Nokia N9: jaká ve skutečnosti je [video]

Diskuze čtenářů k článku

Asparágus  |  04. 07. 2011 23:18

Mě by jenom ještě zajímalo, jak bych v tom mohl dělat GTD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PalmPreBlog.cz  |  25. 06. 2011 20:41

Nokia nerika vznesene polykarbonat, to je presny nazev te plastove hmoty, takze z pokusu o vtip akorat vime, ze chemie neni silnou strankou autora textu:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
slays  |  24. 06. 2011 21:43

a ostatny sa mozu ist s tymi svojimi sra.čkami ...... (ifone, sumsangy LaGe a pod.) KRAL JE JEN JEDEN !! a pochadza z europy ! Este vykopniut Elopa a ostat pri naozaj nazavislych OS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luke_F  |  23. 06. 2011 23:48

Ač jsem u sebe Nokii v podstatě odepsal, musím uznat, že MeeGo se jim povedlo. Trošku by mi asi chyběla domovská obrazovka a widgety ale naopak task manager, swype a ta poslední stránka s notifikacema se jim moc povedly. Nakonec možná škoda že bude jen N9 a do zbytku nových Nokií nacpou WP7 Takhle mě zpátky nepřitáhnou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Deco  |  23. 06. 2011 14:31

http://www.technet.hu/telefon/20110624/exkluziv... ...
Nokii "unikla" "N9 s WP7"..ehm, pěkná reklama a pěkný telefon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 06. 2011 15:11

Vypadá to realisticky:
http://pocketnow.com/windows-phone/stephen-elo... ...
Je to tady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sie65  |  23. 06. 2011 09:12

KONEČNEEEE
toto je systém, ako som si ho predstavoval :) bez kontextových tlačidiel dole, ktoré nemali už dlho tam čo robiť, multitask jak sa patrí, dokonalý telefónik, idem do neho :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  23. 06. 2011 10:37

pani, tak nokia oziva :) ale skoda ze to nepredstavila kedysi jak symbian a uz mohli mat kopu developerov. ten multitasking sa mi paci, aj celkovo ten system, keby to rozsiria namiesto symbianu tak parada ale to je asi len sen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav Nosál  |  23. 06. 2011 12:58

Je velká Škoda že ten iphon neumí MMS jinak bych si ho pořídil vypadá to že by mohl být i vodotěsný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Uzivatel  |  23. 06. 2011 02:50

Mit tahle masinka (pred rokem) v sobe Android, tak je to pro mne jasna volba. Mam rad Nokie, bouhuzel moje posledni byla N95. Od ty doby se mi nelibilo nic. Jinak chvalim design, tvarove se mi moc libi. A ted za co vymenit ten svuj rok starej HTC desire (amoled verze)? Fakt nevim. Nic takovyho neni. Muj idealni telefon? Samsung Galaxy S2 v tele tyhle Nokie. Display maximum 4" a vahu dorovnat velkou baterii. No snad to nekdo vyrobi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sf  |  23. 06. 2011 00:29

NO JE TO SAMOzrejme sracka, jak se dalo predpokladat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dx  |  23. 06. 2011 01:01

Můžete nám svůj "názor" doplnit alespoň o jeden či dva důvody co vás vedly k závěru, že ten telefon je "sračka"? Nebo je to proto, že nenávidět Nokii je kůl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
scArfa80  |  22. 06. 2011 22:31

Nevěřil bych, že to ještě o Nokii řeknu, ale tenhle foun mě zaujal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peet88  |  22. 06. 2011 22:27

telefon se mi libi(az na tu ruzovou) ale asi by mi chybeli kontextove klavesy a hlavne tlacitko domu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norek  |  22. 06. 2011 20:27

7:36 ... Bál jsem se, že zase o slovo hlásí nezbedná X7čka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norek  |  22. 06. 2011 20:28

Blbost 7:31

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ISMFOFx  |  22. 06. 2011 20:25

Tu rozovou bych bral.. sem vzdycky byl na ty debilni barvy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anawarr.cz  |  22. 06. 2011 20:21

takže to nemá today. ale pořád se mi to líbí íc nž wp7. na videu to vypadá, že by to mohla být alternativa k hloupým nokiím a jestli to bude tak za 3,5 tis asi si jednu koupím do vitrínky. až zkrachuje meego (nebo nokia) bude to cenná rarita, pro mé vnuky jako renault avantime, co mi stojí v garáži

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bjudarij  |  22. 06. 2011 20:15

Já vám lidi ňák nevím, působí to jako obyčejná placka bez nápadu. Co o to, z přední strany to ještě beru, ale ta odporná záda s pidi nudlí, to je co...? Carl Zeiss není nic extra světového - jméno je jméno a to kvalitu nezaručí (viz. příklad Nokie 6500 classic - hrůzné fotky, barvy, šum... a Carl Zeiss). Ale uvidíme, třeba bude optika fungovat dobře. Tlouška telefonu supr, ale ty rozměry... To asi bude dobré na krk, ne do kapsy, jako všechny velké dotykáče. Já bych se bál co s telefonem poté, kdy zamrzne. Baterku nevyndáte, je tam napevno, takže restart o šutr, nebo šupky dupky do servisu, nebo snad do OBI pro šroubováčky? K čemu tyhle multikrabičky placičky vlastně jsou, to už není telefon. Naučí vás to si jen hrát a blbnout a neustále nabíjet baterku. A nedej bože pak někomu taky chtít na dešti poslat zprávu, nebo mu zavolat, každá kapka, co padne na displej, si s váma pěkně pohraje : D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Losna N8  |  22. 06. 2011 19:31

Stejně krásnej stroj jako N8

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  22. 06. 2011 20:08

ČT to je to N8

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FrantaL  |  22. 06. 2011 18:28

Mobil vypada hezky to ano, ale MeeGo? Ma tento system vubec nejakou sanci? No uvidime.
A cena...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cardi  |  22. 06. 2011 15:01

zajímavé že pinch zoom funguje v N9 jak koukám parádně to v moji N8 se říct nedá :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kájinka  |  22. 06. 2011 18:05

Mobílek je to sladkej úplně k sežraní ,s klukama jsme es domluvili že si koupíme ty růžový moc se hodí ke kaťátkům je to slaďoušek pápá klucí Nokia je naše

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zwick  |  22. 06. 2011 13:38

"Flash je problematická technologie pro prohlížeče."
Můžete to nějak rozvinout?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honzig  |  22. 06. 2011 14:49

...co na tom neni k pochopeni? Flash je zly! Zpomaluje mobilni zarizeni, vysava jim baterky, otravuje a zahlcuje datove prenosy reklamou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zwick  |  22. 06. 2011 17:04

Jistě. Přesně tak to je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cok  |  22. 06. 2011 13:30

Super! Klobouk dolů!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 06. 2011 13:22

MeeGo je skoro to samé, co ManGo. Jen změnit dvě písmenka...
Ale bylo by škoda tak zajímavý ergonomický pokus nedotáhnout do konce. Mohl by to být nejjednodušší smartphone, překonávající v jednoduchosti i WP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  22. 06. 2011 13:13

Musím se přiznat, že je to po dlouhé době Nokia, co se mi líbí. Nevidím tady žádné (pro mě) nepřekousnutelné zkryplení.
Takže základ - HW - by mohl být :)
Otázka je, jak se postaví k podpoře. Nokia už jendou ukázala svým (teď už bývalým) fanouškům a prémiovým zákazníkům prostředníček, když zařízla nadějnou N900.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  22. 06. 2011 13:16

A paktování s MS pro MeeGo nic dobrého nevěstí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  22. 06. 2011 13:13

Mobil posobi skvele, ale
1.) HW je v dnesnej dobe absolutne bezny.. ten ma nijako neuchvatilo
2.) unibody! gratulujem.. (uz len aby sa niekomu podarilo oklamat fyziku a vyrobit unibody z kovu)
3.) OS na posobi an prvy pohlad svizne, ale mna zaujalo to sekanie koli ktoremu vo videu vycistil pamet.. ak sa to bude diat bezne po 2 minutach pouzivania tak to bude riadny pruser
4.) neviem ci uz ma mGo nejaky store ale nepredpokladam, ze tam bude vrazedne mnozstvo aplikacii.. A ktovie, ci niekto bude robit nove, ak vie ze Nokia chce ist do WP-cka.
5.) ak to bude jediny mG telefon, podpora (updaty) budu velmi slabe.. Nokia sa bude starat o Symbian, S40, WP-cko, na mG sa vykasle...
Verditk: Nokia ma sancu s N9 uspiet jedine ak nasadi cenu strednej triedy androidov... Niekde na urovni galaxy Ace.. Po zadotovani operatormi sa moze stat telefon uspesny.. Bohuzial, ak nasadi cenu vysoku, nemyslim si, ze vela ludi utrtati vela penazi za dnes uz v podstate priemernu vybavu a OS s neistou buducnostou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 06. 2011 13:29

2) proč oklamat fyziku? mě nenapadá žádný fyzykální důvod, rpoč by toto nebylo možné udělat z kovu. Jediné problémy které vidím, jsou ekonomické (cena) a fyzické (váha)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  22. 06. 2011 13:36

no neviem či by sa zrovna anténam páčilo celokovové telo ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 06. 2011 14:02

N8 je celá z kovu, akorát ne z jednoho kusu, a nemá s anténama problém. Taktéž C6-01 má většinu cesty z nitra ven přes kov a nečiní jí to žádné problémy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janek  |  22. 06. 2011 14:12

Horní a spodní díl N8 je z plastu, tam se ukrývají antény. Otázkou je, co kdyby celý kryt byla jedna velká anténa. Pak by jistě mohl být celý z kovu a byla by to bomba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  22. 06. 2011 14:54

Smartfon potrebuje anteny minimalne 2.. A tie musia byt odelene.. Nesmies ich spojit rukou (vid iP4) ani rukami zatienit podstatnu cast (vid nove HTC tusim sensation.)
Potrebuje dve lebo na GSM, 3G, EDGE, GPS, WIFI, LTE atd sa jedna antena sucasne pouzit neda.. (ved si skus naladit satelitnu TV na analogovej antene :) )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  22. 06. 2011 14:47

Ved prave... NIeje z jedneho kusu.. Anteny su kryte plastom.. Ak by neboli telefon by nefungoval.. Ak by to bolo take jednoduche ako si myslis tak by uz vyrobili aspon JEDEN! uninody kovovy telefon... Bohuzial taky doteraz vyrobeny nebol.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 06. 2011 12:16

Neztrácel bych naději. iPhone 5 je za rohem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  22. 06. 2011 14:00

Pocul si uz o faradayovej klitke? Tak prave cez nu neprejde ziaden signal.. :)
http://sk.wikipedia.org/wiki/Faradayova_klietka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 06. 2011 14:14

Ano slyšel, on je problém udělat vývod antény nad kovovou část?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  22. 06. 2011 14:36
22. 06. 2011 15:04

myslím tak, jak by byl vyveden foťák, prostě k povrchu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  22. 06. 2011 15:18

Rozumiem ti.. Ale ak uvazis ze telefon chces aj drzat v ruke takuto antenu by si kompletne zatienil.. Preto sa integruje do vnutra telefonu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hadas  |  22. 06. 2011 14:12

Celokovový mobil by byl něco jako Faradayova klec. Nevím, jak vymyslet antény. Jedině nějak do povrchu telefonu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  22. 06. 2011 14:26

Kostra iphonu je unibody a z chromovej ocele (pisem kostra lebo zadny kryt je zo skla).. Dve anteny (ktore su neodelenou sucastou celek kostry) su vyvedene na povrch po stranach a oddelene su malym gumovym pruhom. Vsetci asi vieme ako to potom dopadlo.. Prote promblem spociva v tom, ze aj keby si vyrobil telefon kde konstrukcia bude antena, smartfon potrebuje anteny min 2.. Tie by si musel nejkako konstrukcne oddelit a nanies na ne nejaku nevodivu vrstvu (lak?).. Lenze ani ten neodstrani problem s tienenim anteny pri drzani.. No proste problemy ktore nevyriesi ani prof. Ing Genius PhDr sám..... Ak sa to vobec vyriesi da....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nik2  |  22. 06. 2011 14:56

"Všetci vieme ako to dopadlo?" ... Chlape neblazni moj iPhone chytí signál lepšie ako podaktore iné mobily a keď ho držím po obvode žiadny antenna gate sa nekoná signál možno zakolíše o jednu ciarku ale nič viac ... Celé to bola iba nafuknuta bublina

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  22. 06. 2011 15:13

Mal som ip4 (bohuzial som on prisiel).. Viem ako natom bol.. Signal bol dobry ale zvykol obsac proste padnut... iP4 vsak nieje unibody konstrukcia... Len kostra je z jedneho kusu.. Takze je trosku mimo temy..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  22. 06. 2011 19:35

2) Proč z kovu? Moderní kvalitní plasty jsou lepší než kov. Jsou lehké a pevné.
4) Nějaké programy už jsou, koukni na http://www.appup.com/applications/index... . Pokud bude vidět ze strany Intelu a Nokie snaha, tak vývojáři se do toho rozhodně pustí. Já jsem se třeba naučil programovat v Qt/QML a dost mě nakrklo, když Nokia MeeGo odpískala. Naštěstí teď lze programovat v Qt i pro Android, to je velká výhoda. Není problém udělat program, který poběží na MeeGo i Androidu.
5) Od Nokie možná bude jediný, naštěstí se zdá, že do MeeGo půjde LG a ZTE. Taky na něm budou postavený tablety od Asusu a Aceru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gamby  |  22. 06. 2011 12:34

Tipujem cenu 530 eur a zasmejem sa ako vzdy ked nokia nieco spusta na trh ;)))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cuck  |  22. 06. 2011 12:19

Když to uvedou na trh do dvou měsíců a pod deset tisíc, tak jim to výtáhne trn z pde.e

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Janek  |  22. 06. 2011 12:09

Nemůžu si pomoct, ale N8 na videu je mnohem krásnější a to i s baťůžkem a hlavně s xenonovým bleskem. Jen je škoda, že xenonový blesk potřebuje poměrně objemný kondenzátor, proto nemůže být v N9 a proto si ji zřejmě nekoupím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pan_Lukas  |  22. 06. 2011 12:03

hm nokia celkem prekvapila, kazdy si rikal ze N8 by mohla byt tenci a je to tu i ten system by se mohl chytit, opravdu jsem necekal ze nokia s necim takovym prijde, myslim ze tim ale zabije symbian 3. Jinak se chci zeptat, v nejakej videu jste rikali, nebo psali v nejakem clanku, ze by nemela mit vibracni odezvu, ale jakousi elektrickou, asi to byla jen nejaka spekulace, kdyby to N9 mela, asi by jste to hned ve videu zminili, neslo by to vynechat pri ukazce kde na mobil primo sahate

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peterson  |  22. 06. 2011 11:56

Ten system vyzera velmi dobre a konkurencieschopne, naco uzatvarali dohodu s tymi kopiratormi z Redmondu ? Teraz je pre nich priorita WP7, a Meego dopadne ako Maemo. Keby mi dali Meego do tela E7 kupujem hned...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  22. 06. 2011 11:40

ešte nech doladia tie reakcie pri väčšom počte spustených aplikácií a bude to super ... hardwarovo je to síce na úrovni N900, len vyšší takt a viac RAM, ale ak si človek nekupuje mobil na hranie tak to bohate postačuje ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uzivatel_cz  |  22. 06. 2011 11:23

Docela pekne na pomery Nokia, ale jinak prumer sed.
Hardware vypada jak obycejny dotykac v nejakem barevnem pouzdre, ale docela se mi to libi. Software vypada jako vetsina jinych dotykovych OS.
Mohlo by se to prodavat dobre v bastach Nokia, protoze tim Nokia do znacne miry srovnava krok s konkurenci. Mozna kdyby to prislo pred rokem a Nokia byla schopna tenhle OS masove nasazovat do svych zarizeni, tak s tim mohli oslovit vetsi podil trhu, ted je to spis takova zajimavost jako webOS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huu  |  22. 06. 2011 11:18

Pekne!
Otazka je, jestli to opravdu uz neni s krizkem po funuse - jak Elop rikal - dneska uz je to o celych ekosystemech, nikoli jen o samotnem OS, byt by byl sebelepsi. Kazdopadne je dobre, ze budou mit i nadale neco vlastniho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scarab  |  22. 06. 2011 11:07

Design a konstrukce naprosto úchvatná i když nerez je nerez (jsem zvědav za jak dlouho Číňané hodí na trh kopii s Androidem , ale až budu chtít mobilní zařízení které musím ovládat oběma rukama (jednou držet a druhou ovládat), koupím si tablet nebo notebook, pokud budu chtít mobil tak mi musí stačit jedna ruka pro naprosto spolehlivé ovládání a to tady vidím dost nereálně (to se vztahuje na prakticky všechny dnešní dotykové mobily)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ferda  |  22. 06. 2011 10:45

Co se systému týče, líbí se mi rozhodně víc než ty depresivní WP7. Ale N9, zařízení jako takové.. no nevím nevím, ale aspoň už má AF:)
Počkám na iPhone 5.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aku  |  22. 06. 2011 11:03

Jak se kuchá baterka? Kladivem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  22. 06. 2011 11:10

Koľkokrát meníš baterku v mobile? SIM máš hore pod krytkou, pamäťovky to nepodporuje a tak nemáš dôvod vyberať batériu ... ak sa to sekne bude to zrejme riešené ako na S^3, dlhým podržaním On/Off tlačítka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Scarab  |  22. 06. 2011 11:20

Pokud to bude cca za 5 tis. Kč, tak výměnu baterie oželím, pokud za víc, tak bych tu možnost přivítal - nejsem ochoten vypláznout 10 nebo více tis. za nový mobil každé 3-4 roky jen proto že je LiPol aku. na šrot.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yeah  |  22. 06. 2011 11:27

A proč bys to dělal? V servise ti ji za cenu baterky + hodinovou sazbu za práci na počkání vymění...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  22. 06. 2011 11:32

v servise stojí výmena batérie cca 5€, to je myslím mizivá investícia za 3-4 roky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Venca  |  22. 06. 2011 19:49

No já bych viděl výhodu vyměnitelné baterky v tom, že sem tam není problém vzít si náhradní baterku někam, kde se nedostanu k proudu, ale budu používat telefon tak, že se vybije.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  22. 06. 2011 11:37

Mně se teda podařilo seknout Symbian tak, že žádné tlačítko nepomohlo. Ale pravda, je to už dávno, co jsem ho měl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 06. 2011 14:07

Mně taky, ale Symbian UIQ. Po dvou letech jsem v SE P1i musel tak jednou týdně vytahovat baterku, protože to prostě nešlo tlačítkem vypnout.
Nicméně, smartphone, ze kterého nejde vyjmout baterie a který tlačítkem vždycky vypnete, existuje, že.... A MeeGo je Linux, takže bych se toho nebál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  23. 06. 2011 15:52

Linux je možná dobré jádro = komunikace mezi aplikacemi a HW. Pokud zmrví SW od vypínacího tlačítka, tak nepomůže ani svěcená...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  22. 06. 2011 14:13

tolik x kolik x nokia zamrzne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
a02  |  22. 06. 2011 10:37

jak se vymenuje baterie?
Doufam ze tato moda rychle zase vyprcha...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hujer  |  22. 06. 2011 10:33

koukám na video a říkám si, jé ten modrej vypadá krásně a ona je to N8. stačí, když se ty dva telefony porovnaj a je jasné, co vychází výtězně-ne n9, která vypadá jak z tžnice, ale kovová N8

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pascal  |  22. 06. 2011 10:27

fuu, ja už tej nokii važne prestavam chápať. MeeGo vyzerá dos´t slušne načo sa potom upísali WP7, toto sa mi páči ovela viac, ale akú to má budúcnost? 1 alebo 2 mobily.
Takto mal vyzerat s60v5 a nokia by bola za vodou, teraz ma milion verzii simbianu ktomu meeGo este za dverami WP7.
A preco uz nedavaju natie telefony tlacitko spuste, to je taky problem. A este ten kryt asi je to farbou ale vyzera ako nejaka cinska plastova skatulka.
PS: teraz mam nokiu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 06. 2011 12:31

Taktéž mě štve absence spouště, šmátrat někde na display a zakrýt si tak výhled na to, co vlastně fotím je neskutečná blbost, dal bych přes hubu tomu, kdo toto vymyslel.... jediné, na co je to dobré je touchfocus

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stepan  |  22. 06. 2011 13:32

s tim tlacitkem nesouhlasim, je na h****, když ho zmáčknu, tak si na poslední chvíli hejbnu s mobilem a celá fotka je v p***, tak rači používám softwarovy tlacitko na displayi (mam nokii c6)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 06. 2011 14:07

Toto se mi stalo jen při nedostatečně osvětleném prostředí, ale už jsem měl hladinku, takže jsem tomu nepřikládal takovou váhu, telefon musí dávat delší expozici, a tudíž jakékoliv změny polohy telefonu jsou znatelnéjší, při focení venku za světla jsem ještě nevyfotil rozmazanou fotku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 06. 2011 10:16

Otázka znie prečo sa NOKIA chcela silou mocou do svojich mobilov WP7 ? Lebo ako pozerám nezdá sa že by MeeGo bol horší ako WP7 na začiatku. A je tam aká taká kompatibilita s "nešťastným" symbiantom. Čo u WP7 nie je žiadna. Veľká škoda, že NOKIA pred rokom miesto N8 nevypustila N9. Zachytila by nástup Androida a v dnešnej dobe by už mohla mať prvý vylepšovací balíček pre MeeGo ako WP7 s Mangom. A NOKIA by bola v pohode. Mala by vlastný kvalitný systém po ktorom manažéri NOKIA vždy túžili.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomas  |  22. 06. 2011 11:25

Já bych měl lepší nápad: Vzít N9500, dát do ní 1GHz procesor, trojnásobnou baterku (to by se jim dneska již vešlo a viděli by jste ten cvrkot...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uzivatel_cz  |  22. 06. 2011 11:28

Kdyby mohli, tak to udelaji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  22. 06. 2011 14:46

Ta samá otázka se dá vztáhnout i na Maemo. V N900 byl 150x lepší než Symbian a stejně ho Nokia nepochopitelně zařízla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka20  |  22. 06. 2011 09:59

Bez kontextového menu jděte někam,jak na IO4 tak android je 10 ploch menu a najít aplikaci je fakt super rychlé , to spustím rychleji i v symbianu.at žijí složky !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajda85  |  22. 06. 2011 09:48

Tak ta Nokie se mi začíná líbit čím dál více. V současné době mám E52, HTC Desrie a N900. Už jsem se koukal po nástupci, ale tahle nokie mě fakt chytla. Konečně by to mohl být po dlouhé době plnohodnotný nástupce všech tří zmiňovaných strojů. Doufám, že se začne prodávat co nejdříve, protože jsem snad nikdy takhle nešílel tolik po novém telefonu. Tahle nokie mě chytla taky proto, že nemá čudlíky, což je super věc. na HTC desrie mě to otravuje, pořád mačkat " home" . Co se mi nejvíc líbí je i ta obrovská pamět 64 GB. Dále nesmím opomenonut, že prohlížeč bez flashe je pro mě osobně výhoda k nezaplacení, jelikož mí budou pomaleji naskakovat data u operátora.
Za sebe podle videí a článků dávám 1- , mínus hlavně proto, že nevím jak dlouho vydrží reálně na baterce. Moje N900 i HTC Desire jsou na baterku dost slabá zařízení.

Určitě se najde spousta lidí, kteří se mnou nebudou souhlasit, ale po pravdě ten telfon splňuje vše co potřebuji. Jen doufám, že půjde vymazat FB a Twitter klient. Jsem odpůrce souciálních sítí a bez nic se naprosto bez prolbémů obejdu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slavek  |  22. 06. 2011 10:01

Vcera jsem si take overil, ze flash je v telefonu pouze na obtiz. Zvyklej na iOS jsem vcera vzal do ruky C7 a na prvni strance s flshem se to cele seklo, a reagolvalo to s obrovskym zpozdenim - nepouzitelne. po odstreleni prohlizece, zase nabral telefon rychlost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
EINEX  |  22. 06. 2011 12:16

Tak když to zkoušíš ten flash na C7 s prehistorickým HW tak se nediv že se to seká! Kdybys to skusil na nějakém 1ghz androidu - budeš mluvit jinak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
iqlogic  |  22. 06. 2011 12:36

skúšal som ho na 1GHz Androide a je to otras mal som pol roka X10, tak viem o čom hovorím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
esc  |  23. 06. 2011 11:03

Hm, na Desire S to funguje ok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 06. 2011 12:28

Můžu požádat o odkaz na stránku? Mě na C6-01 nedělal flash nikdy problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dkarel  |  23. 06. 2011 03:46

On je takovej problém ten flash vypnout?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CrackonoS  |  22. 06. 2011 10:04

Souhlasim, jen ja osobne bych nejspise neprekousl tu aplikacni a herni zakladnu. Prece jen telefon clovek nosi porad u sebe a bez nejakych casual-her a praktickych aplikaci by to nebylo ono. No uvidime jak to jeste bude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slavek  |  22. 06. 2011 10:14

Ja myslim, ze Nokia jeste prekvapi, dnes se objevila informace o developerske N950 s meego , ktera je urcena jen vyvojarum. Je tedy vic nez jiste, ze Nokia prekopava o zakladu vsechno. Tvrde pracuje a ze "to bude velky".
Podle meho nazoru to prijde jak blesk z cisteho nebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bob  |  22. 06. 2011 14:08

j za pul roku to odpiskaj

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  22. 06. 2011 11:34

Na Androidu se dá Flash samozřejmě vypnout (nebo zobrazovat na vyžádání). Takže o data se nemusíte bát a když potřebujete něco ve Flashi, tak si to MŮŽETE pustit.
Občas mi přijde, že ty telefony jsou chytřejší, než uživatelé...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sadam  |  22. 06. 2011 15:10

to jde snad na vsech telefonech s OS ... maemo + FF + flashblock to same asi bude meego verim ze i ostatni os maji moznosti jak tohle resit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lipi  |  22. 06. 2011 09:38

JJ cena bude důležitá .... Výbavou je to telefon na úrovni LG Optimus Black , který se prodává za cenu kolem 9000 KČ. Tak snad Nokia nebude blbnout a dá tu cenu stejnou , aby telefon mohl byt rozsireny více

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  22. 06. 2011 09:48

Jenže Nokia sama sebe považuje za obr značku a podle toho stanovuje ceny svých zmetků. Tak za tenhle shitoidní výrobek bez aplikací bude chtít minimálně 15 tisíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  22. 06. 2011 10:08

Naprosto souhlasim.Cena bude urcite vysoka jak furt.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  22. 06. 2011 22:10

Heh furt? Pamatuju si, 3 (nebo 2, už ani nvm :D) roky zpátky, nokia 5800. V žebříčku byla ze začátku kolem osmého místa, cena telefonů okolo ní (ano, byla tam i jiná dražší Nokie) se pohybovaly kolem 15. tisíc, 5800 stála skoro polovinu, co jiné telefony. Ano, teď už to je poměrně vykopávka, sám ji používám :D. Slabý HW, seká se, dost věcí mi vadí, ale tehdy to byl přeci jenom trhák, takhle se dost možná historie zopakuje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zACH  |  22. 06. 2011 22:23

tak to pochybujem že bola 5800 niekedy okolo 8..jedine že by to okolo znamenalo sakra veľký rozsah...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  23. 06. 2011 05:07

listopad 2008, průměrná cena 9000, já ji tehdy kupoval za 7 800...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš  |  22. 06. 2011 09:28

Co se děje, proč tam dávají autofokus? S takovouhle by jich mohli pár prodat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  22. 06. 2011 09:22

Bohužel v tom vidím opravdu výkřik do tmy.. ale to bych mohl říct i o prvním ajfuji. Trh je nevyzpytatelný a kupující ještě víc
Displej dotykový kapacitní.. čekal jsem odporový multidotykový, někde se o tom mluvilo že by MeeGo mohl být první telefon s tímto typem. Takže sbohem přesné dotyky v Debianu jako to šlo na N900. Foťák to má malinký bez krytky, takže ani žádný velký focení s tím zřejmě nepůjde. Nejde tam dát MicroSD, není klávesnice, simku si musím nějak ořezat, nemá stereorepráčky, hdmi ani náhodou (tv výstup přes analog ať si už laskavě strčí někam).
Tohle není telefon pro geeky, je to pro slečinky. Takže slečinky kupujte to, ať se MeeGo osvědčí a Nokia vydá něco mnohem lepšího

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CrackonoS  |  22. 06. 2011 09:32

Pani, ty musis ale byt chlapak a hotovy geek k tomu. Krytka u telefonu je zbytecnost. Za hromadu let se mi jeste nestalo, ze bych poskrabal sklicko (v nadsazce mohu napsat: objektivy take nenosis jen tak po kapsach) a fotoaparat ma N9 udajne stejne kvality jako ostatni v kategorii. MSD karty jsou sporne. Ja osobne je nepotrebuji, ani nevyuziji a vyhovuje mi vestavena pamet. Na zbytek mam cloud. Se SIM neni sebemensi problem a u kazdeho operatora ti ji vymeni. A jak psal nekdo vyse, HDMI podle me pujde take resit redukci, coz je otazka par korun.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  22. 06. 2011 10:02

Tak ta krytka tam není jen tak pro srandu králíkům, je tam třeba i kvůli tomu aby se na sklíčko neprášilo. I já si vždy dával pozor aby se nepoškrábalo, ale zkus se podívat na pár let starý telefon bez krytky, jak ta čočka vypadá, a s tím jde dolů i kvalita fotek. Můžeš oponovat že telefon není přeci na focení, ale já fotím kde co, a tahat všude kompakt mě vážně nebaví.
A abys viděl jaký jsem opravdu chlapák, tak ti musím říct že telefon si nekupuju na jednu sezónu, což je přesně tento + hromada jiných. Kupuju si ho na pár let, a tomu musí odpovídat kvalita i výbava. Asi jsem stará škola, ale výbava musí zahrnovat mimo výše řečené i pořádnou hw klávesnici. Multidotykový odpor je zatím asi sen, ale kdoví třeba časem..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CrackonoS  |  22. 06. 2011 10:10

To ze se foti telefonem, proti tomu nic nemam. Sam fotim s iP4 a rad se nechavam inspirovat na iPhoneography, iPhonesia ci Instagramu lidma, kteri iP4 foti naprosto uzasne a zahodili i kvalitni fotoaparaty, aby mohli ukazat, ze i telefonem se da vytvorit krasne fotografie. Jedine co mi vadilo na tvem komentari bylo, ze telefon je pro slecinky. Vadi mi kdyz ma nekdo narazky na nekoho, kdo ma jine preference nez on sam. Tod vse

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
senky  |  22. 06. 2011 10:20

Zaprašenie až tak nevadí dá sa to očistit, poškrabanie sa mi ešte nestalo ale snívam o krytke. a prečo? Lebo som mal K750i a proste krása. Telefon vytiahneš z vrecka potiahneš krytku odfotíš zasunieš krytku a ideš ďalej. A netreba to čistiť :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CrackonoS  |  22. 06. 2011 10:24

Pritelkyne mela N73 a tolik prachu pod krytkou jsem v zivote nevidel Bez krytky telefon vytahnu vyfotim a schovam, bez nutneho kroku stahnout a zatahnout krytku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
senky  |  22. 06. 2011 10:33

CHYBA.
Každy telefon bez krytky - 1 vytiahnuť 2 odblokovať 3 najsť aplikaciu pre fotoaparat 4 odfotiť 5 ukončiť aplikaciu 6 zablokovať 7 odložiť
S ktyrkou 1 vytiahnuť 2 odsunuť krytku 3 odfotit 4 zasunuť krytku 5 odložiť
možno sa to nezda taky rozdiel ale pohodlie sa neda porovnať a času treba 4 krat viac ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CrackonoS  |  22. 06. 2011 10:48

Kdyz pominu fakt, ze na iOS bude na lockscreenu rychla volba fotoaparatu. 1. vytahnu 2. odbloknu a najede mi obvykle app na foceni (vetsinou vim, kdy budu fotit, proto mam aplikaci zapnutou), ze ktere primo fotim. 3. pote telefon uspim 4. a strcim do kapsy. Ma to o jeden krok navic nez tva verze, kdyz necham vyber aplikace na plose.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  23. 06. 2011 00:56

Navíc aktivní krytka nejenomže zjednoduší aktivaci fotoaparátu, ale také chrání čočku před upatláním apod. mrzí mě, že moje N8 nemá krytku...ale co se dá dělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  22. 06. 2011 11:42

1. Pozri si WP 7 ako foti so spustou bez krokov ktore si popisal.
2. Pod krytkou sa prave viac usadza bordel
3. hrozi mechanicke poskodenie krytky
4. a este jeden krok odcitaj a to ukoncenie aplikacie - staci zablokovat, takze navyse robis len odblokovanie a stupstenie fotaka - to ej fakt lebo dolezitejsie je skore zapnutie ako rychle vypnutie fotaku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  22. 06. 2011 11:44

A este pre rekaciu ohladom mpx a prepinania formatu. 8Mpix ma pri 4:3 - podla snimaca s takym pomerom stran, ked to date na 16:9 nerobi to nic len odreze vrch a spodok - tazke si tie megapixeli odcitajte, je to normalne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 06. 2011 12:26

C6-01: 1. odemknout šoupátkem 2. zapnout fotoaparát stisknutím spouště 3. vyfotit 4. stisknout červený telefon 5. zamknout šoupátkem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
senky  |  22. 06. 2011 14:50

OK takto sa tu možme baviť do nekonečna. Mam Android CM mod a na lock-nutej obrazovke http://androidflip.com/wp-content/uploads/2011/0... ... stači potiahnuť toho androida smerom dole a spusti sa mi fotak. No a čo
Prirovnal by som to ku notebooku. Proste otvoriť a spusti sa system a ked už ho mam plne zuby tak ho proste zavriem. Tomu sa žiadne tlačidlo na desktope nevyrovna. Tak isto fotak. Vlastnil som K750 a teraz mam http://www.pma-show.com/news_images/00296_cybersh... ... a je to krasa. Ale hodnotiť to može len niekto kto s tým ma skusenosti a nie že raz som to držal v ruke
Na hrubke telefonu mi vobec nezaleži ale chcem krytku a android = mam presne 0 možností...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zlesamilos  |  22. 06. 2011 09:49

Tobě nestačí 64GB paměti? Bohatě stačí těch 16 :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edge  |  22. 06. 2011 10:23

A kolik mobilů má v současnosti krytku čočky? Žeby žádný?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aiden  |  22. 06. 2011 09:02

Jsem spíš antinokiář, ale tohle je asi to nejlepší co nokia předvedla za posledních několik let. Na WP7 serepes. :) Škoda že "zapoměli" na HDMI, ale což.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zlesamilos  |  22. 06. 2011 09:10

Jestli by tam mělo být HDMI a N9 musela být široká jako N8 tak ať tam radši není, ale snad ten telefon vypustí co nejdřív s co nejnižší cenou, protože tohle by mohl být prodejní trhák! .)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  22. 06. 2011 09:22

HDMI se dá připojit k micro USB, jako to má samsung GS2 a HTC Sensation. nevím teda jestli u týhle nokie ale HDMI konektor není potřeba Jen je potřeba redukce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kaktus  |  22. 06. 2011 09:57

Neviem, čo to je, čo má SGS2, ale micro usb to nie je. Vyzerá to ináč a zapojiť sa do toho dá len kábeláž od samsungu. Prekvapil ma to, ale je to tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bluepeter  |  22. 06. 2011 23:00

No musim ta poopravit mne na SGS2 funguje klasicky micro usb kabel od N900 takze bude to micro usb len mozno tam doplnily nejaky pin navise :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 06. 2011 12:22

Dle GSMarena HDMI má, jestli samostatný, nebo tady tento, o kterém slyším prvně (tím nechci říci, že lžeš), tak to dle mě dostačuje....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aiden  |  22. 06. 2011 12:53

Jo, má ho "integrovaný" v mikroUSB, ale pak vidím problém v napájení, pokud telefon připojíme k televizi, není ho kudy napájet a přehrávání filmů není zrovna nějaké pohlazení pro baterku. Leda by kabel měl nějakou rozdvojku, jedno do televize(HDMI) a jedno do klasiké USB/nabíječky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stepan  |  22. 06. 2011 13:26

to, co předvedla nokia je fakt hrůza a běs, todle MeeGo je fakt mrtě, ale nevim co zas Nokia blázní, řikala že bude dávat jenom WP7 a nejdenou vyrobi novej system, pokud se ujme, tak se snad ani WP7 do těch Nokií nedostane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 06. 2011 14:52

co by jsi dělal ty? Tvoje firma už roky pracuje na SW spolklo to milióny, to to mají nechat někde ležet. Ne prostě to dají na trh a uvidí zda se to chytne pokud ano můžou chvíli vyrábět na třech platformách, symbian pomalu utlumí a mají už jen dvě. Je to lepší než mít jen jednu možnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jj  |  22. 06. 2011 09:01

jak bylo receno, cena bude rozhodujici - pokud to s meego mysli do budoucna vazne, tak telefon musi nabidnout za minimalni cenu (cenu, ktera bude "citelne, viditelne" nizsi nez maji telefony s podobnym vykonem jedouci na androidu, nebo ios) .... tj. podobne jako ted stoji telefony s WM7

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
22. 06. 2011 13:38

WP7 je špatnej příklad.. podívej se na ceny který byly v době startu prodeje.. naprosto na úrovni výkonově srovnatelný konkurence.. ta cena je nízká teď proto, že to nikdo nekupuje a zájem je minimální...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zlesamilos  |  22. 06. 2011 08:54

Jestli to Nokia dá za cenu kolem 8-9 tisíc tak ho beru hned!
Snad to nezabije cenou, protože jinak to bude trhák a já sám bych si dokonce vystačil s těmi aplikacemi co byly představený, stejně víc než FB, Twitter a Foursquare na iPhonu nepoužívám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Noclaf  |  22. 06. 2011 13:47

"stejně víc než FB, Twitter a Foursquare nepoužívám" - tak to je hodne smutny. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zlesamilos  |  22. 06. 2011 15:54

takže další 20 aplikací jako například aplikace všech novin, různých 20 aplikací pro fotografování, hry... to je moc kravinek :)
Pro mě je nejdůležitější kvalitní webový prohlížeč, přehrávač hudby a výše napsané 3 aplikace + možná navigace :)
Zbytek jsem stejně jen vyzkoušel a nikdy se k tomu už nevrátil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jovanyy  |  22. 06. 2011 08:54

takhle mel vypadat dotykovej symbian hned od zacatku a nokia mohla mit vedle androidu a iOS svoje misto... presne tohle je mobilni system,jednoduchy,rychly,prehledny,,, kdo pozde chodi sam sobe skodi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ericho33  |  22. 06. 2011 09:59

Súhlasím s tebou, okrem "kdo pozde chodi sam sobe skodi..."
Každý telefón má vyhradenú svoju životnosť. Fyzicky môže vydržať aj 10 rokov, ale hardware má "morálnu" životnosť dva, max. tri roky. Pokiaľ chceme zvyšovať kvalitu, funkčnosť a použiteľnosť telefónov, musia sa logicky obmieňať. Niekto bude meniť celý život, každé dva roky android za android, iOS za iOS, WP za WP atď... No ak príde na trh niečo lepšie, ako tieto spomínané systémy, je vysoko pravdepodobné, že sa ľudia začnú týchto starých OS zbavovať a nahradia ich niečim novým. Napr. Meego. Samozrejme za predpokladu, že bude vybudovaná kvalitná software-ová podpora. Svet technológii je o nápade, o myšlienke. Nezáleží na tom kedy, ale ako a čím zaujať a zabodovať u zákazníka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xxx  |  22. 06. 2011 11:25

Mezi různými systémy budou přecházet jen asi hračičkové. Ostatní zůstanou u svého časem vyladěného systému a koupených aplikací.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  22. 06. 2011 18:19

Nemyslím si, že životnost systému je dána dva až tři roky. životnost daného telefonu je dána potřebou uživatele. Pokud nepotřebujete mít otevřených 20 oken a otevřený internet za 1/1000000 sekundy a dvoujádro které stejně pořádně nevyužijete a aplikaci na facebook ( nejste lentilka co na tom sedí od rána až do noci) nepotřebujete rozlišení fotky 2000000x1500000 a postačí vám slušný fotoaparát a na fotky které chcete mít krásné máte kvalitní fotoaparát tak chcete telefon který umí spoustu věcí, ale vystačíte si s rozumnými parametry a navíc pro mě je důležitá hlavně synchronizace. Vezmu tlf. prdnu do jednoho pc nebo wifi a otevřu cokoliv a zase jdu a nepotřebuji k tomu google nebo itunes. Stačí mi os pc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ericho33  |  22. 06. 2011 23:22

Písal som o "morálnej" životnosti. Po 2-3 rokoch už nie je takmer žiadny upgrade systému pre akýkoľvek telefón. Samozrejme, že ak niekomu stačí aj 5 rokov starý systém... jeho voľba. Netvrdím, že je to zlá voľba. Niekomu môže stačiť na celý život N3310... Ja si len myslím, že to je tak nejako taký prirodzený vývin.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nigi  |  22. 06. 2011 10:29

Každému vyhovuje něco jiného... já např. jsem rád, že symbian vypadá tak jak vypadá a ne jako chaotický android. Pro mě je symbian rychlý, jednoduchý, přehledný, alespoň v N8... měl jsem zkušenost i se staršími verzemi (N70, 6120 classic) a tam to byl děs! N9 se mi líbí, ale právě kvůli meego bych si ji nekoupil, jooo kdyby měla symbian

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nokiaprd  |  23. 06. 2011 08:24

souhlasim s tebou v bodě: Každému vyhovuje něco jiného:) ale to je vše... podle mě tohle vypadá jako první použitelnej smartphone od nokie - rychlý, přehledný a možná i fungující. se symbianem jsem se setkal snad ve všech jeho verzích, několik jsem jich vlastnil a pokaždý jsem měl za chvíli pocit, že dělá všechno proto aby mě připravil o nervy... o rychlosti nemá cenu mluvit (každej ví, že jsou to brzdy), pořád něco padá a když to nepadá, tak proto že se to seklo... ne ne symbian už ani zadarmo... ať si říká kdo chce co chce, pro mě existují jen dva použitelný mobilní OS, a to android a ios... a myslím, že meego by budoucnost mít mělo, kdyby fungovalo jako na tom videu klidně bych o nokii zase uvažoval, ale dokud povalí ten svůj symbian, ani mě by mě nenapadlo ho měnit za svůj iOS (pokud bych ho vyměnit chtěl, tak za android). Lidi kteři symbian dneska ještě kupují jsou podle mě zarputilí nokiáři, kteří ji jsou věrní už dob 5110 a pořádně si nevyškoušeli nějaký jiný systém...ale HUUUHUUUU už je tu nový století... PROBUĎTE SE !!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ijon  |  22. 06. 2011 08:28

No, o "kompatibilitě" aplikací si nedělám iluze. Nokia má problém i s jednotlivými verzemi symbianu. Ostatně ani na E6 prý spousta aplikací nefunguje správně neb má jiné rozlišení displeje.
Přinejmenším by tedy bylo nutné přepracování pro jiné rozlišení atd.
Ale třeba se zásadně pletu.
Cena - nedělám si iluze. Když může Nokia chtít i za zbytečně domršenou E7 13.000 ká...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velky Marvin  |  22. 06. 2011 08:37

To nevadi hlavne ze to ma go! Uz vidim jak si to zas pubertactaci budou kupovat a pak, za pul roku, tady budou brecet ze to nic neumi, protoze migo nema budoucnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norek  |  22. 06. 2011 10:48

Najednou je blbé, že má vyšší rozlišení. Takže Nokia dá jejich klasické rozlišení, je to málo a velice špatné. Nokia dá větší rozlišení? Není to kompatibilní a je to špatně. Tak co má Nokia teda udělat? Abyste byli spokojení??? Změnit název na Samsung???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ijon  |  22. 06. 2011 10:55

Nekritizuju, nebrečím, jen konstatuju. To, že se musí aplikace překopat pro jiné rozlišení, je jen prostý popis skutečnosti.
Stejně přejde Nokia časem na standardní WP7 rozlišení 800x480. Tedy, bude muset, že Microsofte? Jestli budou mít MeeGo mobily jiné, je mi popravdě řečeno vcelku jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ustafa  |  23. 06. 2011 15:11

Tak v prví řadě by mohli udělat alespoň fungující podporu pro své telefony. Jejich slavné OVi pořád padá, kouše kompa apd. Dále taky ten jejich obchod, ten je tak trapnej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
igamenir  |  23. 06. 2011 15:50

S Ovi Suite souhlasím, ale obchod se nijak neliší od Android Marketu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomashl  |  22. 06. 2011 13:13

Mate pravdu tak napul. Zatim to tak funguje a jista nekompatibilita se u E6 muze projevit. To vse se ale zmeni s velkym nastupem Qt, kdy apps napsany v qt pojedou skrze ruzne platformy(meego, symbian, android) pri jakymkoli rozliseni. Jednoduse receno android apps(samo ze ne vsechny, jen ty v qt) spustite na meegu\ symbianu a obracene. A nevim jak vam, ale me to prijde genialni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ijon  |  22. 06. 2011 13:28

Ano, zní to velmi dobře. Navíc by měly být Qt aplikace mnohem rychlejší než Java, která je interpretovaná. Pokud jsem to dobře pochopil, Qt bude C++ aplikační framework (jako .NET) a aplikace bude kompilována pro určitou platformu, což by mělo přinést lepší optimalizaci a rychlost. Na rozdíl od .NET zde ní omezení pro win.
Nejsem si ovšem jist, zda jsou již (některé) stávající aplikace pro Symbian tvořeny v Qt. Pokud ne, budou se muset napsat znovu a lépe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ijon  |  22. 06. 2011 13:28

Píšu "bude", ale měl bych psát "je"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JeCh  |  22. 06. 2011 19:22

Psát aplikace pro Symbian v Qt jde zcela bez problémů. Bohužel port na Android je zatím jenom v alfa stádiu. Ale už teď to vypadá dobře. Programuje se v tom každopádně nádherně.
Každopádně pozor na .NET. Nejde rozhodně o nativní platformu. Jazyk .NET je v podstatě kopie Javy, kterou udělal M$ natruc Sunu, když s ním prohrál soudní spor.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 06. 2011 14:43

Myslím že s cenou pod 12000 nepůjdou, ale i tak si ji možná koupím, v dnešní době nemůžete chtít aby výrobce vydal telefon který je pro něj momentálně TOP za 8000.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr.Ferda  |  22. 06. 2011 23:16

No kdyby chtěla jít Nokie s cenou přes 12000.- tak by se musela vyrovnat s Samsung Galaxy S2, LG Optimus 2x a dalším. Což IMHO nemůže. AMOLED Vs SuperAMOLED Plus a jiné. SGS2 umi s 8Mpix točit 1080p. a další parametry. O dvoujádru ani nemluvím. Mám možnost porovnávat Můj SGS a v racd kkegy LGO2x. Android, Maemo, MeeGo, iOS vše to jsou NIX systémy viz wikipedie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Velky Marvin  |  22. 06. 2011 08:26

CO? To se ted bude onanovat nad tim nedodelkem kterej nema budoucnost? Vzdyt je to jako telefon bez OS, kdo si to koupi? Snad ani nokia maniaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tike  |  22. 06. 2011 08:29

Jak ti jiebe hned od rana....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Klobás  |  22. 06. 2011 12:52

No ty ses předved, maminka ti za to koupí novýho ifona.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hrnecek  |  22. 06. 2011 21:43

ten vyjde až na podzim mám iP4. Nokia se mi desingově moc líbí, možná by tam byl lepší ten WP7 než to MeeGoo. Ale jako telefon moooc pěkný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nelly  |  30. 07. 2011 21:52

Vyjde aš na podzim ..? To si ještě dlouho počkám :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor