Nesedí vám kredit na kartě Go?

Určitě se vám někdy stalo, že jste kredit na kartě Go vybili do nuly a po nabití kuponem vám přišel kredit nižší, než je hodnota kuponu. Ačkoliv to tak nevypadá, EuroTel vás opravdu nijak neokrádá.
Nesedí vám kredit na kartě Go?
Určitě se vám někdy stalo, že jste kredit na kartě Go vybili do nuly a po nabití kuponem vám přišel kredit nižší, než je hodnota kuponu. Ačkoliv to tak nevypadá, EuroTel vás opravdu nijak neokrádá.

Důvod je poměrně prostý. Go karta sice zobrazuje kredit na displeji, ovšem tento kredit je trochu jiný než skutečný. Ve skutečnosti se totiž k jednomu číslu váží kredity dva – jeden, který je přesný, se počítá u EuroTelu, druhý pak na kartě Go. Funkce, která se o zobrazování, odečítání a přičítání kreditu na Go stará, se jmenuje AoC, Advice of Charge, česky něco jako odhadování ceny. Zůstatek na vašem mobilu tedy zrcadlí pouze přibližný, nikoliv aktuální stav. Čím více voláte a posíláte textovky, tím více se oba údaje rozcházejí; ten na kartě Go je vždy o něco vyšší než ten skutečný.

Nula může být i minus

Když dobijete kredit na kartě Go, dojde vám textovka, že na váš účet bylo připsán daný počet korun. U některých telefonů se pod dobití zobrazí hned, u některých je nutné telefon k připsání kreditu vypnout a zapnout. Pokud jste se však před dobitím dostali s kreditem na mobilu na nulu, většinou se stane, že se dobije méně peněz, než je hodnota kuponu. Právě v tomto okamžiku se srovnal rozdíl mezi účtem a kreditem. Pokud dobíjíte s kladným zůstatkem, bude vám dobito přesně tolik, kolik činí hodnota kuponu. A rozdíl mezi kreditem a účtem se bude dále zvětšovat.

Sám jsem na své kartě Go šel na nulu až po dvou letech užívání, za tu dobu činil rozdíl mezi centrálním účtem a mým kreditem okolo 150 korun; aktivně volajících se mohou dočkat rozdílu ještě vyššího. V době, kdy je na mobilu nulu, už totiž váš účet u EuroTelu hezky přelezl do minusu. A neinformovaný člověk pak spěšně volá na infolinku a rozhořčeně se ptá, proč mu dobili tak málo.

Proč máme dva kredity?

Za všechno „může“ funkce AoC, která neumí „synchronizovat“ pravý zůstatek kreditu u operátora s tím, který je na vašem mobilu. Počítá si jej totiž po svém a nezajímá ji skutečný účtu. Jediným okamžikem, kdy lze sladit oba kredity, je vyčerpání toho na mobilu na nulu. Po dobití vám pak bude připsána hodnota kreditu minus váš „dluh“ u EuroTelu.

Vše by se vyřešilo, kdyby na infolince sdělovali opravdový zůstatek na účtu. To však není možné, protože Go je anonymní; po telefonu nelze ověřit, že se opravu ptá majitel mobilu. Možná by každý majitel karty Go mohl dostat nějaké identifikační číslo, které h¨by ho s jistotou určilo. Dalším řešením by bylo vyslání jakési synchronizační textovky, která by kredit na mobilu dala „do pořádku“. Pokud by rozdíl činil třeba padesát korun, byla by vám tato částka z kreditu na mobilu odečtena. Funkce AoC totiž umí totiž kredit jen přičítat či odčítat, nikoliv absolutně nastavit.

Jaký je tedy závěr? Pokud se někdy dostanete na nulu a bude vám po dobití přičteno méně kreditu, než byla hodnota kuponu, neděste se. Není to chyba, ale vlastnost. Taková malá daň za to, že můžete svůj kredit vidět stále na mobilu, a to i v době, kdy voláte.

Témata článku: Ostatní, Kredit

10 komentářů

Nejnovější komentáře

  • jarda 17. 7. 2001 18:59:49
    jak se tak dívám je Vaše"inteligence" na
    takovém vysokém stupni o...
  • X 17. 7. 2001 18:59:49
    Neserte mě vy kurvy zasraný já na vás seru děte s tim do píči vy zasraný...
  • mirek 17. 7. 2001 18:59:49
    Pro kazdeho, koho se tento problem tyka mam dokonale reseni. Tento problem...
Určitě si přečtěte


komerční sdělení

Komerční sdělení