Nižší pokuty za předčasné ukončení smlouvy u operátora začnou platit až od dubna

Názory k článku

avatar
12. 07. 2019 21:17

Sice mi to přijde trochu nefér vůči operátorům (jednou ses uvázal k 24 měsícům využívání služeb, na základě čeho máš výhodnější podmínky, než bez úvazku, takže užívej, nebo zaplať adekvátní pokutu), ale na druhou stranu, jsou to vyčůránci a někdo se lidí musí trochu zastat. 5% pokuta už bude pakatel i u větších úvazků a 2 dny na převod jsou parádní!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
br3jn  |  12. 07. 2019 21:58

Přecházím od T-Mobile k O2 Family.
Takže si nazolat na T-Mobile, dostat se na živého člověka, požádat o ČVOP a do minuty ho mám poslané v SMS.
Došel jsem do O2, nadiktoval ČVOP, dostal novou simku a čekám přesně týden na převod na předplacenku u O2.
Zařizuji si paušál na webu O2 Family a ejhle, O2 Family není totéž jako O2.
Takže zavolat na infolinku, proklikat se na živého člověka a požádat o ČVOP.
Do minuty ho mám v SMS, potom volat do O2 Family, nadiktovat ČVOP a zase týden čekat na převod.
Takže zkrátit převod čísla na 2 dny bude fajn. Já bych jim na to dal max do 24 hodin a max 2 hodiny na vygenerování ČVOP (nyní mají 24 hodin myslím).
Moje zkušenost teď je přesně týden na převod T-Mobile -> O2 a týden O2->O2 Family.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 07. 2019 22:32

Hele už aby to bylo...
Buď se nestane vůbec nic, nebo operátoři zažijou fakt těžký časy. Tak či onak to za zkoušku stojí.
Co se mi ale nelíbí je podmínka, že závazek trvá maximálně 3 měsíce. Pokud se někdo upíše na dva roky, je vůči operátorovi nefér takovej závazek legislativně zrušit. To už bych radši zavedl podmínku, že tarif bez závazku nesmí stát víc, než se závazkem, ale může obsahovat např. více dat.
Za další by mě zajímalo, co to udělá s HW závazky, kdy člověk čerpá slevu na telefon výměnou za 24 měsíců. Bude to konec HW závazků? Nebo se změna týká jen těch tarifních?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
duron1983  |  12. 07. 2019 23:24

Kdy to same zavedou i u energetickych firem? To je prece na chlup to same...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
bufalobil  |  12. 07. 2019 23:26

UPC to naprosto v pohodě obešlo nemyslím že s tím operátoři budou mít problem. Zase s tím vyjebají a Babiš bude čumět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 07. 2019 09:54

Babiš nazval boj proti operátorům jako boj proti oligopolům a monopolům, a vykřikoval po aféře Novákové, že to bude tlačit ve zrychleném řízení. Jeho vlastní strana teď navrhla odklad. jak tomu mají ti chudáci, jeho voliči, rozumět?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Net.Xtreme  |  13. 07. 2019 09:59

Já bych hlavně zakázal neveřejné nabídky.
Věčné nabízení slev, pokud je člověk chce opustit, případně různé výhodné bonusy, pokud člověk přejde a ideálně vezme ještě někoho s sebou... Ať to zveřejní oficiálně v ceníku pro každého, a lidé si pak vyberou. Dlouhodobé úvazky dávají smysl u "pronájmu" telefonu v ceně tarifu, ale u samotných tarifů je to imho nesmysl, a mělo by být normální platit měsíční (případně roční) předplatné s možností kdykoli odstoupit bez nutnosti platit cokoli dalšího.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kolik6  |  13. 07. 2019 10:07

Akce a reakce - tipuju, ze nabidky s uvazkem se velmi rychle prizpusobi, a nebudou o moc vyhodnejsi nez nabidky bez uvazku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Rakija  |  13. 07. 2019 14:04

Měl se tady standardizovat systém běžný na Západě: dlouhé nevypověditelné úvazky u tarifů zahrnující telefon (protože cena telefonu se rozpustí v měsíčních platbách), zatímco SIM-only tarify jsou na dobu neurčitou s měsíční výpovědí (tj. aktuální měsíc plus ještě jeden celý měsíc), aby se neomezoval zákazníkům přechod jinam, ale zároveň bylo dost času k oboustrannému vypořádání závazků.Cokoliv jiného je jen ukázkou místní malosti, kdy čeští manažeři operátorů a zákazníci mezi sebou bojují různými triky místo férového přístupu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
13. 07. 2019 21:37

Jak mám rozumět tomu, že se po 3 měsících trvání, tak se nehradí nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor