Nejoblíbenějším operátorem roku 2009 je Vodafone

Zákazníci si letos nejvíce váží služeb operátora Vodafone. O2 se potýká s nedostatkem loajality, T-Mobile dává nejvyšší hodnotu za peníze.
Nejoblíbenějším operátorem roku 2009 je Vodafone

Vodafone se stal pro letošní rok operátorem s nejspokojenějšími zákazníky. Naopak Telefónica O2 si proti loňsku pohoršila a ještě více se propadla za druhý a taktéž klesající T-Mobile. Index tzv. zákaznické spokojenosti CSI na poli mobilních operátorů sleduje už od roku 2006 česká pobočka EPSI Research, která výsledky průzkumů uveřejnila ve svém tiskovém prohlášení. Nejmladšího operátora U:fona společnost do svého měření pro letošní rok ještě nezahrnula.

Index spokojenosti zákazníků CSI je považován za nejvýznamnější nefinanční ukazatel podnikatelské činnosti. Pro měření je používán model EPSI, který v očích zákaznického vnímání operátorů zohledňuje pět ukazatelů: image, očekávání, kvalitu služeb, loajalitu a hodnotu za peníze. Celková spokojenost je poté výslednicí těchto pěti veličin.

 2006200720082009
O2 Telefonica67,6371,1369,2267,24
T-Mobile72,9073,5374,6972,08
Vodafone70,8374,3173,5773,31

Tab.: Spokojenost zákazníků 2006-2009

Poklesu ve spokojenosti zákazníků proti loňsku se nevyhnul žádný ze sledovaných operátorů, pouze Vodafone však zaznamenal ztrátu pouze v řádu desetin. Po loňském vrcholu z necelých 75 bodů padá na druhé místo T-Mobile, O2 se od roku 2007 potýká s každoroční ztrátou cca 2 bodů – letos mu patří třetí místo.

Klepněte pro větší obrázek
 

Celkový pokles spokojenosti zákazníků s operátory je podle údajů EPSI Research v souladu s trendem v ostatních evropských zemích, kde podobné měření také probíhá. Pouze v několika zemích (např. Švédsko, Dánsko a Estonsko) se tamním operátorům podařilo spokojenost svých zákazníků zvýšit.

Image není nanic

V analýze jednotlivých položek tvořící celkovou spokojenost vychází Vodafone jako operátor s nejloajálnějšími zákazníky, od počátku měření v roce 2006 stabilně dosahuje výsledku kolem 82 bodů. Následuje těsně T-Mobile, o deset bodů zaostává O2. Z hlubší analýzy vyplynulo, že modrý operátor nedokáže dostatečně oslovit především mužskou část svých klientů.

Nejvýznamnějším faktorem, ovlivňujícím spokojenost zákazníků v sektoru mobilních operátorů, je bezesporu image. I přes celkový pokles image operátorů v očích zákazníků je opět patrný výraznější propad O2 (cca 66 bodů), T-Mobile a Vodafone se pohybují kolem 75 bodů. Důležitým faktorem spokojenosti je také vnímání tzv. „hodnoty za peníze“. I zde je nejhorší Telefonica O2. Zajímavým případem je úspěch T-Mobile, kterému se v posledním roce podařilo zlepšit pohled svých zákazníků na hodnotu poskytovaných služeb.

Zdroj: EPSI Research

Diskuze (51) Další článek: Horkýže slíže si z t-music stáhlo přes 60 tisíc lidí, zaplatili 135 tisíc

Témata článku: Operátoři, Vodafone, O2, T-Mobile, Voda, Celkový pokles, Rok, Operátor


Určitě si přečtěte

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Amazfit BIP: Vyzkoušeli jsme nejlevnější chytré hodinky od Xiaomi

Odlehčená verze prvních hodinek Xiaomi Huami Amazfit Xiaomi Huami Amazfit Bip míří do ČR za cenu 2 500 Kč Mají vestavěnou GPS a slibují výdrž až 45 dní

Petr Březina | 136

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

RECENZE: Xiaomi Redmi Note 5 je téměř bez chyby a má skvělou cenu

** Kvalitně zpracovaný telefon, na kterém se obtížně hledají chyby ** NFC je zejména v ČR klíčovým parametrem, který zde bohužel chybí ** Povedený mix funkcí si může držet přijatelnou cenovku

Martin Herodek | 80

RECENZE: Huawei P20 Pro — mistr nočního vidění

RECENZE: Huawei P20 Pro — mistr nočního vidění

** Špička portfolia Huawei nepřipouští žádné kompromisy ** Má atraktivní, zapamatovatelný design a spoustu výkonu ** Hlavním lákadlem je unikátní fotoaparát Leica se třemi objektivy

Jan Láska | 70