Nejoblíbenějším operátorem roku 2009 je Vodafone

Diskuze čtenářů k článku

Rotacak  |  09. 11. 2009 21:34

Abych reagoval,
většina zákazníků vůbec neví, co má za tarif, za kolik volají, posílají smsky. apod. Jen mizivá menšina lidí ví, co mají za tarif, jaké mají účtovaní a jaké ceny. A na tomhle staví operátoři, viz call centra Telesales (pro ty neznalé, pracují v nich takoví ti mnohdy otravní lidé, co volají s nabídkou paušálů). Ale zase, nebýt takových neznalých zákazníků, nejsou ani tato centra. Vždyť operátor žije hlavně z paušálů, ze kterých má jistý zisk, proto se mi třeba nelíbí znevýhodňování zákazníků s předplacenou kartou (kreditem), oproti paušálním zákazníkům. Dle mého názoru by si měl operátor vážit všech zákazníků stejně, dříve to bylo hlavně O2 a T-Mobile, v poslední době se k tomu začíná připojovat i Vodafone (viz. internet v mobilu pro studenty s 50% slevou - pouze pro paušální zákazníky). Když bych měl srovnávat operátory v Německu a u nás, z mého hlediska, vždycky to u nás bude dražší a nevýhodné, tedy alespoň do doby, než s tím něco udělají zákazníci. Málokdo si uvědomuje, že operátoři na nás těží miliardy Kč ročně, zatím pouze inkasují a nic pořádného nedělají, až v poslední době se začal rozmáhat internet, ale přesto, je většinová technologie GPRS zaostalá a 3G skoro v nedohlednu. O2 slibuje a údajně s ohledem na krizi zase odsouvá plkány, ať mi tedy neříkají, že je pro ně krize, když na nás vydělávají, jak jen to jde....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ťutík  |  05. 11. 2009 21:28

Jsem u Oskara už osm let a nikdy jsem neměl žádný problém,ať se signálem nebo službou.Samoobsluha mi stačí na všechno a jednou za dva roky si zavolám o nový mobil.Mám i služební mobil od O2 a před lety i CDMA,služby se nedají srovnat.U O2 jsou arogantní a něco vyřídit je běh na dlouhou trať.Osobně bych k O2 nikdy nešel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Al  |  04. 11. 2009 18:28

No, já se nechci zastávat mého operátora, O2, ale pravda je, že ač mám tarif nízký, přesto si kontroluji a eviduji provolané minuty a počet odeslaných SMS a O2 se na faktuře nespletl ani jednou. Jiná otázka je , že při ukončování akce "bonus body" mně bylo odebráno bez náhrady 2800 bodů, ale na druhou stranu, na ukončení akce a na nutnost vyčerpání bodů jsem byl včas upozorněn. Čili - po všech peripetiích je pro mě O2 no. 1. ( Volné minuty: 60, volné SMS: 30, převádění při nevyužití, platba: 233Kč včetně DPH).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tramvajar  |  04. 11. 2009 18:23

Já jsem s VODAFONEM maxumálně spokojenej. Co píše kolega-čekání na spojení s operátorem, vždy do 2 min., jen parkrát e mi stalo, že to trvalo přes 10 min, to bylo třeba po 20h atd. Ohledně signálu- znám mnoho míst, kde nemá přijem ani VOD, ani KYSLIK, ale T.M., je to tady podle konkrétní situiace a a chápu, že kvalita příjmu je duležita a pro volbu operátora vlastně to nejduležitější. Ted ještě, aby ten OSKAREK zustal věrný cestě, jež nastoupil, a díky vzrustajícímu počtu klientu atd nezešel s této cesty, podobně jako 02.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  04. 11. 2009 14:34

Zajímavé je porovnání nadpisů zde na mobilmanii: Nejoblíbenějším operátorem roku 2009 je Vodafone
a u konkurence: Telefónica O2 je v Česku nejméně oblíbeným operátorem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RedeeMrd  |  04. 11. 2009 15:34

Vidíš, a oba jsou pravdivé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N6600  |  04. 11. 2009 12:54

Já si jen spokojeně chrochtám s Vodafone Odepiš. O2 teď prej zavedlo 10,- Kč poplatek za každý připojení k internetu, to bych platil jen za D-Zone a A-GPS tak 300,- měsíčně. Tomu já já říkám hnus.
Jó a až budou mít operátoři neofupovanej ten ,,šnekinternet GPRS,, a za max 50,- , budu spokojen nejvíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukyn  |  04. 11. 2009 15:48

Pozor, 20 Kč a za 10 minut spojení. Takhle se vydělává, takže A-GPS si pomůžu během cesty 5x a je to stovka:)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LooKpiK  |  04. 11. 2009 12:18

Jak nekdo muze rict, ze Vodafone nema pokryti na uzemi Prahy,co je to za blbost?:)
Ja mam Vodafone a jsem s nim velice spokojeny, lbii se mi ta casto zminovana ,,lidskost". Vzdy kdyz jsem mel problem,tak mi operatori pomohli. Misto toho zvaveni, ze operatori jsou k nicemu by si to zakaznik mohl vyresit pomoci kapesni samoobsluhy, bylo by to pro nej rychlejsi a nebo cerpat informace na www.technet.cz kterou vodafone zridil. Myslim si, ze pomoci je tady az az:)
Ovsem musim se priklonikt nazoru, ze nasi operatori maji velice vysoke ceny... to plati u vsech...:/:/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LooKpiK  |  04. 11. 2009 12:20

Omlouvam se, ne www.technet.cz ale techforum.cz :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MN  |  04. 11. 2009 12:25

Ja jsem měl Vodafone asi 3 roky, ale pak jsem přešel k O2, protože doma si s Vodafone prostě nezatelefonuju (uvnitř v bytě buď nebyl signál nebo byl slabý a slyšel jsem každé druhé slovo) Navíc přístup Vodafone byl velice arogantní a povýšený, na několik reklamací přes jejich web či mailem vůbec nereagovali, nakonec jsem se dovolal na operátora (to u Vodafone trvá tak 10-20minut) a zapsali si reklamaci. Samozřejmě se nikdo neozval, takže jsem to na lince operátora reklamoval podruhé, zase nic, když jsem se tam dovolal potřetí, řekli mi, že to proměřili a vše je v pořádku. Tak jsem přešel k O2...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LooKpiK  |  04. 11. 2009 12:57

Kdyz volam na operatora do 1 minuty jsem spojeny!:) Takze nevim proc to tvra tak 10-20 minut tobe, jak rikam, ja jsem se nikdy nesetkal u Vodafone s aroganci:) Uvidime, jestli takovou zkusenosti ziskam:) To tvuj byt je vojensky bungr ne?:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MN  |  04. 11. 2009 17:11

Tak do minuty se mě nikdy nepodařilo dovolat, vždy jsem několik minut poslouchal že operátoři vyřizují požadavky zákazníků předemnou. A nebydlím v bunkru, dokonce to ani neni panelák, kde se to dá pochopit vzhledem k drátům v panelu, prostě na rozhraní Proseka a Střížkova je lokalita s pár vilkama která je od všech BTS dost vzdálená a kvůli pár lidem jim nestojí za to tam dávat další.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LooKpiK  |  04. 11. 2009 19:59

Parkrat se mi stalo, ze jsem volal a hlasili, ze jsou zaneprazdneni,ale jak rikam do 1-2 minuty v pohode, ja mam pausal a tak jsem si vymyslel klavesovou zkratku a tak primo k operatorovi se dostanu za par sekund, potom cekam,az me prepoji.. Tak to ti nezavidim:D Jednu BTS by urcite mohli obetovat:/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
°°  |  04. 11. 2009 10:28

Pořadí oblíbenosti mi přijde jako logické. Zákazníci nemohou mít v oblibě operátory kteří je okrádají svým nemravným účtováním hovorů po celých minutách. Je přece výrazný rozdíl, zda po první provolané minutě zaplatím za 1 vteřinu hovoru celou minutovou sazbu nebo 1/60 minutové sazby. Když to zjednoduším, zloděje nemá nikdo rád

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  04. 11. 2009 10:51

Teď jste řekl s prominutím volovinu, protože většina lidí má zaprvé účtování ještě normálnější a zadruhé, o tom, jaké má operátor účtování, ví možná tak pár desítek tisíc lidí, takže tento argument je úplně špatný, i když jste to myslel dobře

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alfapetr  |  04. 11. 2009 11:54

Ano momentálně je pravda ,že o2 to prochází protože většina lidí nesleduje nějake vteřiny či minuty a nepočítá všechno tokli ,ale čas to možná postupně změní ,jinak Vodafone super až, na hnusně protivné prodavače v prodejně Vodafone Tábor ,měl jsem problém se simkou a ani se mi na to nechtěli kouknout ,byla od nich všechno sem měl sebou ,byl problém s funkčností já ,myslel ,že to bude rychlejší tak sem tam jel 50 kilometru z Písku . No opravdu hnusné chování prodavače v prodejně ,ale jinak operátorky gud ,služby redy ,poctivé učtování . Jediné opravdu co je potřeba udelat je namatkové konroly zaměstnanců prodejen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
°°  |  04. 11. 2009 12:00

Uvedl jsem to jako jeden z důvodů. Sám využívám ještě starší tarify O2 i TM, ale zavádění minutového účtování u všech nových tarifů O2 a TM je mi krajně nesympatické a proto i jako zákazník obou uvedených operátorů prohlašuji, že je nemám rád Samozřejmě si uvědomuji, že argumentů pro a proti jsou desítky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  04. 11. 2009 12:20

Souhlasím s Vámi. Mně se to také nelíbí. Sám mám minutový tarifový T-M, takže si stále užívám 60+1. Akorát, že drtivá většina lidí vůbec netuší, jak se jim hovory účtují a ani nemají potřebu to zjistit, což je nakonec důvod, proč účtování po minutách zavedli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  04. 11. 2009 10:22

Myslím, že je, proč se operátoři chovají tak, jak se chovají. O2 a T-M jsou lídři trhu, mají velkou zákaznickou základnu, hodně velkých firem, atd.. Naproti tomu Vodafone má půlku toho, co jeho dva starší bratříčkové, proto si nemůže dovolit to co oni. V globálu jsou to ale mizerové všichni tři. Stačí se podívat do Rakouska, což je srovnatelně velký trh jak v ČR, s nesrovnatelně jinými službami. O jejich cenách telefonů a služeb si můžeme nechat jen zdát....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MN  |  04. 11. 2009 09:40

Jak může být nejoblíbenější operátor, který nemá pokrytí ani v Praze???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  04. 11. 2009 10:02

Hele Pepo,
trik rejpalu s pokrytim u vodafonu byl dobry v prvnim roce jeho provozu - vsichni operatori maji pokryti stejne, vodafone pokryva i vesnice ktere nejsou pomalu na mape a kde ostatni operatori nejsou (zvláště ve středních čechách). Ale muze to byt i opacne, v mistech kde neni vodafone a zbyvajici jej pokryvaji (jen je zvlastni, ze od Beskyd az po Šumavu znami kteri nevolaji s vodafonem si vzdy pujcuji muj mobil s vodafone, protoze nemaji signal - ale bude to jen nahoda, že? ). Btw. kde v Praze neni signal? To by me opravdu zajimalo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caspar  |  04. 11. 2009 11:05

Tak leda v metru, ale to nemá nikdo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  04. 11. 2009 11:08

V tunelu ne, ve stanicích ano

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MN  |  04. 11. 2009 12:27

Nemluvím o Šumavě či nějaké prdeli světa, bydlím v Praze na Proseku a v bytě si s Vodafone prostě nezavolám, a když tak je slyšet každá druhé slovo či hovor prostě spadne. Tři roky to odmítali řešit, tak jsem přešel jinam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
penzista  |  04. 11. 2009 12:52

až na Proseku i jinde, nejen v hl.m. VODA nakopne 3g,tak to eurotel o2 muže zafačovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MN  |  04. 11. 2009 17:13

No mě by bývalo bylo stačilo kdyby nakopnul normální hovory

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L  |  06. 11. 2009 07:55

V Praze na Budejovicke!!!!!V prizemnim byte 2,5 metru nad zemi mam jednu carku-pri hovoru vypadava zvuk, a to i okna. Jinak jsem ale s Vodafone max.spokojeny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  04. 11. 2009 10:21

Ale......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vf  |  19. 11. 2009 10:16

Vodafone má ze všech operátorů v ČR nejlepší pokrytí OBYVATELSTVA, to je fakt (ČTÚ). Že není signál někde v přízemním bytě se stát může a stává se to nejen Vodafonu, ale i ostatním operátorům (mám tu samou zkušenost s T-M) - přece jenom existují jistá technická omezení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kostelny  |  04. 11. 2009 09:30

Spíš bych řekl, že jsou všichni 3 operátoři svině, akorát Vodafone je svině nejmenší. Nic víc, nic míň.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Venca80  |  04. 11. 2009 08:53

Když už je tu článek o chování operátorů, tak si taky rejpnu. Mam T-Mobile (Paegas) už 10 let a fascinuje mne, že ani po takové době mi nedovolí dobít si kredit přes GSM banking, když mám nízký kredit. Samozřejmě, můžu si hlídat, že už jej mám nízký a dobíjet včas... Ale myslím, že by to mohla být od operátora, kterému jsem za ta léta narval do chřtánu nemalé peníze, minimálně slušnost "dovolit" mi dobít si kredit i když jej mám nízký (a dokonce ani ne minusovy)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Snekac  |  04. 11. 2009 08:36

Poslední odstavec nedává smysl. Vodafone a T-Mobile mívají cca 72-75 bodů, tak nemohou dosahovat 82 ne?
O2 neztrácí 10 bodů, ale maximálně 6.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kyryas  |  04. 11. 2009 07:07

Sice jsou u Vodafone operátoři často neschopní něco udělat či aktivovat včas, jinak jsem ale spokojený.. jen tak dál náš Oskárku :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdeněk  |  04. 11. 2009 07:42

Na to máš samoobsluhu. Spíš než praxe operátorů mi vadí. že se často mění personál na prodejnách, takže často narazíš na lidi, který nejsou až tak 100% na svém místě. To je ale stejné i u konkurence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
riderRDK  |  04. 11. 2009 17:01

u vodafonu jsou pořád ti též sami zaměstnanci už několik roku,což o kyslícich se nedá říct a technoU neví co po nich chcete. Moje zkušenost.do háje s nimi. JoUfon Změnil bych názor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  04. 11. 2009 07:43

neschopnost operátorů je všude stejná (ač O2 se v tomto ohledu vehementně snaží býti jedničkou). Výhodou Vodafon je skvělá samoobsluha, díky které se kontakt s operátorem sníží na minimum, to u O2 jsem ty neschopné operátory musel volat kvůli každé prkotině.
Divim se, že lidi jim to ještě žerou. U O2 jsem byl 7 let a můžu říci, že operátor si mě nevážil vůbec a stejné služby mě u Vodafone přišly na čtvrtinu. Dnes je to sice už lepší, ale raději už se vracet nebudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 11. 2009 07:58

Svého času, když jsem se rozhodoval pro operátora byla Vodafone samoobsluha tím závažíčkem, které převážilo misku vah. Stále jsem s Voďákem celkem spokojen, jen ty datové přenosy, pořád čekám, kdy se aspoň o krůček přiblížíme západu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
o2  |  04. 11. 2009 08:11

neverim tomu, ze operatori jsou neschopni...pokud volas kvuli kazde prkotine, jsi spis neschopny ty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
alex430  |  04. 11. 2009 08:23

Nic proti operátorům, ale je jen mizivé procento těch co tomu opravdu rozumí. Málo kdo dělá práci co ho baví a myslím si, že deně se potýkat s X telefonáty zákazníků,kteří si občas nevidí do huby není nic úžasnýho, proto je "životnost" těchto lidí malá a zaučit někoho jiného taky zabere trochu času.
To, že někdo volá na infolinku neznamená, že je neschopný. Jsou věci, které se nedají vyřídit přes automat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02  |  04. 11. 2009 08:33

Tomu rozumim, take rozumim tomu, ze O2 stejne jako jini maji externi callcentra, kde se honi jenom pocet hovoru. Ve vetsine pripadu vsak operator resi blbosti, kdy se zakaznik hada o korunu nebo dve popripade o aktivace sluzem jen proto, ze zakaznik neni schopet resit aktivace pres automat. Pravda je, ze financni stranku a poradenstvi se nejlepe resi s operatorem. Nevyresenych pozadavku nebo prusvihu je vsak mizive procento. Zivotnost operatoru je mala, jednak to zpusobuju namysleni zakaznici a take zamestnavatel, ktery bere operatora jako otroka. Pokud ale vim, interni zamestnanci na pozici operatora se maji celkem slusne. Sice ne po financni strance, ale po strance zazemi a pohody to maji daleko lepsi, nez externi. No a potom je tu jeste otazka inteligence. Operator ma sve pracovni postupy, pokud zakaznik vyzaduje neco jineho, nemuze mu operator vyhovet. To ale neznamena, ze je operator hlupak. Dale pak jeste poznamka, v call centrech o2 pracuje vice vysokoskolaku, nez na uradech, kolikrat jsou tam proto, ze studuji nebo nemohou najit uplatneni. Jsou to ale lidi, kteri pomahaji a v naproste vetsine maji vetsi IQ nez samotny zakaznik. Nejlepe se to pozna, kdyz vola nekdo inteligentni, hovor je ok, pokud vola blbec, kteremu nejde 5 minut internet a neni schopnej podle rad vypnout a zapnout modem, pak s tim clovek nic nenadela. Pisu ted hlavne o Tesu (technicke podpore).. jinak je vsem asi znamo, ze samotna pece o zakazniky (faktury, uctovani, sluzby) hodne zaostava ve kvalite operatoru. Hlavne diky extermin firmam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  04. 11. 2009 08:30

Pán je chytrák, určitě si dokáže dojít do účtárny O2 a opravit si tam chybné vyúčtování, nebo dojít do datového centra a zapnout si tam datové přenosy (nevim jak dnes, ale svého času to nešlo ani SMS, muselo se buď volat, nebo dojít na prodejnu). Nejsem pako co by otravovalo každý den, ale párkrát do roka člověk nějakou změnu udělat potřebuje a u O2 se prostě musí volat (je to lepší než na netu dlouze hledat nějaky SMS kód, pokud vůbec existuje).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
o2  |  04. 11. 2009 08:37

zapnuti datovych prenosu a nastaveni mobilu zvladne 12ti lete decko. Staci jedna sms a trochu snahy nebo IVR (hlasovy automat). Vyuctovani je jasna vec, volat operatora..jeste je tu ale otazka, jestli volat kvuli tomu, kdyz zakaznik neumi pocitat, kolik odesle sms a pak se hava kvuli dvema korunam. Vse se odviji od zakaznika, pokud je hlupak, opravuje porad a nedokaze pochopit, ze se svet netoci kolem nej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
audiobullys  |  04. 11. 2009 10:41

co dodat, on o koze a ty vo voze . zapnout datovy prenosy znamena ty jelimanku zapnout je na siti - v btskach kapisto vubec ? asi ne jinak bys tu nepsal bludy. u operatora sem tam naky sluzby nejdou nastavit v tvym telefonu kdyz je to z jejich strany, nedelej z lidi blbce akorat ho delas ze sebe. a nehlede zes nikdy nevidel asi faktury O2 ,ze vymyslis takovy blaboly jako pocet sms. tam totiz nejde o par sms ale desitky a stovky neli tisice Kc v jedny fakture, ktery ti jejich systemy diky neci chybe nauctujou.
btw u VDF se ti to muze stat klidne taky viz Kamaradi a zmena cisel , ktery neumej nekteri operatori presne v aplikaci zadat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Tyller  |  04. 11. 2009 15:08

Datový přenosy se neaktivujou na BTSkách, ale jinak v pohodě ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
o2  |  04. 11. 2009 18:04

je videt, ze namas poneti, co pises. Zapnout datove prenosy staci aktivovat u o2 bud v DZ nebo Claudii. Jde to dokonce nadalku pomoci SMS. Pokud neni sluzba nastavena na BTS, nemusis volat operatora, ten nic nezapoji. Operator nema pristup k BTS, muze jen do systemu. Vse je na BTS nastavene, proto hlupaci jako ty otravuji operatora a normalni clovek si posle sms.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fogl  |  04. 11. 2009 14:02

Nejsi náhodou z callcentra 02 ? Já jsem si vůl myslel že bez zákazníka není o2, ale pravda dáse to brát i tak že zákazník nebude bez O2. Alew zatím jsem si myslel, že je to tak " náš zákazník náš pán".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
o2  |  04. 11. 2009 18:07

Myslím, že porad plati nas zakaznik, nas pan. Pokud operator posle zakaznika do rite, tak se tam moc dlouho neudrzi. Musi delat vse, aby vyresil problem. Pokud vsak nevi, jak neco resit, to uz problem je, ale neni to jen u o2. T-mobil je na tom daleko hur.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JohnyZi  |  05. 11. 2009 19:45

"T-mobil je na tom daleko hur." kdo jinej by tohlě mohl říct

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Barbar  |  05. 11. 2009 22:57

"Náš zákazník, náš pán." To platí jenom do určité míry - taky pracuju o operátora a náklady na některé zákazníky dalece převyšují výnosy, takže se opravdu vyplatí takových lidí spíš zbavit... Nakonec kolik peněz utratíte o operátora?! A kolik peněz utratíte v místním supermarketu?
Myslím, že průměrný rezidentní zákazník utratí v supermarketu minimálně desetkrát tolik A nakupovat si musí sám, sám si to donést ke kase. Nikdo za ním nestojí, nechodí s ním po prodejně a nemedituje nad tím jestli si má koupit cereální nebo obyčejný rohlík, v čem je to lepší a zda-li si k němu dá lovecký salám nebo sýr eidam DD
---
Spousta lidí si prostě neuvědomuje, že už není rok 96, kdy byl paušál za mobil polovina průměrné mzdy (a to v něm nebyly žádné volné minuty), platilo se i za příchozí volání a odchozí stálo zhruba průměrnou hodinovou mzdu za minutu ) A navíc mobil měl opravdu málokdo, takže se mohly zákazníkům poskytovat super extra služby. Pro každého byl připraven HW servis na pobočkách zdarma atd.
Přepočítáno na dnešní peníze se tehdy na jedné SIM mohlo v průměru vydělat okolo 20 000,- Kč. Dnes je to 500,- Kč - proto komfort jednání, péče atd. není tak vysoký
--
Přirovnal bych to asi k tomu jako když si půjdete koupit auto do bazaru a když se slušně oblečete a půjdete projevit zájem o kvalitní vůz do luxusního autosalonu - je naprosto normální, že Vám nabídnou i zdarma oběd a u těch nejlepších dokonce třeba i hotel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob  |  06. 11. 2009 17:06

Tak v roce 96, kdy začalo pomalu GSM, to tak již nebylo a ačkoliv průměrné platy byly tehdy nižší, tak srovnání 20k Kč vs 500 Kč je trochu předimenzovaný. Nicméně za telekomunikace člověk utratí stále hodně. Mohu mít rodinu, děti, to je měsíčně tisíc korun jen to hvízdne, 12 tis. ročně. Je to hodně, je to málo? Myslím, že mít zákazníka, který mi nechá ročně 12 tis. Kč, není špatné. A co kdybych měl takových zákazníků více? No jéje, to nám ty příjmy pěkně naskakují!
Samozřejmě mi s nárůstem zákazníků narůstají náklady na jejich péči, ale pořád je pro mě lepší na x zákazníků najmout pracovní sílu, která se mi o ně bude starat. O ty obzvláště dobré zákazníky (firmy) dám ještě lepší péči, nabídnu jim lepší podmínky, protože se mi to stále vyplatí.
Jistě, pokud utrácím měsíčně dvě stovky, nemohu chtít modré z nebe, nicméně i o takového zákazníka by měla mít firma zájem. Když odejde, zase o tolik nepřijdu, ale jakožto velký operátor mám takovýchto malých zákazníků statisíce. A i když mi jeden generuje jen 200 Kč příjmů, 100k takových zákazníků mi generuje 20 milionů, milion takových mi generuje 200 milionů korun měsíčně a to už je něco jiného..
Proto bych se měl věnovat každému zákazníkovi, pokud je to v mých silách a možnostech...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor