Noc dlouhých čísel aneb přečíslování je tu!

Diskuze čtenářů k článku

Kojál  |  23. 09. 2002 12:14

přečílovává se jen proto, abychom zase lezli evropské unii do prcinky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Mach  |  22. 09. 2002 01:01

Tady si můžete poslechnout nové hlášky, které nám vytvořili mobilní operátoři...
klikněte sem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Teleman  |  22. 09. 2002 00:58

V 0:40 lze už volat v rámci mobilních sítích bez omezení.

V 0:50 Lze už volat v síti ČTc (alespoň v rámci Zlína - dálkový hovor jsem nezkoušel, ale asi to lze) i do mobilních sítí. Z mobilních sítí do sítě ČTc zatím volat nelze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luba  |  22. 09. 2002 00:50

Uz to meli vypnout a nastesti nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Teleman  |  22. 09. 2002 00:39

Je 22. 9. 2002 - 0:15

Volání ze sítě ET je do sítě T-Mobil i do sítě Oskar zcela OK (volá se samozřejmě bez 0 nebo s +420) o volání ve vlastní síti to samozžejmě platí též!! Ještě v 0:30 se ale nedá volat ze sítí T-Mobile ani Oskar do jiných sítí (jestli to jde v rámci jejich sítě nevím - tolik telefonů nemám k dispozici - ale z T-Mobile si do Oskara ani ET nezavoláte, z Oskara do T-Mobile ani do ET také ne)!!

Mobilní síť ET jede OK, kromě spojení do ČTc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pada  |  21. 09. 2002 22:06

U T-mobilu jde používat asi měsíc stávající čísla bez počáteční nuly nebo s ní na mobily i pevné linky. Dnes to zprovoznil Eurotel. Takže se dá volat jak čísla 0603 xxxxxx tak i 603 xxxxxx, nebo u pevných linek 02 xxxxxxxx také i 2 xxxxxxxx.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MeTo  |  21. 09. 2002 20:16

a prej ze telecom bude precislovavat od pulnoci do tri.... dyt uz to funguje uz ted.... jak mobily, tak pevna....teda mozna jak kde... treba 047xxxxxx uz de i jako 47xxxxxxx... mozna ze jenom tam kde ty xka zustavaj stejny, coz je muj pripad....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Killer  |  21. 09. 2002 21:15

Jestli to zkoušíš z T-Mobile, tak to funguje už asi měsíc. Ale zkus si vytočit třeba 326991150

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MeTo  |  21. 09. 2002 21:26

No ja to zkousel z eurotelu...je pravda ze jeste vcera eurotel cisla 60x yyy yyy nesly, a az ted. Ale u tech pevnejch je to teda asi tak jak myslim.... kde se jenom pridava ta pradvolba k cislu, tak tam uz to de ted...- ten muj pripad s 047 -> 47.  (ale vcera jeste ne :) )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zajdee  |  21. 09. 2002 23:13

Mne to z eurotelu slo uz ve ctvrtek... (mam cislo [0]606xxxxxx)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franklin  |  21. 09. 2002 19:29

Nemůžu uvěřit tomu, co se člověk dozví na MobilManii:
Pokud voláte z mobilního telefonu a budete všechna (i fixní) čísla vytáčet v tzv. mezinárodním formátu (+420yyyyyyyyy), pak se vás přečíslování ať již pevné či mobilní sítě vůbec nedotkne.

Takže: změna u pevných linek je mnohem větší než jen ubrání počáteční nuly!!! V některých UTO se změní celá volačka (zbytek zůstane stejný), ale na mnoha místech zůstanou beze změny jen poslední 3 číslice !!!

Člověk se všude dozví obecné informace, ale něco užitečného ani náhodou. Co si člověk sám neudělá, to nemá Takže já jsem si dal tu práci a prošel jsem CELOU přečíslovací tabulku. Zde je seznam UTO, kde stačí odebrat počáteční nulu:

02 - Praha
0311 - Beroun
0321 - Kolín
0325 - Nymburk
0326 - Mladá Boleslav
0327 - Kutná Hora
0412 - Děčín
0416 - Litoměřice
0461 - Svitavy
05 - Brno

V ostatních UTO nelze najít obecné pravidlo po přečíslování. Poslední 3 číslice ale vždy zůstanou beze změny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Leitner  |  21. 09. 2002 20:16

U nějakého čísla v Budějovicích stačilo také odebrat 0. Předvolba 38 zůstala. Ale netvrdím, že je to tak u všech čísel z Budějic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franklin  |  21. 09. 2002 22:33

Přesně tak,

- u některých čísel v ČB stačí umazat nulu
např. 038 / 51xxxxx -- 385 1xx xxx

- zatímco u jiných čísel v ČB je změna větší
např. 038 / 7210xxx -- 387 203 xxx

Mazání úvodní nuly je bezpečné jen v těch několika UTO, které jsem vypsal výše. V ostatních UTO se sice mohou vyskytnout čísla, kde stačí nulu odmazat, ale není to univerzální pravidlo pro všechna čísla v celém takovém obvodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
K-rel  |  21. 09. 2002 19:14

Vážení přátelé, jak jistě všichni víte, dojde k přečíslování...

Troufám si vyslovit myšlenku, že až k tomuto dlouho obávanému aktu dojde, mnoha lidem dojde trpělivost a pevné linky úplně zruší. Místo nich si do svých příbytků pořídí malé krásné a hlavně praktické mobilní telfony. A v tom okamžiku se opět zvýší postavení Oskara na trhu mobilní komunikace, neboť tento operátor umožňuje svým zákazníkům volat a psát za velmi nízké ceny.

Věřím, že i Vy se rozhodnete pro tuto variantu a využijete výběru čísla na přání zdarma. Pouze u Oskara

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K.  |  22. 09. 2002 02:26

Co to je za příspěvek, není to náhodou návrh na novou reklamu Oskara ?   Ještě že jste nenapsal že umožňuje volat a psát za nejnižší ceny .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  22. 09. 2002 11:29

Tento pomlckovy (meni jmena, ale pomlcka uprostred zustava ) ubohy pomatenec se nam ted nahle zjevil ve vice diskuzich ... asi uz Oskar nema penize na normalni reklamni kampan, tak zamestnal takoveto nestastniky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr K  |  22. 09. 2002 21:17

Tak nějak to asi bude . Já bych ten příspěvek nechal  bez povšimnutí ale připadal mě jak vystřižený z nějaké tiskovky  .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ws  |  21. 09. 2002 18:53

Pokud voláte z mobilního telefonu a budete všechna (i fixní) čísla vytáčet v tzv. mezinárodním formátu (+420yyyyyyyyy), pak se vás přečíslování ať již pevné či mobilní sítě vůbec nedotkne.

Tak nevim, ale nam se cislo pevny linky zmeni uplne, zustanou jenom posledni tri cisla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
P-tr  |  21. 09. 2002 18:51

Podle tiskové agentury Reuter proběhne přečíslování v ČR  bez jakýchkoli problémů. Tak se dejte dohromady a přestante brečet     

PS: Oskar je nejlepší!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin Kalenda  |  22. 09. 2002 01:14

oskar nejede

- prichozi hovory z ciziny

- volani v ramci VPN

- volani kamkoliv :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
*Tom*  |  21. 09. 2002 17:00

V případě pevné sítě budou muset uživatelé u místních hovorů vytáčet také to, co byla dříve tzv. volačka do jejich UTO (uzlový telefonní obvod), protože se to (bez počáteční nuly) od neděle stane součástí jejich devítimístného telefonního čísla.  To platí možná jinde ale u nás-JBC měli jsme 0428  a budeme mít 483. Mě teda připadá že se změnily i jiná císla než ta nula...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  21. 09. 2002 18:51

U několika měst se změnila původní volačka, ale v porovnání s celkovým počtem přečíslovaných čísel u nás je to (naštěstí) celkem nepodstatné procento.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franklin  |  21. 09. 2002 19:01

Stačí se podívat do přečíslovací tabulky a zjistíme, že v ČR je hodně pevných telefonních čísel, kde beze změny zůstanou jen 3 poslední číslice. Jde tedy o mnohem větší změnu než jen nová volačka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Winzig  |  22. 09. 2002 00:33

U pevnych siti u zhruba 30% telefonnich cisel dojde pouze k odstranbeni nuly jinak u zbylych 70% telefonnich cisel dojde ke zmnene  vice cislic presnejsi udaj je na webu www.precislovani.cz prej to bylo spocitano podle DB telefonnich cisel v CR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  22. 09. 2002 11:22

To vite pro takove pragocentristy, jakym Martin jako spravny prazak jiste je , jsou mensi mesta a obce ve zbytku republiky celkem nepodstatné procento... P-)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
T_99  |  21. 09. 2002 15:23

NOC DLOUHYCH NOZU - to me jentak napadlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  21. 09. 2002 18:50

No, mě asi taky, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  21. 09. 2002 10:36

Nekteri dealeri od Eurotelu v Lounech okr. Louny. Na tom vydelavaj. Smejdi jedni

chtej za precislovani SIMky 24 korun. To teda nevim jak prisli na tech 24 korun.

Znackovky T-MOBILU, EUROTELU a OSCARA to delaj zadaco.

Pavel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZID  |  21. 09. 2002 07:50

Lidi na tom chteji akorat  vydelat, mnozi se programy na pracislovani kontaktu, kazdy tak za 2500. Je to svinstvo, melo by to bejt zadarmo, nebo aspon za korunku, jak to dela Eurotel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Novak  |  21. 09. 2002 09:54

Oskar to dela zdarma. I kdyz teda to nema ta inteligetni jak by clovek doufal. Tak jsem pak v seznamu nasel cisla jako +42*608 +42158 +42150 +42155 a dokonce se mu ani nelibil muj zaznam o volnych minutach, ktery udrzuju v telefonim seznamu a taky pred nej nacpal +42

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  22. 09. 2002 11:11

TMO to take dela zdarma a navic ten jejich program (ktery je na jejich strankach volne ke stazeni) inteligentni je a nemrsi zadna specialni a netelefonni cisla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Winzig  |  22. 09. 2002 00:42

Hele mas volbu bud si koupis program kterej ti precisluje cisla bez chyby a vyporada se i snejruznejsima prasarnama v zapisu (text vedel telefonnniho cisla vice telefonnich cisel v jednom policku) nebo si stahnes program na precislovani zadarmo kterej po podobne priklady zmrsi. A administratori maji jeste jednu volbu bud nainstalojou hromadne program na precislovani vsem uzivatelum - coz je casovne narocny - i kdyz delas automaticke instalace tak kazdej instalacni balicek musi projit nejruznejsima testama nebo si proste koupis aplikaci ktera precisluje lidem kontakty na exchange serveru. A uzivatele proste pprijdou v pondeli do prace a nebudou muset slozite vyhledavat nova telefonni cisla a CRM bude korektne rozpoznavat jmena volajicich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivos C.  |  22. 09. 2002 11:06

Ten program co pouziva a zdarma nabizi T-Mobile je velice inteligentni, spravne precislovava i pevne linky u kterych se meni predvolba a zadne specialni nebo netelefonni cislo mi nijak nezmrsil Podporuje tyhle telefony: Ericsson A2628s, Ericsson R320s, Ericsson T39, Ericsson T65, Ericsson T68, Nokia 6210, Nokia 6310, Nokia 6310i, Nokia 7110, Nokia 8210, Nokia 8310, Siemens C35i, Siemens C45, Siemens M35i, Siemens S25, Siemens S35i, Siemens ME45, Siemens MT50, Siemens S45, Siemens SL45i, Siemens SL45
Ovsem treba u me S45ky to umi zmenit v telefonnim seznamu na SIM i ve founu (a snad dokonce i v SMS), ale s vicepolozkovym adresarem to pracovat neumi ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Winzig  |  22. 09. 2002 11:49

no to je tim ze v telefonech jsou cisla zapsana celkem dobre :) tezko se tam sektas s formatel 00420-(02)-24812782

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Winzig  |  22. 09. 2002 00:42

Hele mas volbu bud si koupis program kterej ti precisluje cisla bez chyby a vyporada se i snejruznejsima prasarnama v zapisu (text vedel telefonnniho cisla vice telefonnich cisel v jednom policku) nebo si stahnes program na precislovani zadarmo kterej po podobne priklady zmrsi. A administratori maji jeste jednu volbu bud nainstalojou hromadne program na precislovani vsem uzivatelum - coz je casovne narocny - i kdyz delas automaticke instalace tak kazdej instalacni balicek musi projit nejruznejsima testama nebo si proste koupis aplikaci ktera precisluje lidem kontakty na exchange serveru. A uzivatele proste pprijdou v pondeli do prace a nebudou muset slozite vyhledavat nova telefonni cisla a CRM bude korektne rozpoznavat jmena volajicich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIJOML  |  21. 09. 2002 01:49

Kez by to probehlo tak hladce jako reseni W2K problemu. Tady jde take o lidske zivoty...bohuzel :( Mnoho starych lidi proste doma mobil nema... ;(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roger  |  21. 09. 2002 10:49

No ja nevim... Rekl bych, ze W2K uz resi nejake dva roky a porad jeste to neni uplne ono :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jura  |  21. 09. 2002 18:24

Jo jo, s W2k (i po Service Packu 3) to je nahnutý pořád, naštěstí Y2k to už má za sebou!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
G.L.  |  21. 09. 2002 00:14

A stejně si myslím, že to přečíslování nepude tak hladce, jak si myslí chlapci na ČT. Určitě to někde zaskřípá.... Celí to je šaškárna a na ČT to kvuli tomu váří a všici lítaj od jednoho k druhýmu a pořádně se nic neudělalo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
panak  |  21. 09. 2002 00:20

ja si zas myslim ze to hladce pujde.

BTW: co takhle zridit nejakej ON-LINE server kde byste kazdou minutu psali jak to probiha. Ale to byste museli mit nejaky zdroje co se deje v telecomu a to asi mit nebudete hihi. Taky kdo by pustil Marka L. do centraly, se ho kazdej hned lekne vid prde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anicka  |  21. 09. 2002 00:30

Já bych Marka a Martina nepustil ani k nám na zahrádku , max. poorat policko. To sou chlapíci jako BUG.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Zikmund  |  21. 09. 2002 00:34

Stejně nemám čas chodit po zahrádkách

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marta  |  21. 09. 2002 02:44

proháníš baby po lukách co?

no jen se nedělej, takvej fešák.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kill007  |  21. 09. 2002 14:24

Hmm, taky si myslim. Dneska treba Oskar neprijimal nove zakazniky, kteri chteli nejaky pausal. Prodavac mi rekl, ze pry maji nejakou chybu v systemu a nemuze mi pridelit telefonni cislo, ze to mam skusit v pondeli :(. Uvidime zitra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor