Prodejnost za první týden je oblíbenou veličinou vypovídající o zájmu o mobilní telefony (a samozřejmě nejen o ně). Objevuje se pochopitelně pouze u těch nejzajímavějších kousků a nejinak tomu je i u „GooglePhonu“ Nexus One. V tomto případě nejsou známá oficiální čísla, a tak se musíme spolehnout na odborný odhad. O ten se postarali lidé z Flurry, což je organizace monitorující stahovanost aplikací od více než 10 000 vývojářů. Flurry říká, že Google za první týden prodal 20 000 kusů Nexusu One. Na první pohled je to možná hodně, ale následující grafika toto číslo srovnává s konkurenčními komunikátory, a tam už to pro Google tak růžově nevypadá – Motorola za stejné období prodala 12× více Droidů, Apple dokonce 80× více iPhonů a i celkem nevýrazný HTC Magic (v Americe myTouch 3G) převýšil Nexus One třikrát…
Na „obranu“ Google je třeba uvést, že firma neutratila milióny dolarů za reklamu (jako třeba Motorola), a tak by srovnání ziskovosti mohlo vypadat úplně jinak. K těmto číslům se ale pochopitelně nedostaneme. Google pro Nexus One zvolil neobvyklý prodejní model (více zde) a vypadá to, že prodejnosti novinky to příliš neprospělo.
Zdroj: Flurry