Koncem každého kalendářního čtvrtletí zveřejňují analytické agentury odhady prodejnosti smartphonů podle kusů a jednotlivých značek. Výsledky za třetí kvartál (červenec až září) najdete zde. Většinou se ale uvádí pouze prvních pět značek a další pořadí se shrnuje do položky Ostatní.
Studie Digital Research nyní přichází s podrobnějším žebříčkem, který ukazuje pořadí na dalších příčkách až do 15. místa. Statistika je přitom neúprosná – větší tržní podíl než něteří v minulosti úspěšní hráči už dnes mají i prakticky neznámé čínské značky. Například značky HTC nebo BlackBerry jako průkopníky kategorie smartphonů byste v Top 15 hledali marně.
Pořadí |
Výrobce |
Distribuce v mil. ks
(3Q 2015) |
Tržní podíl v %
(3Q 2015) |
1. |
Samsung |
84,9664 |
25,6 |
2. |
Apple |
48,1255 |
14,5 |
3. |
Huawei |
24,5606 |
7,4 |
4. |
Lenovo |
15,9312 |
4,8 |
5. |
LG |
14,9355 |
4,5 |
6. |
Xiaomi |
12,6122 |
3,8 |
7. |
BBK |
11,6165 |
3,5 |
8. |
TCL-Alcatel |
10,9527 |
3,3 |
9. |
Oppo |
10,6208 |
3,2 |
10. |
ZTE |
8,2975 |
2,5 |
11. |
Sony |
6,638 |
2 |
12. |
Microsoft |
5,6423 |
1,7 |
13. |
Meizu |
5,6423 |
1,7 |
14. |
Coolpad |
4,9785 |
1,5 |
15. |
Asus |
4,6466 |
1,4 |
|
Ostatní |
61,7334 |
18,6 |
|
Celkem |
331,9 |
100 |
Celkově se podle Digital Research ve sledovaném období prodalo téměř 332 milionů balení smartphonů. První patnáctka výrobců přitom zaujímá přes 81 % trhu, zbytek je rozdrobený mezi minoritní výrobce. V aktuálně probíhajícím čtvrtém čtvrtletí očekává agentura zvýšení prodejů na 397 milionů kusů, což by mělo znamenat celkem 1,326 miliardy prodaných chytrých telefonů za celý rok 2015.