Nespalte se při Black Friday, ani nikdy jindy. Skutečné slevy vám pohlídá Hlídač Shopů

Tahle služba běží už tři roky a samozřejmě funguje celoročně, ale hodí se zvláště při Black Friday a jiných marketingových jatkách. Hlídač shopů (www.hlidacshopu.cz) je z pohledu uživatele jednoduchý – vložíte odkaz konkrétního produktu, který jste našli na konkrétním internetovém obchodu. Stisknete enter a už vidíte historii prodejní ceny a „uváděné původní ceny“, ze které obchodník vypočítává slevu.

Za ten rok, co jsme o Hlídači psali poprvé, se počet sledovaných obchodů rozrostl z 12 na 29 (vč. 9 slovenských). Nová je i metodika: Za „původní cenu“ se teď považuje minimální cena, za kterou e-shop daný produkt prodával v období 30 dnů před slevovou akcí. Sleva se tak nepočítá z maloobchodní ceny, za kterou se daný produkt prodával před několika lety, ceny platné jediný den před začátkem kampaně, případně náhodně navýšené původní ceny, což byly nejčastější klamavé praktiky obchodníků. Postup je převzatý z nové směrnice EU na ochranu spotřebitele, kterou má ČR implementovat v roce 2021.

Hlídač pomohl zlepšit morálku na českém internetu

Dříve se Hlídač Shopů potýkal s nevraživostí ze strany většiny obchodníků a některé e-shopy se snažily nástroji odříznout přístup nebo hrozily žalobami. Dnes je situace opačná a přední e-shopy tvůrce oslovují s žádostí o spolupráci. Trojice největších (Alza, Mall.cz a CZC.cz) s Hlídačem Shopů již spolupracují. Alza a CZC implementovali výpočet slev dle prakticky shodné metodiky a komunikují tedy zákazníkům férové slevy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani zmíněná Alza není ve své korektnosti stoprocentní. Hodinky z příkladu za poslední měsíc na aktuální prodejní ceně už jednou byly, takže „původní cena“ má být podle metodiky stejná.

„Námi sledované e-shopy od nefér praktik upouštějí, v rámci Black Friday na Alze a u CZC v podstatě nenajdete klamavou slevu. Mám velkou radost z toho. jak se trh za těch pár let posunul, a věřím, že je to i naším přičiněním,” komentuje Jakub Balada, jeden ze strůjců projektu.

Hlídač Shopů je neziskový projekt, takže se nemusíte bát typických marketingových triků, na které už jsme si na internetu zvykli. Stojí za ním trojice firem: Apify stahuje data z e-shopů ve strukturované podobě, Keboola je zpracovává a TopMonks vyvíjí webové služby a rozšíření do prohlížečů.

Diskuze (4) Další článek: O2 Black Friday: sleva na smartphony Xiaomi a poukaz na nákup příslušenství

Témata článku: Evropská unie, Black Friday, E-shop, Internet, Slevy, Tipy a triky, Černý pátek, Ochrana spotřebitele, Původní cena, Jakub Balada, Sleva, Metodika, Česká republika, Obchodník, Hlídač shopů


Určitě si přečtěte