Nokia N9 chce být nejlepší fotomobil. Překoná také N8?

Diskuze čtenářů k článku

Petr  |  20. 10. 2011 17:25

Ahoj taky prihodim par písmen do diskuze. Nechapu , ze jsou skoro vsichni z N9 tak ..., kdyz si myslim, ze ma nekolik zasadnich chyb ktere muzou fanjsmejkrovi opravdu vadit . Technicke veci ponecham nekomu jinemu,ale co treba Hdmi proc nema? Prisjde mi to jako nesmysl, kdyz podel clanku chce byt nejlepsi z fotomobilu? Co radio to taky nee? A skyp v telefonu vestavena apliace to ej snad uz trosku moc jak se tedy pouziva a videohovory, kdyz nikde nevidim predni kamerku ? asi nekde nekdo udelal zasadni rozhodnuti a podle mne dost skoda techto veci. Kazdopadne to ej an kazdym.. Taky mam obavi z toho operacniho systemu je to ted uz jak na pouti kazdou chvili novy a novy system kdo se v tom ma vyznat . Nechapu pros nedrzi par let treba symbian a za par let prijdou s novinkou ohlede operacniho systemu myslim tim hlavne kvuli podpore aplikaci a her .. Cus a mejte se

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BOGO  |  21. 10. 2011 01:04

Mas pravdu s tim HDMI - to někdo udělal hooodně blbé rozhodnutí. Ale jinak nevím - co je třeba na SKYPU špatného? - je tam a přední kamerka taky a funguje... Radio - no je to fakt , ale mě teda nechybí - radio jsem prostě na telefonu nikdy neposlouchal.
Ale systém tam Ti musím oponovat nejvíc - zastav se někde na prodejně a zkus si - pak napiš. N9 mám tak vím co píšu . N8 se Symbianem Anna fugoval dobře, ale je fakt, že byl opravdu pomalý a díky HW asi nikdy nebude uplnej rychlík, ale tak jak chodí MeeGoo tak na to "Ťaťungové", HTC a LG potřebujou 2jádrovej procesor a hrozně energie a tepla z baterky. N9 jede na jednojádru 1GHz naprosto srovnatelně se zmíněnými výstřelky šikmookých korporací....
A pak to tisíckrát opakované prohlášení ELOPA, že MEEGOO zaříznou - OK (sice tomu navíc nevěřím, ale i kdyby) ale já (a myslím, že většina lidí) kupuju telefon na 2 roky a co bude pak nevíme nikdo ..
A tenhle kousek mi na 2 roky asi bude postačovat!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krikri  |  20. 11. 2011 00:45

Tak jsem prisel na to proc se tak rychle vybiji baterka u N9.. Vliv na to ma synchronizace emailu, ktera funguje dobre pouze po restartu telefonu, pote se nejak zacykli a neustale na pozadi pracuje. Dobre je to videt v programu Batery usage, kde nejvetsi zatezi procesoru jsou tzv. synchronization services. Resi se to dost i na zahranicnich forech. Tohle nokia proste nezvladla a doufam ze na to vyjde brzy opravny patch protoze momentalne pristroj Nokia N9 rozhodne nemohu doporucit, nefunguji tam tak zakladni veci jako synchronizace mailovych stranek a vydrz baterie je diky teto chybe jen nekolik hodin..nepumuze ani flash pres Phoenix..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uiqjirka  |  24. 03. 2012 20:20

Ale jiz mame novy firmware,ktery tento bug nastesti resi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uzivatel_cz  |  21. 07. 2011 14:05

Jen jestli to nebude tak, ze kdyz se u konkurence HW tlacitkem davno spustila pomala aplikace fotaku, tak se na N9 bude jeste hmata po displeji, aby se spustila ta rychla.
Ale nevim, N9 "prekvapive" nemam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BOGO  |  21. 10. 2011 01:19

Když nemáš tak nepomlouvej, já ji mám a potíž s focením tedy rozhodně nemám.
Kdo opravdu hodně fotí s mobilem - dá mi z apravdu, že focení přes tlačítko = větší šance na pohyb rukou v nesprávnou chvília tím rozmázlá fotka. Prostě už od nákupu N8 před rokem, jsem stejně tlačítko používal jen na vyvolání foťáku, ale vlastní fotky už jsem dělal z displeje. Tady to jinak nejde a přjde mi to normální.
Jinak N8 je nepřekonatelná - fotí luxusne a myslím, že bude chvíli trvat než ji něco překoná. N9 se jí ale kvalitou blíží opravdu hodně , ale prostě přes malou čočku to lepší než přes větší být nikdy nemůže!!
O tlačítka se tu budete všichni ještě dloouho hádat -podobně jako o klávesnice.....
Akorát Vám nedochází, že VŠICHNI výrobci utíkají od tlačítek z jediného důvodu a to jsou výrobní náklady!!
Osobně si myslím, že N9 je vyrobena velmi efektivně a že díky obrovské sériovosti, které NOKIA dosáhne díky WM verzím, se velmi rychle otřepe a bude krásně zisková (bohužel zisky utopí v předem prohraném boji s funkcionalitou "WIDLÍ" uvnitř svých telefonů...
Na N9 jsou celkem 3 tlačítka - 2x hlasitost nahoru a dolů a 1x usínací/vypínací, třeba ta hlasitost mi tam vyloženě přijde navíc, ale někdo asi vyhodnotil, že HDMI ne, ale tato tlačítka ano . Příště už to třeba dají správně .
Chci jen říct, že bez tlačítek se prostě dá fungovat velmi dobře i s foťákem - je to jen o zvyku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 07. 2011 18:37

Doufám, že Nokia půjde co nejdřív ke dnu s těma cihlama design hrůza.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Simon  |  25. 07. 2011 23:46

Svozile jdi se nechat vyšetřit k doktorovi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BOGO  |  21. 10. 2011 00:50

Přesně - jakej design je dle Svozila tedy ten COOL.... Spíš bude Svozil notorickej prudič a oportunista... ha?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
beat  |  20. 07. 2011 15:44

Neskutečná snůška PR blábolů...
Nejvýkonnější LED, nejrychlejší start, speciální čip, zmenšování....
Přičemž Nokia samozřejmě pouze používá komponenty jiných firem. Nedělá si svoje LED, nevyrábí čip a ani optiku. A ta tabulka porovnávající rychlost spouštění fotoaplikace s kompaktním fotoaparátem Canon, to už je fakt síla.
A co takhle měřit rychlost zaostřování, namáčknutí spouště, nastavení komprese, rychlost ukládání fotek....
Je to stejná snůška nesmyslů jako ta rychlost webového prohlížeče v HTML5. Koho zajímá HTML5, když na normální surfování existují rychlejší telefony než N9?
Nokia bývala fajn firma. Ale od jisté doby se až moc naparují. A já takové arogantní jednání nemusím..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BOGO  |  21. 10. 2011 00:48

No nevím, kdo píše větší nesmysly... Čemu říkáš normální surfování ?? Celkem bych ocenil popis toho jak posuzuješ rychlost prohlížení webu na třeba 2 telefonech vedle sebe...
Prostě příště napiš: "Nemám rád NOKII" a nevymejšlej tady nesmylsný argumenty. To bude fér a nebude to pro ostatní zavádějící...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  20. 07. 2011 14:29

tak to nema sanci nokia n8 je lepsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  20. 07. 2011 11:11

u Galaxy S2 je připraven foťák za vteřinu,takže nokiáckejch 2,6s asi nebude nejrychlejší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
libor1  |  20. 07. 2011 12:11

co to zase meleš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tuc  |  20. 07. 2011 12:15

Co za vteřinu, foťák máš připravený ještě než pomyslíš na to ho zapnout . Jděte už s těma trapnýma nadnesenýma kecama o rychlosti tohohle "übermobilu" do prčic (zvlášť když k tomu článku máš tabulku, ve které je mj. i SGS2)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor  |  20. 07. 2011 13:01

mě ale nezajímá co kde píšou,zajímá mě praxe a ta je uplně jiná.S2 startuje stejně rychle jak compact od Panasonicu,cca 1s...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tuc  |  20. 07. 2011 13:18

Když tě nezajímá, co kde píšou, jak můžeš celý svůj post stavět na tom, co někde napsali? Jak můžeš vědět, jaká bude u N9 praxe, hm?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  20. 07. 2011 17:11

Přesně jsem to neměřil, ale kolem 2 vteřin to dávám na SGS2 i s fotkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
javak810i  |  21. 07. 2011 14:21

Nechapu, jak panove z nokie delali ten test s rychlosti.. Ale ja si vzal presne stopky, muj Galaxy S2 s oficialni rom a zacal merit. Start aplikace mi vysel z 5 mereni na 1,7s - pak je telefon pripraven fotit. No a start s prvnim vyfocenym snimkek a zapnutym autofocusem trval 3,5s. Takze ta tabulka je vycuc z prstu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BOGO  |  21. 10. 2011 00:45

Píšeš blbosti, nevím kde kdo vzal 2,6 s, teď to 5x s N9 zkouším a víc jak 1s jsem nenaměřil ani jednou. Přepínání foto/kamera je zcela on-line..... Nevíš nic a kecáš!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  20. 07. 2011 10:19

Kdy má být tenhle parádní mobil od nokie asi v prodeji nevíte?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BOGO  |  21. 10. 2011 00:41

Mám ji (N9) od minulého pátku...
Je to pecka pecek - přešel jsem z N8 s Annou a to taky nebylo až tak zlé jak všude píšou.
Tohle je ale masakr a po tom týdnu absolutně nevěřím, že MeeGoo nepotlačí i do dalších telefonů. Někdo tady psal, že je to jen marketing a já doufám, že ano.. Pokud ne - tak NOKIA opravdu umře a pak fakt nevím co budu používat za 3 roky, protože:
Za A: Jinej než NOKIA mobil jsem nikdy neměl a za B: Telefon s "Widlema" bych si koupil snad jedině, kdyby to byl jedinej telefon na světě... Stačí mi, jak mne Bill denně trápí na NB..... Radím všem kdo váhají - nevájehte - proti N9 se může jít zhrabat i slavný IP4...
Dokonce i baterka je na tak velký displej velmi obstojně držící - dokázal jsem s ním vydržet jednou i celý den při opravdu intenzivní práci...
Androidy hlavně od Samsungu jsou OK tak leda na nabíječce v kanceláři - v přírodě bez nabíjení absolutně nepoužitelný mrtvoly, vydrží 4h a konec!
Srovnat se s tím nechá jedině IP4, i zarputilí "jablíčkáři" říkají , že se to jako jablíčko chová, ale cool na tom je, že to právě jabko není!!!
Ale asi 2,5 chybky N9 má. Za prvé chybí nabíjecí konektor pro kolébku či držák v autě, s tím se budu asi chvilku zžívat a jsem zvědav za jak dlouho krytku USB ulomím, To že na rozdíl od N8 chybí HDMI je opravdu velká škoda, ale přesto jsem za tu cihličku 16k dal. No a pak by bylo fajn, kdyby e-mail klient dosahoval komfortu N8/ANNA a pak bych už opravdu nevěděl co vytýkat..
Každopádně kdo máte rád funkční věci na první dotek - tak N9 je správná volba. pravda ted je ještě drahá, ale zas nemyslím, že předražená - je to podle mne nejlépe dílensky zpracovanej telefon všech dob!
Až bude stát kolem 12k - tak by to mohl být prodejní trhák!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anawarr.cz  |  20. 07. 2011 10:18

A já se ptám kde je Anawarr.cz. Poptřebuji po ránu nějakou chytrost ať se mi lépe pracuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AF13  |  20. 07. 2011 10:12

ja z nokiu vobec nechapem meego nebude mat podporu, balenie mobilov opakuju po HTC, konecne si spomenuli ze aj auto focus eexistuje , mobil sa este nezcne predavat a uz ho odpisu ...no krasa ide im karta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
michael  |  20. 07. 2011 10:09

Nokia musí blafovat, jinak si nedokáž vysvětlit, proč by tento přístroj zatracovala. Ne, že by to byla nějaká superboba, ale na poměry Nokie, přiznejme si, v posledních letech, je to to nejlepší.. A ani bych se do toho asi nebál jít..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velikost je relativní  |  20. 07. 2011 09:48

Pokud vím, tak N8 má snímač o nějakých 30-37 % větší než běžný fotomobil (N86). Takže když tenhle zvětšený snímač pro potřeby N9 zmenším o 30 %, dostanu se zpátky na úroveň běžného fotomobilu (resp. cca 90 % z N86)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  20. 07. 2011 10:01

Ale oni o 30% nezmenšili čip, ale celé telo fotoaparátu (prvku, ktorý fotí). Niečo je pred čipom a niečo za ním. Zrejme zmenšili hlavne tieto rozmery.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  20. 07. 2011 08:48

No už sa teším na fototest a hlavne na porovnanie reálnych fotografií :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  20. 07. 2011 08:39

Ach jo, po takovej době vydá Nokia telefon, který splňuje všechny moje požadavky na "dotykáč" - opravdový dotykáč, žádné hw klávesy...proč si kupuju dotykáč, kde jsem NUCEN používat i klávesy?:P
Konečně tam nacpali lepší hw, větší display, systém též vypadá super... Proč zrovna tento telefon musí mít tak nejistou budoucnost?:( Po zkušenostech s N900 se mi to rozhodně nechce kupovat i když to vypadá tak super.
Moje 5800 potřebuje nutně vyměnit, říkejte si tomu, jak chcete, ale já chci Nokii. Ano jednak jí mám rád, mám rád na telefonu nápis Nokia a MÁM rád Symbian;)
Symbian*3 mě uchvátil, ale výběr telefonů s ním je dost o kompromisech:)
Ted je tu MeeGo mobil, který by všechy kompromisy zadupal do země a oni ho takřka pohřbí >_<
Teď se rozhodnout, zda být TEN, kdo zkusí štěstí a MeeGo si koupí nebo se dál rozhodovat, kterou fuknci nemusím nutně mít a koupím něco s S*3.
Jen tak zrychla, současné Nokie s S*3 jsou úplně stejné vnitřkem, liší se pouze Hw klávesnice-E7, jediný foťák y AF-N8, 4"display-E7,X7
Teď babo raď:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hadas  |  20. 07. 2011 09:01

A já bych se zrovna MeeGo nebál. Má to být sice "okrajový" systém, ale má být podporován několik let, což u telefonu myslím stačí. Pokud se potvrdí, že s novým qt půjdou portovat aplikace mezi Symbian*3 , MeeGo a Androidem a budou Nokia Mapy, tak to nemá chybku
Já čekám na nástupce E66 a vypadá to, že marně. Tak holt přejdu na dotykáč a třeba zrovna na N9. Pokud to teda nezabijou nějakou fatální kravinou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  20. 07. 2011 10:09

já se toho taky radši nebojím:) A myslím, že ji nakonec koupím;)
Jak vidím ohlasy na N9 od uživatelů, tak i kdyby se Nokia na podporu vybodla, tak myslím, že uživatelé to za ní dokáží s přehledem;)
A ten mobil je prostě sen snad každého Nokiáka;)
Soudím podle sebe a podle ohlasů, co jsem tak četl, tak ne, že se tu zas budete hádat na téma Nokia-mrtvá, Android nej apod;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peter.nr  |  20. 07. 2011 10:04

Podľa mňa má Meego naopak väčšiu budúcnosť ako Symbian. Hi-end modely od Nokie už budú zrejme len Meego a Windows Phone 7. Symbian ostane pre strednú a nižšiu triedu.
Navyše: Podľa najnovších informácií prvý telefón od Nokie s Windows Phone 7 bude HW identický s týmto modelom. Len bude mať HW tlačidlo fotoaparátu.
Tak si budeš môcť vybrať.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  20. 07. 2011 10:13

Nokia řekla, že je to první a poslední telefon s MeeGO;)
A proč ne symbian?
Belle je, řekl bych, dosti povedený;)
Už i Androidisti se ozývají, že je to okopčený z androidu;)
Jestli je to špatně, či dobře nechám na vás;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 07. 2011 07:44

použití dvou vysoce svitivych led diod,je alespon pro mě,daleko lepši řešení než xenon,pac ja casto využivam svítilnu a xexonem si neposvítím))Jen se modlím aby tyhle diodi mely i nokie s WP7..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janek  |  20. 07. 2011 08:23

Já používám Nokia Bubbles, dá se jednoduše rozsvítit display na maximum a v úplné tmě lze vidět minimálně na dva metry dopředu. Nebo jsou i Torch aplikace. A xenonový blesk je prostě při focení o řád výš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 07. 2011 09:45

No,ja mam C905 a xenon je važně síla ale kdyby tenhle model(c905) neměl i led diodu tak bych si jej nepořídil(nemohl bych si posvítit)no prostě každy chce od mobilu neco konkretního.To že je xenom o třídu víš je jen zažite dogma ktere není pravdivé.Kupřikladu nokia n86 ma jedny z nejsilnejších diod co byly do mobilu dány(nebo alespo softwarově puštěny na silny vykon) a vysledek??Plně srovnatelně s xenonem http://www.fonearena.com/blog/5142/nokia-n86-8mp-v... ... (někde sem videl více srovnavacích obrazků)Ale řikam,zaleži na typu tech diod a tak..zdaleka ne všechny se daji srovnavat s xenonem.N86 se může plně postavit xenon blesku v mobilech(ve fotacích sou samozrejmne daleko silnejši blesky)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
20. 07. 2011 09:50

http://www.slideshare.net/nokiaconversations/nokia-... ... i zde je to více méně vyrovnané

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janek  |  20. 07. 2011 10:02

Záleží i na světločivosti čipu, nejsem tedy odborník na fotoaparáty, ale jistě je potřeba sladění fotočipu a osvětlovacího zařízení. Hodně toho dělá i softwareové nastavení. N82 a N86 mají jiné fotočipy a i jiné rozlišení. Osobně nevím, jestli to jde srovnávat v těchto testech. Já jsem s xenonem na mé N8 zcela spokojen a jak jsem říkal, svítím si Bubblinkou :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xzeit  |  30. 10. 2011 20:01

No to je ale kec....xenonový blesk je lepší, než nějaké diody...aspoň zatím. Celkovými vlastnostmi....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
king23  |  21. 07. 2011 20:18

Pro vás možná, ale jinak jsou led blesky krokem zpět, Jediný důvod proč ho do Nokie N9 dali je to, že je menší. A obhajovat výhodu led blesku tím, že si s ním posvítím je holý nesmysl. Blesk má sloužit foťáku, svítílna je okrajová činnost, na kterou by se nemělo hledět.
Nicméně jak tu někdo zmínil, existují aplikace díky kterým si posvítíš i mobilem s xenonovým bleskem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudy  |  20. 07. 2011 01:15

No vzhledem k tomu, že Elop oznámil, že v MeeGo nevidí budoucnost a že ho nebudou poporovat nevím, jestli to titul nejlepšího fotomobilu zachrání..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kremilek10  |  20. 07. 2011 07:30

Ja jsme zase cetl, ze MeeGo bude pro nokii okrajovou zalezitosti, ale bude plne podporovan nekolik let vcetne aktualizaci. Nevidel bych to zas tak cerne. Tyto typy mobili si myslim maji sanci na uspech a jak uvidi cisla, tak ho nazor prejde :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  20. 07. 2011 10:32

Boze vsak ten telefon bude aj na WP nie ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor