Nokia jedná s Microsoftem. Objeví se Nokia WP7?

Diskuze čtenářů k článku

endelin  |  06. 01. 2011 23:41

no to by si pomohli WinMobile bol a vzdy bude TotalShit to radsej symbian !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  02. 01. 2011 23:33

Otřesný Windows Mobile 7, který neumí flash, copy/paste a hlavně multitasking??? Proboha, cokoliv jiného, jen tohle NE!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Starý  |  31. 12. 2010 14:15

D2MAC MI VYMAZAL VLAKNO KDYZ JSEM SE HO ZEPTAL PROC TAK ME VYJEBAL KDYZ JSEM SE HO ZEPTAL PODRUHE PROC TAK SE MI VYSMAL A BYL DRZY KDYZ JSEM NAZNACIL ZE JE IDIOT ZACAL MI MAZAT SLUSNE VECI
KDYZ JSEM NAZNACIL ZE JE MEGA IDIOT TAK ME ZACAL URAZET A VYSMIVAT SE
KDYZ JSEM SI CHTEL STEZOVAT TAK SE MI LUTON VYSMAL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx7  |  30. 12. 2010 12:01

Nokia ma symbian, maemo, pod nim ma gnome i qt, pricemz qt i vlastni. Jestli do toho prida jeste wp7, tak uz definitivne nevi, co dela. Stacila by jedna platforma, ale aby ji delala poradne.
Jedina moznost je, ze by qt pouzila jako hlavni vyvojove prostredi a vyvyjela pod nim aplikace pro symbian, linux (maemo) i wp7, ale nejak se mi to zda porad zbytecne slozite.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerzi  |  29. 12. 2010 21:56

Nokia podľa mňa nechce použiť wp7 ale chce vyrobiť nadupanú pracovnú mašinku a microsoft jej len dodá software (office, nejaký exchange, atď.). Dúfam že už konečne vyrobia mašinku s meego.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood  |  29. 12. 2010 22:40

nejde o software, jde o "API", pak to zvládnou i v Nokii. Je dost nesmysl, aby MS vyvíjel SW pro cizí platformy, pro které nemá know-how, vývojové prostředí a ani programátory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood  |  29. 12. 2010 17:26

IMHO je to prozaičtější. Nokia potřebuje kompatibilitu pro aktuální Office pro své nové systémy, zejména ty Linuxové - to je podle mě pravý a zcela prozaický důvod pro jednání.
Někdy mně připadá, že ty žabomyší války o mobilní OS jsou tu už úplně nesmyslné. Co by Nokia získala adopcí tak zparchantělého a neúspěšného mobilního OS jako je W7, který by mohl nahradit tak maximálně levné symbianové telefony (ale tam zase Symbian je ta nejlepší a nejlevnější volba, nezatížená licencemi, s celkem velkým portfoliem "spotřebních" aplikací).
Problém Nokie není Symbian samotný, ale roztříštěnost jeho vývoje (co mobil, to proprietární verze).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pascal  |  30. 12. 2010 00:23

Mozno v buducnosti bude uz len jeden symbian
http://www.mynokia.cz/symbian/zmeny-symbianu-pr... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bééé  |  29. 12. 2010 15:30

Nokia se nejspíš chce úplně zabít :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  29. 12. 2010 13:36

Nokia podle mě zaspala dobu. K čemu jim bude, že budou mít (možná i) použitelný tablet pro lidi, kteří nechtěli Android, iOS nebo něco jinýho, když všichni už budou mít tablet konkurence až Nokia příjde se svým dílem. Stejně s těma mobilama - kdyby ho uvedli teď nebo o půl roku později, hodně lií by si koupilo mobil od Nokie, ale když ho uvedou za rok a něco, tak lidé už budou mít mobil od konkurence nebo, když si ho budou chtít teprve koupit, tak zajdou raději ke konkurenci (Samsung,HTC), která už bude mít vychytané mouchy s WP7, zatím co Nokia bude teprve začínat. K Samsungu a HTC potom nepůjdou jen skalní fandové Nokie, ale ti prodejnost nezajistí.
Nokii prostě ujel (ještě pořád ujíždí :)) vlak.
Kamenujte mě. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zheiko  |  29. 12. 2010 14:08

dobry, sice ji ujizdi vlak, ale stale se ho snazi dobehnout, podle me spoluprace s MS muze neco prinest, ale Nokia s WP7 je naprosta ptakovina, 1) nokia se snazi protlacit Symbian(aby ne kdyz do nej narvala takovejch penez) 2) Nokia si s intelem vytvari MeeGo
Myslim ze pro Nokii snaha o vytvoreni telefonu s WP7 neni vubec dobrej napad, protoze by si tak konkurovala vlastnim OS
Navic, jak to tak vypada, Symbian se stava Hloupym OS pro Hloupe(obycejne) telefony, kdezto MeeGo by melo(mohlo) nastoupit na misto Symbianu a prevzit oteze leadera, stejne tak jako Symbian od roku 2002...
Nokie jsem pouzival od roku 1998, a ted poprve za tu dobu mam jinej telefon, a nechce se mi verit ze by se nokia dostala az tak hluboko a nebyla schopna dodat kvalitni telefony, verim ze Nokia jeste nerekla posledni slovo, a rad ji budu fandit a znova podporovat, ale jako uzivatel a potencionalni zakaznik potrebuju aby mi dala do ruky neco s cim se da pracovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 12. 2010 17:06

Jestli na tom bude MeeGo ze začátku podobně jako Android, tak to Nokii moc nepomůže. Hodně lidí mezi tím přejde ke konkurenci.
U Nokie všechno pořád odkládají a když už něco konečně dodělají, tak je to pozdě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood  |  29. 12. 2010 17:33

viz má reakce níže. Pro to, aby to nebylo zase jen nějaké pitomé "ťukátko na youtube" jako jsou iphone a nebo Android, je potřeba kompatibilita s business aplikacemi, Officem pak zvláště. To byla kdysi výhoda Symbianu, a může to být výhoda MeeGa (nebo jak to nakonec pojmenují). BlackBerry na to jde obráceně (tj. zpracování probíhá na BES), i když v poslední době také (logicky) tlačí na zpracování na klientu, protože někdy to je jediný způsob, jak informace ZMĚNIT, ne je jen tupě zobrazit a případně přeposlat dál.
Podle mě prostě Nokia kutí nový "osobní komunikátor", zařízení, které bude mít princip činnosti jako staré dobré komunikátory, jen zase posunuté vývojově o kus dopředu a hlavně cílené na daleko větší zákaznický segment, než měly celkem drahé a komplikované (zato vcelku efektivní a ergonomické) nokiácké komunikátory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  29. 12. 2010 19:00

Pokud by Nokia začala používat WP7, byl by to poslední hřebíček do rakve potápějící se firmy. Takoví blbci to zase nejsou.
Nikdy jsem neměl telefon od Nokie a kdykoliv se mi dostal do ruky, byl jsem z něj naprosto zoufalej. Firmu jako takovou jsem dost nesnášel, hlavně díky tomu, jak třeba pohřbili formát Ogg Vorbis. Ale jak se Nokia dostává do potíží, začíná se víc snažit a přináší to své ovoce.
Jak asi většina lidí ví, koupila Nokia firmu Trolltech, tedy vývojáře grafických knihoven Qt. S verzí Qt 4.7 přinesli výborný GUI toolkit pro mobily, který se jmenuje QML (Qt Quick). Umožňuje extrémně jednoduše rychle a efektivně vytvářet animovaná GUI pro dotykové přístroje. Aplikace napsaná v QML potom samozřejmě běží na Symbianu a MeeGo, ale taky na Windows a viděl jsem i QML dema na iOS a Androidu. Tohle je něco, co dává Nokii obrovskou konkurenční výhodu, pokud QML dotáhnou k dokonalosti. QML GUI jde svázat s backendem psaným v C++ nebo Pythonu, je to opravdu povedená věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zheiko  |  30. 12. 2010 09:09

Mas na mysli SPB Mobile Shell?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  30. 12. 2010 10:54

SPB Mobile Shell je program (GUI nadstavba) pro WM, tedy zcela mrtvý systém.
QML je něco zcela jinýho. Je to GUI toolkit, tedy grafické komponenty pro vytváření programů. Náhled, o co se jedná, je třeba tady: http://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zheiko  |  30. 12. 2010 13:56

SBP Shell je i pro Symbian:) pouzival jsem ho, a bylo to o hodne lepsi nez integrovany GUI Symbianu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  31. 12. 2010 00:11

Tak to jsem nevěděl. Každopádně se jedná něco naprosto jiného. QML by se třeba dalo využít k vytvoření něčeho na způsob SPB Shellu, ale mnohem lepšího.
QML je prostě něco jako programovací jazyk (velmi laicky a nepřesně řečeno).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 29. 12. 2010 12:30

No a co když to bude opačně, co když bude Nokia dodávat mobily MS, kterej do toho "nasype" svůj WP7 a bude to prodávat třeba jako Microsoft phone? Dle překážek zmíněných v článku je to dle mého pravděpodobnější řešení, než kdyby to bylo naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  29. 12. 2010 19:59

MS uz raz skusilo predavat vlastne smarty, no za par mesiacov boli stiahnute z obehu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
spolupracovník MobilMania.cz | 29. 12. 2010 20:40

Myslíte ty Kin(y)? Ty imho měly ke smarphonům docela daleko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eda  |  29. 12. 2010 12:24

podle mě nokie připravuje tablet s windowsem !!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  29. 12. 2010 19:03


Přesně tak, MeeGo, na kterém pracují několik let pošlou do kytek a vyrobí tablet s Windows, kterých už jsou na trhu spousty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bob  |  29. 12. 2010 11:53

Tak aspoň Nokia bude dělat design

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zheiko  |  29. 12. 2010 12:04

to snad radsi ne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karlos88  |  29. 12. 2010 11:50

Řada z by měla být pro tablet s Meego ,mluví se o Z500.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  29. 12. 2010 11:28

Já jsem v tom měl hned jasno, už co se ředitelem Nokie stal Stephen Elop - dříve ředitel business divize Microsoftu. Jen stále nějak nemůžu pochopit, že to nedošlo i ostatním, kteří se v diskuzi začali hádat a vyzvedávat Symbian na třetí, pátou či snad osmou..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  29. 12. 2010 11:33

Ja myslim ze ziadna nokia s WP7 nebude tak uvidime kto ma pravdu, mozno by som uvazoval o nejakom brandovanom telefone pre MS od nokie ale to by asi zvolili radsej daku aziu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafter  |  03. 01. 2011 09:19

Tak ono se nemusi vubec jednat o telefony jako takove nebo jejich OS. Muze jit o podporu technologii (office, silverlight) a nebo o sluzby jako vyhledavani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ranny  |  29. 12. 2010 11:26

hmm simbian je použitelný ,sám ted mám vypujčenou N97 ,ale stejně aspon je simbian nádherně optimalizovaný jede i na hodně slabých železech ,co ted ? android a WP7 všechno 1 gigahertz
a nokia si jede na svém písečku ,podle mě by mohla zkusit jeden mobil s WP7 a pak by se videlo .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  29. 12. 2010 11:51

Nechci nic říkat, ale na 1GHz Androidu jede všechno asi 2x-3x líp než na N5800 která používá symbian.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lukhaj  |  29. 12. 2010 12:12

Jenže Nokia 5800 má jen 434 MHz a 128 MB RAM. A nemá Symbian^3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  29. 12. 2010 13:07

Jenže N97 neběží na symbianu^3 a má stejnej HW základ jako 5800

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 12. 2010 13:13

A tenhle blábol si splašil kde?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zheiko  |  29. 12. 2010 13:52

neni blabol ale holej fakt... mozna N97 ma o krapet vic pameti, ale procesor ma ten samej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  29. 12. 2010 15:02

http://www.mobilmania.cz/default.aspx...
pokud umíš číst tak si to tam nejdeš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  29. 12. 2010 19:54

kazdy jeden S60v5 od Nokie ma rovnake creva ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 12. 2010 12:34

Aaa ale pan o tom neco vi.....A co N8?Vsimnul sis ze se neco takovyho zacalo vyrabet?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  29. 12. 2010 13:08

Ano narrzdíl od tebe o tom něco vím a reaguji na příspěvek kde se zmiňuje o N97 a ta používá Symbian 3rd 5th a má stejnej HW základ jako tube, takže jsi úplně mimo sorry

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  29. 12. 2010 15:11

*Symbian s60 5th

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 12. 2010 19:22

Tak jak potom mužeš zminovat 3 roky starej telefon určenej na poslech hudby s rok starejma vlajkovejma loděma??? Ale asi si trochu v "presu" kdyz pišes tak užasnejma zkratkama. Ja jí mam už rok.A i když sem si občas myslel ze z ní zešedivím,postupem času se z ni vlivem novejch updatů a novějších verzi aplikací(který prostě padali sami od sebe,s tim Nokia nic neudělá) stal fantastickej hudebni telefon,kterej se může postavit iPhonu 3GS ůplne v klidu.Symbian asi neni pro každýho ale pro mně urcite jo.Třeba taková Opera Mobile pro ty tvoje superiory vyšla až někdy teď.Pokud chceš kovovýho krakena s vahou 150 g kup si třeba Xperii X10 nebo něco takovýho.Pokud chceš sikovnej hudebni telefon kterej vazi neco pres 100 g ma použitelnej přehrávač,zvládá s klidem připojeni k internetu,má slušný pdfko a display použitelnej na sledování filmů a zvládá praktycky všechny kancelařský aplikace pokud se zrovna nudíš,kup si za třetinu Tube

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  29. 12. 2010 20:08

Já jsem s jejich srovnáním nezačal, začal je ten co založil tohle vlákno podívej se výš. Já měl Tube 1,5 roku a ještě teď ji mám doma a úplně s klidem ti můžu říct, že se telefonům jako iPhone a jiným z highendu s androidem postavit nemůže, leda svým hudebním přehrávačem a kvalitou audio výstupu. Co se PDF týká tak rozlišení displaye, respektive poměr stran je pro čtení totálně nevhodnej.
Pohodlný prohlížení webu je možný jen s tebou zmiňovanou operou mobile, tak se ovšem pořád potýká s obrovskou žravostí operační paměti, které nemá telefon nazbyt. Konkurence, tedy jak iP tak telefony s Androidem (i ty levné) mají dostatečně kvalitní integrované prohlížeče aby jejich uživatelé o opeře ani nemuseli uvažovat.
S filmy by se dalo souhlasit, kdyby existoval jediný přehrávač schopný přehrát DVIX/XVID (byť jen v omezeném bitratu),protože display co do kvality zobrazení na tom není vůbec špatně.
Co se reakcí telefonu týká, tak nokia na posledních dvou firmwarech opravdu zakouzlila a celkem to sviští, tím ale dotáhla nejlevnější androidy (vodafone 845 a pod.) s těmi dražšími 6k+ se pořád nemůže rovnat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  29. 12. 2010 20:18

Ještě bych dodal, že ta navigace od Nokie taky není vůbec špatná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zheiko  |  29. 12. 2010 12:02

Prosim? Ty mas N97 a odvazujes se tvrdit ze symbian jede nadherne? Ty jsi musel asi spadnout z hodne velky vejsky a uhodit se do hlavy vid? Jinak tenhle vyplod nechapu... na N97 jsem trpel 9mesicu, a po dvou tydnech jsem vedel ze je to pru*er, N95ka byla super, N97 byl propadak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 12. 2010 12:40

Proc by jeho N97 nemohla bejt v pohode.Uz se nejakej ten rok vyrabi.A Nokia narozdil ma od SE dobrou podporu co se tyce firmwaru.Az vystrizlivis prijd s rozumnym argumentem.N 95 mela v pocatcich vetsi buddy nez N97.Nebudu se asi ptat co pouzivas za telefon.... Zbytecnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zheiko  |  29. 12. 2010 13:19

Protoze firmware je porad strasnej neboj, N97cky jsem se zbavil teprve nedavno, a zkousel jsem vsechny mozny firmware od samyho zacatku(zacinal jsem na 12.xx koncil na 21.xx a zkousel i nekolik CFW) s tim ze symbian od samyho zakladu NENI schopnej pracovat s pomalym procesorem taktovanym na 434mhz, coz je prvotni fail, telefon byl pomaly a nestihal, a vysvetli mi, jak muze vlajkova lod telefonu dostat STEJNEJ procesor, jako dotykovy LOWEND 5800xpress music?
N95 od zacatku samozrejme v poradku nebyla, omlouvam se za spatny vyjadreni, samozrejme jsem mel na mysli N95-8gb, ktera byla od samyho zacatku dost dobra.
Co se tyce veci co mi na Nokii vadi, tak krom strasny pomalosti je to nestabilita, kde i integrovany aplikace symbianu padaj a hazej errory, telefon se kolikrat zasekne kdyz vam nekdo vola a nejde zvednout telefon. K cemu mi je na telefonu 32gb pameti, kdyz po nainstalovani 3 aplikaci se telefon stava nepouzitelny, a UPOZORNUJI ze se jednalo o LEGALNI a OVERENE aplikace(Lonelycatgames.com - profimail a dalsi jejich programy). Samotny webovy prohlizec je naprosta tragedie, bylo super ze umel to co neumel prvni Iphone, a to podporu FLASHE, ale k cemu to je, kdyz webovou stranku pres WIFI nacita pul hodiny, a ani po nacteni neni scrollovani plynuly? Otevreni hlavniho menu s programama po spusteni telefonu(zadny bezici aplikace) trva 3!!! vteriny...
ale co, me je to fuk, ja si presel na HTC Desire, jsem spokojenej, pokud ty se chces trapit s N97 a myslis si ze je to super telefon(je fakt ze klavesnice, ac ne dokonala, mi chybi) klidne si to dal mysli. Nemusis souhlasit s mym nazorem, nemusi se ti libit, ale ja mel N97 10mesicu, a vim co to je zac, nemusis me presvedcovat ze je to super telefon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
matt  |  29. 12. 2010 17:24

podobna skusenost len malicky rozdiel (e75) sice nebola dotykova ale stala 400eur a zacal sa odlamovat lem okolo displaya a este 5230. mozem s**t celu nokiu, zlate htc jeho desire.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nigfire  |  29. 12. 2010 18:25

Moje řeč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  29. 12. 2010 19:45

Jasny chalape rozumim jak to myslis.Pouzivam dokonce 5800.A mel sem s ni taky problemy.Ale i kdyby na chleba nebylo telefoni aplikace a sms fungovaly vzdycky bez problemu.Cet sem par knizek o Stevu Jobsovi a jeho osobni moto je obcas vsechno schodit ze stolu a vratit se na uplnej zacatek.Proto sou iPhony tak skvele nataktovany.Udelal sem to podobne, vyresetoval telefon,stahnul jenom ty aplikace u kterejch sem mel jistotu ze neco umej a od ty doby slape jako na dratkach az me to samotnyho zarazi.Je teda pravda ze sem vsechno nasoukal na kartu a pameti telefonu nic nepustim a taky to ze ty aplikace sou vetsinou v nejnovejsich verzich.Pouzivam Operu Mobile a pokud se pripojuju pres Wifi nebo 3G troufam si tvrdit ze ma vykon jako stolni prohlizec.Ale vetsina tohohle je otazka poslednich mesicu.Obcas si musime vsichni trochu sahnout do svedomi.Desire je fajn telefon,pro mne by asi nebyl mne staci zatim Tube,padne lip do kapsy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zheiko  |  30. 12. 2010 09:05

Vidis to, ja mam rad drahy smartphony, ktery neco umej, a prave N97 pro me byla zklamanim... a jak rikas, posledni tri mesice, jsem nahral FeReTuv CFW s tim ze by mel bejt nejlepsi, a presne jsem nainstaloval jen par aplikaci ktery jsem potreboval, po trech mesicich se telefon i tak stal nepouzitelnej, vsechno dlouho trvalo a padalo, kolikrat mi nesel spustit hudebni prehravac, jindy zase neslo BT, atd atd
Operu jsem taky pouzival, krom par obcasnych padu byla super, na Symbian je to asi nejlepsi prohlizec... Bohuzel na Androidu takovych kvalit nedosahuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norek  |  29. 12. 2010 11:04

Nechápu, pokaždé když vidím někoho s N900 tak bych brečel nad tím, že tento OS je momentálně někde pohřbený. Podle mě na tom šla stavět budoucnost značky Nokia. Symbian je dobrý, ale Nokia ho neumí prodat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom_82  |  29. 12. 2010 11:30

Bohužel není dobrý, ale sotva dostatečný. Symbian je jeden z prvních OS, kdyby byl tak dobrý tak je dnes na vrcholu a ne před bránou hřbitova..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anywh  |  29. 12. 2010 14:05

kdby nebyl tak pomalý a nestabilní (není to věd HW, staré firmwary byly velmi rychlé), tak bych si ho nechal.....je to prostě opravdu šmejd.......Android is comming!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
qwerty  |  30. 12. 2010 13:47

nee, medzi androidom a symbianom ziaden velky rozdiel nie je, android je hlavne omalovanejsi a na pohlad krajsi. Aj mobily podliehaju modnej vlne, a momentalne je "in" android.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anywh  |  30. 12. 2010 15:40

to si děláš srandu, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Beránek  |  29. 12. 2010 10:49

Bože , jen to né . Nokia ať se teď prosím soustředí hlavně na MeeGo .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vendelýn  |  29. 12. 2010 10:47

Chachá zoufalá Nokia neví kudy kam, je velice zajímavé, že Nokia není schopná na Symbianu postavit konkurence schopný mobil. Ten Symbian musí být nehorázný shit. Toto není pokus o flame ale popsání reality. Jak je možné, že Nokia s jejími zdroji to nedokáže ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  29. 12. 2010 11:04

To je popsanie tvojej reality a nie reality skutocnej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivos  |  29. 12. 2010 15:06

Nokia se spíš neuměla přizpůsobit. Symbian není špatný systém ale není pro všechny, je třeba si ho hodně přizpůsobit a i práce s aplikacemi je krkolomná. Pro lidi co si rádi hrají s PC a smartfony žádný problém ale potkal jsem pár lidi co dostali chytrý mobil od nokie a jsou nešťastní. Možná by to chtělo udělat nějakou velmi light verzi symbianu aby na něm jely lepší aplikace z ovi a náročnější na hardware ale aby to nebylo tak složitý při nastavování. Jak je možné že jedna aplikace je od spuštění v pohodě jede hned a u druhé aplikace musí člověk lézt do nastavení a po vypínat plno věcí aby byla použitelná - moje zkušenost třeba s Operou x icq mobile.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  29. 12. 2010 16:22

symbian si totiž špatně přizpůsobili pro telefon s dotykovym displejem, když se koukneš třeba na E52, i v dnešní době to neni špatnej telefon a to nemá ani kapacitní dotykovej displej, ani 1GHz procesor, ani RAMku nad 512MB:)..ať se soustředí na MeeGo, to vypadá slibně...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor