Nokia 5800 XpressMusic: zkušenosti s dotykem

Diskuze čtenářů k článku

Gusta29  |  03. 08. 2010 19:27

Dobrý den, rád bych se zeptal jestly někdo neví jak v navigaci nastavit přesné souřadnoce GPS (např. N 50° 54.216 E 016° 18.266). Děkuji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.ates  |  15. 11. 2009 23:54

Zdravím. Chci se zeptat,slyšel jsem že v balení už není pouzdro. Je to pravda? A tento telefon, má informační diodu? Prosím, odpovězte Dík

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vasek  |  05. 10. 2009 11:49

dobry den
Sem asi blbej ale nevim jak si na mou nokii 5800 nainstalovat jakykoli program napr. program na icq pres vi-fi moc prosim za pomos piste prosim na email vasajezek@seznam.cz budu vdecny za vse diky Vasek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  29. 09. 2009 13:52

Má tenhle mobil asi tři měsíce.Je to můj třetí mobil(11 let) a s tímhle jsem nespokojen!Nejdřív jsem měl nokii jen na volání,potom sem dostal SE K750i.Ten se dobře ovládal,byl jsme spokojen.Jen sekání při hrách...ale ty moc nehraju,takže to můžu odpustit.Teď jsem dostal Nokii 5800 XM...Zezačátku radost,dobrej mobil,stál 10 000,-,tak musí být nějakej lepší...ale...Do mobilu sem si nahrál asi 300 songů,a už se začal spomalovat...to bylo hrozný.Nějak se ještě zcitlivěl...není vůbec odolnej,už mám na displeji pavoučka a už odřenej,to se mě u displeje u SE nikdy nestalo.Radím vám,nekupujte si tento mobil,nekupujte radši žádnou nokii,je to nekvalitní značka.
Tak zdarec,mějte se,a kupte si radši SE W810
Davud

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kenny  |  30. 10. 2009 00:13

Přestně tak!!! doporučuju SE W810 maličký display a vůbec nic v sobě nemá takže vlastně žádná možnost něco rozbít není nad staré hloupé telefony...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  22. 09. 2009 19:26

Mel sem moznost mit iPhone - krasna grafika svizny, ale wifi hlasi same chby, bez jelbreake je ten tel. k nicemu a snim bez zaruky, bluetooth k nicemu jen ta grafika je hezka. Pak sem si koupil omnii luksus neni tomu co vytknout, rychly to je, exel, word jasnej, akorat to ovladani prstama a psani sms jinak pecka - ukradli my ho cerny tlamy v Teplicich achchch jo. Pak sem koupil 5800 je to krasavec, rekl bych omnia lepsi, ale ma sve kouzlo a s60 pohoda byl jsem spokojenej nez.... pokakalo se mi usb, zadny problem rekalmace, tam my poslali tel. nazad a co se nedeje, prestal my fachat dotik na display, tak ze opet reklamace, ale napsali my, ze sem telefon rozbil ja a ze je vevnitr utrzenej nejakej kontakt nebo co, poslal sem je do... tak ze oprava 2500 korun. Tak si lidi rikam, nebila lepsi stara 3310?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tony  |  22. 09. 2009 13:30

diky za strizlivou recenzi. Uvazoval jsem o novem tel. a me predstzvy o tel. a jeho reakcich se odvijeli od iphone. Mam prvni verzi a jeji reakcni dobu na prikazi beru jako mernou minci i pro novy tel. osobne si myslim ze i iphone1 by mohl byt o polovinu rychlejsi aby poskytl spravny uzitny komfort. A tak jeste jednou diky za vasi recenzi a vyvarovani nervovani s ovladanim. At si kdo chce co chce plka jednoduchost a efektivita jsou cislo 1 v kazdodenim pouzivani jakehokoliv zarizeni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kurnik  |  16. 09. 2009 19:32

zdravim, mam takovej problem, zniceho nic se mi vymazali vsechny soubory z pam karty, hry, mp3, obrazky, tak si rikam cim to je? nevim... pak sem mobil pripojil pres kabel s pc a na pametovce vsecny soubory byly, ale v mobilu v galerii jaksi ne.. tak sem to spametovky vymazal a vsechno znova nakopiroval a nainstaloval a je to tam zpet znova. jedinej problem je s galerii, obcas mi zahadne zmizej fotky a obrazky a zase zahadne se objevi.. doufam ze nekdo poradi, nebo napise o co se jedna. diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
WeF  |  02. 09. 2009 18:34

Nemůžeme přesně říct jestli je lepší iphone nebo nokia tube, ale autor tohoto článku je očividně pro iphone. Je neskutečný jak mu tam furt naddžuje. Ani bych se nedivil, kdyby autor iphone vlastnil.
Ale mi fandové a vlastníci nokie tube víme své:))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elG  |  01. 09. 2009 19:45

hodně jsem toho přečetl, prozkoumal, shlédl a vyzkoušel. Výsledek - iPhone nebo 5800. Nakonec jsem si vybral 5800 kvůli příležitosti dobré ceny. A Touch HD, diamond a podobné jsem zavrhl, ne kvůli dojmům, ale kvůli faktům. Oproti 5800 jsou některé prvky T HD, (prostě všechny akruální HTC) z praktického hlediska nepoužitelné. A poměr cena / výkon ? Jasně pro TUBE.
..::GHOI::..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elG  |  01. 09. 2009 19:47

a to se mi designově ze všech founů 5800 libila nejméně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nic  |  22. 08. 2009 08:39

da se ovladat 5800prstem nebo jenom tuzkou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elG  |  01. 09. 2009 19:44

obojím ... a velmi příjemně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gandy  |  05. 08. 2009 01:32

Mam 5800 jiz delsi dobu a mohu potvrdit,ze ma sve + i -. Ale plusy vyrazne prevysuji.Tento telefon zvladne prakticky vsechno (chybi mu snad uz jen zapalovac-ale i ten uz se da jako aplikace stahnout((samozrejme ze s nim zapalite akorat tak velky h.... -ale i tak je to zajimave :D)). Napriklad Icq (pouzivam Slicka) na 5800 je prehledne,rychle,jednoduche a pritom genialni a naprosto vyhovuje.Na dotykovou qwerty klavesnici jsem zpocatku nadaval,ale po par odepsanych sms si zvyknete a hardwarove ,,cudliky" uz chtit nebudete.) Nejvic ocenuji diody,ktere se hodi kdyz nemuzu v noci po par pivech najit klicovou dirku.Co mi povite ted Iphonaci? :D kdo vam posviti v noci na cestu?... vase dokonaly jablicko? :D dovolte mi abych se zasmal xD a to ani nemluvim o displeji se kterym se displej iFounu neda srovnat.Tahle masinka zvladne podani barev a pixelu o jakem se vam ani nesnilo. A ma toho jeste o moc vic :) je to proste nadupanost.Navic nemusite nic pripojovat k iTunes... z kandidatu iPhone,G1,5800 vysla 5800 jako vitez a jsem s ni spokojen :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keltič  |  10. 07. 2009 20:54

Nechápu , jak může někdo dělat recenzi o hudebním telefonu , přidávat do ní manažerské funkce které hudební telefon nepotřebuje a jsou slabé a navíc se ještě nezmínit ani o hudbením přehrávači ? To je recenze pro nokie řady E ne hudební telefony, pan autor si spletl mobil ! Toto už opravdu není možné , myslel jsem si že MobilMania je dobrý web, spletl jsem se. a to hodně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honziczek  |  24. 06. 2009 15:56

Je to zajimavy phone, ale pripadlo mi divne, ze jsem ho nasel pres bluetooth. Typek pres BT sluchatka poslouchal mp3, a bylo divne ze mi nedovolilo nic poslat pres BT, A ani zadne sluzby to neumelo. Asi zvladne pres BT jen jedno zarizeni, nebo se mylim? Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
drnebolito  |  25. 06. 2009 13:03

Je to úmyslně zakázaný, a je to tak na všech telefonech. Poslouchat stereo hudbu při toku 40 kB/s (to "B" je velký) není málo, vícero zařízení by způsobovalo častý padání a nestabilitu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
berry  |  24. 06. 2009 12:59

Je zajímavý kdo všechno může psát článek o tom čemu nerozumí nebo že by za to dostal vejvar vod ohryzku? Každopádně ode mě dostává za ty hovadiny hodnocení - zdvižený prostředníček (jsi jednička)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 25. 06. 2009 08:35

Pokud bych měl být "placen" Applem, jak vysvětlíte mou recenzi N97? Jinak si myslím, že telefonům a konkrétně těm se Symbianem rozumím poměrně dost... Opětuji pozdrav

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
berry  |  25. 06. 2009 12:29

to nebyl pozdrav No u Tebe si něco vysvětlovat to je nadlidský výkon. Možná by ses měl zamyslet a neuvědomit si při hodnocení, že N97 je za jiný peníze a to báječný ukouslý jabko taky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
berry  |  25. 06. 2009 12:31

Jo a myslet znamená ho... vědět

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  25. 06. 2009 08:51

recenziu som si precital a tiez som si vsimol, ako bol autor ovplyvneny iphonom
ale rozhodne sa to neda brat ako zla vec! iphone je jeden z najpredavanejsich a najznamejsich dotykovych mobilov sucastnosti (ak nepocitam absolutny etalon medzi mobilmi vsetkych cias a narodov akym je Hátécé Tačhádé), takze mi to pride ako POVINNOST recenzenta mat s nim aspon ciastocnu skusenost pri recenzii priamej konkurencie
navyse je lepsie sa z negativami oboznamit takto, ako keby si to mal clovek vsimnut az po kupe mobilu, zvlast ked su negativa pravdive (o tom sa dufam nechce nikto hadat)
k recenzii mam len jednu pripomienku, naozaj by sa hodilo aspon trochu viac pozitivnych veci o telefone, ma sice much viac nez dost, ale pozitiva to minimalne vyvazia a pritom sa v clanku dost tazko hladaju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Kožený  |  24. 06. 2009 00:05

Jsem majitel tohoto telefonu a tak mne můžete podezřívat, že jej proto chválím. Mám ho delší dobu a zcela splnil mé očekávání. Proti klávesnici nemám nic a naopak mám problém psát na jiných telefonech. Problém je v tom, co kdo od MT očekává a požaduje. Je to sice plastová krabička, ale mně vyhovuje váha. V dané váze a se svými parametry těžko hledá konkurenta. Jako u každého telefonu, může být řada věcí řešena jinak, ale je to v podobě co komu vyhovuje. Také bych měl řadu nápadů jak udělat ovládání jinak, bylo by lepší? Možná, že by to vyhovovalo jenom mně. Kritice klávesnice tomu nerozumím vůbec. Debata odporové nebo kapacitní, na to lze odpovědět jednoduše, klávesnice funguje dobře. Tlačítka jsou velká a pohodlná a ovládání prsty dobré a při použití trsátka ještě lepší. Vybírání kontaktů, nevím jak lépe. Pouze nerozumím tomu, proč se nevybírají adresáti stejným způsobem i při psaní SMS. Ale z druhé strany napíši jméno adresáta a text a pošlu. Kalendář a adresář senzační. Pokud si někdo pořídil MT jako fotoaparát tak je pochopitelně rána mimo. Pokud někdo používá MT jako obrazový záznamník, tak má jiný pohled a jiné požadavky. Fotoaparát není rozhodně silná stránka MT, ale při dobrém osvětlení udělá i přijatelný snímek. Jako prostřek na kopírování A4 dokumentů přijatelné, ofotím a doma vytisknu. Jinak i z mého pohledu je článek značně nevyvážený. Je to tím, že autor vytýká různé věci v ovládání, které však umožňuje MT ovládat též jinak než popsal. Proč bych používat T9, když mohu napsat text s plnohodnotnou klávesnicí? Pokud někdo chce vermomocí klasickou klávesnici MT tak tam je a rozhodně s lepšími "tlačítky" a jednoduše přístupná. Nelze jednoduše přenést rutiny z tlačítkového ovládání na dotykové. Myslím, že článek má zásadní problém v tom, že pokud chci posuzovat něco, tak bych měl mít jasná kritéria a cíl. Takto článek vyznívá jako posouzení člověka, který se s telefonem nezžil, neumí využít možnosti, které má a kritizuje v mnoha případech věci, které pro mne jsou nepodstatné při mém způsobu užívání a nebo posouzení je příliš povrchni. Potom by třeba pochopil, že tři tlačítka ve spodní části jsou praktická a to že jsou úzká a mají dost velký odpor má svůj dobrý důvod. Další kritika při psaní na velké klávesnici je malé místo pro text. Zato jsou velké klávesy (nebo by měly být menší klávesy, to asi ne) a když dopíši, zobrazí se mi celý text na celé "obrazovce", text si přečtu a pokud je potřeba tak ho opravím. Je obvyklé si text před odesláním přečít. Tak kde je chyba? Prostě článek se nepovedl a věřte, že to nepíši jako člověk, který si telefon koupil a teď si koupi potřebuje zdůvodnit, ale člověk, který telefon používá. A to mohu s čistým svědomím uživateli, který má podobné požadavky jako já, tak trochu manažerský telefon, s pěkným plánovacím kalendářem, dokonalým adresářem, radiem, GPS, WIFI, velkou "obrazovkou", přijatelnou váhou jedině doporučit. Prý na telefonu nejdou hry, to nemohu posoudit hry nehraji, ale moji dva vnuci odloží své Nokie a dědo půjč nám telefon my si zahrajem. Asi je telefon určený pro určitou skupinu asi do ní též patřím. Je mi 66 let. Již se nehoním za posledním výkřikem techniky, ale posuzuji to podle toho co mi vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  24. 06. 2009 00:32

Amen!
Konečně rozumný názor.
Je-li autorovi opravdu 66 let, tak je na tomhle případu krásně vidět, že 5800 XM je univerzální přístroj, určený pro všechny. Stačí si jen říct na co ho chci používat a následně si ho náležitě dovybavit.
Na každý chce poslouchat hudbu, fotit apod. K tomu je 5800 XM sice primárně určena, ale jak vidno, nalezne i jiná využití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kevin a perry  |  24. 06. 2009 10:54

Amen si zaslouží toto:
Šáhnete čechovi na jeho miláčka (Nokia, SE, Škoda, VW, ...) a může se zbláznit
ostatní snůžka kecům.
každému, co mu vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef Kožený  |  24. 06. 2009 11:58

Je mi skutečně 66 a nevím proč bych se měl zbláznit, že mi někdo šáhl na miláčka, i když jsem Čech. Jednoduše telefon není můj miláček, ale zařízení, které používám. N5800 vyhovuje mojím potřebám, byť rádio z telefonu obvykle neposlouchám. Rozhodně označení hudební telefon nevystihuje šíři možností telefonu. Je to multifunkční zařízení a jde o to pochopit jeho logiku a naučit se ho využívat.
Pokud někdo myslí, že kecám, ať si přečte můj příspěvek a příspěvek "kevin a perry". Názor nech si udělá sám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nic  |  22. 08. 2009 08:55

dobry den chtel bych se zeptata jetsli nevite jak nahlas MT hraje jetsli to ma stejny reproduktor jako treba N73 nebo hlasitejsi prtoze to je express music predem dekuji za odpoved byl baych rad kdybyste mi odpsal na email: laudy4@seznam.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Takayanagi8  |  23. 06. 2009 22:31

O 5800 jsem měl jen to nejhorší mínění... pak si ji pořídil kamarád a při krátkém používání, bez nějaké velké znalosti symbianu(prostě jsem to používal jako mobil), jsem si odnesl tyto dojmy: působí to tak lacině, jak jen to působit může- plasty, nízká váha(ano, i ta může být u tak velkého přístroje na škodu), šoupátko na boku přístroje, tři klávesy pod displayem... hrůza. Další věcí je display... mám slušné zkušenosti s displayem iPhonu a HTC Touch HD. Byl jsem mile překvapen, jak 5800 reaguje na dotyk. Samozřejmě, není to kapacitní display(pro mnohé výhoda), ale citlivost displaye 5800 je naprosto v pořádku! Závěr je jediný: nečekal jsem, že to bude působit tak špatně a nečekal jsem, že to ve skutečnosti bude tak dobře použitelné. Co říct, první pokus, slušný pokus.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  23. 06. 2009 22:27

Strasne protivny je, ze pri jediny pouzitelny klavesnici - qwerty full screen, nevidite do jakyho policka co pisete a musite ji vzdycky ukoncit, preskocit do jinyho policka atd.... napriklad ulozit neco do kalendare ja dcelkem na dlouho....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  23. 06. 2009 22:25

Bylo by super udelat srovnani - 1. Za jak dlouho ze stanby napisete email s fotkou vyfocenou a druhou vybranou z galerie + napriklad nejaky ten text. 2. za jak dlouho se dostanete skrz stejne webove stranky na stejnem pripojeni k nejake informaci pres nekolik odkazu. pote treba poslat jako mms... 3. Za jak dlouho napriklad napisete poznamku o 300 znacich. To aby delali osoby ktere tvrdi o svem zarizeni jak je super a znaji ho a bylo by to mozna zajimave.... Pak by se ukazalo jestli jablko, Tube, Eckova nokie nebo nejaky WIndowsovskej komunikator je rychlejsi.... JElikoz to jsou asi veci, ktere ukazou skutecnou rychlost.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  23. 06. 2009 22:36

Tim chci rict, ze nejsem fanatik a rozhodne si vybiram telefon podle nalady a nikoli podle parametru.... Nepotrebuju mit nejlepsi ani nejhorsi. Zkratka nejvetsi vahu ma pro vyber "srdcem"..... Takze ani nenapisu co vlastnim, jelikoz by to opet ovlivnilo reakce.... Zkratka by me to jen zajimalo.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 23. 06. 2009 22:11

Takové ostré reakce jsem článkem nechtěl rozpoutat. Nicméně pročítám názory a zjišťuji, že se nejvíce bouří lidé, kteří si Tube koupili a evidentně se cítí být poškozeni, že jsem si dovolil říci o jejich telefonu něco špatného. Obviňují mě, že jsem pod vlivem nebo někým zaplacen, abych kritizoval, ale konkrétních protiargumentů je minimum. Přátelé, přečtěte si článek znovu - chválím displej a propracované funkce, telefon je v jádru dobrý. Ale musíte uznat, že spousta důležitých maličkostí by se na něm dala udělat lépe. A takové maličkosti pak celkově telefon dost shazují...
No, už jenom pár hodin a možná se někteří budete divit... Hrzik a jemu podobní se asi opět přeorientují a budou mě označovat za agenta Nokie a některým ostatním z této diskuze dojde, že Tube je opravdu jen nedoladěný začátek... Osvětlující článek čekejte zítra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  23. 06. 2009 22:31

Na jednu stranu je pravda, že se bouří hlavně majitelé Tube. Což není v našich končinách nic neobvyklého... Šáhnete čechovi na jeho miláčka (Nokia, SE, Škoda, VW, ...) a může se zbláznit
Na druhou stranu je pravda, že článek na první pohled působí hodně jednostranně a kriticky. V základu je Tube nedodělaná, ale to by se dalo říct takřka o každé dosavadní S60 Nokii (mluvím ze zkušeností s 6600, 6630, E50, E51, N82, N95, N95 8GB, E71, 5800 XM atp...). Proto existují tisíce aplikací, kterými lze telefon dovybavit. Při správné kombinaci je i z Tube použitelný pracovní telefon. A to mi v článku chybí.
Dovolil jsem si vyjádřit k článku svůj názor a některé jeho části rozporovat.
Více zde - nevsedne.blog.mobilmania.cz ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulik  |  24. 06. 2009 08:36

Ještě aby se nebouřili ... Ti "bouřící se" lidé měli totiž opravdu možnost telefon prozkoušet ze všech stran. Ne, že ho viděli v krámu, nebo ho viděli u známého (což bylo očividně dostatečné k zhodnocení telefonu).
Každý remcá a remcat bude, když vyjde nějakej produkt, kterej mění navyklý způsob používání. Kdo chce zvykne si, kdo ne, má na trhu spoustu alternativ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  24. 06. 2009 13:09

Jenže ta kritika je v některých případech opodstatněná a některé věci jsou opravdu chyby a ne "vlastnosti".
Na druhou stranu je pravda, že je zde spousta takových, kteří drželi telefon v ruce jednou (u kamaráda, v obchodě , viděli ho za výlohou...) a hned vynáší odborné soudy o tom, jak je špatný. Pitomečci, co víc k tomu říct?
Souhlas - "Kdo chce zvykne si, kdo ne, má na trhu spoustu alternativ. "

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freddy  |  23. 06. 2009 22:54

..ano,bouří se majitelé Tube,ale ruku na srdce..žádná jiná recenze neobsahuje jenom negativa.žádná..ani ajfoun první verze...nechcete to napravit? ..;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 24. 06. 2009 09:26

Ani tento článek neobsahuje jenom negativa... Ale co si kritiku zasloužilo, to jsem zmínil. Nevím, co bych měl napravovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freddy  |  24. 06. 2009 10:23

promiň te mi,ale zkuste se na to kouknout trochu z nadhledu..teď tu máte článek o navigaci k iphonu vyzdviženou do nebes,ale toto uměla už uměly první telefony cca sedum let zpět...opravdu mi netvrďte nic proti zaujatosti...mne je to fuk,ale je to opravdu nejhorší recenze co jsem kdy četl

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  24. 06. 2009 09:18

Uz jsem to psal.Nokia Tube je legenda,nevoni-li ti,nepouzivej,nekupuj.Kup si N97 za legendarni cenu a pouzivej zastaraly procesor ale za legendarni cenu.Nebot to co si muzu naistalovat do N97 diky symbianu si skoro vse naistaluju i do legendarni Nokia Tube,kteraa i v krizi je skoro nejprodavanejsi telefon na trhu.A to je tady chvilku.Proste Tube je jen jedna.Tak se s tim vsichni smirte.A kazdy si kupte co chcete.Connectit People.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 24. 06. 2009 09:30

Napsat "nejprodávanější telefon na trhu" je velmi snadné, ale máte konkrétní argument? Velice rád bych znal váš zdroj prodejnosti jednotlivých typů telefonů. Dokud jej neposkytnete, zůstávám v přesvědčení, že se pouze řídíte myšlenkou "Koupil jsem si ho já, tak si ho musela koupit i hromada dalších lidí..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  24. 06. 2009 12:46

Není to tak dlouho co jsem viděl na zahraničním webu prodejní čísla Tube v Rusku a v Anglii. Byla to velmi zajímavá čísla, potvrzující výše uvedenou domněnku.
Zkusím to dohledat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  25. 06. 2009 00:01

Není to přesně to co jsem viděl už dřív, ale i tak to má nějakou vypovídací hodnotu.
mynokiablog.com ...
www.allaboutsymbian.com ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondrej Kuzma  |  25. 06. 2009 00:31

Pokut si dobre pamatuji je to druhy nejprodavanejsi telefon v Evrope....Ja jsem velmi spokojeny s 5800, i kdyz ja byl spokojeny se vsim co jsem mel v rukou od 9500,Palm Tun. C,M 700,E 61, a nyni 5800 tu jsem si poridil hlavne kvuli symbianu 9.4 a pouzivam ho na Python a mShell.Mnoho veci je velmi subjektivnich navic mnohdy se zamenuje OS a hardware pritom jsou to veci diametralne odlisne. Pravdou je , ze jsem se vratil k symbianu OS kvuli Open Source a tudiz jsem velmi nadseny a vnimam vse uplne jinak nez kdyz je clovek znechuceny od zacatku dam ji sanci.... tahle recenze je ujeta naprosto v tom, ze jsem cetl uplne stejnou ale opacneho razeni - v tom je cely problem, uzivatelska zkusenost je individualni zkusenost nejaka objektivni kritika produktu kostatovani faktu pripadne reseni je neco uplne jineho co se vyjima od teto zkusenosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
red  |  23. 06. 2009 18:36

tohle neni clanek, ale nazor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  23. 06. 2009 17:19

Ja uz jenom cekam na dostupnost Omnie HD a pulrocni cekani na dokonaly telefon bude u konce.
Tube mela pred jejim vydanim dost velky WOW efekt, sel sem do nokie a tam jsem uvidel a poprve si na tento telefon sahnul. Reakce moji pritelkyne na jeji vzhled byla silne negativni. Ja jsem cely omameny z internetu dalsi 30s telefon otacel a koukal na nej. Ihned ze me aura opadla a je to jeden z nejosklivejsich telefonu vubec. Displej nereagoval tak jak bych si predstavoval, jednoduse cekam na kapacitni displej. Tlacit a neprirozene ovladat spickou prstu, diky ale za 10k NECHCI. Omnia HD je jenen dokonala na papire, ale vsechny recenze v zahranici ji chvali. Amoled displej je absolutne fantasticky. Reakce systemu rychle, vybava dokonala. Jedina vada na krase je cena 15K. Za pul roku co jsem hledal telefon do 10 tisic jsem zjistil, ze nez kupovat paskvil, ktery proste prsty nelze prijemne ovladat ,radsi tech 5 tisic pridam a dostanu spickovy mobil. I kdyz je mi lito vyhodit 15K (ano je to opravdu hodne za pouhy telefon) tak to co nabizi Omnia HD nenabizi zadny jiny telefon, a hlavne, opravdu to vse funguje tak jak papirove ma. Abych neodskocil uplne tak neodskocil, tube mel byt dalsi iphone killer, podle me to nebyl killer zadneho telefonu a jen nezdarily pokus nokie o dotykovy telefon. N97 nebude o nic lepsi, fotky a WOW efekt opet nokia umi, nicmene se stejne pomalym procesorem a displejem nema tahle nadhera sanci. Jediny iphone killer ktery se vyborne ovlada je opravdu ten samsung. Dokonalost je vykoupena ale cenou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  23. 06. 2009 17:49

Obávám se, že ani jeden z představených Samsungů nebude iPhone killer. Vybavené jsou skvěle, ale ani Windows Mobile 6.5 nebude to pravé ořechové, natož 6.1.
Podle mě, jediný iPhone killer je zatím Palm Pre.
Ale můžu se mýlit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freddy  |  23. 06. 2009 19:35

a přesně TOTO je ta věc proč se tu lidé hádají a obhajují..za ten tvůj můžu mít DVĚ Tube...a vo tom to je... .... vlastně mám dvě :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  23. 06. 2009 21:34

Nema WM ale Symbian. Ja se nemam proc hadat, pul roku hledam telefon ktery mel hezky design, dobre funkce a dobre by se ovladal prsty. Zadny telefon se ale v soucasnosti neovlada dostatecne dobre, vzdy v recenzich zazni nejaka vytka k displeji. Omnia HD je prvni telefon, ktery zahajuje eru AMOLED displeju. Nema hw klavesnici takze pro nekoho to muze byt minus, pro me ale urcite ne. Radsi dam 15K za pouzitelny telefon nez 10K za radoby dotykovy telefon.
Opravdu jsem prosel vsechny mozne telefony ale nikdy jsem si nevybral....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  23. 06. 2009 23:04

Aha, už jsem doma...
Ty mluvíš o tomhle - www.mobilmania.cz ...
A já zase o tomhle - www.mobilmania.cz ...
Pořád jen nevidim důvod, proč by AMOLED displej měl být lepší pro dotykové ovládání. Určitě bude lepší, co se týká zobrazení, ale s dotykem tato technologie nemá nic společného. i8910 HD používá kapacitní technologii, ale to už je zase na osobních preferencích, jestli bude lépe vyhovovat toto, nebo odporová technologie.
Designově a funkčně je to ale velmi povedený telefon, tak až bude, ať dobře slouží...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stalak  |  23. 06. 2009 17:12

S autorem článku v mnohém souhlasím,měl jsem možnost si tuto Nokii osahat a ne v málo věcí mě odradila - o hudební stránce,tu jsem čekal víc a nejeden telefon od LG dává této "Nokči"na frak.Totální propad této Nokie u mě dokonal fotoaparát,za ty prachy se tento telefon absolutně nepovedl, foťák je děs a bída!!! Jak píše autor,zobrazování stránek na internetu je zde ostuda a odfláknutá práce.Nezatracuji úplně mobil jako celek,ale nedostatků a nedotažených věcí hodně,být rozumně nastavená cena k tomuto "polotovaru"není co řešit.Hudba,foťák a internet,to jsou věci které já potřebuji a naplno využívám a proto tato Nokie u mě propadá,protože tyto věci nezvládá v té kvalitě kterou bych vzhledem k ceně čekal. (tento můj názor nikomu nenutím!)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ert  |  23. 06. 2009 15:58

docela fatalni chyba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulik  |  23. 06. 2009 15:53

Mobilmanii čtu prakticky denně, ale zatím jsem se na stránkách nesetkal s takovouto zaujatostí. Možná jsem jen špatně pochopil podstatu článku a mylně očekával objektivní informace o 2 měsíčním používání. Skoro si teď připadám, že asi nejsem dostatečně technicky va výši, abych poznal, jak špatný Tube vlasně je ...
Osobně telefon používám 2 měsíce a jsem s ním velmi spokojen. Nerozumím, co autor ty 2 měsíce testoval ... očividně mu uniklo, že se se do telefonu dají nainstalovat aplikace, které ovládání telefonu povyšují na vyšší úroveň. Handy Shell ??? Říká to někomu něco ???
Akceptuji, že autor je příznivcem HW klávesnice - sám jsem na Tube přešel z nokie E51, která měla nejlepší klávesnici, se kterou jsem se do té doby setkal (vzhledek k rozměrům kláves si dovolím tvrdit, že je s ní lepší práce než s autorovou E71). Tvrdím ale, že autor buď s dotykovou klávesnicí neumí zacházet, nebo s ní prostě nechce zacházet.
Samozřejmě uznávám, že autor ve článku v několika příkladech "udeřil hřebíček na hlavičku", např. změna klávesnice na querty při otočení displeje, ale zbytek opravdu považuji za čistě subjektivní zaujaté zhodnocení, které si zaslouží publikaci spíše na soukromém blogu, než na renomovaných stránkách ze kterých si řadový čtenář standardně vytváří svůj vlastní obrázek o svém budoucím mobilu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MartinM  |  23. 06. 2009 15:57

Proč 9500Kč ?Před týdnem jsem objednával kámošece tento mobil za 6390 na MaxShopu.Je to velmi spolehlivý server,který má některé telefony velmi levné.

www.max-shop.cz ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  23. 06. 2009 16:14

No snad ti kámoška neutrhne hlavu až se jí tam něco pokazí. Je to telefon z šedého dovozu. Většina těchto prodejců jsou poměrně příjemní, když ti takový telefon prodávají, ale chraň Bůh, aby se ti něco pokazilo, to můžeš potom rovnou do autorizovaného servisu a radši si tu závadu sám (kámoška) zaplatit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  23. 06. 2009 16:48

Sám mám telefon z Handycomu a je dovezený ze zahraničí. Kupoval jsem od nich takhle už cca 20 telefonů a nikdy nebyl problém. Pokud nastala závada, asi 2x, vždy to vyřídili bez problémů, takže v tomhle jim věřím a kupuji vesele dál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majitel 5800  |  23. 06. 2009 15:53

Mam 5800 uz par mesicu a vicemene souhlasim s autorem. Neni to spatny telefon, ale opravdu je zrejme ze je to prvni pokus Nokie udelat neco, cokoliv, hlavne "aby to bylo jako Iphone".
Je spousta veci kdy je v Symbianu 5th edition ovladani reseno zbytecne komplikovane, kostrbate, takze se fakt clovek chyta za hlavu. Pokud to nevidite, tak napr. zminene prepinani klavesnice z T9 na QWERTY, ktere me zacalo stvat hned prvni den. Normalne pouzivam QWERTY, ale napr. kdyz si nastavuju budik, tak mam telefon ve vertikalni poloze, klavesnice ale zustane QWERTY... Nebo napr. zavirani aplikaci, kdy pravidelne je polozka ukoncit zobrazena az kdyz zaskrolujete dolu, i kdyz menu zabira sotva pul obrazovky a v pohode by se tam veslo cele.
Dalsi problem je naprosto nevyuzita homescreen, kde mi chybi napriklad vic zobrazenych polozek z kalendare, sprava shortcutu aplikaci (pouze 4!) je zahrabana kdesi v 15 podmenu nastaveni.
Rozhodne bych u EXPRESS MUSIC telefonu ocekaval ovladani prehravace primo na homescreen. Evidentne to nekoho u Nokie trklo a novy 5530 uz to umi.
Nadto to vypada, ze 5800 nepodporuje widgety pro N97. A nepredhazujte mi ze N97 je vlajkova lod a 5800 ne. Ten telefon se prodava zdaleka nejvic a jestli se ma podpora Symbianu 5th edition a vsech jeho moznosti (rozhodne vcetne widgets) rozsirit, tak je musi 5800 podporovat!
Dal je faktem, ze 5800 neni uplne nejrychlejsi. Rychost procesoru proste sotva (vetsinou) staci na normalni operace, nedejboze abyste si nainstalovali nejake aplikace ktere pobezi v pozadi. To se ale na smartphone da ocekavat, ze...
Nechci rozpoutavat nejaky flame a kdyz jsem si 5800 kupoval, tak jsem presne vedel co ceho jdu, takze zadne velke rozcarovani nenastalo a telefon pouzivam presne na to na co jsem ho pouzivat planoval - hudba, net, cteni ebooks a az sekundarne jako telefon ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulik  |  23. 06. 2009 16:07

Kdyby 5800 uměla to samé jako N97, kdo by si ji koupoval? Pouze lidi, pro které je HW klávesnice nustnost a "potřebují" fičury jako kompas a 5 Mpix foťák.
Já osobně bych těch 7 tisíc ušetřil ... a asi bych nebyl sám.
Proto Widgety nejsou a pravděpodobně asi ani pro 5800 nebudou ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majitel 5800  |  23. 06. 2009 16:56

Ad widgets/N97: jde o to, ze widgets jsou zatim pouzitelne pouze na N97, coz pres veskery medialni hype je telefon za 16000, takze si ho moc lidi nekoupi... Timpadem nebude ani nikdo motivovan k vyvoji novych widgets, timpadem bude vyber limitovan na par ktere vytvori Nokia.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulik  |  23. 06. 2009 17:08

Na druhou stranu, existuje spousta lidí, kteří nekoukají na funkce a je pro ně prestižní záložitostí mít telefon za 16 a víc litrů ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  23. 06. 2009 16:39

Neustále mi na pozadí běží Handy Shell, Handy Calendar, ProfiMail, Gravity a do toho Zprávy, Kontakty, Protokol.
A naprosto nepozoruji rozdíl mezi tímto stavem a "čistým" telefonem po zapnutí. Jak jsem psal výše, přešel jsem z E71, takže jsem zvyklý na opravdu rychlý telefon a s 5800 XM nemám problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majitel 5800  |  23. 06. 2009 16:50

Handy jsem zkousel a je pravda ze eliminuje mnoho mnou zminenych nedostatku/problemu, zel ma pro me jednu zasadni vadu, dost omezuje vydrz baterie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  23. 06. 2009 17:38

Jak je to s baterkou v reálu je těžké. Běžně mi 5800 XM vydrží maximálně dva dny. Tzn. běží mi co jsem popisoval výše, hodně telefonuju, píšu SMS, stahuju maily, koukám na internet, aktualizuju Tweety, telefon je připojený přes BT k autu. Pokud mu dávám opravdu zabrat, vydrží jeden den. To mě bohatě stačí. Stejně ho dávám každý večer nabít, v autě mám nabíječku a jednu mám standradně v tašce na notebook. Takže tohle mě až tak moc netrápí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  23. 06. 2009 15:12

Měl jsem ho 10 dní, zbavil jsem se ho. Nenadchla mne ani výdrž baterie (i přesto, že jsem vypnul 3G) atd. Psát sms v tramvaji velké dobrodružství například. A vzhled hrůza, levná plastová krabička připomínající misku na sulc (ty okraje jsou hnus)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Akyra  |  23. 06. 2009 14:48

Vse se dobre ovlada prstem. Posuvnik na displeji se nemusi pouzivat, staci jet prstem dolu nebo nahoru a drzet, ale ne soupat po displeji jako na Iphonu. Video 16:9 na Nokii funguje hezky. Uhlopricka 3,2 je prijemne minimum vuci velikosti telefonu, ktery taham v kapse. Prehravac se ovlada bud cvockem na sluchatkach, jdou do nej pripojit i jine sluchatka nebo normalnim prehravacem,ktery je primo na plose. Nataceni videa je skvele, fotky spise dokumentarni s pomerne dobrym bleskem. Instalace programu je pohodlna, staci dokonce jen stahnou soubor a ten jen spoustit, vse se nainstaluje samo. Dilenske zpracovani na urovni prumerne, uz se me osoupala tlacitka jako u vsech nokii. Ale telefon je prakticky neznicitelny, displej se neda poskrabat a diky vyssim bokum jej muzu oznacit jako outdoor, fakt vydrzi vsechno, vodu, mraz, par urazu a porad vypada jak novy. Design me prijde velmi vydareny. Je sice umely ale ne tak studeny jako Iphone, ktery se hodi dle me spis do kanclu..:). Psani na fullqwerty bych uz za nic diky zpetne vazbe v podobe vibrace nemenil. Pisu s tim i wordovske dokumenty a nevidim v tom problem. Ale abych jen nechvalil, tak Fifa se na tom hrat neda. Obecne se me na dotykovych mobilech hry nehraji dobre..tedy az na Scumm advantury..:). Gps je dobra pomucka pri cestovani, projizdel jsem s tim Kretu na motorce a vyborny. Do oblibeny jsem si dal ruzne obchody a restaurace. Nevyhoda je nekdy kvuli rychlosti nutnost pouzivat A-gps, jelikoz satelitni Gps nabiha pomaleji. Nataceni displeje je opravdu nekdy flustrujici, nekdy ovsem zase prakticke, nejlepsi by to bylo dat na klavesu. Gyroskop je proste moda, ale prakticka vec to neni na zadnem phonu. Pripomina me to HDR v pocitacove a filmove grafice. Co se leskne to je hezke..:). Na zaver snad je podotknu, ze nesouhlasim s kritikou dotykoveho ovladani Symbianu, ano neni to tak efektni, je to strohe, ale rychle a ucelne. A jeste jednu poznamku, kvalita zvuku me prekvapila, lepsi to byt nemuze.
P.S.Tento telefon bych nedoporucoval, casem prijde zase o neco vymakanejsi a urcite s lepsi cenou. To pisu proto, aby ho nemel kazdy, nechci mit masovy telefon..:). Nechapu proc ho posledni dobou kupuji zeny, kdyz je tak strohy, asi kvuli reklame, ktera neodpovida pouziti, je to spis jen dobry stereo telefon nez hracka, tak sakra proc....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Hajn  |  23. 06. 2009 14:18

To je mi zase diskuse
V některých věcech s Davidem Polesným souhlasím, ale je jich jen velmi málo.
Má pravdu, že něco je nelogické, na něco je potřeba si zvykat, něco není dotažené a vypadá to, že to není připravené pro dotykové ovládání.
Mám také dlouholeté zkušenosti se symbianovými Nokiemi a poslední rok jsem používal E71. V podstatě nic mi na ní nechybělo. Zhruba měsíc a půl zpátky jsem přešel na 5800 XM. První den jsem ji chtěl vrátit, prodat, zahodit nebo něco podobného. Ale teď, až na některé malé nedostatky, jsem nadšený. Už bych nechtěl nic jiného než ovládání pomocí dotkyového displeje. K E71 už bych se nevrátil.
Vzhledem k tomu, že nejsem "zakžen" iPhonem, přijde mi ovládání 5800 XM naprosto jednoduché a intuitivní. Ale dovedu si živě představit, že iPhone, Palm Pre nebo jiná novinka na tom budou podstatně lépe.
Po doinstalování několika aplikací používám 5800 XM denně jako pracovní telefon a jsem maximálně spokojen.
Více info a mých názorů na mém blogu nevsedne.blog.mobilmania.cz ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  23. 06. 2009 13:19

Nokii 5800 mám asi dva měsíce a jsem s ní nad míru spokojen. Chápu, že člověku, který používá svůj mobilní telefon především na práci Nokia 5800 nevyhovuje. Není to manažerský telegfon.Od toho jsou tu jiné telefony s Windows Mobile nebo Nokie řady E. Mimochodem iPhone je taky dělaný spíše na zábavu než na práci a je to na něm hodně vidět. Tato ,,recenze" se mi nelíbí z důvodu, že mi přijde, že autor očekával od telefonu trochu něco jiného, než jak byl a je prezentován, (jako multimediální telefon zaměřený na hudbu) a podle toho ho posuzuje. V tomto směru mě Nokia naprosto vyhovuje a s většinou připomínek které jsou uvedeny v recenzi nemám nejmenší problém. Pokud bych měl, pořídím si již zmíněné zařízení s Windows Mobile, které je ale pro mne mnohem složitější na ovládání než Nokia 5800.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cholagogum  |  23. 06. 2009 12:55

vlastnim Tube nejaky mesiac a suhlasim s autorom, nazvyme to, postrehou v clanku. jedno stastie, ze som za to dal len styri tisicky operatorovi, lebo ak by som za to mal zacvakat 10 litrov, tak ma slahne.
samotny phone nie je zly, len nedorobeny, alebo je az prilis jasne, ze je to ina trieda, nez ju radia...
najvacsi trapas je fotak, a ziadne hardwareove tlacitko na hudbu.. ked ju mam pustenu, tak musim odblokovat klavesnicu, stlacit tlacitlo multimedii a ovladat az tak. a ze multimedialny telefon(rovnako kvalita zvuku tomu nezodpoveda, na tu som sa tesil najviac)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubik.  |  23. 06. 2009 12:22

nekdo zvas by mel chut psat recenzi o telefonu ktery se mu nelibi? Me osobne tedy urcite ne. v tom souhlasim s autorem clanku a ztotoznuji se s jeho pohledem jen budu malicko drsnejsi. mozna pro nekoho vystiznejsi nokia 5800 je bakelitovy smejd a ten display....... prijde mi opravdu naohmat srandovni vuci iPhonu nebo napr: G1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KUBEE  |  23. 06. 2009 12:38

blbe*ek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  23. 06. 2009 12:55

to kubik.: no to byla taky věta do placu! "nekdo zvas by mel chut psat recenzi o telefonu ktery se mu nelibi?". Je mi jasné že asi pracujete jako dělník, kterému někdo řekne ať udělá to, co se mu nelíbí a to jen proto.
Autora článku jistě nikdo nenutil, aby to psal aniž by nechtěl. A to samozřejmě není útok na autora, ale jen a jen na vás.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kubik.  |  23. 06. 2009 13:47

autora clanku nikdo nenutil ? jako delnik vim ze co rekne sef je svate, ale skatat z okna nebudu. Ale nejspise jste nepochopil smyl meho prispevku.... byl to osobni nazor na vzhled tohoto telefonu a takovy se ho snazil vystihnout i autor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  23. 06. 2009 13:50

Já chápu váš názor, ale první věta zněla jasně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  23. 06. 2009 11:51

Já sice 5800 nevlastním, ale mnohokrát jsem ji zkoušel a viděl. No ale to je vlastně všechno jedno. Já bych mohl napsat to samé jak tady pan autor jen tak, že bych si přečetl původní recenzi tady na MM a udělal zní výcuc. Není tam ani špetka nového názoru a zkušenosti - hnus! On vlastně ten telefon ani pořádně nepoužíval jak tady čtu. Já bych se tedy styděl a možná bych i tady tenhle brak stáhnul, protože tohle opravdu začíná MM naprosto degradovat. Když už někod píše dlouhodobou zkušenost s telefonem tak by ji měl i mít .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 23. 06. 2009 12:16

Mě zas připadá, že je to článek naopak především o osobních názorech a zkušenostech. Kdyby tomu tak nebylo, tak je to jen suchá faktická recenze, která by vás nevyprovokovala k napsání tohoto příspěvku... Nevím, kde "tady" čtete, že jsem telefon nepoužíval - přímo zde vám teď napíši to stejné co v článku: telefon jsem používal přibližně dva měsíce. A to jako svůj hlavní telefon pro každodenní používání - nahradil mou Nokii E71. Myslím, že je to doba, která stačí ke zhodnocení praktických zkušeností.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  23. 06. 2009 12:50

Dobře možná jsem se nechal unést, ale opravdu v tomto článku resp. zkušenosti s telefonem nevidím žádnou informační hodnotu. Jinak já jsem samozřejmě nikde nevyčetl, že jste telefon nepoužíval, ale je to docela vidět, že jste si sním asi moc "nepohrál", když tady někteří, co ho vlastní i kratší dobu popisují, že to co jste napsal není zcela pravdivé nebo nedbale neověřené. Můj názor je takový, že by stačilo napsat ať si všichni přečtou původní recenzi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joj  |  23. 06. 2009 23:46

Myslim ze informacna hodnota je dost velka. 5800 je fakt plastova hracka a s E71 sa kvalitov porovnavat neda ani nahodov. Dalsie modely budu na tom hadam lepsie. Ja osobne preferujem nieco ako E52 alebo E55. E71 je kvalitny telefon s paradnou vydrzou baterie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  24. 06. 2009 11:50

Uff vy to asi nechápete. Třeba je telefon takový jak autor píše, o to tu nejde ani mě to moc nezajímá, ale jde tu o to, že tohle všechno bylo již napsáno v původní téměř půl roku staré recenzi, tak pro Boha proč tady omílat něco pořád dokola. Krom toho jsou tady uživatelské recenze, které by měli zastat tady tyhle sloupky. Nechci zlepšit úroveň 5800, ale tohoto webu :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  24. 06. 2009 11:57

Treba proto, ze tohle neni recenze ale uzivatelska zkusenost s telefonem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hudecheck  |  24. 06. 2009 12:08

Ok takže proč se to nepřesune do katalogu telegonů jako uživatelská recenze. Protože tohle není nic jiného než názor někoho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joj  |  26. 06. 2009 13:37

ked chces zlepsit uroven tohto webu tak sa prihlas ako autor. vypisovat hluposti do diskusii nie je ta spravna cesta ako tento web zlepsit ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smile_Empty  |  23. 06. 2009 10:48

Těžko říct, co měl autor při psaní za naládu. Ale začínat úvod tím, že se mu telefon nelíbí vzhledem, ale že mu dal ještě šanci, tak to značí spíše jeho odmítavý postoj k telefonu. Já mám Tube teprve pár týdnů, dříve jsem měl jsem samé SE telefony(C905,W810) a Tube je moje první Nokie a nemůžu si ji vynachválit. Rychlost, funkce i psaní sms, není na co si stěžovat. Všem jen doporučuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gallows  |  23. 06. 2009 11:52

takisto som prešiel z K810i na tube ako prvu moju nokiu a to som bol vzdy odporcom nokii.. za tyzden pouzivania som uplne zzity s telefonom, jedine co mi na nom chyba je blesk, krytka fotaku ale to nema ani ziaden iFuckinshit ani xperia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Spikeee  |  23. 06. 2009 10:45

s preklopenim displeje...kdyz ho ma vodorovne...:D:D:D to je snad jasny ty kdyz snad pises sms mas ho vodorovne??btw: zajimavy ze me se to nestava asi to s tim telefonem umim lip nez nas recenzent po 4mesicich od vydani telefonu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 23. 06. 2009 11:55

Nechápu váš příspěvek, ale tuším, že jste nepochopil, co jsem od telefonu čekal - pokud jej držím vertikálně, nechť je zobrazena klasická telefonní klávesnice. Pokud ho ale v průběhu psaní SMS natočím do vodorovné polohy, tak bych očekával, že se klávesnice AUTOMATICKY přepne na velkou qwertz. A samozřejmě také naopak. A to se neděje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
unseen  |  23. 06. 2009 10:13

Já sem s Tube velmi spokojený,prakticky nic mi u ní nechybí.s článkem nesouhlasím.myslím že autor ji moc nezkoumal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
freddy  |  23. 06. 2009 09:41

toto je recenze?že vy máte ajfouna a chcete jen Tube zhodit?...te není recenze ale kritika...ach jo.kam toto dospěje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 23. 06. 2009 11:51

NEMÁM IPHONE !!! Jsem dlouholetým uživatelem symbianových Nokií, aktuálně používám Nokii E71, který teď kombinuji se symbianovým Samsungem Innov8. Iphone jsem krátce mohl používat, ale nevyhovoval mi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 06. 2009 12:01

Slovo recenze sice nevím, kde se vzalo, ale "český" ekvivalent je právě slovo kritika, tedy shrnutí a vypsání kladů a záporů daného produktu/výrobku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uberpr0  |  25. 06. 2009 09:14

ano, kritika je hodnotenie, nie len vymenovanie negativ, rovnako ako pod pojmom demokracia, resp sloboda nerozumieme anarchiu (hoci 90% ludi si tieto 2 pojmy vysvetluje po svojom, a ich vysvetlenie ma k anarchii velmi blizko). a kritika moze byt pozitivna, negativna, tu prevlada negativna, autor ma vsak na to plne pravo kedze recenzia je velmi subjektivny zaner.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
om  |  23. 06. 2009 09:14

Pane Polesny, bohuzel se musim pripojit ke kritikum Vaseho clanku. Pisete napriklad "Nějaké dotykové specialitky, jako třeba akce při delším podržení se nekonají" . To, ze Vy nevite ze se nejake akce nekonaji, neznamena ze se nekonaji. Ony se totiz konaji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hrzik  |  23. 06. 2009 08:58

Samá kritika :( ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  23. 06. 2009 11:35

mne to ani ako recenzia nepripada. skor iba zhrnutie skusenosti s pozicanym fonom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 23. 06. 2009 11:48

Nejsou dávno doby, kdy jsem byl označován jako "zaplacený Nokií". Dnes jsem zaplacen proti Nokii... Uff... Mohu vám odpřisáhnout, že od žádného výrobce mobilních telefonů placen za nic nejsem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martan1981  |  23. 06. 2009 08:53

Dost ma zarazila veta, ze iphone je vhodnejsi na prehravanie videa kvoli pomerom stran displeja. Ak je pre niekoho 13,5:9 lepsie ako 16:9, tak zije asi v nejakej inej dobe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Enduros  |  23. 06. 2009 08:58

Ale no tak, postav si vedle sebe tube a iphone, zapni stejné movie, Tube rozrdtí iphona kvalitou zvuku ale iPhone mu dá na frak v komfortnosti sledování. Měl jsem jak Tube (asi 3 měsíce) a iPhone a musím říct že sledování videí je na iphonu opravdu příjemnější;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KUBEE  |  23. 06. 2009 10:44

V cem je prijemnejsi? (nerypu,jen se ptam )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keltič  |  10. 07. 2009 20:38

Protože je od nakouslýho jablíčka. To je všechno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  23. 06. 2009 08:46

Recenze je dobrá, jediný problém je, že se autor nenaučil s telefonem zacházet (proč taky když mu od začátku nesednul). Jinak by recenze vypadala úplně jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan  |  23. 06. 2009 08:58

Je vidět že dva měsíce jsou na seznámení s tak "složitým" mobilem málo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzig  |  26. 06. 2009 13:54

presne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rob  |  23. 06. 2009 08:37

Autor po 2 měsících používání přišel pouze na polovinu vlastností telefonu. Chválím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  23. 06. 2009 08:54

Nemam ve zvyku reagovat na takove recenze, ale autor clanku nema ani zakladni znalosti symbianu. To je k placi, kdyz si neumi nastavit vlastnosti internetovych profilu aby se mu telefon pripojil na znamou wifi bez dotazu. Zrejme znalec hloupych telefonu... Prave pisu z 5800 a nemyslim si ze odezva klaves je spatna, naopak zpetna vazba vybrovanim je vyborna. Je videt ze autor mel 5800 jen pujcenou. Necht se vrati ke svemu maximu ktere zvladne, to jest Nokia 1200 a recenze na chytry telefon necha chytrym lidem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 23. 06. 2009 11:46

Že bych měl málo zkušeností?
www.mobilmania.cz ...
No, spíš jsem si ten telefon nekoupil a nemusel jsem tedy hledat především to pozitivní, když už jsem za to utratil několik tisíc... K internetovým profilům - nevím, zda jsem měl nějakou starší verzi firmwaru, či jsem tuto možnost opravdu přehlédl. Ale jak si pak vysvětlit, že na N97 jsem prioritu profilů nastavil a využíval bez problémů hned... Tuto funkci vím kde hledat, ale na 5800 jsem ji evidentně nenašel (teď už to neověřím, už jsem ho vrátil).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzig  |  26. 06. 2009 13:53

To se divim, protoze Nokie je neovladatelnej sunt. Uz se tesim na reakce tech, kteri si dnes v euforii kupuji N97, aby ji za par tydnu proklinali a po roce pod cenou prodavali. Nokia is DEAD!
PS: Davide, za sve zavery se nemusis stydet, je to dobra recenze podprumerneho telefonu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Keltič  |  10. 07. 2009 20:35

Honzig: Hele frajére , moc tady nemel že je nokie mrtvá , když Sony Ericsson neudělal žádný softwarový pokrok , furt je to to samý , koupíš si novinku a vyměníš za svůj původní starej sony ericsson a nepoznáš vůbec nic. Nokie je skoro vždy vybavená novými možnostmi , až na pár ,, tzv. blbých telefonů " které má většinově Sony Ericsson. Pravda , XPERIE je jediná změna. Ale víc nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  19. 07. 2009 12:01

další chytrolín který má doma SE K750i....a říká o všech drahych mobilech že jsou to šunty protože na ne nemá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uberpr0  |  23. 06. 2009 08:24

"Na operačním systému je dost vidět, že původně s dotykovým displejem nepočítal. Ovládání je takové klasické – je tu vždy nějaká nabídka a kontextové klávesy pod ní. Nějaké dotykové specialitky, jako třeba akce při delším podržení se nekonají"
Nesuhlasim, telefon taketo featury ma, staci pri kontaktoch podrzat dlhsie dotyk na obrazovke, alebo pri "task manazerovi" (ktory sa objavi ked sa dlhsie podrzi stredne hw tlacidlo), taktiez sa da dlhsim dotykom vyvolat menu hoci len na zavretie aplikacie, ale rozhodne to funguje... Trochu ma to zmiatlo, povazoval som mobilmaniu za spolahlivy zdroj informacii, teraz vaham ci to bol kiks alebo sa takto ledabolo recenzuju vsetky zariadenia...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  23. 06. 2009 11:02

Musim nesouhlasit. Mel jsem tuhle Nokii na den pujcenou prave kvuli odzkouseni dotykoveho ovladani a to je bohuzel nesrovnatelne horsi nez u UIQ, coz je system od pocatku vyvijeny pro dotykove ovladani. UIQ je opravdu skoda a S60 s dotykovym ovladani vedle toho pusobi jako uboha nahrazka. Nerikam ze system jako takovy je lepsi. Ostatne oboji ma stejny zaklad a pouze graficka nadstavba se lisi. Nechapu ale, proc Nokie jednoduse nevysla z tohoto systemu a vymysli znova uz vymyslene.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  23. 06. 2009 17:36

Proč? Protože:
1) UIQ vyvíjela konkurence
2) UIQ je už mrtvé
3) UIQ je mrtvé již několik let
4) A většina lidí je moc ráda, protože UIQ bylo něco strašného. Je to škoda, protože občas běželo na celkem zajímavém HW (např P1i).
Já 5800 zkoušel a je pravda že to ovládání není oproti iPhone tak "jednoduché". Zdá se mi že tato verze systému je opravdu odrazový můstek mezi S60 a plnohodnoutnou dotykovou řadou. Tento systém je takový hybrid což né každému musí vadit. Kdo je zvyklý na S60, tak tohle je dost podobné a rychle si zvykne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vhuum  |  06. 08. 2009 17:51

velký prd, dotykový displej je naprosto plnohodnotný, koukni se na SE G900, tam by se dalo uvažovat o odrazovém můstku, kde jsme na půl cesty, Nokia 5800 je jednoznačně srovnatelná s N97, ktrá má jen nověji a o něco promakaněji zpracované ovládání a grafiku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 23. 06. 2009 11:39

Ano, pár drobností se najde a do textu jsem to neobratně napsal souhrnně. Opraveno. Nicméně "Fido" výše má pravdu. Pokud jste někdy pracoval s WM nebo UIQ, tak vám systém v 5800 přijde jen jako "nutnost" využít ten dotykový displej, nikoli jako příležitost k inovacím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uberpr0  |  25. 06. 2009 09:11

mam 5800 takmer 2 mesiace bez par dni, a som spokojny, samozrejme, WM som nikdy neskusal, vseobecne mam vsak vacsie sympatie voci Symbianu nez voci WM (ano, subjektivny pocit), a nemal som ani ziadny iny mobil so symbianom... na full screen qwerty sa mi po par dnoch zvykania pise vyborne, ta odozva vibrovanim dava dost velku istotu aj pri pisani dlhsich textov, a chatovanie cez icq, ci surfovanie po nete ma clekom iny rozmer... napriek vsetkym nedostatkom spominanych v recenzii zdielam nazor, ze k comukolvek co recenzujem by sa malo pristupovat bez predsudkov, a zo zaciatku neutralne, az neskor vyvodit nejaky zaver, ci uz s prevazujucimi pozitivami alebo negativami... V prvom odstavci citat ze sa recenzetovi nepaci recenzovany telefon, to je na zamyslenie, preco si vlastne dava tu namahu pisat recenziu, a preco ju neposunie niekomu inemu... S radostou by som napisal svoju recenziu, je to moja prva nokia, nemam iPhone, ziadne predchadzajuce skusenosti s WM, Symbianom, co ma sice stavia do pozicie neskuseneho autora, no urcite by to hodnotenie bolo menej agresivne, hoci rovnako negativne :) Nikto ma vsak za pisanie recenzii neplati, tak napisem aspon svoje postrehy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
deglaser  |  23. 06. 2009 06:14

Ty si snad pri psani toho clanku o 5800 byl v rouse alkoholu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PepaN6680  |  23. 06. 2009 07:03

co jste tím chtěl říci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  23. 06. 2009 07:08

Nevim co tim chtel rict ale ja jsem s 5800 spokojen velmi,rychla,neokoukana,technicky vybavena a diky symbianu lze doinstalovat skoro cokoli.Ale to hlavni-Nokie Tube uz navzdy bude jen jedna a neuveritelny narust jejiho prodeje jen ukazuje ze uz nyni je legenda.N97 naproti tomu je taky legenda ale cenou.A jablicko se ty nejzakladnejsi veci muselo teprve naucit aby bylo opravdovy telefon a ne jen imicova hracka.Jirka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 23. 06. 2009 11:36

Nokia N97 je o krok dál. Už jsem měl tu možnost vyzkoušet a inovace v prostředí ukazují, že 5800 byl opravdu jen startovací můstek. Ale možná to 5800 dožene novým firmwarem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 06. 2009 13:55

Pokud jste spokojen, tak asi nemáte srovnání, protože jinde to jde (o hodně) lépe.
Viz třeba srovnání 5800 vs Touch HD:
www.mobilmania.cz ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kulik  |  23. 06. 2009 15:16

... a taky za mnohem větší cenu (cca 6000 kč) ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  30. 07. 2009 18:19

Jak můžete porovnávat telefon který stojí 14tisíc a 7 tisíc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JackF  |  23. 06. 2009 18:14

O Vaší milované 5800 můžu říct naprosto to samé. Má se ještě stále co učit a pořád to je jen hračka pro teenagery, možnostem Windows Mobile se nemůže rovnat. Ani rychlejší o moc není, co jsem ji měl párkrát půjčenou, tak intuitivnost nic moc. Původně jsem o ní taky uvažoval, nakonec mám Touch HD a nelituji. Dneska bych bral spíš Diamond2, ale to jen kvůli nižší ceně. A N97 bude velmi slušný telefon, který mohou zmrvit už jen systémem, což se taky pravděpodobně stane. Od WM je Symbian pořád příliš daleko a s příchodem WM 6.5 se to jen potvrdilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elG  |  01. 09. 2009 19:43

hodně jsem toho přečetl, prozkoumal, shlédl a vyzkoušel. Výsledek - iPhone nebo 5800. Nakonec jsem si vybral 5800 kvůli příležitosti dobré ceny. A Touch HD, diamond a podobné jsem zavrhl, ne kvůli dojmům, ale kvůli faktům. Oproti 5800 jsou některé prvky T HD, (prostě všechny akruální HTC) z praktického hlediska nepoužitelné. A poměr cena / výkon ? Jasně pro TUBE.
..::GHOI::..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 23. 06. 2009 11:34

Ne, byl jsem zcela střízlivý...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor