Nokia 3310 nemá WAP ... no a?

Diskuze čtenářů k článku

Tibike  |  23. 07. 2004 05:16

Ahoj ludia.Mam nokiu 3310 s firmwarom 6-07,a nemam na mobile funkciu setric obrazovky.Kamarat ma verziu firmwaru 5-57 a ma dokonca aj 70 melodii.Ako je to mozne???Vlastnim aj kabel na prenos dat FBUS.Prosim poradte mi


Dakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  17. 07. 2001 18:58

Je to super i bez WAPIKU::

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tsonra  |  17. 07. 2001 18:58

Nemohu jinak než souhlasit,kolegáčku NOKIÁČKU 3310 nemáš informace jestli existuje dual montáž simky pro zmíněnou naši mašinku?
tsonra

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  17. 07. 2001 18:58

Adaptér na dvě SIMky je například na
http://WWW.TELEMOBIL.CZ za 700 Kč.
Je to výborná věc, např. v kombinaci Paegas-Twist na běžný hovor a příjem SMS a OSKAR-Slyším Vás pro odesílání SMS. Po prvním zapnutí mobilu naskočí Paegas, po vypnutí a zapnutí OSKAR a tak dokola.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip  |  17. 07. 2001 18:58

Nokia 3310 by při ceně do 5000Kč mohla být hitem srovnatelným s 5110.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  17. 07. 2001 18:58

Že nemá WAP...no a? ....
Ale co víc mrzí,že Nokia 3310 co jsem si dnes koupil nemá možnost zapojit Automatický příjem při použití handsfree soupravy.Alespoň mně se to napodařilo. V Menn 6 se dostanu jen na úroveň 4 to je "odeslat Vaše číslo" dále ne prgram se vrací na pozici 1 Automatická volba. Poraďte nškdo.
Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  17. 07. 2001 18:58

Wap je na hovno s tim si vyliste prdel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  17. 07. 2001 18:58

hlavne ak niekto tvrdi ze nema WAP





NO A?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ONDREJ  |  17. 07. 2001 18:58

NO BEE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Moonlighter  |  17. 07. 2001 18:58

Tak za 1. necetl jsem vsechny prispevky,ale do tehle doby sem mel 3 telefony.3210 , GD52 a ted mam 3310.Co chci říct.Nokia-nejlepší menu,nekurví se jako ostatní,viz sagem,s25 display + odch. klaveska.To se zatim nikomu nestalo.Wap?kolikrát ho použijete,má to cenu když máte simtoolkit,za ty prachy,pro mě ne.Smsky-psal někdo z těch co kritizuje Nokiu?smsky na ni.Psat se daji rychle a mají super klavesnici.Nebudu se zmiňovat o výdrži baterek,3310,3210,5110 no comment.Zkuste GD52 měl jsem ji 3 dny a prodals sem to je to max. shit.Nokia je nej. Design,spolehlivost,funkčnost,jednoduchost.Proto je tak drahá,je nejlepší a za kvalitu se zaplatí,ale to si radši připlatím a by to za to stálo.Už nic jinýho,zkuste ji a uvidíte. hej a novej Nokia Club--čeky,to je jako pro nás.Kdo jinej to nabízí ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BOO mAn  |  17. 07. 2001 18:58

Myslím si, že tel. 3310 je asi nejlepší výrobek Od firmy NOKIA z běžně a cenově dostupných telefonů a potří mezi nadstandartní telefony své kategorie!!!!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Part of us  |  17. 07. 2001 18:58


Nokia 3310 má sjeně funkcí jako Siemens C35i, ale ten má ještě několik dobrých vě+cí navíc (WAP, Organizér..). Přitom Nokia 3210 u Eurotelu stojí o 1000 Kč více než Siemens C35i. Nokia 3310 je úplně stejná, ale je trochu hezčí.


Co s toho plyne ? Nokia 3310 bude mnohem dražší než Siemens C35i a přitom C35i je mnohem lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PSYKER  |  17. 07. 2001 18:58

CO Z TOHO PLYNE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HonzaP  |  17. 07. 2001 18:58

Marek Lutonsky to ve verbalni prestrelce popsal dosti pregnantne.
Jisteze si musi kazdy zvolit sam sva kriteria,pokud je jimi WAP v soucasne forme,proc ne.
Moje dcera(mladsi) vydyndala na tatinkovi(to jsem jako ja) Siemense.A kdyz uz,tak S35i,nedotovanou,at ji ma i na Oskara.Internet slusne ovlada,mlela neco o WAPu,no tak presne v duchu diskutujiciho,at se mladi vydovadi(za moje penize) A AT SE S TIM NAUCI DELAT rozumne veci.Vcetne WAPu.Chvili byl klid,cena za dva mesice mela stoupajici tendenci az prekrocila unosnou miru.
Vazeni,to me ditko stredni skolou "povinne",provolalo za dva mesice vice nez dva prumerne mesicni platy teto republiky.
Nasledovalo zatrhnuti,osobne jsem ji zablokoval pristup na Internet pres mobil a ptal se,k cemu vlastne takovy pristroj chtela,s infraportem,hardw.modemem apodobne.
Asi tusite,byla jedina s takovym mobilem v celem sirokem okoli,a ja byl za blbce.A mel jsem chut ji napraskat,vcetne vsech,kteri ji nezistne pomahali v telefonovani.
Takze ma limit a teprve ted se bude ucit,jak s nim vystacit.
Nemyslim si,ze tento muj pokus-omyl by stal za opakovani.A ja mam zkusenost.
Ano,pane Lutonsky,je to PREDEVSIM o penezich(jako ostatne vsechno).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 18:58

Nadherny priklad Mobilni deti, to je radost, a proto doporucuji jedine presny limit, nejlepe v podobe kuponu urcite hodnoty na mesic.

Predpokladam, ze vase dcera pouzivala EuroTel, u ktereho je treba datove sluzby a WAP napred aktivovat (a lze je tedy i znovu zakazat). U Paegasu, kde neni treba zadna aktivace a vsechno krome minutovych sazeb je zdarma, by to mohl byt docela problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
entony  |  17. 07. 2001 18:58

Zatím se mně nezdá WAP důležitý a při mé výměně telefonu - než skončí záruka , tak se mně zdá kupovat něco nedotažené jako předčasné a tím podle mne je WAP. Proč se dívat klíčovou dírkou na internet, když mám doma otevřené dveře a 17" Eizo, to fakt nejde. Koupil jsem si Benefon TWIN a docela mně vyhovuje, akorát se již párkrát kousl jako WINDOWSy , s WAPEM to asi nebude lepší, telefony se budou kousat jako pocitace a budeme furt nahravat nove programy update a upgrade atd. Vzpomínat budu na Nokii 3110 jako na zlatou mašinku. Manželka potřebuje volat a někdy zvládne i napsat SMS, dcera by zas prosurfovala svůj limit na měsíc za den, WAP je pro úzkou skupinu lidí, mám WAP prohlížeč na PC a již jsem na ten slavnej WAP koukal, možná to někomu vyhovuje, já bych koupil NOKII 9110i a potom bych se cítil líp, to je už WAP.
Kdo měl Nokii, těžko přechází na jiný telefon, ženské mají rády Nokii. Siemens je Siemens a jeho M35, která není k dostání je bombou .Já bych počkal na nový Benefon, zítra bude nový model a lepší a pozítří zase lepší WAP a tak to nechám vyvinout a potom koupím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Maroň  |  17. 07. 2001 18:58

Souhlas.

Ale na druhou stranu. Čím větší bude náročnost telefonu na software kvůli WAPu tak tím bude logicky stoupat nárok i na hardware ( energetická náročnost,poruchovost,...). WAP je nyní v použitelné verzi 1.2 ( telefony mají přijít na náš trh ke konci roku ) a na papíře je verze 2.0. Trošku mi to připomíná WINDOWS. Od 3.0 , které prakticky nepadaly přes 9x ( modrá wokna až po Me ( nemám zkušenosti ). Ale kdo uživateli zaručí, že přez WAP jeho telefon nedostane vir ? Že mu ten vir nezničí firmware nebo neodešle telefonní seznam na určitou adresu?


Nový BENEFON (zřejmě myslíte Q) má mít implementovám Mobile Internet Explorer. A to IMHO nevidím jako nejšťastnější řešení.

Ale tahle diskuze je o 3310. Kdyby byla moje dcera větší, tak bych jí ho koupil. A jsem si jistý, že by jí absence WAPu vůbec nevadila. Bavil jsem se o 3310 se spoustou lidí ( i vevěku 15-20 let) a všichni mi dali zapravdu, že je to skvělý telefon. A víte co mi většina odpověděla na to, že nemá WAP ?

Počkej WAP ! To je ten internet s Dvořákem ?!?!? :-o

K tomu si myslím není co dodat

PS Zajímavá diskuse o WAPu se rozvíjí u článku "WAP – bublina nebo užitečná služba?. DOPORUČUJI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Janda  |  17. 07. 2001 18:58

Kdybych neznal nazory pana Lutonskeho na WAP tak si asi budu rikat, ze to psal nekdo kdo snad WAP nikdy nevidel. Muze mi nekdo vysvetlit proc by WAP nemel byt pro mlade lidi? Proc by se mlady clovek nemohl podivat na vysledek zapasu sveho oblibeneho sportovniho klubu, podivat se co davaji vecer v kine, nebo jake bude pocasi? Cozpak to jsou informace zamerene na nejakou vekovou skupinu? WAP je dnes ro same, co dualita na konci roku 1999 nebo SIM toolkit u Paegasu v polivine tehoz roku, proste vec bez ktere se telefon obejde jen tezko. Mohl byste mi vysvetlit proc tedy WAP prezentujete tak jak ho prezentujete?

Co me zarazi je take to, ze nikdo nenapise, ze Nokia prisla s telefonem, ktery nedosahuje urovne levnych siemensu C35, ktere jsou na trhu jiz pres 5 mesicu, proc nekdo nenapise, ze Nokia si dnes dovoluje prodavat telefony, ktere jsou pres rok (5110) a pul roku (3210) za zenitem. Nokia proste zaspala dobu a takove nazory zako zde prezentuje pan Lutonsky nebo Patrick Zandl a jini redaktori serveru techto typu si nedokazi vysvetlit. Nechci nikoho obvinovat, ale vypada jako lobby ze strany Nokie, jaka muze byt lepsi reklama noveho telefonu nez pochvalne ody sefredaktoru nejvznamnejsich ceskych casopisu o mobilnich telefonech. Doufam, ze tento pripevek se nestane tercem cenzury... Pavel Janda, WAPList, www.wlist.cz, wap.wlist.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 18:58

WAP podle mého názoru není pro mladé lidi, protože:

1. Není pro ně obsah: vyjmenoval jste prakticky všechny stránky, které tito uživatelé můžou navštívit. Jsou to kina, dejme tomu sportovní výsledky, můžou se podívat, kdy jim jede vlak, co je v televizi. Můžete mě doplnit, ale mě teď nic dalšího nenapadá.

2. WAP je vzhledem ke svému použití drahý. Je jasné, že níž asi operátoři nepůjdou, ale přesto si leckdo rozmyslí, jestli má za desetiminutové brouzdání utratit dvacku, nebo se raději podívat na Internet, přečíst si noviny.

Německý operátor D2 oznámil, že jeho průměrný wapový uživatel používá WAP méně než minutu denně. To je celkem málo, nemyslíte? Když vy říkáte, že telefon bez WAPU se obejde jen těžko,já tvrdím, že nechápu telefony, které nemají hry. Ty totiž mlaďoch hraje mnohem častěji.

Přiznáváte, že všude čtete, že Nokia udělal dobře, že místo WAPu raději rozvinula práci s SMS. Místo toho, abyste se zamyslel, jestli to opravdu není tak, když to "šéfredaktoři nejvýznamnějších českých časopisů" píšou, hned přemýšlíte o lobby a reklamě pro Nokii.

Siemensy C35 a M35 jsou vynikající, dostaly od nás Opravdovou mobilitu. N3310 je také skvělý mobil, Nokia u ní doladila svůj předchozí model 3210 k dokonalosti. Ale tady je rozdíl - zatímco jiní přidávají další a další funkce (teď nepíšu o žádné konkrétní značce), Nokia svůj telefon raději ladí, přizpůsobuje požadavkům uživatele. A to je podle mně důležitější.

Shrnu svůj názor: WAP je vynikající nástroj, ale pro profesionální uživatele. Člověk typu "consumer" jej dnes ještě nebude potřebovat. Netvrdím, však, že za půl roku nebo za rok to nebude jiné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 18:58

Teď jsem se podíval, jaké články kolega Broža vybral pro dnešek, a vidím téma příbuzné k této diskusi.

O smyslu a nesmyslu WAPu se tedy můžeme přesunout tam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Janda  |  17. 07. 2001 18:58

1. Ackoli vyuzitelnych sluzeb opravdu neni nejvice, tak si myslim, ze i ty co tu jsou si pozornost zaslouzi. Vsechno jste rozhodne nerekl, mlademu cloveku se zrovna tak jako komukoli jinemu muze hodit i mnoho jinych veci, protoze kazdy ma jine zajmy. Ne vsichni mladi lide jezdi vlakem (radary.cz), co takhle kdyz nevi telefonni cislo (iol.cz), nebo chteji poslat dopis, pohled (psc) a podobnych situaci ve kterych se muze WAP hodit jsou jsou desitky ne-li stovky. Uvedomte si, ze ne vsichni rano vstanou, s nechuti jdou do skoly, kde cely den hraji na telefonu hry, pak jdou vecer dokina a nakonec se celou noc koukaji na televizi, znovu opakuji, ze ruzni lide maji ruzne zajmy. Ja take nejsem zrovna nejstarsi :) a potencial WAPu je pro mne v mnoha ohledech vetsi nez web, e-mail v tramvaji si jinak proste neprectu.

2. WAP je samozrejme drahy, ale tato diskuse se pohybuje spise v rovine "Co muze WAP lidem nabidnout" a ne kolik stoji. V dobe kdy bude tato Nokia na trhu treba mesic muze WAP stat treba 0,50 Kc za minutu (a nebo taky ne :), takze diskuse o cene je zbytescna. A co vic, WAP u Go muze byt pres den levnejsi nez internet a nevim, od kdy se obsah tistenych novin pres den meni, srovnavat tistene noviny s WAPem ci webem je zcestne, to jiste uznate...

A co tu ma co delat pouzivanost WAPu zakazniky site D2. Zustal bych v Cechach, ja nevim jaky obsah nabizeji nemecke WAP stranky ani jaka je jeho cena u jednotlivych operatoru (muzete me poucit), cili toto pro me neni argument. A srovnavat hry s WAPem? WAP jsou predevsim informace, hry zabava, to je jako rici, ze mladym lidem dame svihadla, protoze to oni vyuziji vice nez kdyz jim dame precist noviny.

To s tou reklamou ci lobby bylo takove popichnuti, me to co jste napsal opravdu nejde do hlavy. A rozvinuti prace s SMS? Pochybuji, ze se funkce jako je chat setka s podporou operatoru.

Jak muzete napsat, ze "Nokia odladila svuj model k dokonalosti"? Pod slovy "dokonaly telefon" si predstavuji telefon, kteremu nic nechybi a to si piste, ze WAP bude spouste lidi chybet. Navic jakakoli obhajoba tohoto kroku Nokie je pro me nepochopitelna. Kdyby opravdu chtela vyjit vstric uzivatelum tak by 3310 WAP browser mela (navic kdyz ma Nokla vyvynuty vlastni).

Shrnu svuj nazor: WAP je vynikajici nastroj, jehoz vyuzitelnost jde napric vekovym sprektrem. A k tomu Vasemu shrnuti: Jste velmi kratkozraky pokud rikate, ze za pul roku muze byt situace jina, Nokia 3310 se v teto dobe bude jiste jeste prodavat.

A jedna vec na zaver. Doufam, ze se nevytasite s pripominkou typu: "Vse se pozna podle toho jak na tento telefon zareaguji uzivatele"(cili jak se bude prodavat). Znacka Nokia lidi pritahuje nevim cim, myslim, ze kdyby prisli s mydlem s vyrezanou klavesnici a zapichnutou tuzkou tak to bude trhak. Dnes je stale jednim z nejprodavanejsich telefonu 5110, telefon, ktery bych si nevzal ani do rakve, natoz abych si ho za temer 6000 Kc koupil v jedne z predplacenych sad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 18:58

1. Tady se asi neshodneme. Já tvrdím, že služeb, kvůli kterým by si mladí museli pořizovat wapový telefon, u nás není moc, vám jejich počet připadá dostatečný. To je názor proti názoru.

Malá vsuvka ke čtení e-mailu: přes den, kdy je průměrná cena za wapování 2 Kč za minutu, je podle mně čtení e-mailů pro mladé lidi se čtyřsetkorunovým kreditem na měsíc neúnosné.

2. Cenu do wapování musíme počítat. Nabídka může být sebekrásnější a když budou ceny nepřekročitelné, nikdo tyto skvělé služby nebude používat. Nemůžu sice říct, že sazby za wapování jsou u nás vysoké - stačí se podívat na Slovensko - přesto jsou podle mně v průměru už za hranicí, kdy by byly pro skupinu uživatelů, o které se bavíme, snesitelné.

Proc bychom se nemohli na vyuzivani WAPu podivat do zahranici, kdyz ceske statistiky nejsou k dispozici?

Wapování v D2 stojí 39 Pf za minutu. Když se na to budeme dívat absolutně vzhledem ke kupní síle, tak to je velice levné. Volání ve vlastní síti ve špičce stojí u středního tarifu 49 Pf, takže i při relativním srovnání je cena wapování zhruba na stejné úrovni jako u nás. Dávám si ale úkol - zkusím zjistit, jaká je situace s wapováním u nás.

Napsal jsem to špatně. Nemyslel jsem, že 3310 je dokonalý telefon. Spíš jsem chtěl napsat, že funkce předchozí 3210 byly vyladěny k dokonalosti.

K chatu na 3310 nepotřebujete vždy podporu operátorů, to jen v tom případě, kdy si chcete povídat s celou skupinou uživatelů. Chat však funguje i mezi dvěma telefony a nemusí to být ani dvě 3310 (jiný telefon vidí chatové zprávy jako běžné SMS).

Osobně si myslím, že situace bude jiná nejdřív za rok - s tím půl rokem jsem vám chtěl udělat radost

To víte, že se vše pozná podle toho, jak budou reagovat uživatelé. Také ale nedovedu přesně pojmenovat důvod, proč má u nich Nokia takový úspěch.

Bavíme-li se o 3310, tak to je telefon, který má styl, a toho ostatní producenti mobilů nějak zatím nemůžou dosáhnout. U Nokie něco podobného cítím ještě z modelu 8210, Motorola stejně působí svým "gumovým" véčkem a malinkým 3688, 3690. Nové Siemensy jsou technicky skvělé telefony (kdybych si soukromě kupoval mobil, asi to bude M35i), ale jako doplněk k životnímu stylu mně příliš nepasují.

(dobrou noc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Janda  |  17. 07. 2001 18:58

1. Ne, opravdu se neshodneme, ale to bylo od zacatku jasne. V takove diskusi se malokdy povede, aby jeden druheho presvedcil o sve pravde. Uspechem zde bude, kdyz si jeden vezme neco z nazoru toho druheho a naopak.

S tim ctenim mailu bych si nebyl tak jisty, kdyz pouzivate nejakou dukladne personalisovanou sluzbu (treba wlist.cz , tak se Vam pri trochu sikovnosti povede si precist mail (resp. jeho cast, ktera se vejde do jednoho souboru) za jeden a pri trochu mene sikovnosti za dva impulsy. To neni tak hrozne, nemyslite.

2. Na tom, co jsem rekl o cene, trvam. Ackoli mate pravdu s tim, ze sebekrasnejsi sluzby jsou za premrstene ceny nepouzitelne tak rikam, ze tato diskuse je o pouzitelnosti WAPu a cena jako kriterium pro jeho hodnoceni neni nejvhodnejsi, protoze se muze zmenit zitra, za tyden atd.

Podivani se do zahranici se nebranim, jenom jsem rekl, ze nemohu posoudit objektivnost argumentu: "průměrný wapový uživatel D2 používá WAP méně než minutu denně", nevim, jak jsou v Nemecku s WAPem daleko, je mozne (ackoli to nepredpokladam), ze o sluzbach jako programy kin apod. se jim ani nezda a co by pak uzivatele s WAPem delali.

Dekuji za inforamce o cenach WAPu v Nemecku. Rozhodne mi dejte vedet az zjistite jaka je situace s WAPovanim u nas, to by me samozrejme zajimalo.

"Vyladeni k dokonalosti" jiz zni lepe, ale slovo "dokonaly" bych pouzival stidmeji, vzdy je co zlepsovat...

Nevim co si predstavujete pod slovem chat, ale ackoli doslovny preklad zni rozhovor, pokec atp., tak se domnivam, ze toto slovo se u nas vzilo spise jako rozhovor s vice lidmi najednou a pro takovy rozhovor je nutna podpora operatora. Navic na rozhovor mezi dvema uzivateli prece nepotrebuji 3310, na to mi staci normalni SMS.

Kdy se situace zmeni si netroufam odhandnout, ale ve skrytu duse doufam, ze by alespon trochu sveziho vetru mohl prinest Oskar jiz na Invexu.

S oblibenosti Nokii je to pro me zahada. Ze si nekdo koupi funkcne relativne slabou 8210 kvuli stylu bych jeste pochopil, ale duvod ke koupi 5110 v dnesni dobe mi unika. Ja na telefonu ocenuji predevsim funkce, pomer vykon/cena atp., slova jako styl nebo doplnek k zivotnimu stylu mi nic nerikaji, ale kazdy jsme nejaky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 18:58

Uz jen kratce, napred ke cteni posty. Kdyz mate denne pres 100 e-mailu, tak je WAP opravdu nevhodny. Jedna-li se o pocet v radu jednotek, tak to beru, i pres WAP se to da cist.

K Nemecku. Konkretne D2 toho ve WAPu nabizi celkem dost, vcetne takovych sluzeb jako je posilani zvoneni, log, telefonni seznam, hotely, jizdni rady ... Vice je (a ted doufam, ze se mi podari odkaz) je zde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 18:58

Jeste jsem psal jeden odkaz, ale nekam zmizel. Tady je uvod informaci o WAPu na D2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXXGeorge  |  17. 07. 2001 18:58

Hele panečku uvědomte si že nokia má 50% telefonu na trhu a z toho je 50% 5110 ...čím to asi bude?? asi tím že je to telefon kvalitní...ještě sem neviděl že by 5110 někdy vytuhla...u siemensu sem to už viděl na vlastní oči během 3 měsíců 5x což mě příjde dost na to , jakou dobu je na trhu..takže funkce to sice má..ale kvalitou se nikdo ze siemensu asi nezabýval..a třeba hláška jako Vyhledávám síť..která trvá 4 hodiny...a nereaguje na žádné tlačítko včetně power..takže mi to připomíná největší shit na trhu s mob.tel. SAGEM ...(=šrot totalny)..a pomůže jenom restart vytažení baterky..a co výdrž baterie...kolikrát týdně dobíjíte?? 2x, 3x..já jednou za týden při běžném telefonování..a baterie má určitý počet cyklů nabíjení..tzn. u nokie ta baterka vydrří 2x až 3x tolik...takže klidně spěte..až siemens dožene Nokii v kvalitě tak vás vzbudím...sorry ale pozdravujte šípkovou růženku bez prince!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Sysel  |  17. 07. 2001 18:58

Přesně můj názor. Nokia 5110 je jeden z nejpoužívanějších telefonů pro svou jednochuchost spolu s vydrží baterie a komfortem. Kolik telefonů ješte dnes neukazuje jméno odesílatele, neumí číslo z textu SMS uložit do seznamu a pod. Na co Wap, 1000 jmen v seznamu, infra port a spoustu dalších funkcí, které ten, komu stačí volat a psát, nepotřebuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXXGeorge  |  17. 07. 2001 18:58

Pan Janda by si měl uvědomit že existuje něco jako Paegas INFO...a myslím že to výjde co se týče finanční stránky trošku lépe...skuste se zapomenout na Wapu...a twist karta je v pr.. :o) Wap proč...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nokla  |  13. 07. 2005 10:44

slm
mrh
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JINDRA  |  17. 07. 2001 18:58

Mám pátý telefon a skončil jsem u 3210,jsem velice spokojený.Rozhodně si už neporídim Sagema,ten ukazoval signál všude ale nikdo se nedovolal,byl to signál jiného operátora. Na novou 3310 se těším,odhadoval bych cenu 8000Kč v sadě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  17. 07. 2001 18:58

Nokia se pokousi oslovit trh, ale nejde mi do hlavy jedna vec. Vyzkumy ukazuji, ze prevazuje u mladych zasilani SMS.

Chybi mi proto u mobilu standardne klavesnice s pismenky jako je napriklad u diaru CASIO. Pritom klavesnice s A-Z nijak nezvetsi mobil (viz CASIO) a psani SMS bude pohodlne.

Ja vim, na trhu je ERICSON s pripojitelnou klavesnici, ale proc s pripojitelnou? Proc ne s integrovanou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 18:58

Nedokáži si představit, že by plnohodnotná klávesnice A-Z nezvětšila mobil. Tlačítka už menší být nemůžou a když jich na telefonu bude víc, musí se logicky zvětšit velikost zařízení.

Podívejte se třeba na kapesní počítače s klávesnicí, na Nokia 9110 Communicator - tato zařízení už nemůžou být menší, jejich používání by nebylo ergonomické.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  17. 07. 2001 18:58

No. Prilozil jsem diar CASIO na mobil Alcatel a plocha klavesnice by se na plochu mobilu vesla. Display je samozrejme umisten jinde na CASIu nahore a na mobilu vlevo. Pritom na CASIu pisi bezne. Jiste, neni to luxus stolni klavesnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KoNG  |  17. 07. 2001 18:58

Já osobně WAP nepovažuji za důležití je to jen prostředek jak z lidí vytáhnout prachy než si tam člověk něco přečte tak je 50 Kč (v prdeli) ale mrzí mě že neumožnuje GPRS to je přeci jen lepší než WAP a rozhodně tam neplatím za čas strávený čtením jedné stránky. GPRS tam se platí za stažené data což je přínosnější a rozhodně né tak drahé, navíc se stránka uloží do paměti telefonu kde si ji pak můžu celou projít a nemusím zato platit..

To je jen můj osobní názor

Děkuji za přečtení pořípadě za odpověď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 18:58

Tak se mi zdá, že z GPRS se stává podobný mýtus jako byl před časem z WAPu. Na téma rychlých dat určitě připravíme článek, zde alespoň pár bodů:

1. Žádná mobilní síť zatím GPRS svým zákazníkům oficiálně nenabízí, všude jde jen o pilotní projekty, které sice fungují (před třemi dny jsem to na vlastní oči viděl u Paegasu), ale do komerční nabídky mají ještě daleko.

2. Prakticky neexistují telefony pro GPRS - Motorola má své Timeporty P7389i (na ně asi vsadí Paegas), GPRS má telefon Trium (zdá se, že to bude telefon EuroTelu) ... ale to je všechno.

3. GPRS rozhodně nebude v první fázi služba pro normální telefonisty, natož pro uživatele takového telefonu jako je Nokia 3310! Bude to napřed služba pro profesionály, kteří se jejím prostřednictvím budou připojovat z notebooků. Až se rozšíří telefony (Nokia například svůj první GPRS telefon plánuje až na příští rok), bude možné uvažovat o běžném telefonování a wapování. Soukromě odhaduji, že takové využití zde nebude dřív než na konci příštího roku.

4. Nikdo zatím nedokázal, že používaní mobilních dat (třeba konkrétně wapování) s GPRS bude levnější než současné minutové sazby. Nezapomeňte, že po natáhnutí stránky se i teď můžete odpojit a číst ji off-line. Myslím si, že ceny budou stanoveny tak, aby se stále v některých případech vyplatilo současné účtování po minutách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  17. 07. 2001 18:58

Wap bych požadoval,a myslím si že je užitečný pro většinu lidí , protože tady jse nejedná pouze o listky do divadla a letenky ale i o prosté služby typu komerčního charakteru: Informace o produktech , nákup zboží, předpověĎ počasí
apod.
Chtělo by to ale více WAPových stránek. Zatím je jich pořád málo.
Pokud jsem příliš sexy pro internet u stolu, tak jsem sexy příliš sexy pro WAP tím tuplem.
WAP se především hodí do terénu, kde nemám PC nebo NOTEBOOK, nebo třeba pro lidi pro které je počítač příliš drahý a zbytečný.
Jinak si myslím že WAP v žádném případě se nevyrovná Internetu.
A z příchodem UMTS se asi WAP pomalu bude stávat historií. Zatím ale WAP v mobilu požaduji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Lutonský  |  17. 07. 2001 18:58

Netvrdím, že by se nenašlo pár služeb vhodných i pro cílovou skupinu tohoto telefonu - příklad může být počasí, program kin, televize ... ale moc jich nebude. Uživatel tohoto telefonu nebude (zatím ani nemůže) přes WAP nakupovat, informovat se o produktech. Za rok může být všechno jiné, potom bude mít Nokia jistě nový telefon, ale teď WAP pro tyto lidi podle mně opravdu nemá smysl.

Německý operátor D2 před měsícem oznámil, že jeho průměrný zákazník s wapovým telefonem používá WAP méně než minutu denně. A to že je ta technologie, která měla být převratem v mobilní komunikaci? Textovky, na které se zaměřila Nokia 3310 mají podle mě v současnosti větší naději na úspěch.

Jak píšu ve článku, existují skupiny lidí, pro které je WAP důležitý. Říkejme jim profesionálové - pro ně jsou ale určeny jiné telefony. Toto je telefon "pro děcka a přítelkyně".

V pondělí na MM bude podrobnější recenze Nokie 3310, už ji máme v ruce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lednička  |  17. 07. 2001 18:58

Tyto informace můžu zjustit přes Paegas info a nepotřebuju k tomu WAP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bIRDIE  |  17. 07. 2001 18:58

No potěš. Docela jsem se na tento server těšil, ale to cpaní nudlí do textu ála zive.cz mně totálně odradilo. Třeba to někomu nevadí, ale mně to dost ruší. Jestli se to někdy sundá, budu rád, pošle-li mi někdo maila, protože sem se zatím vracet nebudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Plšek  |  17. 07. 2001 18:58

Ty mas ale problemy. Hlavni je informace v clanku a server z neceho zit musi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deathmatch  |  17. 07. 2001 18:58

Proboha, jaky ma tento telefon vyhodu proti Siemensu C35? Siemens je ve vsech smerech lepsi a vsadim se, ze bude levnejsi.

Myslim, ze Nokia 3310 nebude dobry tah.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Burda  |  17. 07. 2001 18:58

3310 má jednu podstatnou výhodu: je to Nokia )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pdb  |  17. 07. 2001 18:58

To zrovna jako vyhodu nevidim. NOKIA je telefon s nejdebilnejsim menu co snad existuje. Zlatej BOSCH, jenze ten je diky SIESHITu uz taky pohrbenej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mip  |  17. 07. 2001 18:58

Mel jsem moznost si pohrat z ruznema mobilama a neni nad snadnou orintaci v menu Nokii. Jine telefon, nez Nikii bych si nekoupil. Snad ze by jiny vyrobce zacal pouzivat stejne, nebo aspon podobne menu, jak ma nokia, jenze to nenastane, protoze Nokia ho ma patentovany )))).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Maroň  |  17. 07. 2001 18:58

Tak zkus schválně BENEFON TWIN. Fin jako Fin 8-).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mip  |  17. 07. 2001 18:58

Benefon? To je jak beton a ne telefon, proste Nokia je Nikia a smitec. Mam ji ja i vetsina z mych pratel a vcera jsem ji koupil me pritelkini, vsichni jsme plne spokojeni!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saundik  |  17. 07. 2001 18:58

Nokie jsou telefony s tim nejlepsim systemem menu...a nakej bosh nebo zimenz to si delas srandu co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXXGeorge  |  17. 07. 2001 18:58

Tak říkáš BOSH??? jestli sem dobře slyšel, takovej Shit.jedna reklamace za druhou..prostě kvalitní telefon...taky sem ho kdysy míval...ale baterie co vydrží jeden den...trošku slabý,ne? přešel sem na 5110 a na to jak starej je to model mu nešahá spousta telefonů ani po paty..Nokia = kvalita...Bosch = jasná reklamačka...mimo jiné podařilo se mi urval jednu 3310 pro sebe..a je to bezchyby..internet??? proč...sedím u komplu celej den.tak na co??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lednička  |  17. 07. 2001 18:58

Správně. souhlasim s tim, že WAP nepotřebuju. Za a) mám doma net přes kabel a za b) to stojí zbytečný prachy.
Já mám tenhleten tidlifounek taky a jsem s nim 99% spokojená. To jedno % je špatně naformátovaná baterie, což se pokusim spravit.
Neni nad přehledný menu a jenom čtyři čudlíky. Siemens má zbytečně asi 6 a je to nepřehledný. Taktéž menu.
Tečka. Končim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mackos  |  17. 07. 2001 18:58

Jedine co ma nokia dobre je menu. Asi sa vyznas !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pdb  |  17. 07. 2001 18:58

Hlavně aby nebyl moc drahej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radas  |  17. 07. 2001 18:58

Urcite bude! Dyt ta jejich 3210 je tak silene predrazena. Fakt nechapu lidi, co si ju muzou koupit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Maroň  |  17. 07. 2001 18:58

Podle mého soukromého názoru bude stát podobně jako Ericsson A2618. A ten se nechá koupit za cca. 9 000,- Kč. Alespoň v začátcích prodeje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor