Nokia E66, E71: e-mailové zbraně oficiálně

Diskuze čtenářů k článku

J.F.K.  |  16. 04. 2010 08:09

Nevhodny telefon pro managery
Jsem manažer; NOKIAák již 20 let. Provolám v průměru 60 min denně. E66 je krok bokem jak jsem bohužel zjistil až po koupi. Bez dobíječky ani krok. Je to spíš hračka pro středoškoláky. Užitečné klasické funkce schované za spoustou balastu a reklamy. Než zadáte upomínku, že máte ráno vyzvednout poštu, uběhne 10 minut. A do příště postup určitě zapomenete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vbblade  |  02. 07. 2008 21:42

Nechápu co to tady tlacháte za kraviny. Je to v pohodě telefon. Komu se nelíbí, tak ať si ho nekupuje. Měl jsem E61. Chyběl mi foták. Pak jsem měl E61i. Byla super. Ale pak mě začala štvrát docela velká šířka. U E71 se mi líbí zpracování, 3mega foták a GPS. Měl jsem v ruce prototyp a padne skvěle do ruky. A displej je dostačující. A nevidím v tom žádný reklamní či prodejní tah. To se dá říct o všech telefonech. Je to jako N95 a N95 8giga. Rozdíly minimální a cenovej rozdíl maximální. Hlavně výhodou u E71 je baterka. U E61 mi vydržela při normální volání, zaplém BT, využití wifi na mejly a psaní zhruba 30 zpráv denně dobré 3 dny. Což u řady N-series je nereálné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
marsel  |  18. 06. 2008 23:34

aky bude mat E71 konektor? bude rovnaky ako pri E61i?? mam na mysli systemovy..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hazos  |  17. 06. 2008 18:57

Bílou má rád odjakživa a tohle fakt můžu k E90 E66ku.....to bude pěkná kobinace. Pádlo a prdík
Ne fakt narovinu mi příjde že nokia má moc hezký telefony a nabídkou dost rozmanitý a vybrat si musí snad každej ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlado  |  17. 06. 2008 15:04

Zaujimave je ze namiesto blikajucej diody bude E71 upozornovat na nove spravy blikanim Navikey: Notification light in NaviTMKey

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXX  |  17. 06. 2008 16:07

No jak tak sleduji, tak E66 bohuzel nebude mit ani jedno asi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MICM  |  17. 06. 2008 14:38

S tou baterii mam takove zkusenosti se 4 - mi telefony (Nokia 6210, 6310i - vestavene handsfree) a Nokia 6681 a 9300 nabijene nabijeckou se zapalovace.. Baterii postupne ztracely kapacitu, az je bylo treba vymenit za nove.. Otec ma treba 6. baterku (Nokia 6310i, Nokia N95 - zatim bez vymeny) a handsfree uz hodne dlouho vubec nepouziva.. Ono se to asi dost odviji od toho jak moc clovek ten pristroj (+nabijeni v aute) pouziva.. pokud nekomu vydrzi baterie pul dne a jezdi hodne autem, tim padem telefon strci do handsfree s nabijeckou nebo nabijii se zapalovace automobilu treba 10 x den (pri nastoupeni/vystopeni) tak je to otazka 2 - 4 mesicu.. Ono je to s tim vyuzitim GPS strasne relativni.. Nedej boze jestli uz na ty nokie jde vubec dat jine nez puvodni.. Navic ten telefon ma maly displej a je klasicke konstrukce.. Rekl bych ze je to opravdu jen takovy obchodni tah (pro me vylozene vysmech - zbytecne prodrazeni telefonu).. Bohuzel v tomto obchodnim svete se stava vse stale vice komercnim, cehoz je inovace z E61i na E71 dokonalym prikladem.. Myslim, ze kdo si takove zarizeni kupoval (E61/E61i) bral rozmery jako vlastnost, ne jako + nebo -..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dzulo  |  17. 06. 2008 19:36

Nie su predrazene ved stoja to iste co kedysi e61i a e65 a maju par veci navyse takze.... Ja som btw. celkom rad ze ma po migracii z e61i 71tka nebude tak tlacit vo vrecku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwertzuiopú  |  17. 06. 2008 08:16

mel jsem, oba jsou to kramy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 06. 2008 20:32

Mám Exchange 2007. Chci dostávat e-maily v plné podobě,tudíš v HTML... Umí tohle nějaká Nokie ???
Neumí..... Pro mně nepoužitelné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Almera  |  16. 06. 2008 20:41

E-maily v HTML? Se zeseru....a smajlíky tam chci, a růžovoučký pozadí a aby mi to hrálo. Tudíš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  16. 06. 2008 21:26

Nejde o to co člověk chce, ale když ti příjde email v html formátu a telefon ti zobrazí zprávu plnou tagů, tak tě to docela nas*re . Ale třeba existuje nějakej dobrej email klient co to umí, tohle fakt nevim :). Je pravda že na mobile outlook zatim nic nemá. Na to že je to od MS a zadarmo v každém WM zařízení je to malej zázrak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  16. 06. 2008 23:38

Pokud Vám přijde e-mail v html, tak stačí otevřít přílohu a mail se zobrazí ve webovém prohlížeči ve formátu html. Takhle už to funguje celkem dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  17. 06. 2008 00:41

Ano, již leta třeba na E50, na to není třeba WM :)).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  17. 06. 2008 01:40

Já neříkám že je třeba WM, já říkám že Mobile Outlook je daleko lepší než mail klient co má symbian

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abcd  |  17. 06. 2008 08:28

iPhone

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blx  |  16. 06. 2008 21:36

Mno já taky používám Exchange 2007 a N73 to myslím zobrazí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kkozi  |  17. 06. 2008 02:22

N73 je naprosto nepoužitelnej telefon. Navíc nejpomalejší, kterej jsem v praxi viděl. e71 sleduju už od prvních zveřejnenejch fotek. Vypadá to slušně a narozdíl od 73 se mi snad zpráva nebude otevírat 16vteřín (a to týden po factory reset)...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chess  |  16. 06. 2008 19:06

Zapojim sa teda aj ja, i ked zväcsa som pasivny..
E61 a E61i patria k mojim srdcovym zalezitostiam spomedzi stovky modelov, ktore som vlastnil, resp. testoval. Radil by som ich na tie dve najvyssie pozicie v mojom osobnom hodnoteni, pochopitelne s prihliadnutim na casovy usek, resp. aktualitu pristrojov. Jedna sa totiz o telefony skutocne vyuzitelne pre komunikaciu, pretoze baterka, pretoze rychlost zadavania textu do pristroja, pretoze prehladny displej, pretoze wifi, pretoze..
E61 bola medzicasom vyslovene eliminovana E61i a ta postupne kvalitou trhu, progresom blackberry a alternativou v E90 casom a neskorym prichodom nastupcu zunovana.
Avsak k E71, najmä pre tych, ktori vnimaju tento model ako nie prilis velky posun oproti predchodcovi. Opieram sa o skusenost s nastupcom E61 a niektori mi daju zapravdu, ze vo verzii "i" bol posun znacny. Rozmerovo, kvalitou konstrukcie, komfortu klavesnice, a taktiez funkcne.
Nemam preto dovod mysliet si, ze E71 nebude opät aspon taky velky krok vpred. Konecne biela, velmi atraktivne posobiaca varianta, prepracovanejsi kalendar, dva uzivatelske rezimy s velmi individualizovatelnymi nastaveniami a praktickym vyuzitim, porozumenie si s vyssie-kapacitnymi kartami, na oko prijemnejsie posobiaci displej a to vsetko v zmestnejsom elegantnom obleku s udajne (po zvyknuti si) este zaujimavejsie vyuzitelnou klavesnicou. Logicky na ukor velkosti displeja, kedze klavesnicu zmensit by bolo hriechom, pretoze by sa to vyrazne odrazilo na jej vyuzitelnosti a tym padom zmyslu a podstaty samotneho produktu.
Na nastupcu som dlho cakal a (samozrejme iba) na zaklade tejto preview si myslim, ze by sme, ti ktorych sympatie si "E" rada ziskala, nemuseli byt nespokojni. Ja osobne sa na tento kus velmi tesim a pri pohlade na niektore malickosti na fotkach displeja telefonu (narazam na menu) uz predvidam inovacie.
Jedno mi vsak nie je celkom jasne. Ma 71 podobne ako 61i diodu vyuzitelnu pre signalizaciu zmeskanych udalosti, ako tomu bolo pri E61i (a zaroven nebolo pri E61)?
Dakujem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shut_down  |  17. 06. 2008 00:41

povodne miesto diody malo svietit cele to krizove tlacidlo v strede, ale nie som si isty ci to tam nakoniec dali

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matus201  |  16. 06. 2008 18:33

No mne o vyzor mobilu nikdy neslo ale tento vzhlad e66 mi ucaroval.. :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  16. 06. 2008 20:16

Souhlas. Doteď jsem za jeden z nejhezčích smartphonů považoval muzejní X700 od Panasonicu, ale teď už si nejsem jist :)
PS: nemít GPS, tak bych měl vybraného nástupce za svůj dosluhující kousek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
borland  |  16. 06. 2008 18:18

Ako je to s rozlisenim natacaneho videa? Na inom serveri som nasiel info o QVGA rozliseni. Tu sa uvadza VGA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  16. 06. 2008 18:20

VGA 22fps

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markotan  |  17. 06. 2008 14:39

pixels)
Video capture: Video recording in QVGA quality
cele tech info je tu:
http://share.ovi.com/media/Nokia_events.Nokia_E71/Nokia_events.10001

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MICM  |  16. 06. 2008 17:10

Tak se divam na srovnani s E61i a vypada to na dost velky rozdil v rozmerech klavesnice i displeje. Bude E71 plnohodnotne pouzitelna i pro cloveka zvykleho z predesle E61i? Popravde sem zatim (z fotek - rozvrzeni telefonu) dost zklamany..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xighor  |  16. 06. 2008 17:23

Asi tak z E71 jsem zklamanej. Velikost displeje je nesrovnatelna. Zustavam nadale u skvele E61i....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  16. 06. 2008 17:43

Tak nějak. Myslel jsem si, že displej bude stejný a když je vidím vedle sebe...zmenšení je sice fajn, ale ona velikost E71 nevadilla a zase měla skvělou klávesnici a velký displej..tohle je krok zpět. Zase E71 nepřinese tolik vylepšení, aby do ní člověk šel. Velká škoda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  16. 06. 2008 17:52

vec poohladu... zmensenie displeja ozaj nepotesi, ale to bolo jedno z naj na E61/i, ale ze klavesnica je v pohode. aj ked uvidime.
pre mna osobne ma tento mobil zmysel uz len v tom, ze tam je FM radio, vstavane GPS a podpora kariet nad 2GB .. teda so 16GB kartou idealne zariadenie ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MICM  |  16. 06. 2008 18:13

3,5 hodinova vydrz telefonu pri zapnute navigaci (gps prijimac/vysilac) s plne nabitou baterii oproti vydrzi 22 hodin, kterou ma GPS modul od Nokie za 1300 kc myslim jednoznacne rozdeluje uzivatele na fanousky nove (at uz relativne uzitecne, nebo dost tezko vyuzitelne) funkce a uzivatele, kteri chteji relane pouzivat navigaci.. S dennim nabijenim telefonu nabijeckou do zapalovace auta nebo vestaveneho handsfree ma baterie jakehokoliv telefoniho zarizeni zivotnost 2 - 4 mesice... Integrovany GPS modul je uzasny obchodni tah jak obecne zvysit prodej tezko odhadnutelne prodejneho telefonu.. Navic by byla temer nezbytna konstrukce typu E90, nebo Kaiser..
Karta 16 GB je argument.
Rychlost a konstrukce (odhadovana - viz. E51) take.. Jinak krok zpet podle meho nazoru. Inspirovat se zarinenim BlackBerry je si myslim obecne hezke, ale nemyslim ze by to prakticky necemu pomohlo..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
IP  |  16. 06. 2008 18:32

Panove sorry ze vam do vasich argumentu zasahuji ALE OBA MOBILY MAJI STEJNE LCD 2.6" a 2.6" s uplne stejnym rozliseni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  16. 06. 2008 18:38

E66 má 2,4" a E71 má 2,36", zjistěte si šířku telefonů a propočítejte si šířku 2,6" a zjistíte, že se tam prostě 2,6" nnevejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xighor  |  16. 06. 2008 19:15

presne tak. Jak by se do E71 mohl vlezt stejne velkej displej jak do E61i

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  16. 06. 2008 21:08

E61 měla displej 2,8 palce, N95 má 2,6 (8Gb má 2,8). A například N78 má 2,4 palce. Jen pro úplnost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  17. 06. 2008 14:05

N95 mala 2,4", a N95 8 GB ma prave 2,6" ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  17. 06. 2008 15:25

Nemáte pravdu, ověřte si to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hazos  |  17. 06. 2008 19:00

opravdu nemáte pravdu, souhlasím s milanem! N95 8GB má 2,8"! Sem si tím 100%jistej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xighor  |  16. 06. 2008 19:13

a na tom jsi byl kde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roberts  |  17. 06. 2008 06:59

Stačí se podívat na stránky Nokia (ne ty české), tam se dočteš, že displej E71 má 2,36"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  16. 06. 2008 19:11

Jak jste přišel na tu záležitost s životností baterie při každodenním nabíjení? Myslím, že soudobé baterie vydrží bez problému hodně přes 1000 nabíjecích cyklů, což by odpovídalo více než 3 rokům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  16. 06. 2008 20:48

22 hodin ma sice vydrz samotna GPS mys, ale E61i zakape aj tak po 4ch hodinach. vyskusane ;) cize, tunak je ta vyhoda, ze clovek ma GPS vzdy po ruke a nemusi si buchat hlavu, ze ho zase niekde zabudol ;)
baterka tiez neni problem, lion praveze prospeje viac nabijanie od 90% ako od 10%...
rychlost by mala byt lepsie ako E51.
co sa tyka mna, kreditka je pripravena a kupujem ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kcg  |  17. 06. 2008 00:20

Na tu 3.5 hodinovou vydrz jste prisel jak? Ja mam E50 a rad bych pridal GPS. QERTY take neni k zahozeni, takze E71 se primo nabizi. Problem je v tom, ze s GPS planuju mirne outdoor rekreace, takze navigace by mela jet aspon 10-14 hodin. Popravde se mi nezda, ze by E50+LD-3W vydrzely dele (diky bluetooth) nez neco s vestavenym GPS... Ale v kazdem pripade se necham rad opravit!
Karel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  17. 06. 2008 00:47

E50 + LD3W: Používám asi rok, E50 vydrží jet cca 2,5 hodiny, LD3W minimálně 6 hodin, TT6 bez problémů, navi do terénu jsem nezkoušel (není čas a lidi). Ovšem uvažuji o upgradu na E71 či E66, hlavně kvůli rychlosti a běhu aplikací (mám jich tam hodně, žádné hry).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mtf.m4  |  17. 06. 2008 07:03

Podle mě je Blackberry 9000 Bold rozhodně lepší než Nokia E71, sice třeba ne v rozměrech, ale lepší display a Trackball . . . Musím se ještě zmínit, že upatlanou spodní část E71 bych rozdýchával jen těžko (proč to tam dávají?), lepší by byl matný či pogumovaný plast (i když to by zase nevycházela z E51 že ) rp lepší držení. A taky ovládací tlačítka na E66 vypadají jak z nějakého ĺow-endu. Chci říct, jak moc jsem zklamaný, jelikož jsem o E71 opravdu usilovně přemýšlel jako o svém budoucím mobilu.. Každý má svůj názor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dzulo  |  16. 06. 2008 18:32

Ak budu take rychle ako e51 tak ten upgrade z e61i/e65 bude stat za to:) btw. ten jul sa mi nezda,ale ved nechajme sa prekvapit,snad do vianoc budu aj v akciovych ponukach:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hunter  |  16. 06. 2008 19:02

Přesně tak, je to vě názoru. Mně se třeba E61 nelíbí protože je strašně "rozpláclá". Tlačítka jsou od sebe tak daleko, že by člověk s sebou měl nosit mapu, aby od jednoho k druhýmu vůbec trefil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  16. 06. 2008 19:42

Rádio se hodí, ale stejně bych ho neposlouchal, GPS... na menším displeji to trošku ztrácí význam, ne původním to bylo o dost lepší, podpora karet...jediná podstatná věc, ač teda většina obsahuje jsou stejně MP3 a videa a tohle je pracovní stroj, E61 jsem měl hlavně na psaní SMS a emailů a na to mi ta karta do 2 GB stačí :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  16. 06. 2008 20:50

16 gb karta ma hodne vyznam v spojeni s VGA videom ;) FM radio je tiez, GPS je dobre mat po ruke, najma ked je clovek niekde v cudzom meste.
ano trosku je to horsie na mensom displaji ale nastastie je vodorovne.
pre mna je to proste swiss army knife co sa
p.s. vidim, ze niekto tu sa naucil na thumbboardy z palmu ;) ja som si tiez presiel od trg pro + PPK cez TG50 az na vrchol PDA a to UX50 ... lepsie zariadenie doteraz podla mna nevynasli, teda keby tam bol symbian a umts modul ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
clie  |  16. 06. 2008 21:17

Video nenatáčim, mobilem nefotim (to jsem dělal před lety, když jsem si koupil 7650 - tenkrát to bylo něco, dneska už mě to neber :) ).
UX50 bylo dobré, ale pár věcí bych mu vytkl - absence dálkového ovládání, displej mohl být větší, ovládací kolečko bylo na špatném místě,... nejlepší PDA co jsem měl v ruce bylo Clié TH55...sice mu chyběla klávesnice, ale jinak měl jednu úžasnou věc...jmenovalo se to Clié Organizér a lepší aplikaci na organizaci času jsem snad ještě neviděl. To co dávají dnes do telefonů a redaktoři MM se radují nad skvělým kalendářem, to tahle věcička strčila do kapsy. Škoda že to bylo jediné PDA s tímtou launcherem. Palm byl jinak dobrý systém...sice dosti starý, ale zase rychlý a SONY s ním uměl divy. Symbian v podobě S60 bych tam nechtěl, možná S80 s možností dotyku, to by see pak využila klávesnice naplno :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aquila  |  17. 06. 2008 14:08

hm TH55 som mal len tyzden a nejako ma to prave kvoli absencii qwerty neoslovilo. clie organizer bol fakt super, len problem bol so synchronizovanim. resp s outlookom.
skor postradam na symbian datebk5 a najma bonsai ..
sony a hlavne japonski programatori, co dokazali cez zopar hackov aj multitasking resp multithreading vypeckovat ;)
kazdopadne UX50 bolo super. kolecko mohlo byt aj lepsie, ale klavesnica bola zatial najlepsia co som mal. teda mimo psionu. a ake dalkove ovladanie myslis ?a display bol akurat, teda bol dostatocne velky..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor