Nevšední Bluetooth příslušenství: jak bezpečně telefonovat na motorce

Diskuze čtenářů k článku

pavel  |  13. 12. 2004 22:39

tohle je cesta do pekel. ja jsem osobne dal nemalo tisic navic za prilbu jen proto aby byla pri zachovani pevnosti a  vstrebani narazu co nejlehci abych snizil moznost poraneni krcni patere pri padu. jaky potom ma smysl si do prilby narvat baterky? kazdy gram se pocita a pokud clovek da nejake 4 tisice navic aby mel o 100 - 150 gramu lehci prilbu tak se mu k tomu pripoctou jeste penize za sechnologii a vahu ma spatky ne-li jeste vic. je to nesmysl a nikdy bych si to neporidil. Druha vec je sluchatko a mikrofon vysilacky ale ty vazi jednotky gramu... to jeste preziju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hansik  |  13. 12. 2004 09:32

Super. Potřeboval bzch to koupit. kde se sežene taková přilba a co to tak stojí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jt  |  12. 12. 2004 11:18

je to kopa kablikov pod bundou, krabicka na tri tuzkove baterky, dve sluchadla na suche zipsy v prilbe a mikrofon nalepeny cca 1cm od ust. da sa to v pohode pouzivat cca do 100km/h, potom uz je aerod. hluk prilis velky. problem je v ovladani jednotky - treba sa s partiou zladit na jednom kanali a pripadnom dalsom kodovani signalu pred startom, akakolvek dalsia zmena znamena zastavit motorku, rozzipsovat vsetky panciere a preladit. cele ovladanie je potom o stlacani kluca lavym palcom a mozeme komunikovat /akusticky to dost pripomina atmosferu Half Life :)/. spolujazdec je na kabli duplexny, zvysok kamaratov je half d. dosah je celkom slusny - na rovine aj niekolko km, navyse nie ste zavisli od pokrytia gsm. na druhej strane je to univerzalne riesenie pre kazdeho motorkara a kazdu motorku. osobne to vyuzivam len na pokec so spolujazdcom - ak sa vlecieme niekde v kolone - a na dohadovanie smeru jazdy s ostatnymi, pripadne signalizaciu protiiducich vozidiel vzadu jazdiacim kamaratom pri predbiehani apod. cize na zvysenie komfortu a bezpecnosti jazdy. kedze jazdim na bmw (r1150r), sprava o bt helme od bmw ma potesila, kazdopadne suhlasim s nazorom, ze hrat sa s mobilom za jazdy (hladat v tel. zozname, citat alebo pisat sms ci nebodaj fotit) je samovrazda - aj v aute, o masine ani nehovorim. pre bmw jazdcov - www.wunderlich.de ma v ponuke velmi prakticke drziaky na gps alebo mobil /Saeng Commander Board/ bud na sp. zrkadlo alebo na hlavu riadenia. ak je telefon v nepremokavom puzdre a disponuje jednotlacitkovou rychlou volbou, mohlo by to byt v spojeny s BT prilbou velmi prakticke. ide pochopitelne o turisticku vybavu, ktora ulahci komunikaciu v skupine - ak hoblujete stupacky v kazdej zakrute, kaslite na to. sorry za dlhsi prispevok, ale clanok som uvital ako velmi prakticke spestrenie v zaplave testov (coraz viac "rovnakejsich") mobilov. vela stastia kolegom v jednej stope. jt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  11. 12. 2004 17:14

Jen takovej detajl-BMW neni automobilka,ale ,,automotobilka"
Taková nová K1200S-167HP,elektrohydraulicky seřiditelnej podvozek,ABS s posilovačem a to zavěšení kol mmmmmmmmmňam
Co se toho telefonování týče,je to vo hubu,já občas nestíhám sledovat ani budíky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PedroKV  |  11. 12. 2004 12:32

Dřív jsem po přilbou vozil klasický headset-špunt a taky to šlo. Akorát to bylo horší na nandavání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P.F.  |  11. 12. 2004 11:00

... a pak ho budou seškrabávat z asfaltu.

Sám najezdím v létě na mašině několik tisíc kilometrů, ale tohle zkusit, tak to si rovnou kupuji jednosměrný lístek do hrobu.
Pokud člověk dává pozor při řízení v autě, tak na mašině si člověk musí dávat 3x větší pozor. A do toho telefonovat? Nedokážu si představit, že při tom soustředění na provoz, na předvídání chování ostatních řidičů, bych ještě měl řešit třeba pracovní problémy nebo že kluk přinesl poznámku a co s tím budu dělat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
med  |  11. 12. 2004 15:40

toto je riesenie pre pre kurierov na motorkach, ktori pouzivaju podobne veci uz davno a prispeje to k ich bezpecnosti a mozno este pre slecny na skutroch ktore idu 25km/hodinu - v sedavej polohe. A slecny vedia na rozdiel od nas robit dve veci na raz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm  |  12. 12. 2004 16:27

No tak na dálnici spomalíš z 200 km/h na šnečích 100 a budeš telefonovat bez problémů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
habros  |  11. 12. 2004 10:10

vim jak snizuje pozornost jenom volani v aute, nehlede na hledani cisla...
na masine jezdim, ale volat bych z ni fakt nevolal, je to cesta do hrobu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  11. 12. 2004 05:47

Při dálkových cestách na kole si nahrávám své postřehy a poznámky na diktafon. Mikrofon má sice „pucku” proti větru, přesto ale při vyšší rychlosti a větrnu musím před něj dávat ruku, jinak by záznam byl silně rušen větrem. Proto jakýkoliv mikrofon, přicházející do styku s okolním prostředím, zvláště na motocklu za jízdy, považuji za špatné řešení.
Co mi v článku chybí, je informace o tom, jakým způsobem je vyřešena možnost telefonování, ne jen mluvení a poslech. Každopádně musí být hlasové vytáčení a někde (o tom nebyla zmínka) tlačítko pro jeho aktivaci či pro příjem. V motocyklistických rukavicích asi nikdo nebude šmátrat po telefonu. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 11. 12. 2004 10:53

Příjem hovorů, zesilování a aktivace hlasového vytáčení se provádí tlačítky na přilbě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor