Nokia E90: pan dokonalý (první dojmy)

Diskuze čtenářů k článku

Mike  |  18. 09. 2009 04:36

uběhlo trochu času a sehnal jsem ji za 5500,-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
b3c  |  08. 08. 2008 02:47

Dobrý den,sháníte Nokii E90?Seženu Vám novou za pouhých 11tis možná dohoda.NEJDE O KRÁDEŽ ANI PODVOD!!!Více na mailu b.3.c@seznam.cz:))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kruz  |  07. 08. 2007 17:59

zajimalo by me, jestli nejaka klavesa nahrazuje zmizely escape a tedy zda je vubec bez problemu mozne se pripojit k serveru pomoci ssh a treba delat upravy v programovem kodu ci nejakem konfiguraku - tedy zapisovat veskere znaky dostupne na klasicke programatorske klavesnici jako jsou vsechny 4 typy zavorek, pipe (svislitko), backquote (zpetne uvozovky), vlnovku atp...
jako ssh klienta lze pod S60 predpokladam pouzit putty, ktere ma v S80 verzi moznost poslat F1-12 pres menu, tak doufam ze i to S60tkove je stejne dobre pouzitelne. nebo jsou pod S60 i lepsi ssh klienti?
take se uvadi moznost videotelefonovani, ale nevsiml jsem si druhe kamerky - lze tedy videohovor spojit, ale video zobrazit jen jednostranne? nebo lze pouzit primarniho objektivu alespon pro zobrazeni okoli?
diky za odpovedi, N9300 je pro administratory skvele pouzitelna, snad bude i tenhle krasavec :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kruz  |  08. 08. 2007 12:43

ohledne videohovoru si odpovim sam, druha kamerka je po otevreni nad zelenym tlacitkem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mc Domy  |  29. 06. 2007 13:40

Hele jako já nevím co máte proti tomu že nemá dotykový displej.... Jako já měl nebo eště mam Qtek 9000 a ted docela používam HTC X7500...Jo a mimochodem řeknětemi kolikrát za to co ten telefon z dotykovym displejem máte jste nakreslil ten nákres??? Potom mam také N95a nestěžuju si... Podle mě to telefon na hraní není.. N70 je na hraní to je pravda,ale N95 si myslím že ne... Neni to telefon jen pro práci,je sice spíš na multimédia,ale základ zvládne...Je pravda že jí měl ten prodejce v nokia shopu,ale osobně si myslím že se neuměl dostat skoro do menu,protože když jsem mu ukázal kde je navigace nebo spíš mapy tak na mě koukal a nevěděl co to je..E90 je pěknej telefon taky ho mam...Těším se až bude českej sw a česká klávesnice......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  29. 06. 2007 11:31

a docela se mi pozdaval, prodejce rikal, ze je to jeste rychlejsi nez E65.
Mam N70 - rikal sam prodejce, ze su dobre a kazove kusy - kus od kusu a ja mam stesti na zly kus. Dale mi pro poradnejsi pracu nedoporucoval N95, kdyz jsem jsi si vyzkousel, tak chapu, proc, je to fakt telefon na hrani, ne na pracu - zadny "Velmi osobni Pocitac" to neni. Spis omalovankovej telefon.
Nicmene hral jsem se pak z E65 a je to fakt pohoda. Bral bych ho, jen mi chybi HSPDA - pohybuji se hodne v LOND a tam ho TMOuk ma vsude. Navic bych si chtel dat do toho VOip connect na takovy SW jaky chci ja a volat do zahranici pres net, jak to dnes delam z PC.
Ta E90 ma vic ramky, paradny rozmery, realne vypada lip nez na obrazku. Bude v prodeji za 2-3tydny - cena cca 23000czk bez DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
e.w.e  |  24. 04. 2007 14:13

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MirkaP  |  22. 03. 2007 18:43

1/ nemá vibrace - tahle cihlička je bude mít, jak jsem vyrozuměla z diskuse, nebo ne??
2/ nepodsvícená hlavní klávesnice - podle prvních dojmů od DP by to také mělo být vylepšeno
3/ nemá možnost DOČASNÉHO profilu - tak tohle je mi stále záhadou, budou dočasné profily???
4/ mizerná až nepoužitelná vrchní klávesnice - to snad bude podle DP lepší
Pokud tyto hlavní nedostatky mého současného modelu budou odstraněny, vidím dál už jen samá pozitiva a budu kupovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JanK  |  05. 03. 2007 18:15

Je to skvele, moc se na to tesim ... jedine co mi vadi je, ze tam neni ta sama optika jako v N95. Na N95 mi vadi konstrukce, na E90 zase absence foto. Obcas potrebuju neco moc pekneho vyfotit a po zkusennostech s rozdily ve fotu z N80 a N73 musim uznat ze Carl Zeiss proste foti lip

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tercik  |  24. 02. 2007 12:32

Nevíte někdo, jestli E90 bude podporovat DVB-H, nikde jsem to nenašel. Nebo se to spíš dá očekávat až u modelu E90i.Myslim si, že když už to má rádio, 3MPx foťák, mohli tam dát i TV, je to přece komunikátor a do N77 to dali. Měl jsem N9500, teď jsem n N93 a tenhle komunikátor vypadá nadějně. Taky by mě zajímala kompatibilita s WINDOWS VISTA a OFFICE 2007, ale to snad nebude problém a soubory .doc a .xls otevřu. Video ve VGA to snad už natáčí.Skoda jen absence krytky fotoaparátu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  22. 02. 2007 23:44

Jiz po shlednuti fotek nokia opet nezklamala. Byl jsem uzivatelem 9110, 9210, 9500 (tady mi dosla trpelivost). Zakladni kamen urazu -> Symbian. Nokia opet toto prostredi prakticky o nic nerozsirila, "sms klient" (mail by bylo prilis silne slovo) je pouze v novem kabatu (nevidim zadne zmeny od doby 9210) a ikonky jsou jen vic baravnejsi (bravo). Pocitam, ze rychlost pristroje pujde ve standardu, ktery "nastavila" nokia jiz v minulosti. Abych jen nekritizoval, klavesnice vypada velice zdarile a browser (alespon tedy obrazky z nej) vypada taky docela dobre (holt to HW rozliseni displeje k necemu bude). Ale to je proste porad SAKRA MALO. Takze dal budu jaks taks spokojeny uzivatel HTC Universala. Ja ty nokii na lep uz proste neskocim :) a to ani diky reklamnimu clanku na MM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sparky  |  19. 02. 2007 22:24

Bude mit pristroj GPS modul SiRF Star III ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
w  |  22. 02. 2007 13:16

Nekdo tady tvrdi, ze dotykac neni treba-nesmysl. Driv jsem mel radu telefonu Siemens, asi tri Nokie a nedokazal jsem si predstavit ze bych mel dotykac a jak se s tim blebe dela. Ted mam Vario a zase si nedokazu predstavit ze bch nekdy mel telefon bez nej-uz bych ho nechtel. Tady dvakrat tuknes na display a mas to. Jsem treba zvedavy jak bys v TomTomu ukazal na misto na mape a dal navigovat. A k tomu ze jsou trebadve ruce-pokud volas, tak mas cerv. a zel.telefonek jako tlacitka. No a kdyz neco pises tak na tuhle nokii taky potrebujes dve ruce. A symbian? Podle mne je behem 10 let pod kytkama. Jen co bude vic win zarizeni. Treba takova drobnost ze prijde SMS a rovnou se ukaze 10 sekund na display-staci se kouknout a precist si ji. Neni treba nic mackat. Tohle jsou drobnosti ktere by mi chybely. Navic veskere aplikace co pouzivam na PDA mam ve Variu. Bez schaneni ruznych verzi atd. Prehravac hudby-to uz snad nebudu ani rozebirat-kdo zna TCPMP ten nad symbianem jen ohrne nos. Tak to proste je. Je treba obcas otevrit oci. No a cena-je takova jaka je-podle mne vvysoka, ale je mi to fuk, jelikoz dalsi mobil bude mit u mne min.640x480 a urcite windows i kdyz je rad nemam, ale proste to funguje-zadny restarty,samovolne zavirani aplikaci kvuli pameti,nedodelany firmware atd. Tak si flejmete ale prosim jen konstruktivni nazory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N6600  |  22. 02. 2007 15:15

Co se týče ceny, tak to je česká specialita, to je marketingová stupidita že to není snad možný. Určitě zvolím dovoz z UK. I když započítám předpokládanou cenu po zvýhodnění za muj paušál, tak pořád bude z dovozu o 5000 levnější. Nahrání češtiny tak max. 500Kč, možná ale necham AJ. A dotykáč bych pro internet uvítal, ale za předpokladu že by operátor nabídl data 2MB/s za max. 800Kč/měs. a bez datových limitů (což mám na pevný). Takže mně osobně vlastně dotykáč chybět nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B-boyZuch  |  24. 02. 2007 18:27

Určitě se dá zvaknout na ledacos a já sem si třeba konkrátně zvyknul na S80 komoušky se symbianem kterej mi vyhovuje..dobře je míň aplikací a nejsou třeba tak dokonalý (příchodem E90 by se to mělo asi tak o 70% zlepšit), ale zatim nebylo nic co bych víc potřeboval..přehrávač mp3 je pomerne kvalitní vestavěnej a jelikož mě nastevení nezajímá a zvuk ovlivní hlevne sluchatka, tak je zvuk porad lepsi nez z mp3prehravacu nizsi tridy.. klávesnice je "dobrá" a oproti MDAckum budou komunikátorský klávesnice asi vždycky trochu napřed (na úkor velikosti samozřejmě), v navigacich je pero taky lepší, ale když mám pevnou v autě, stačí mi kolečko i-drive na středovym panelu(BMW5)..ted ke stabilite aplikaci..Komunikator je stavenej na to aby bezel porad a pokud neni chyba ve firmwaru(taky se může stávat často ,nebo neinstalujete aplikace tak je Symbian poměrně dost stabilní..při srovnání se známim, který použivá Win a svoje HTC opravdu "pouzivá", tak restartuje i 8x denně (spíš extrém), ale stabilita Win, nekdy nebyla nej...on to ví, ale asi jako Ty už by si nic bez nich nekoupil...
Každej dle svýho gusta, ještě že trh je obsáhlej..sem zvědavej na Mac OS a až jednou přijde Linux tak třeba trhne všechny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zoubek  |  26. 02. 2007 15:35

Ještě k dotykáči, je tu nějaký pamětník Psion5mx(podle mne velmi zajímavého přístroje), vadil zde někomu dotykový displej, vše chodilo i přes klávesy, každý dle svých potřeb.
Mimochodem porovnám-li otevřeného Psiona5mx s E90 je podoba víc než nápadná, mám ten dojem, že ještě jeden nebo dva komunikátory a Psion bude mít konečně nástupce..o já novou mobilní kancelář....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richie  |  17. 02. 2007 13:20

Este mi napadlo ze ci radio bude alebo nebude podporovat RDS a teda aj automaticke preladovanie frekvencii pri cestovani... Predpokladam, ze nie, ale rad by som ak by ste to niekto, kto mate k telefonu pristup, mohli spolahlivo potvrdit, alebo vyvratit. Vopred dik moc. Richie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nokia_specialist  |  17. 02. 2007 22:53

RDS nema

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richie  |  18. 02. 2007 10:42

Skoda. Dakujem moc pekne za odpoved!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sara11  |  16. 02. 2007 21:47

Mašinka velice pěkná, taky jsem se těšil na N95, ale E90 je pro ni (aspoň u mě) velká konkurence,jediné co mě tak trklo jsou ty šroubky u displaye, ty vypadají velice příšerně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  16. 02. 2007 20:31

....co to je "živá" fotografie?.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hroch  |  15. 02. 2007 19:43

V prvni rade absence dotykoveho displeje. Pri jejich sousne kvalite uz se vyplati, leckomu uz zacina v nekterych aplikacich chybet. Horší ( byť chvályhodné) je operační prostředí. Symbian je vyspělá platforma, ale v době kdy většina pracovních aplikací je určena pro stroje vybavené Microsoftem, není tato volba dle mého názoru nejlepší, Přináší to konverze ať na straně příjemce ( instalace zbytečných doplňků) nebo přímo v komunikátoru. To je zkornatělé řešení. Navíc Microsoft Mobile Windows dnes umožňuje instalaci celosvětově nejrozšířenější aplikace pro VoIP telefonování Skype,...kdo volá do zahraničí, ví jak je tato možnost nedocenitelná. Nemám zprávu, že by to šlo implantovat do Symbianu, nebo se pletu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 02. 2007 20:00

Ano, pleteš. VoIP pro Symbian už je. A s těmi konverzemi taky nemáš úplnou pravdu. Ani v PocketPC se nepracuje s Office aplikacemi přímo v nativním formátu, nehledě na to, že každý, kdo to myslí s dokumenty a tabulkami v PPC vážně, sáhne po vyspělejších aplikacích třetích stran. To, co je součástí Windows pro PPC je nedokonalá náhražka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B-boyZuch  |  15. 02. 2007 23:18

No ohledně konverze, tu fakt mluvíš z cesty...už od 9210i a o 95/9300 nemluvě umějí konvertovat do MS Office formátů možná pohodlněj než Pocket Win.. a pokud jde o dotykáč, tak ho považuju za zbytečnost..zbytečně žere a je víc než nepraktickej..dle mého absolutně omezuje rychlé ovládání a pohodlí..sem schopnej pochopit někoho kdo tvrdí, že je nezbytnej a že bez něj to neni ono...já chápu, že "Vaše" Windowsi bez pera ovládat nejdou, ale necpěte nám je do komunikátoru..NOKIA to dobře ví a o svojí víc než dobře prodávanou legendu komunikátorů přijít nechce..když Vám chybí, sáhněte po konkurenčních SE nebo HTC, je mi to fuk, ale do komoušků nám nedělejte....
Jinaik k Tomuhle fešákovi..fakt mě dost překvapil..uvítal bych ještě vodotrysk a moh by umět točit Pivo, nebo mít baterku, ale to sou fakt věci nehodný..je skvělej a věřim že naplní očekávání.. Design se mi teda vůbec nelíbí..sem asi děsná konzerva, radši bych uvítal něco ala 9210, ale taková je holt doba..Já bych zase oželel foťák..k čemu..fotim hodně, ale něčim, čemu se řiká foťák..ale když to musí bejt, neurazim se... Těšim se na to až si ho koupim, a ceny se fakt nebojim, protože 43tisíc za 9110ku byla větší magořina a hračky něco stojej..Sem děsně zvědavej jak se ta věc bude ovládat tim vnějšim displayem a ještě celá..bude to nezvyk, ale rád ho risknu....např.na 93ce sem na krytu napsal jenom 2 sms za ty dva roky..doufám, že nebude trpět neduhy jako jeho předchůdci, jako vrzající klouby a podobně, ale jak to bejvá vždycky se něco najde...Takže Come on E90 Communicator !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Strýček Fido  |  20. 02. 2007 21:26

"...a pokud jde o dotykáč, tak ho považuju za zbytečnost..zbytečně žere a je víc než nepraktickej..dle mého absolutně omezuje rychlé ovládání a pohodlí...."
Takhle dobře jsem se už dlouho nezasmál.....
BTW taky vám připadá že komunikátory od Nokie jsou už asi 4 roky na jedno brdo a trochu nám zaspaly dobu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B-boyZuch  |  21. 02. 2007 01:53

nevim, vyvracet ti tvůj názor nebudu..ale jentak mimochodet, nepřipadá ti zaspat dobu s rozlišenim 320x240 u 85% všech kapesních PC..?? Připadá mi to podstatně větší zaspání doby... A že dotykovej displey žere míň než u Nokiáckejch komoušků..dobře, vem si Mulťák a změř si to A k tý praktičnosti..určitě otázka vkusu, ale kdo vyťuká maila dřív...pero vs. dva palce... a komunikátory od Nokie na jedno brdo..to sou už 11let a zřejmě proto se pořád prodávaj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Strýček Fido  |  21. 02. 2007 18:26

Rozlišení 320x240 je málo, to je fakt, snad se to teď zlepší. Ale to je asi tak jediné v čem ten komunikátor vede. Jinak je to osklivá hranatá obrovská krabice.
Neřekl jsem že dotykáč žere míň, ale o moic víc určitě ne.
Proč bych měl ťukat maila stylusem? Napíšu ho na výsuvný klávesnici né?? Mě by spíš zajímalo jak rychle se Ty na klávesnici proklikáš na správný soubor/ikonku. To musí bejt něco jako ovládat PC bez myši. Mě na to stačí jedno tapnutí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B-boyZuch  |  24. 02. 2007 18:10

Tak to tě zase zklamu, jelikož i Windowsi sem byl kdysi (v95,98) schopnej ovládat kompletně jen a pouze klávesnicí a to mohonásobně rychleji než pomocí čehosi zvanýho myš..dneska uz to nejde protože už není plná podpora, ale i tak bez zkratek nedam ani ránu..je to rychlejší a pohodlnější- neřikam snažší..dnešní myšky už uměj taky efektivně pracovat...tim spíš mi komunikátory vždycky vyhovovali..Pero a dotykáč je fayn, při hledání na mapách, logickejch hrách a některý aplikace bez něj nejsou tim pravim, ale Symbian konkrétně je na tlačítka stavěnej, takže rychlost je zaručená... B.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shadow  |  11. 03. 2007 15:27

Jo ale PSION s predchudcem symbianu uz dotykac mel a z vlastni zkusenosti vim ze byl i v EPOCu uplatnitelnej a dobre, a ty baterky nezral tolik, nabijet to stejne budem muset kazdou noc a kdyz jedes autem tak taky neni problem to pichnout do autonabijecky ne?:) ja osobne bych ho tam uvital....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Sip  |  15. 02. 2007 11:32

Konečně ! To mi chybělo. Super.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kyle  |  15. 02. 2007 10:16

Mal som komunikator, ale toto vyzera hrozne. Na prednej strane uplacane, dnu ako lacna cinska napodobenina. Vzdy som nadaval na to, ze na prednej strane mi nebolo treba klavesnicu a stacili dve tlacitka - prijat, skoncit hovor. A oni tam este daju ramcek. Dizajnovo je to hrozne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  15. 02. 2007 11:45

Kdyz tam neni klavesnice, taxi poradne nezavolas...treba v aute vubec ne...to je na zabiti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  15. 02. 2007 10:10

Mam na mysli zejmena stranky youtube a i dalsi napr. on-line cnn, ceska televize apod. Nechci slyset moznost s real player formatem. Dnes je jiz hodne rozsireny format wmv a chci mit jistotu, ze si na takovych strankach mohu prehrat video prezentaci nebo i zive vysilani. Diky za odpoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Unknow  |  14. 02. 2007 21:06

Nevíte někdo jestli je má?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  14. 02. 2007 20:13

jojo, tohle už je konečně přístroj, který připomíná mou starou hp jornadu, která mi tak chybí. Prostě kdyby HP nebyli idioti a do tohoto přístroje http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/product?cc=us&product=61677 přidali GSM, tak se (alespoň pro mě) může jít nokia klouzat - dotykový displej tam byl, wincéčka tam byly (pro mě osobně značná výhoda oproti symbianu), prostě pohodička. A ani bych nepotřeboval vnější displej, k tomu by mi stačilo bluetooth sluchátko s displejem "na šňurce", tak jak to tuším kdysi dělal SE.
A jak už někdo řekl nademnou - to že to nemá dotykový displej JE nevýhoda. Jestli jej nepoužíváte, tak byste jej nemuseli používat přeci i kdyby tam byl! A to že je systém optimalizovaný pro práci bez něj ještě neznamená, že kdyby tam dotykový displej byl, že by to nějak ovládání zhoršilo! Ovládání by klidně mohlo zůstat, jen by musel být systém schopen detekovat místo kam se kliká a to symbiany přeci umí. A je prostě mnoho aplikací, ve kterých se dotykový displej hodí a které kvůli tomu nefungují. A snímací plocha je otázkou jednotek dolarů. Připadá mi to podobné nesmyslné záměrné kriplení použitelnosti kvůli tradici, jako byla jednotlačítková myš u apple.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  15. 02. 2007 08:45

S tim dotykacem naprosto souhlasim. Takovy maly priklad: Mas pusteny Excel a chces si oznacit cely sloupec. S ditykacem jeden klik...a jak to udelas kdyz tam neni?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 02. 2007 09:25

Takový malý příklad...jdeš po ulici, v ruce aktovku, někdo ti zavolá a ty mu chceš z toho Excelu něco přečíst. Jak to uděláš s dotykáčem, aniž bys aktovku musel dát podržet nejbližšímu cigánovi?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  15. 02. 2007 11:43

Za prve netvrdim, ze to nema mit i vsechny ty tlacitka, co to ted ma. Za druhe s tohle velikosti se s tim stejne neda delat v jedne ruce za chuze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TNX  |  07. 03. 2007 13:00

Nebudu idiot a nebudu pouzivat dotykac tam, kde je lepsi pouzit tlacitka. Ale tezko muzes pouzit dotykac, kdyz ho pristroj nema.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  07. 06. 2007 14:36

Ja nevim jak to bude u E90, ale u 9300i mačkneš dvě klavesy a maš označný celý sloupec, mačkneš jiné dvě a máš celý řádek, nebo to jde přes menu, což je sice trochu náročnější (než si najedeš na danou pložku, a po znovu otevření menu jsi rovnou na položce na které si byl předtím), ale zvládne to i podprůměrně vycvičená opice.
Osobně: Dotykový displey mi trochu chybí, ale radši ho oželím, než abych měl na svým telefonu (který velmi často používám) další velmi drahý a často poruchový díl (každý díl má svou životnost, která je dána dobou a častostí používání, což u mě znamená poměrně krátkou dobu i při slušném zacházení).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pfhawk  |  30. 07. 2007 15:46

myslim si, ze pro bezneho smrtelnika, je tato cena za telefon neprijatelna, to bych radsi z toho vyndal tu gpsku a cena by se srazila na prijatelnou cenu cca 17500( beru podle ceny externiho gps modulu od nokie), to uz by se dalo prezit. A proc by tam nemohl byt dotykac a ty klavesy pohromade? V nekterych situacich se dotykac muze hodit a zprijemnit ovladani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pfhawk  |  30. 07. 2007 15:47

a to nemluvim jenom o gps, dali by se odebrat i jine, nepotrebne prvky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markus  |  14. 02. 2007 19:54

Stejně jako všechny komunikátory od NOKIE je opět šílaná cena. Jinak se mi zařízení líbí, klávesnička vypadá hodně použitelně. Velký široký displej už je standard. K S60 říkám konečně, už bylo na čase to sjednotit. GPS čip - super. Zpět k té ceně, je opět velmi vysoká a spoléhá na lidi co musí mít NOKII aniž by uvažovali pragmaticky. Moc dobře si vzpomínám jak před dvěmi lety stál kokunikátor od Nokie 30 litrů a přišel T-Mobile MDA Compact za 12000 Kč. To byla cenová revoluce. Nemyslím si že s tímhle zařízením za tuhle cenu udělá NOKIA díru do světa. Jo kdyby byla místo za 20 za 10 tisíc, pak by to byla bomba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beecher  |  14. 02. 2007 20:12

V porovnani s N9500: on mel snad Compact WiFi? On snad mel tak velky display? On snad mel klavesnici?
Nemluve o tom, ze TM nakoupil Compactu jako sra..k, takze to dostali s velkou slevou...
A za 10 tis. E90? Jako ftip to neni spatne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Desperado  |  14. 02. 2007 20:17

Silena cena ? Pokud ma pan Polesny pravdu a bude se to prodavat kolem 20k, tak je to zatracene prizniva cena ! Nezapomenme ze na podobne cene startoval funkcne naprosto omezeny RAZR ci spousta dalsich telefonu.
Komunikator slouzi svemu majiteli vetsinou jako pracovni nastroj, neni to hracna pro nactilete, kteri s tim tajne foti holky ci si na tom ukazuji stazena videa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2007 22:04

MDA Compact je vedle toho hracka. Pokud chces E90 srovnavat prave s nim, pak je cena skoro podhodnocena.Jen prosty soucet hodnoty HW, ktery bys do Compactu musel pridat, uz rozdil v cene prevysi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markus  |  15. 02. 2007 12:11

Dvakrát čti, jednou piš. Psal jsem o situaci před dvěma roky. Jinak mě překvapuje naivnost většiny lidí když si myslí jak vysoké částky stojí hardware komunikátorů a vůbec mobilů :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 02. 2007 16:44

Mně naopak překvapuje naivita lidí, co si pořád myslí, že když chci do tak složitého zařízení přidat nový komponent, bude se nová cena rovnat součtu starého zařízení + nový díl. To není koláč s hrozinkama nebo bez nich, trdlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Desperado  |  15. 02. 2007 18:40

Markusi, vidim ze moc nerozumis marketingu a obchodu jako takovem. To, ze soucastky na E90 daji v konecnem dusledku castku treba 3000 a prodava se naopak za 20.000 je zcela v poradku. Zapominas, ze hodnota komunikatrou (telefonu) neni tvorena jen cenou hardwaru. V cene se musi projevit vyvoj, marketing, software, dane a marze (vypisuju jen hlavni body).
Tyhle elektornicke hracky jsou naopak docela levne. Co bys potom rekl na to, ze 3dcl lahev perlive vody koupis za 10,- a pritom cena te vody je asi 0.003 Kc ? Nebo ti neprijde divne proc znackovy parfem stoji 1300,- a pritom je ho treba 15ml ?
Takze pokud ti prijde E90 za 20k silena, tak na nej proste zapomen a zustan v klidu. Tohle neni tvoje cenova skupina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  15. 02. 2007 23:04

Ale hlavne panove...... to je proste trzni cena...ta nejvyssi mozna cena, za kterou je to trh (lidi) schopny akceptovat...aby byl velky zisk ale aby byla stale dobra prodejnost..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Markus  |  16. 02. 2007 20:22

Nemusíš mě poučovat o marketingu, něco o něm vím. Máš pravdu, opravdu na E90 zapomenu. Jsem si totiž jistý že tu musí každý den být nějaké zařízení od konkurence které nasadí cenu výrazně nižší. Pak se možná sám budeš didit jak najedou i Nokia dokáže svá zařízení slevit, tak jak to musela udělat u ostatních modelů (a povedlo se, mimo komunikátor nevidím u Nokie cenový problém).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  22. 05. 2007 23:19

No ale pozor, "navíc k přístroji dostanete 512MB kartu microSD, jejíž cena také není zanedbatelná"...
)))
KINGSTON Micro Secure Digital (TransFlash) 512MB, včetně SD adaptéru - 177,- s DPH
)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radim  |  14. 02. 2007 18:29

už se na nej tesim !!!! neda se sehnat drive????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steven  |  14. 02. 2007 17:28

Upřímně, tohle bych nechtěl ani za pět litrů.
V téhle velikosti se dá koupit už i notebook (možná i lehčí).
Vypadá to jak šílený vynález z roku '88 - veliký rámeček kolem displeje, který o dotykovosti ani neslyšel - chybí mi tam jenom nápis CASIO 32kB.
A S60 znám z mojí E61 - hmm, žádný nadšení. To že webový prohlížeč neumí přizpůsobit stránku na šířku je fakt ostuda!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2007 17:43

Notebook se 160ti gramy? Broučku, ty asi nebudeš v technice moc doma, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
borland  |  14. 02. 2007 18:22

Uprimne - asi prvýkrát vidíš komunikátor, že? To "monštrum" má veľmi prijateľné rozmery na to, o aký druh prístroja sa jedná. A s tou váhou to beriem ako nepodarený vtip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beecher  |  14. 02. 2007 19:51

Ad browser: Ucelem tohoto browseru neni stranku vyrenderovat na, aby se vesla na display, ale tak, aby byla co nejvice podobna verzi z normalniho prohlizece. Co vsak dela je to, ze delsi texty zalamuje na sirku displaye, takze clanky treba na MM jsou krasne zarovnany a pritom se nerozhodi formatovani stranky. Genialni napad.
A s 800px sirky displaye u E90 je to stejne jedno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2007 17:20

teď jste mi nasadili brouka do hlavy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Merdox  |  14. 02. 2007 15:18

Mozna to sem uplne nepatri, ale autor clanku se o tom zminuje a ja ho musim opravit.
Aplikace Smart2go NABIZI 3D pohled, nechapu co se "finalizuje" na mape CR... kdyz uz ke stazeni je. A po prozkoumani sem zjistil ze je stejne aktualni jako treba v TomTom. A ikdyz jsou mapy zdarma, za navigaci jako takovou (tj. ze na vas mluvi doleva doprava) musite zaplatit - cca 60 eur za rok nebo 70 eur za 3 roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 14. 02. 2007 15:36

Ano, 3D v navigaci bude, opravim to.
Finalizaci map mam namysli jejich pripravu tak, jak budou nabizeny ve vsech Nokiich s GPS. Nevim presne, co se na nich upravuje, ale finalni ceske mapy pro svuj navigacni program Nokia jeste nema.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka77  |  14. 02. 2007 14:24

Díky za popis,ale co kdyby jste napsali místo obří display, má např. 100 krát 40 mm,díky Jirka! To je důležitější než obří,ale asi jste neměli pravítko?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 14. 02. 2007 15:28

Pravitko jsem opravdu nemel. Rozmery displeje jsou ale patrne na fotografii z porovnani s Nokii E61.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caddy  |  14. 02. 2007 14:12

Z prvnich informaci jsem byl trochu rozpacity, ale co se uverejnily zive fotografie a vice informaci, zacinam byt zase nadsen a tesit se...nejvetsi radsot mi udelal podsvicena klavesnice, to chybi jak remen :)
Dotykovy display je na nic, communicatory se vzdy daly dobre ovladat bez nej a vytahovani tuzky a nemoznost obladat pristroj jednou rukou je akorat na obtiz. Navic dotrykova vrstva snizuje kvalitu zobrazeni.
Ma to vsechno, co to ma mit, po strance designu bych rekl, ze je povedenejsi nez 9300/9500, aretace kloubu bravo...
Boze, kdyby tak do toho jeste dali windowsy, dokonalejsi pristroj by pak na svete nemohl byt
Jen si rikam, jak jsou tvarovane ty klavesy, aby nemohly odrit display...jo, ten je sice vnoreny, ale stejne mi prijdou vystouple docela dost a rezerva mala....kdyz vezmu, co jsem videl u ruznych vecek....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coffee  |  14. 02. 2007 14:35

Co vim ja, tak jsou Widle mnohem nestabilnejsi nez S60 a pokud to nejsou WM5 pro PPC tak to neni zadnej vetsi rozdil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caddy  |  14. 02. 2007 15:26

tak mne je to nakonec jedno, nejsem zadny fanatik, sziju se s widlema i symbianem, ale z toho, co jsem mel, mi ty wokna vzdy vyhovovaly vic a mel jsem pocit vetsich moznosti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
E90 sux :-)))  |  14. 02. 2007 15:17

Dotykáč je musthave...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zed  |  03. 06. 2007 23:32

Až v tom budou Windousy, tak to zahodím, protože to přestane fungovat. N9500 používám na práci a ne na to abych neustále řešil nějaké záplaty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
E90 sux :-)))  |  14. 02. 2007 13:23

Pohoda zařízení, ale bez dotykáče fakt ne. A považovat nedostatek za přednost, no lol...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yngwie  |  14. 02. 2007 13:27

Nedostatek je právě dotykáč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
L8M  |  14. 02. 2007 13:31

proč?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ctibor ze Ctiboric  |  14. 02. 2007 13:33

A co porovnani se Samsungem F700 s dotykacem ? Nikdo se tu o nem nezminil zatim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
proton  |  14. 02. 2007 13:35

opravdu za rýpala se nepovažuju, ale potřebuji stále něco v terénu namalovat a v rychlosti to okotovat - i někdy rychle zapsat nějakou poznámku a pak v klidu si jí zpracovat, třeba přes klávesnici. Kdo nezažil asi nepochopí - je to škoda - kvůli dotykáči jsem zatím na Nokii, kterou jsem dříve prefoeroval zanevřel. trápím se s SE 990 a pěkně mne to štve. Už je rok 2007 a to by si měla uvědomit i NOKIA. Pokrok nezastavíš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zíma  |  14. 02. 2007 13:49

Ten dotykový displej je podle mého zbytečný u takového zařízení.
Je to optravdu na stylu použití - komunikátor zastane všechny kancelářské drobnosti a většinou na ně dotykový displej nepotřebujete, PDA mi přijde více na hraní..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Zíma  |  14. 02. 2007 13:51

Navíc 800x352 je velmi netradiční rozlišení a na displej v otevírací horní části by se podle mého i špatně klikalo("tapalo") tužkou..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
E90 sux :-)))  |  14. 02. 2007 14:15

Zbytečný??? U zařízení které má jinak vše to jednoznačně SAKRA VELKY NEDOSTATEK!!!
Jinak by to byla jasná volba, ale tekhle není důvod měnit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Almon  |  14. 02. 2007 14:24

Jasně, čert vem několikanásobně větší RAM, EDGE, HSDPA, miniUSB, GPS, 3,2 MPx foťák, velkou pohodlnou klávesnici, rychlý procesor a další věci, které P990i nemá ... dotykový displej to všechno nahradí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
proton  |  14. 02. 2007 14:35

čert - nečert - skoro úplně souhlasím akorát nevím jak na bezdotykovém display namalovat půdorys - okotovat si ho, nebo montérovi na stavbě namalovat detail konstrukce jak to má zhotovit. Kdyby byl alespon sníh, tak mu to vyšlapu na zem. Jenom toto potřebuji - jinak je NOKIA bomba skoro dokonalá na tuto dobu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beecher  |  14. 02. 2007 14:45

No, jenze Nokia je Komunikator, tedy primarni funkcemi jsou komunikace, ne malovani obrazku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
proton  |  14. 02. 2007 14:49

tu potřebuju taky, proto mne mrzí, že nemá dotykový display - mohli ho udělat vypínatelný a kdo nechce ať si ho vypne - a bylo by to - v této cenové třídě je už jedno jestli stojí 20 nebo 25 tisíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Almon  |  14. 02. 2007 14:58

No jo, ale to neni jen o displeji, jakožto hw součástce. K tomu je ještě potřeba upravit firmware a celý uživatelský rozhraní, a na to S60 3rd (zatím) není uzpůsobená ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek.  |  15. 02. 2007 00:29

No nevím přesně jak to je u S60 (základ je u všech 32-bit Epoců stejný), ale třeba v PC emulátoru S80 jde většinu komponent a dialogů bez problémů ovládat i klepáním myší. Důvod je prostý - ať si Nokia tvrdí co chce, "její" Symbian Series 80 oproti původnímu EPOC32 s dávno zadrátovanou podporou dotykových displejů (1997) dnes obsahuje jedinou "vlastní aplikaci" a to ne zrovna podařený "Desk".
A mimochodem, kromě obligátních prasecky psaných her je právě Nokiácký Desk asi jediná běžná aplikace kde "systémové ukazovací zařízení" opravdu nereaguje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  14. 02. 2007 16:35

I když mně N9300 naprosto stačí i bez dotykáče, tak souhlasím s Protonem, že pro některé lidi (stavaře apod.) je dotykový displej zásadní věc. Viděl jsem známeho v akci s nějakou takovou konkurenční SE mrchou :o) když jsme plánovali přestavbu našeho bytu a bylo to velice působivé. Tak už protonovi nevyvracejte jeho názor, má svoji pravdu. A tím že Nokia dotykáč u komunikátorů nedělá, přichází o část trhu, to je jasné.
Jinak E90 je skvělá a moc doufám, že bude mít i menší sestřičku (E80 ?).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kudy  |  28. 02. 2007 19:23

souhls

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kudy  |  28. 02. 2007 19:30

Jestli tam je navigace,tak ten dotykáč bude sakra chybět.I když bude otázkou jestli navigace bude fungovat i v zavřeném stavu.Nedovedu si představit,jak by to fungovalo v otevřeném stavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Narcissus  |  14. 02. 2007 20:59

To neřeš, prostě Nokia nemá dotykový displej, a proto ho zatvrzelí nokiáči nechtějí taky.
Je to diskuze asi na stejné úrovni jako s některými palmisty.
Pánové, ty naše strojky nejsou střed světa...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  14. 02. 2007 17:15

Tak to bych to tomu montérovi opravdu raději namaloval na papír a dal mu ho do ruky. A poznámku si stejně rychle napíšu na klávesnici. Já teda ani na PC nejsem schopný nakreslit něco kloudného (kromě sněhuláka :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beecher  |  14. 02. 2007 20:06

Jj, kreslit na papir, protoze stejne, kdybych mu neco nakreslil, tak to za chvili zapomene...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel Fiala  |  15. 02. 2007 08:58

No nevim, rad bych Vas videl, jak na P990 malujete a okotovavate... Asi to skutecne cinite, ale myslim si, ze je to spis (tragi)komicke, nez nejak zvlast funkni. Jestli potrebujete delat takove veci v terenu, tak to chce bud notas s dotykovym displejem, nebo nejaky tablet, treba Nokii n770/n800.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
proton  |  15. 02. 2007 09:23

Vzdávám to - Nokia je nejlepší a nikdo nikdy jí nepřekoná a jestli někdy udělá dotykáč tak ztratí na své vyjímečnosti a perfektnosti. P990 použávám - vadí mi malá paměť, ale bez dotykového displeje žádný telefon nechci - stejně jako auto s mechanickou převodovkou - jde jenom o zvyk - raději si připlatím. Na lepší si člověk rychleji zvykne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Henessy  |  19. 02. 2007 01:50

Dlubat klackem do displeje znamená zaměstnat obě ruce ,zastavit se ,upozornit na sebe,náčrt zvládnu vyčurat do sněhu nebo namalovat vypálenou sirkou na toaletní papír .rozhodně bych nenechával komunikátor s náčrtem výkopu a kótama Romovi na stavbě .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Simpson8  |  14. 02. 2007 23:00

Ono to umí HSDPA? Fakt?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matko  |  15. 02. 2007 12:18

Zoberiem papier a pero... Nakreslim to na papier a okotujem. Ofotim a poslem.... Mal som niekolko PDA zariadenie a neviem ako je mozne na tom kreslit taketo srandicky. Ved display ma mizerne dpi takze nic detailne na nom nenakreslite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
benghi  |  11. 12. 2008 00:53

Souhlas, jsi člověk z praxe. Dělám to tak taky, hi. Ten papír má navíc tu výhodu, že není problém ho z toho bloku vytrhnout a nechat na místě příslušnýmu dělníkovi. Jak takhle použít ,,malůvku'' v PDA mi jasný není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  14. 02. 2007 15:13

jednoznačně souhlas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 14. 02. 2007 15:25

Uz delsi dobu pouzivam Sony Ericsson P990 a tak vim co pisu: komunikator je vec, kterou pouzivam v terenu, ve spechu, v MHD, za pochodu. Je mi velmi nepohodlne pouzivat v takovych situacich dotykovy displej, kdy se musi bezpodminecne zapojit obe ruce, vytahovat stylus a zpravidla se zastavit, abych se trefil tam, kam potrebuji. Pokud jsem v klidu a chci si precist pohodlne web, tak si zapnu notebook. Proto jsem oznacil nedotykovy displej u tohoto mobilniho zarizeni za vyhodu - take proto, ze je ovladani klavesami velmi pohodlne, rychle a logicke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  14. 02. 2007 20:51

P990 sa nedá ovládať klávesami? Keď to dokázali P800 a P900, že by to 990 nevedela???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kodl  |  15. 02. 2007 11:10

Nejde o to, aby měla jen dotykový displej. Chce to obě varianty. Já z tohoto důvodu používám Vario - když jsem na pochodu, používám klávesnici a ovládací tlačítka. když potřebuju něco načrtnout, použiju dotykový displej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mmarek26  |  15. 02. 2007 11:28

presne to jde ... v pohybu .. MHD ... atd nevyuzijete ani nahodou sili dotykace ... zase kdyz sedim 2hod v letadle, tak by se mi hodil opravdu mini NTB. Jinak mam maly NTB SIE S7020 - 14", 1,8kg a je prukce pouzitelny, ale v tech letadlech to temer nejde pouzivat. Nelitam business tridou do NY

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2007 12:54

Mrzi me chybejici S80, ale chapu duvody, proc Nokia presla na S60. Co se da delat.
Osobne se take velice tesim, ale u me 9500 jeste tak rok zustanu. Vzhledem k tomu, ze do te doby urcite nebude zadny nastupce, tenhle telefon to ma u me jiste.
Cena bude 20 000,- bez dane. Cili 24 000,- To je na novinku takoveho kalibru slusne, nicmene pokud bude komunikator trpet stejnou deformaci trhu, jako jeho predchudci (a ja verim, ze bude), tato cena se dlouhodobe nezmeni a tak i za rok bude stat stejne. A to bohuzel uz prijatelne neni.
Po roce na trhu bezne telefony zlevni na zlomkovou cenu. Ovsem deformace trhu v pripade komunikatoru znamena, ze se ze "zavadeci" ceny nehne ani stovku temer po celou dobu prodeje. Viz treba 9500, ktera sla s cenou dolu az teprve nedavno. A to je z roku 2004. A i ted stoji "uzasnych" 14 500,-
Bohuzel. Ale jinak se velice tesim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2007 13:14

Velmi pěkná mašinka, jediná věc, která mi chybí je dotykový displej. Doufám, že další verze Symbianu už to bude umět, pak to bude dokonalé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pantani  |  14. 02. 2007 18:39

Nějak moc si nejsem jistej, že bude chtít Nokie dodělat podporu dotykáče do S60, myslím, že jim tohle plně vyhovuje a že jestli bude chtít někdo dotykáč, bude muset jinam!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Parradoxx  |  24. 02. 2007 11:01

Taky si myslím,že Nokia do dotykového displeje nepůjde, mě osobně by spíš vyhovoval touchpad jako mají notebooky, ale chápu,že by tu na něho asi nebylo dostatek místa

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M!r@Cle  |  03. 04. 2008 13:48

Ja moc dotykovej dysplej nechci rychle se zaspini .............myslim ze E 90 je dokonala:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 14. 02. 2007 15:16

Cena bude kolem 20 tis. Kc vcetne dane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pavel  |  14. 02. 2007 16:59

Pekna recenze, dik. I to komentované video je super doplněk textu a obrázků
Btw, co je to funkčí tlačítko úplně vpravo (napravo od "my own")?
Dik,
P.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  15. 02. 2007 11:22

No přece klávesa pro vstup do menu (symbianové tlačítko)
Mimoto u klasických s60 vám při držení ukáže momentálně spuštěné aplikace a umožní mezi nimi přepínat (multitasking)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richie  |  14. 02. 2007 12:51

No do teraz pouzivam 9300 a nic lepsie (subjektivne) na trhu doposial nebolo a vidno, ze Nokia sa postarala o nastupcu, ktory mi opat vydrzi min. 2 roky! Bravoooo!
Richie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JayJay  |  22. 02. 2007 13:26

Tak to jsme na tom stejne. N9300 taky uz pouzivam 2 roky a kolem vanoc jsem si rekl ze to bude chtit neco novyho, akorat skoda ze N nema zadnou plnohodnotnou nahradu. A vida, najednou je to tu, takze to kvetna to jeste s moji starou N vydrzim...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cobra  |  03. 02. 2009 18:42

Naprosto souhlasím, taktéž používám N9300 a nad E90 naprosto slintám... Cenově zatím nedostupná, ale už se na tom pracuje, aby byla. prostě jsem se asi zamiloval...:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
4sAd  |  14. 02. 2007 12:26

Tenhle přístroj je pro mě osobně mnohem větší trhák a novinka než nějaký iPhone. (no flame pls).
Jinak videorecenze super. Ten mluvený doprovod tomu hned dodá šmrnc :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krabicka3  |  14. 02. 2007 23:33

Souhlasim uplne se vsim co jsi napsal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kamil  |  19. 02. 2007 17:00

Nazdárek.. Tak pomalu začínám šetřit,protože tohle pro mně bude ideální mobilek doufám aspon tak na 1 DLOUHEJ rok Ale zajímala by mě jedna jediná věc. Nevíte někdo jak to bude s RAM pamětí???????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kundt  |  02. 04. 2007 19:14

s ram mozes byt spokojny 128 ti na 100% staci (myslim nam, aj ja ho chcem :)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  07. 08. 2007 09:40

Ty pako, to se preci neda srovnavat? Trosku jina kategorie, iphone si nehraje na nejaky namakany comp a taky je urcen pro jinou cílovku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor