operátor nedokáže dostatečně oslovit především mužskou část svých klientů.

Nejvýznamnějším faktorem, ovlivňujícím spokojenost zákazníků v sektoru mobilních operátorů, je bezesporu image. I přes celkový pokles image operátorů v očích zákazníků je opět patrný výraznější propad O2 (cca 66 bodů), T-Mobile a Vodafone se pohybují kolem 75 bodů. Důležitým faktorem spokojenosti je také vnímání tzv. „hodnoty za peníze“. I zde je nejhorší Telefonica O2. Zajímavým případem je úspěch T-Mobile, kterému se v posledním roce podařilo zlepšit pohled svých zákazníků na hodnotu poskytovaných služeb.

Zdroj: EPSI Research

Témata článku: Operátoři, Vodafone, O2, T-Mobile, Voda, Rok, Operátor

Určitě si přečtěte

Vánoční ceník O2: slevy za úpis, iPhone X, Nokia 8 a Xiaomi Mi A1

Vánoční ceník O2: slevy za úpis, iPhone X, Nokia 8 a Xiaomi Mi A1

** Kvalitu za rozumnou cenu nabídne Xiaomi Mi A1 za 6 496 Kč ** Štědrý Ježíšek může pod stromeček naložit Nokii 8 ** Chcete-li ušetřit na HW, je tu vánoční akce, ale musíte uzavřít smlouvu

6.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 2

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

Nokia 8 v prosincovém ceníku Vodafonu. „Pětka“ zlevnila pod 5 tisíc

** Ve zvýhodněné kategorii „pro věrné“ je tento měsíc 13 modelů ** Prosincovou novinkou je nejvybavenější Nokia s „čistým“ Androidem ** Pokud upíšete duši na dvě léta, dostanete slevu 2 000 Kč

4.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 3

T-Mobile před Vánoci zvýhodní Samsungy. Ježíšek donese dva za cenu jednoho

T-Mobile před Vánoci zvýhodní Samsungy. Ježíšek donese dva za cenu jednoho

** Novinky nejsou, ale tři roky starý 32GB iPhone 6 koupíte pod 10 tisíc ** Kvalitu za rozumnou cenu nabízí o tisícovku zlevněné Honory 8 a 6X ** Neprohloupíte ani s Nokií 5, která klesla o 500 Kč a stojí pod 5 tisíc

2.  12.  2017 | Pospíšil Aleš | 7