Nokia 7710: první uživatelské zkušenosti

Diskuze čtenářů k článku

Nokia-Maniak  |  04. 07. 2005 21:35

Nejdokonalejší mobil jaký jsem kdy viděl či vlastnil. Mám nový orig. CZ, manželce jsem ho koupil též a nyní jsem jej sehnal kamarádovi... Takový Rychle a zběsile nebo Pelíšky či Černí baroni...to je na takovým display luxus a požitek. Na netu jse tak 8 hod denně a rychlost slušná, fotky vynikající, úprava foto v tel je super.No a zvuk úžasný, mám v ní  1 Gb MMC  a několik filmů a Cdéček...bomba...Nokia-Maniak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr1  |  27. 06. 2005 07:57

Prodám 7710. Ofic. CZ - koupeno v Cellnet nokia. Nový, nevyužitý
Nový přístroj, ofic. CZ záruka. Neopužívaný - v autě za volantem to skoro nejde  ... cena dohodou (původně 19tis.). Info: 774 080 080

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TOMBY  |  18. 02. 2005 10:03

Všechny otevřené aplikace zůstávají na pozadí, přičemž k posledním čtyřem se dostanete pomocí podržení tlačítka Menu. To že aplikace zůstávají na pozadí bych dokázal ocenit, ovšem kdyby se postupným otevíráním dalších aplikací telefon nezpomaloval. A to je myslím hlavní kámen úrazu, za který si u mě Nokia 7710 vysloužila velké mínus.

Jak se tomu da rozumet?Jakym zpusobem se aplikace zaviraji?Nebo se proste otviraji a otviraji azs e tel zpomali a je nutny reset?Trosku nedomyslene?Jak to vlastne je?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Z.  |  18. 02. 2005 10:29

Nevím co je na to nesrozumitelné:
Každá Vámi spuštěná aplikce zabírá jisté misto operační paměti. Pokud takovou aplikaci opustite, at již návratem do hlavního menu, nebo spuštěním jiné aplikace, tak ty předchozí stále zabírají místo op. paměti. Pokud takových aplikací spustíte víc, stane se že bude operační pamět zaplněna a telefon bude pomaleji reagovat. Nokia sice tvrdí že operační pamět automaticky uvolní místo, tak aby tomuto předcházela, skutečnost je ale jina.
 
Programy jako takové nemají žádnou volbu Exit nebo Konec, které by je skutečně zavřeli a uvolnili tak místo op. paměti. (Netýká se doinstalovaných aplikací, ty mají tuto funkci vetšinou už v sobě)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TOMBY  |  21. 02. 2005 21:36

To mi je jasné sam mam telefon se symbianem. Myslim, ze to Nokia opravdu nevychytala!!!!Ja osobne nemam zajem, aby mnou zavrene (interni) apliakce zustaly otevrene. Ja si na sve 6600 zavru jakoukoli i interni aplikaci telefonu. A o externich doinstalovanych ani nemluvim, tam ta moznost je vzdy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AiR  |  15. 02. 2005 08:50

zajimalo by me jestli podporuje CSD a FAX? a postup nastaveni Internetu, E-mailu a MMS?
diky ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Zbyněk  |  15. 02. 2005 20:28

Ano CSD podporuje, Pro Fax je potreba doinstalovat aplikaci...
Nastaveni připojení je velice jednoduche, telefon po prvnim spusteni spusti aplikaci nastaveni pristroje, kde se nastavuje vac, datum, jazyk... atd. a take pripojeni... To nemusite pracne vypisovat a jen odklepnout... vse se nastavi samo automaticky dle prave pouzite SIM karty a kdyz kartu vymenite za jinou, tak se sami doplni pripojeni i pro toho jineho operatora.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
..H.A.Z.I.  |  16. 02. 2005 13:27

zajimalo by me jestli podporuje SMS, EMS, MMS, GPRS, ABS, Java, a kolik ma airbagu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Zbyněk  |  16. 02. 2005 21:44


Krome EMS, ABS a airbagu, vsechny zminene funkce ma... dokonce i vlastni pohon vsech ctyr kol

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav Novotny  |  13. 02. 2005 23:36

Zdravim stasne majitele ,
rad bych se zeptal, co spotreba? Vim, ze se to spatne hodnoti, protoze zalezi na vyuzivani, ale kdybyste ciste subjektivne mohli napsat, jak moc zhruba telefon vyuzivate jak pravidelne nabijite.
Diky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Zbyněk  |  14. 02. 2005 15:50

Jo, tak to je opravdu tezke rici... ja osobne ji mam v ruce prakticky porad... jas displeje mam na maximum a zda se mi ze samotne podsviceni toho tolik nezere, jako procesor... Kuprikladu pri sledovani 1,5 hodinového filmu spadne ukazatel na minimum, ale porad je Nokie jeste k pouziti... Druhym zroutem energie je podle me reproduktor.
Ale celkove mohu rict ze dva cele dny nevydrzi, ja ji preventivne nabijim kazdou noc a je to v poho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
patrik  |  12. 02. 2005 02:32












dobrej je to uzasnej mobil. uz jsem ho mel i vruce je to nadhera.jen naskakuje asi 1minutu kdyz ho zapnete. jinak vse ok. a v mobilarene ho maji za 21990kc a na mobildick za 18990k



c. tak si ho jdu za tyden koupit tam. nedelam spatne ne??


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
salfa72  |  11. 02. 2005 14:32

zajímala by mě kvalita her a 3d grafiky tohoto telefonu
dále jak rychle se na tom píšou zprávy, emaily... a taky jak je to s tím internetem...  kolik to např. stahuje atd. díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jezevec  |  11. 02. 2005 12:59

to vůbec nemá číselnou klávesnici?
pokud si tedy chci jen normálně zatelefonovat - potřebuju obě ruce, luštit ikonky na displeji, a datlovat číslo mikroperem? to je hodně divnej foun.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta  |  11. 02. 2005 14:46

Samozrejme to ma velkou numerickou klavesnici pro vytaceni cisel. Da se na ni psat v pohode nehtem, slusne i prstem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  12. 02. 2005 12:27

... a pak pucovat displej a doufat že ho tak moc neporyju
A nebo na něj nalepit hnusnou předraženou fólii která v konečném důsledku jenom kazí obraz a zhoršuje přesnost používání stylusu - a nikdo ať nekecá že ne, sám jsem jich na Palmu vystřídal už spoustu, všechny už jsou v popelnici a další PDA/komunikátor už bude jedině s HW klávesnicí. Proto tuhle Nokii považuju za krok zpět a radši si počkám na Series 100 kde bude dotykový displej i klávesnice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SONY  |  11. 02. 2005 11:30

S klavesnicou by som to HNED bral ! Ale bez nej... To by sa VELMI tazko pisali maily. Mal som aj PDA HP iPAQ a toto datlovanie na display bolo ubijajuce... ;(
Nuz co... neostava nic ine, ako pockat si na rychlejsi prehliadac v 9300/9500.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
6600  |  11. 02. 2005 10:44

a Javi to ma, ne? (ja su linej si to cist, mozna si to potom prectu z nudy ) a teda kdyz neni pro Symbian tolik aplikaci (myslim pro S90), tak se to da nahradit aspon trosku Javou, ne? a hry taky... ale nevim jak by to vzal ten dotykovej displej...  jak to teda je? jedou na tom java aplikace a hry ktery normalne jedou treba na Nokiich S40? ja se v tom nak nevyznam a nerozumim tomu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smartphone  |  11. 02. 2005 10:56

Javovské aplikace fungují jen ty, které lze ovládat přes dotyk.displej (a to je spíš menšina), ale spousta Symbian aplikací je ve vývoji, je to jen otázka dnů. Portování aplikací mezi různými verzemi Symbianu je totiž poměrně jednoduché...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Zbyněk  |  11. 02. 2005 11:05

Ano s tím zcela souhlasím...
Java aplikace jdou spustit téměř všechny, ale bohužel nezvládají ovládání přes dotykový displej
V současnosti je na světě zhruba 20 programu (symbian)... a každý den jich je víc a víc
Osobně se těším na hry, možná ste si neuvědomily, ale 7710 má skvělé rozložení tlačítek právě pro hry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emil  |  11. 02. 2005 13:05

ale uvedomili, lidi si musi obcas myslet, ze mas v prackach n-gage :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pete  |  11. 02. 2005 09:52

Umí to Divx? Jestli ne, tak sbohem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Zbyněk  |  11. 02. 2005 10:00

Ano k dispozici mám i video přehrávač SmartMovie s DivX

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pete  |  11. 02. 2005 14:58

A co titulky? A jaká je rychlost? 25 fps? Při jakém rozlišení a bitrate? Smartphone toto zvládá bez problému 25 fps fullscreen i s 200 kb/s. Ale má menší displej. Divix je pro mně velmi důležitý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 02. 2005 17:37

Titulky umí, ale vniká problém při použití fddshow - pokud ho používáte, přidá tato utilita titulky do obrazu a ještě je navíc zobrazuje SmartMovie. Je proto lepší před převodem titulky vypnout.
Jinak zkoušel jsem Smartmovie na Smartphonu a přehrávání je oproti Beta Playeru trhané a zvuk nepasuje k obrazu; zkrátka to není ono. Sice titulky přímo neumí, ale při převodu je lze vlepit přímo do obrazu, což je de facto to samé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richie  |  11. 02. 2005 09:52

Ten telefon vyzera naozaj velmi zaujimavo, najma zmienka o rychlom nacitavatni stranok ma zaujala.
Bolo by mozno zaujimave zistit na akom procesore bezi telefon.
Najhorsim na tomto telefone su tri veci:
1, detske prostredie - vyzera naozaj, akoby ho niekto robil pre skolkarov. Osobne preferujem male, vystizne ikony a hranatu grafiku... toto mi pripada priliz plytvajuce priestorom...
2, hmotnost - pri tychto rozmeroch vyvstava problem, ze kam s telefonom, ked ho prave nepouzivam. Na notebook pouzivam ruksak, ze by som si potom kupil dalsi na telefon? Ja viem, ze to az take zle nieje... ale o tretinu lahsie by to doslova rozbilo trh s mobilmi. Takto si to ponecha limitovany pocet fanusikov.
3, dotykovy displej - ano, pre niekoho vyhoda, pre niekoho nevyhoda. Dotykovy displej ako taky je skvely, ale  pre zadavanie textu je najidealnejsia klavesnica. Takze ked k tomu prirobia klavesnicu a ponechaju dotykovy displej, tak to bude horuci favorit na kupu...
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Zbyněk  |  11. 02. 2005 10:07

Prostředí se dá samozřejmě změnit... bohužel zatím nejsou k dispozici žádná jiná Témata, ale v telefonu se dá nastavit velikost ikon tlačítkem Zoom až na velikost, která je vidět na obrázku "Control Panel", nebo i na větší velikost, kdy je zobrazeno najednou jen 6 velkých ikon.
Bohužel hmotnost je skutečně nemalá, ale do kapsy u kalhot se vejde... horsí je to, když Vám někdo volá, tak se může stat že hovor při vyndavaní přijmete, ikdyž třeba nechcete...
Na dotykovém displeji je také možné psát klasicky ručně po znacích, není třeba nastavovat rozpoznávání, ikdyž i tato volba je pro škrábaly dostupná

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smartphone  |  11. 02. 2005 10:52

K té hmotnosti - nemohu souhlasit, pro mě to bylo naopak příjemné velmi překvapení, když jsem ji poprvé vybalil z krabice - je akorát do ruky a pokud srovnáváte např. s 9500 nebo MDA/XDA tak je dost v pohodě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Zbyněk  |  11. 02. 2005 09:44

Bohužel sem za dobu než tento článek vyšel, zjistil ohledně kompatibility Sheet <-> Excel, že Některé tabulky vytvořené na PC, nejdou v tabulatoru mobilu otevřít... přesně bohužel nevím proč se tak děje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  16. 02. 2005 13:47

To je přesně to co mi vadí nejvíce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Zbyněk  |  11. 02. 2005 09:37

Ve skutečnosti je opravdu N7710 těžká... před tímto mobilem sem používal N7610... první má reakce byla, kdyz sem novou Nokii vytahl z krabice, pravě na její váhu... Vůbec sem nečekal takovou tíhu, vše je ale jen o zvyku... Dnes po 14-ti dnech už mi to vůbec nepřijde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  11. 02. 2005 09:23

Po několika letech vidím něco zajímavýho od Nokie, co by docela stálo za hřích. Jediný problém vidím ve hmotnosti, jsem ochoten akceptovat tak maximálně 120 g. Budu si teda muset ještě nějako dobu počkat, zatím nic takového na trhu není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Zbyněk  |  11. 02. 2005 08:36

Digitalní televizní vysílání nelze u nás zatím sledovat...
je k tomu potřeba jednak specialní modul, který je zabudován v zadní části krytu spolecně s baterii a také neméně potřebná síť DVB-H pro příjem signálu speciálně upraveném pro mobilní zařízení s malými displeji (mohou to byt i PDA nejem mobily)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mila  |  11. 02. 2005 11:36

V Praze urcite a myslim ze i v Brne(???)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš K. Drahoňovský  |  11. 02. 2005 12:42

DVB-H: nikde
DVB-T: Praha, v Brně bylo dokud ještě vysílal mux Českého Telecomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Zbyněk  |  11. 02. 2005 12:52

to sice ano, ale to H znamena Handheld - toto vysílaní je upravene pro male displeje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
češtyn  |  11. 02. 2005 08:30

nenarazil sem
nenarazily jste (vy)
(Já vím, je to technický web... stejně jako např. u jídy autem je nejdůležitější, jak jedu, ne jestli jedu dle pravidel - že?  )
nyc ve zlím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chyba  |  11. 02. 2005 08:09

"Převdoník jednotek"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emil  |  11. 02. 2005 08:01

Uz ste si ji nekdo meli nekde moznost pomoci 7710 chytnout?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
emil  |  11. 02. 2005 07:59

Cau chlapici, za kolik ste si ji koupili a kde? Ja ji videl jen u MobilDicka po vanocich za 22 a ted za 19. Ale nejsou platci dph, tak me to nezajima, protoze by mi stat nic nevratil.

Diky za info.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Zbyněk  |  11. 02. 2005 10:14

 právě sem se velmi pobavil nad stránkami MobikDick.cz
oni ani neví co prodávají
infraport samozřejmě nemá, stejně tak slovník T9...
Osobně sem ho zakoupil na Mobilarena.cz za 22tis. Kč vč DPH... ovšem jak už bylo i zde na MM psáno tak tak i podle Mobilareny by měla cena jít dolů v nejbližší době...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
silver  |  11. 02. 2005 07:24

uplne se me sbihaji sliny.. navic by se na to mohli pekne sledovat filmy.... :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ničitel  |  11. 02. 2005 07:20

nokija

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smartphone  |  11. 02. 2005 06:45

Jako další z uživatelů N7710 si dovolím doplnit několik poznatků:
1) Kritizované nezavírání aplikací tlačítkem "zpět" a zpomalování při běhu mnoha aplikací najednou lze velmi jednoduše vyřešit instalací task manageru - v současnosti jsou k dispozici dva funkční (Switcher a AppMan) - takže to bych za velké minus nepovažoval
2) Internetové "orgie" mohu jen potvrdit, díky Edge a fantastickému displeji jde o fantastickou a prudce návykovou záležitost. Měl jsem možnost porovnat s použitelností a rychlostí webu na 9300/9500 a ten rozdíl je neuvěřitelný
3) Je potřeba zvlášť pochválit zvukové funkce a kvalitu zvuku vůbec - to je oblast ve které Nokia zatím zrovna nevynikala a v tomto případě jde o výrazný krok kupředu. Stereo radio je vynikající, s velmi dobrým příjmem a čistotou poslechu
4) Jde o první zařízení Series 90, tak zatím zamrzí nedostatek dalších aplikací (v tuto chvíli jich je méně než 10) - ale jde o Symbian, takže se předpokládá jejich rychlý vývoj a přibývání každým dnem. Na druhou stranu sama základní softwarová výbava Nokie 7710 je natolik bohatá, že k maximálnímu využití o mnoho víc nepotřebujete.
Celkové hodnocení - velmi povedený multimediální smartphone/komunikátor (nazvěte si ho každý jak chcete...)
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  11. 02. 2005 09:23

mam dotaz ohledne te rychlosti prohlizece, by oko, okolik je to rychlejsi nez na napr. 9500 ? a ma to IR ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Zbyněk  |  11. 02. 2005 10:17

Bohužel nevlastním Nokii 9500, takže nemohu srovnávat... každopádně vetší rozlišení a hlavně dotykový displej mluví za vše...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
smartphone  |  11. 02. 2005 10:47

Rychlost načítání je opravdu významně rychlejší, nedá se to vyjídřit exktně, ale ten rozdíl stojí za to - mohl jsem to posoudit na vlastní oči. Infraport nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Váňa Zbyněk  |  11. 02. 2005 10:23

Upřímě řečeno není zrovna moc pohodlné každou chvilku otvírat některou z těchto aplikací aybch pak jednotlivě pozavíral nechtěné programy ... tohle prostě Nokia nezvládla. Multimediální telefon by měl reagovat ryhle a okamžitě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Phone-crash  |  12. 02. 2005 22:16

Trochu mi tam chyba podpora WiFi. Co vy na to?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor