ad 1) prosím tě kde je v tom článku výraz "garant", nebo "rezerv", nebo kde jsi to tam našel? Naopak tam je několik vět, které dokazují to co jsem už napsal několikrát:
"Ale domnívám se, že pokud jde o masový rozvoj elektromobilů, máme ještě trochu času. Jejich počet podle mého zdaleka nebude stoupat tak rychle jako v případě plug-in hybridů, které síť tolik nezatíží. A že nebudeme muset sahat k nějakým překotným řešením, ale vše zvládneme průběžnou modernizací celé elektrické sítě, která tak jako tak probíhá. "
"Dnes máme po republice desítky rychlonabíječek, za pět let jich tu podle našich odhadů bude zhruba 500. A to je počet, který distribuční síť bez problémů zvládne. Naše studie počítají s tím, že většinu aut budou jejich majitelé dobíjet přes noc doma, případně v práci, a pomalé dobíjení z domácí zásuvky nepředstavuje pro síť problém."Jestli chceš rozporovat jeho slova, tak musíš být buď jeho šéf, nebo zaměstnanec v konkurenčním podniku.Vouváš sem stále něco jiného nesouvisející s daným tématem. Jak souvisí bouřka a vypnutí proudu u tebe v domě se stavbou rychlonabíječek? Bouřka je vyjímečný stav, kdy např. spadne elektrické vedení, tak se není čemu divit, že ti nejde elektřina, nebo jen preventivně vypnou část okruhu. To se přeci stává celkem běžně a není to nic neobvyklého. Ale nijak to podle mne nesouvisí s tématem.ad 2 invektiva. Jo jo, díky, za ní, opět krásný příklad, člověka co o elektromobilu slyšel z rychlíku, nikdy v životě v něm neseděl a alespoň týden ho neřídil, ale ví nejlíp že nefunguje, že nikam nedojede...
Tohle vysvětluji lidem jako ty mnohokrát. že situace jakou popisuješ se u elektromobilu v podstatě nemůže stát. Jedině když má poruchu, nebo je řidič opravdu hoooodně hloupý, že za prvé ignoroval dojezd když si sedal za volant, vzhledem k cíli své cesty a po cestě ignoroval všechny varovný hlášení co to auto dává a nezajel na nabíječku. Vysvětlení je jednoduchý. Eletromobil se chová v těchto případech úplně jinak než jsi zvyklý ze spalováku. Tam když ti začne svítit hladový oko a když to ignoruješ tak ti benzín prostě dojde a stojíš. O proti tomu u elektromobilu máš spousty možností jak se tomuto stavu vyhnout, prakticky se do něj nemůžeš dostat.
Za prvé, když si sedneš za volant, tak dle dojezdu vidíš kam zhruba dojedeš a když tam máš míň kilometrů, tak je blbost řidiče tam jet. Za druhé, když už se rozsvítí "rezerva", která ti říká dojezd např. posledních 20 km, tak máš možnost auto přepnout do jiného modu, který ti ušetří elektřinu tím, že sníží výkon, apod. Hned jak to přepneš se tí zvýší dojezd např. na 30 km! A hle už nejseš v rezervě a dojedeš do cíle. Nebo když toto ignoruješ, tak jedeš dál a potom auto při poklesu baterie na určitou mez se auto samo přepne do velmi úsporného režimu, kdy ti vypne méně důležité elektrická zařízení (topení, klimatizaci, ubere ještě víc na výkonu,...), některé auta jim říkají mód "želva", což je dosti výstižné, protože to auto se pak doslova "plouží" želví rychlostí. Ale a to je důležité stále jede! Dojezd se navýší na dvojnásobek tj. např. z 5 km na 10 a opět dojedete tam kam potřebujete tj. k nejbližšímu baráku kde je zásuvka na 230V.
Tohle na rozdíl od tebe jsem si vyzkoušel, protože jsem chtěl vědět jak to funguje. A ono to kupodivu tak opravdu je. Jeli ve 3 chlapech okolo 100 km elektromobilem, který ujede kolem 100 km. Ke konci jsme do 2 km dlouhého prudkého kopce jeli doslova "pár" km/h. Dojezd ukazoval, že nedojedeme do plánovaného cíle, ale kopec jsme vyjeli a do cíle jsme dorazili.
Výsledek, ve spalováku skončíš, v elektromobilu ne. A pro ty bojácnější má většina elektromobilek (BMW, AUDI, NISSAN) nějaký ten odtah za rok zdarma v rámci pojištění.ad 3)
Toto je výpočet čeho citace: "pak vezmu prumerny pocet aut v cechach cca 3.5 milionu, tak x15kW je 52.5GW."?
Násobíš počet aut výkonem 15kW. Hodnota 15 kW jsi vzal odkud?
Možná jsi sem omylem napsal spotřebu 15kWh na 100km, kterou jsi uvažoval výše ve tvém příspěvku.
Když by jsi chtěl počítat výkon, tak to mělo být 3,5 milionu x 3,6 kW, která ale neříká vlastně skoro nic jen aktuální výkon, nebo
když jsi chtěl počítat spotřebu tak to mělo být 15 kWh na 100 km, ale plus ještě nějaký časový údaj, jako například za měsíc, za rok. Z tvých výpočtů vychází, že ani kdyby se "naráz" přes noc vyměnili všechny auta za elektrická bychom měli dostatek elektřiny, protože ji nyní máme přebytek. průměr nájezd 22000 km za rok 15 kWh/100 km, = 15 x 220 = 3,3 MWh za rok na jedno auto. x 3,5 mil. = 11 TWh. Přebytek máme dnes daleko větší. Ale je to stále jen hypotetická situace takhle to není a nebude. Nárůst elektromobilů je pozvolný.Těch mých 14 GW výkonu je aktuální výkon, který je hypotetický, když by jsi zapojil 4 miliony elektromobilů do sítě.
Elektromobily se z 90% nabíjejí v noci na noční proud. Jen 10% z nabíjení jde na vrub rychlonabíječkám ve dne. Takže spíš elektromobily budou síť vyrovnávat, protože v noci je elektřiny velký přebytek a energeticy jsou rádi za každý takový zařízení. Alespoň nebudou muset neefektivně snižovat výkon elektráren.
Jasně to dokazuje i pán z ČEZu, viz výše citace, nebo samotný článek.Takže řešit tu nějaký rezervovaný výkon pro tuto hypotetickou situaci je nesmysl, kterého se jak vidím pořád držíš, i když ti lidi co v tom makají jasně říkají, že ne.ad 4) o elektromobilitě jako takové v samostatném příspěvkuad 5) o hloupích lidech, nechápu co jako já s tím? No a co, hloupost je, byla a bude, co jako s tím, že uhořeli po dotyku na drát? Nehody byly jsou a budou, nehody se stávají i v jaderných elektrárnách a i tyto nehody byly jsou a budou ať si řáká o zabezpečení JE kdo chce co chce.ad 6) příkon, výkon co jako s tím? V daném jednoduchém výpočtu je tohle bezpředmětné. Přijde mi, že se snažíš zamluvit to jinam. Jestli to má nějaký význam, tak sem napiš jaký výpočet, rád příznám chybu.
To že jen hloupý člověk by zapojil 300 kW zařízení do sítě, s jističem na 25 kW je fakt. A sám pak uvádíš jak to dopadá. Ale co já s tím? Pro mne žádná smyslplná reakce od tebe.ad 7) konečně něco. Slovo nikdy opravdu nebudu používat, protože nikdy neříkej nikdy. Ano to je pravda. Situace se může stát.
Místo toho si doplň pravděpodobnost 0,000nic procent.ad 8) A to je právě tvůj největší omyl, jak jsem se ti snažil vysvětlit mnoha odkazech v diskusi.
Baterie za posledních 20 let prošli bouřlivým vývojem, který je dnes v situaci, že jsou použitelné i pro elektromobily a tento trend je už rozjetý, že už nejde zastavit. Dokazují to počty vyrobených elektromobilů, které se za poslední 2 roky zvyšují hodně rychle.Palivové články nejsou dnes vůbec použitelné. Jediný kdo ještě tlačí je Toyota, která do nich investovala nemalé peníze, ale je prakticky už sama. Ostatní, kteří do toho taky vkládali peníze už od nich ustupují, protože zjistili, že to není ještě připravené.Názorný příklad je Daimler v tomto článku z roku 2011 ukazuje, že to v té době dával do vodíku peníze:
http://www.hybrid.cz/bmw-general-motors-partne... ...
Ale dnes už od něho ustupuje:
http://www.hybrid.cz/daimler-dava-od-vodiku-ru... ...
A místo toho dává peníze do výroby baterií:
http://www.hybrid.cz/daimler-rozsiri-vyrobu-ba... ... A jak říkáš nikdy neříkej nikdy, možná někdy v budoucnosti (podobně jako elektromobily před 100 lety) za x let se to znovu oživí, najde se něco co to reirkarnuje a bude se to moct lehce použít. Dnes to tak ale není a dneska to "válcuje" baterie.
Viz odkazy na stavby továren na baterie. Ti firmy by do toho nedávali peníze, kdyby v tom neviděli zisk.
Toyotě se to třeba podaří, třeba má něco v rukávu o čem nikdo neví, ale zatím jsou palivové články nepoužitelné.
Protože na výrobu vodíku musíš použít elektřinu, kterou by jsi ale mohl narvat přímo do baterie. To je daleko jednodušší, než systém pře uložiště do vodíku. protože systém výroby, ukládání a distribuce vodíku máš v tom řetězci navíc a je silně neefektivní. Jestli si myslíš, že výroba elektřiny pro elektromobil je málo efektivní, tak výroba vodíku která se vloží do tohoto systému to ještě 3x zhorší.