Nokia N87: záhada vyřešena. Nokia odpískala bestseller

Diskuze čtenářů k článku

123  |  02. 12. 2010 18:09

Autofokus s detekcí xichtu umí i starší fony než 2 roky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  04. 12. 2010 21:49

Vy používate Windows iba pomocou klávesnice, bez myši???
Jo, např. já jo. :D A de to dost často i rychlejš pomocí klávesových zkratek, než si někam klikat. Ale rozhodně bych to nesrovnával. Klávesnice je prostě pohodlnější, přesnější a venku to platí dvakrát.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD  |  02. 12. 2010 10:52

Útěchou může bejt vyhození řiditele "brzdy" Peky. Možná se ještě podobných telefonů přece jenom dočkáme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
6162  |  01. 12. 2010 17:31

to je ale shit.... jak se může někomu tohle líbit? dyť to vypadá jako z českýho sci-fi seriálu Návštevníci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caddy  |  01. 12. 2010 10:56

sakra, tohle je skoda....ted nedotykova nokia nejvyssi tridy absolutne chybi....a i dkyz je treba N82 stale dobra, zabiuji ji zase to rozliseni displaye, tohle by ybnl treba idela pro mou zenu..velky dotykac nechce, chce klasicky mobil, ale furt na tom netuje, takze QVGA je tragedie...az ji prave N82 doslouzi, vubec nevim, co by ji melo nahradit...a tim rozlisenim by vyresili i dilema, zda dobre pouzitelnou klasiku s dispalyem k nicemu ci lepsi display, ale za cenu dotyku a horsi manipulace...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 12. 2010 21:53

"horsi manipulace..."
Tak to mi vysvetlite. To akože je pohodlnejšie ťukať na tlačidlo 50x aby som sa dostal k nejakému linku na stránke? Podľa mňa je jednoduchšie kliknúť naň priamo.
Vy používate Windows iba pomocou klávesnice, bez myši???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Caddy  |  03. 12. 2010 17:05

Tak na zacatek uvedu, ze nejsme zadny militantni odpurce dotykacu, sam pouzivam WM zarizeni, ktereho ma...ale tim prave vidim, ty nedostatky. Dotykac je fajn, kdyz clovek v klidu sedi...ale zkousel jste nekdy s dotykovym telefonem fungovat za chuze, nejlepe jen s jednou volnou rukou? Nebo MHD (pravda, to uz je takova teoreticka vec, to clovek moc nepouziva)...navic pravda, odkazy jsou super klikaci primo, ale to je fajn s normalnim odporovym displayem a stylusem....ne u kapaciátnich displayu postradajici presnost. Ano, kvuli nim se ted dela vsechno obrovske, aby se trefovalo dobre i prsty, ale to je zase na ukor mnozstvi informaci, ktere se na obrazovku vejdou. A ac mam touchscreen, tak stejne vic browsim mackanim sipek, nez primym klikanim.
Musim podotknout, ze lepsi konstrukcni reseni, nez communicatory od Nokie (9000, 9110, 9210, 9300/9500, E90), zatim nikdo nevymyslel....velky display a klavensice, ale kdyz je nouze, da se to pouzivat jako uplne normlani mobil jednou rukou, rychle a pohodlne. Skoda, ze to zabili nedostatky ve vybave jako u starsich modelu nebo systemem u E90....mit to uvnitr touchscreen a treba WM nebo dnes uz i Android, tak je to naprosto dokonale zarizeni....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norek  |  01. 12. 2010 09:57

Já se Nokie všude snažím zastat, ale tady musím opravdu napsat jen: IDIOTI!!! Oni raději nechají miliony lidí spokojených s jejich telefony bez možnosti, koupit si nástupce. Já sám mám 5730 a až mě finálně naštve, tak budu muset vybírat zase od začátku a může se klidně stát, že si vezmu jinou značku. Bravo Nokia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 12. 2010 09:51

n87 nebo n88 :) clanek a nadpis si trosku protireci :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
šéfredaktor Živě.cz | 01. 12. 2010 09:57

klidně si vyberte - na telefonu je N00, na eBay a v nadpisu původního článku bylo N87, tak jsem to použil i v nadpisu druhého článku, ale můj zdroj říká, že se telefon měl jmenovat N88 :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 12. 2010 10:00

Jako N87 se to prodává na eBay, jako N88 se to mělo jmenovat skutečně. V článku je to vysvětleno celkem polopaticky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zajo  |  01. 12. 2010 07:03

Mám N86 a tento by se mi líbil jako nástupce. Pořádnej blesk, lepší displej a určitě další věci v systému. Nokia to trošku pokakala již několikrát. Jak je to dlouho, co vyšel článek, že manažeři smetli návrh na dotykový telefon, který mohl být první svého druhu. Toto je podobný případ. Bohužel pro nás i pro ni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  01. 12. 2010 07:49

Je to prostě celé špatn+ě. Kdyby Nokia nepřestala vyrábět i tlačítkové telefony a dotykáče dělala jen jako další variantu, problém by neexistoval. Bohužel teď musí být všichni jen "in" a funkcionalita jde do pozadí. Snad to přejde, stále věřím, že ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KOKOŠANEL  |  01. 12. 2010 04:04

Já bych Nokii zase tak neponižoval. Ona sice své mouchy má, ale to už se ví dávno. Oproti např. cenově konkurenčnímu Sony Ericssonu nebo LG svede za méně peněz prodat vybavenější a zároveň kvalitnější přístroj. Zatímco se ostatním ty Asijské zgarby pořád kazí a vypadají neuvěřitelně šuntovně, já si vystačím raději se svou finskou Nokii bez renomé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 12. 2010 01:43

Co nás může utěšovat, je aspoň maličkost, že to zezadu vypadalo jako Nokia 5300 XM, což rozhodně žádný hezký telefon nebyl. I když je to slabá náplast...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 12. 2010 06:21

majkle, ja sa stavim ze blesk a fotak tam bol rovnaky ako v terajsej N8. ten blesk zo vsetkych ftiek ktore vidim je urcite ten isty, a verim ze HW suciastka ako taka je urcite identicka, vratane fotaku. ono ten telefon by bol fajn, ale bola by to tehla.
vieme ze dotykace ho zabili, ale je celkom aj mozne ze ked je vyvoj vlastne (na papieri aj v reale) dokonceny, ze by po velkych ohlasoch ludi mohli telefon dodatocne vydat.
teoreticky najviac krute by bolo, keby nejaky vyrobca vopred zverejnil aspon 3 mozne dizajnove studie, a ludia by si vybrali nejakou formou hlasovania, telefon by mal urcite uspech :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  01. 12. 2010 00:12

No neviem, ktoré parametre sú také super? Displej 640x480? Pche! To už je dnes pomaly nižšia stredná trieda. 12 Mpix? Megapixely nie sú všetko. Častokrát 5 Mpix je na výstupe lepší ako 12 Mpix. Takže sa im nečudujem, že to stopli. Aj keď N8 nie je môj favorit, je na míle vzdialený tomuto prototypu.
Na margo dotykových/nedotykových telefónov. Zástupcovia Nokie dlho predlho tvrdili, že Nokie nikdy nebudú dotykové. A práve na to Nokia doplatila. Už dávno mohli mať Maemo/Meego vo všetkých smartphonoch a Nokia by tak nepadala, ako to vidíme teraz. Pre väčšinu aplikácií je dotykový displej najlepšie a najprirodzenejšie ovládanie. Na klávesničke sa uklikáte k smrti. No napísať email alebo článok na virtuálnej klávesnici, to je za trest. Preto som za kombináciu dotyku a širokej QWERTY klávesnice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
KOKOŠANEL  |  01. 12. 2010 04:06

Před dvěma lety a s takhle komickou úhlopříčkou? Vem to čert, za takový telefon bych milej zlatej prodal vaši duši. Už mě ty displeje bez tlačítek pěkně serou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  01. 12. 2010 10:11

No ja som používal Pocket Loox 720 s rovnakým rozlíšením už v roku 2004.
V rokoch 2006 a 2007 bol predstavený pekný počet telefónov s VGA rozlíšením.
A mimochodom, Nokia už v roku 2004 mala telefóny so 640 bodmi na šírku - 9300, 9300i, 9500.
Ak potrebuješ telefón s tlačítkami, tak nevidím problém - napr. aj Nokia ich má v ponuke dosť.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiCM  |  02. 12. 2010 16:57

Srovnávát 2 roky starý koncept s novým, takovým povýšeným a stupidním způsobem nedokáže kde kdo.. Gratuluju..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 12. 2010 21:44

Ďakujem za gratuláciu. Ale zrejme sa veľmi v problematike neorientuješ a jediný smartphone, čo si mal, bola Nokia, inak by si vedel, že VGA vo vreckových zariadeniach tu už bolo dávno pred rokom 2007.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tramvajar  |  01. 12. 2010 00:08

Tak to je zajímavé.....dovolím si jen postřeh-myslíte, že by tato NOKIE mela dobrý foták? co vím, tak včechny NOKIE fotí blbě...šum atd..a to můžou mít třeba "125 MB". U každé z nových NOKII čtu...horší foták atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M  |  03. 12. 2010 07:31

A co třeba N8 ta taky fotí blbě ;o] ???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
syyyr  |  30. 11. 2010 23:09

"...byl Symbian S60 páté edice s aktivními widgety..."
snad třetí, ne? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edge  |  30. 11. 2010 23:31

V té době nebyla 5tá generace asi ještě myšlená jako dotyková, ale v tom roce se to celé dotykové ušmatlané zvrtlo v jednu největší honičku kdo bude první, kterej dožene iPhone. Nokia ještě nebyla rozhodnutá zda podlehne a jeslti zákazníci podlehnout. A zákazníci podlehli, tak nokie, ikdyž už pozdě, musela také přejít na dotyk. Aktivní vidgety, které měly bát v páté generaci nedotyk. symbianu předělali narychlo na dotyk a tohle to je celej příběh nešťastného nástupu nokie na dotyk
Každopádně ted už to dohání

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kouless  |  30. 11. 2010 23:07

Je nádherný, byl by to důstojný nástupce N96ky. Hned bych ho koupil ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 22:09

Mě se líbí jak se Nokia nikdy nezavděčí...:D Vydá bezdotykový telfon a je jí vyčítáno, že nejde s dobou a IN je dotyk... pak vydá dotykáče a zanedlouho se objeví lidé co přijdou s názorem, že měla zůstat u klasiky...
V dnešní době je těžký být Fin...:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 12. 2010 00:51

Že bychom někdy Nokii kritizovali Nokii za to, že vydala nedotykový telefon? Řekl bych, že se na nic podobného nepamatuju... bohužel pravdou je, že jsme k tomu v poslední době hlavně neměli moc důvod...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 12. 2010 11:23

Tak já nemyslel zrovna tebe( četl jsem tvůj článek na toto téma), ale celkově trh jde momentálně směrem k dotykovým displejům a ještě nedávno se říkalo jak v tomto směru Nokii ujel vlak a že v dotyku zaspala.
Co tedy udělají v Espoo? Zruší projekty typu N88 a vydají se směrem N97 atd... Není chyba Nokie, že trh to tak vyžaduje. Kdyby se ty telefony neprodávaly, tak veř, že se tolik vyrábět nebudou.
Navíc tendle trend se přeci netýká jenom Finů. Kdy naposledy nějaký výrobce vydal na trh něco jako právě N86? SE? HTC? Motorola? Samsung? Dnes pokud chce člověk Hi-end tak to jsou především velké kapacitní displeje. Ale z nějakého důvodu se nad tím lidé rozčilují především u Nokií(možná proto, že u ní byli zvyklí na klasické konstrukce nejvíc).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 12. 2010 12:36

Ještě na ostatní výrobce v tomto nemá moc smysl spoléhat. Problém je v tom, že např. asijské značky nemají žádné tradice, které by ctily a byly jim věrné po celou dobu své produkce. Nokia na nich naopak staví neustále, takže se není moc čemu divit, když ty vazby najednou zpřetrhá kvůli aktuálnímu trendu, u kterého nikdo neví, jak dlouho vydrží...
Kritika, že Nokia s dotkovými přístroj trochu zaspala, byla, myslím, na místě. Ale to přece nemělo Espoo podnítit k uchýlení se do opačného extrému, že tedy začnou produkovat jen dotyk a nic jiného. Jak už tu někdo zmínil, dotykovou platformu měli Finové nabídnout jen jako další z variant. Pro ně by to problém nebyl - portfolio měli vždy široké, vývoj několika platforem zvládali vždycky. Na tom mohli podle mého jenom získat, právě zvlášť v situaci, kdy se ostatní výrobci na nedotykové mobily prakticky úplně vykašlali. Produkovat něco, co ostatní nenabízejí, by znamenalo další konkurenční výhodu, naproti tomu vyrábět totéž, co vyrábí všichni, je o ničem - a Nokia si to evidentně uvědomuje, když zcela logicky odmítá androidizaci svých produktů. Proč tedy v otázce (ne)dotyku nerazí stejnou politiku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MiCM  |  02. 12. 2010 16:55

Naprostý souhlas.. Vůbec nechápu kde se stala chyba, že je tak úspěšná firma zároveň tak "hloupá"..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Breaker  |  03. 12. 2010 23:35

Už by si si mal uvedomiť, že pri neluxusnej spotrebnej elektronike nič ako tradícia hrať rolu nikdy nebude a ani nemôže. Tento trh tradície nepripúšťa, to, čo ty vnímaš ako tradíciu, je len tvoj osobný pocit a nič na tom nemení to, že 10+- tvojich kamošov má pocit rovnaký. Je normálne, že sa vezme kľudne celá produkcia, tá sa vyhodí a nahradí sa novou. Chceš tradíciu? Presedlaj od mobilov k hodinkám alebo aspoň k Vertu, keď chceš ostať vo fachu. Neúspech Nokie nie je o tradíciách, ale práve naopak o tom, že stále nie je dosť cool (parameter, ktorý tlačí dopredu firmy ako Facebook, Apple, Google) a ešte tam nejaké tiene minulosti ostávajú - ale snaží sa a stále na to má prostriedky, tak to snáď vyjde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  30. 11. 2010 21:52

"vůbec první fotomobil s detekcí obličejů" To měl SonyEricsson víc jak před dvěma lety, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Matty  |  30. 11. 2010 21:25

Nikdy bych nečekal že tohle o Nokii napíšu, ale tohle docela pos*ali... N86 je nejlepší bezdotyková Nokia. Nedávno jsem si koupil jako hračku HTC Wildfire, ale N86 se stále nechci vzdát, hlavně kvůli foťáku a FM transmitteru. Kdyby dali do prodeje N88 (nebo N87), byl by to mnohem lepší tah než každý měsíc vydávat dotykový low-end.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.f  |  30. 11. 2010 21:22

su hlupaci kus ma sklamaly myslel som ze pride konecnu uz aj mobil bez dotikoveho displeja kazdy sa ide z tych dotikoviek pokakat skoda ze nepride kupyl by som si ho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uvi  |  30. 11. 2010 19:47

Tento telefon by byl určitě zajímavý, nicméně jsem si nikdy nezakoupil nedotykovou Nokii Nseries kvůli rozměrům a váze a vždy jsem dal přednos Nokii Eseries E51 následně E52 a stále věřím, že bude představen plnohodnotný nástupce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  30. 11. 2010 20:42

Tyjo, já ho chci taky!!! To by byla krásná raritka a konečně dallší telefon se Symbianem a klávesnicí!!! Ach jo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sigurd  |  30. 11. 2010 19:42

Já ho chci!! Konečně důstojný nástupce mé třetí N82. Má vše co mi schází: lepší foto, lepší displej (stačí mi 2,8" a rozlišení je super) a lepší klávesnice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sigurd  |  30. 11. 2010 19:42

Já ho chci!! Konečně důstojný nástupce mé třetí N82. Má vše co mi schází: lepší foto, lepší displej (stačí mi 2,8" a rozlišení je super) a lepší klávesnice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sigurd  |  30. 11. 2010 19:42

Já ho chci!! Konečně důstojný nástupce mé třetí N82. Má vše co mi schází: lepší foto, lepší displej (stačí mi 2,8" a rozlišení je super) a lepší klávesnice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stud  |  30. 11. 2010 19:38

Wow tak to na celou tu aukci haze nove svetlo! Priznejte se kdo to koupil??!!? Tak to je sberatelsky kousek jak vino Kurec palec je fuc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
30. 11. 2010 19:30

Finové jsou trubky, co na to říct jiného...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mutumbo  |  30. 11. 2010 19:26

nejhorsi je, ze posledni telefon tohoto konceptu je zastaraly... ja bych ho koupil hned...kurnik.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ultrazoomer  |  30. 11. 2010 18:33

A to nemohli vydat n88 a popri tom vyvijat aj ine mobily s dotykovym displejom?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Biker  |  30. 11. 2010 18:33

Škoda, za mojí N86 by to byla v budoucnu pěkná náhrada. Snad se ještě dočkám nedotykového telefonu, který bude s řádnou výbavou. Nevěřím, že všichni chtějí jen to samé, dotykové ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eRiper  |  30. 11. 2010 18:29

To jsou mamlasi. Před dvěma lety jsem si kupoval N78 a určitě bych svůj kup přehodnocoval, kdyby N88 vyšla. Bohužel nestalo se ani poté a nyní je pro mě svými produkty naprosto nezajímavá firma.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor