Nokia: pět nových klíčových telefonů

Diskuze čtenářů k článku

Woody  |  03. 03. 2007 12:36

Nechci dráždit odborníky na Symbian, mobil potřebuji na volání (případně jinou komunikaci), ne na zábavu. Všude jsou jen fotomobily (přitom ty fotky s 1,3MPx a digizoomem musí vypadat). Výrobce by si ale bez foťáku patřičně "nenamastili kapsu". Za mobil bez foťáku dám klidně i nějakou tisícovku navíc (přes těch pět), ovšem zajímá mne nezávislá Mass Storage (přenos mp3 nepotřebuji), oddělená tlačítka a solidní displej, čitelný mimo budovy. Nebráním se EDGE ani UMTS. Managéři u Nokie jsou ale jiného názoru. Takže nebudu (opět) žádný mobil kupovat.
P.S. Nekamenujte mne, vyjádřil jsem pouze vlastní názor (v demokracii to údajně není trestné).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fero  |  13. 06. 2007 13:04

-Jo solidní mobil mají v hračkářství umí jen-Haloo tady máma !Stačí nebo se tu mám i vykakat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kmMartin  |  18. 02. 2007 13:47

Nokia má nové mobily, Samsung taky.. atd atd..a SE to jenom překrytoval, bo ještě něco bude?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolemjdouci  |  22. 02. 2007 08:30

nechapu co porad mate "a co SE ?" jsou to komentare k predstavenym nokiim, ne ? tak se do SE neserte, kdyz tomu nerozumite

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kmMartin  |  22. 02. 2007 18:39

a kam to mám ty chytrolíne asi psát? do článku "Nové SE" , když nejsou??!?!? ty rozumbrado....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 02. 2007 17:18

teď jste mi nasadili brouka do hlavy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m@cek71  |  16. 02. 2007 06:46

Symbian nesymbian, mám SE P910 a K800i a každý má něco, co druhý nemá. Jde hlavně o to, co člověk potřebuje k životu. Pro někoho je mobil zdroj obživy, pro někoho prodloužením penisu, pro někoho jediné spojení s okolím, pro někoho zbytečnost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  14. 02. 2007 08:06

E 65 se už prodává !!! novymobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nokia_specialist  |  14. 02. 2007 10:13

Ano, a nejen tam, obchod.nokia.cz, electroworld, datart atd. ale maji radove jen do desitky kousku..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mato  |  14. 02. 2007 11:00

cakal som o 2tisic lacnejsie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
navibok  |  14. 02. 2007 00:20

http://www.welectronics.com/gsm/Nokia/Nokia_N92.HTML

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  13. 02. 2007 22:18

Tak jsem čekal, že přijde nějaký nástupce N80, alespoň, co se týče baterie, ale nic...
A z Nokie helpline mi dneska odpověděli na dotaz, zda se do N80 bude vyrábět nějaká lepší baterie, toto: "Bohuzial zatial sa neuvazuje o vyrobe silnejsej baterie pre N80."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ssskypyss  |  13. 02. 2007 20:24

Sice jsem SonyErikssoňák ale tohle se nokii povedlo funkce sem nečet ale je pěkná ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LadDys  |  13. 02. 2007 18:21

Sice píšete, že má rozlišení 240x320 ale "screenshot" toho displeje má 609x800
Jestli je to originál tak to bude docela hustéé

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladin2  |  13. 02. 2007 17:52

jsem zvědav jakou kvalitu muže symbian nabídnout???? rozhodně slabší než windovs mobile ted už 6 jak už tady někdo napsal není to plnohodnotný operační systém jen specifický uspůsobený pro mobily.budu ted kupovat nový mobil ,který by mi měl ted vystačit na několik let jako první a musím říct,že Nokia mi nemá na mé požadavky co nabídnout nemá nic ve své nabídce s plnohodnotným operačním systémem.nemám nic proti nokiim ,ale není to špička v oboru dobrý průměr to ano ,ale nic víc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dave  |  13. 02. 2007 18:02

Nokia E90 by Vám nestačila? Komunikátory mají daleko větší životní cyklus než běžné smartphony, nemluvě o běžných telefonech.. Nemá tak obrovské rozměry jako PDA a přitom nabízí (údajně) velice komfortní klávesnici a špičkový displej. Pokud jste vysazený proti Symbianu tak asi nemá smysl Vás přesvědčovat, ale myslím že zrovna tento přistroj za zvážení coby zařízení na delší dobu určitě stojí..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ladin2  |  13. 02. 2007 22:35

mám vytypované dva modely HTC tytn nebo vodafone 1605 na jedné straně nebo od asuse novou věc co jsem nedávno viděl na netu a stojí kolem 25000 Kč. NOKIA 90 mě designem moc nezaujala. uvidíme co přinese t-mobile s tou mobilní tv.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2007 22:14

Kefalín, čo také si predstavujetě pod pojmom "plnohodnotný operační systém"? Nemám tím na mysli název, ale vlastnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coffee  |  13. 02. 2007 13:12

Slováci (MM.sk) psali, že E65 bude mít AutoFocus, jak to tady je??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
???  |  13. 02. 2007 14:33

sklamali ma s fotakom lebo v rade N tu bola ista postupnost N70-2MPX N73-3,2MPX tak som cakal, ze N77 bude mat fotak z N95 teda 5MPX. Ale inac tieto nove telfony nie su niaky pokrok, akurat by som povedal ze aktualizovali dizajn a OS........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kael  |  13. 02. 2007 14:44

N77 je spise alternativa nez pokrok. Primy nastupce N70 a N73 urcite jeste prijde, klicove modely Nseries Nokia v minulych letech uvadela vzdy v dubnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coffee  |  13. 02. 2007 13:09

Co je to za blbost?
Proč se u E61i mění typ karet?
Myslím, že je to krok zpátky dlouhý jak z Brna do Prahy s drobným zavrávoráním na Plzeň...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  13. 02. 2007 14:15

Ze by kvuli tomu, ze tam pribyl fotak a jeste se zmensila velikost telefonu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coffee  |  13. 02. 2007 15:56

Neverim, vezmi si K750i, mela vetsi karty, vetsi fotak a byla mensi.
je to stejne jen o tom aby si lide koupili novou kartu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elipsoid  |  13. 02. 2007 19:57

Srovnavas dve ruzny veci. K750i ma polovicni display a jinou klavesnici. Vem si, ze vzali E61, pridali fotak a zmensili tloustku. Nekde se to muselo projevit. Ale nevim, mozna ma nokia dohodu s vyrobcema pametovych karet...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coffee  |  14. 02. 2007 00:47

jj, lisej se od sebe ale E61i je svoji klavesnici a svymu displeji prizpusobena, navic je u E61i karta na uplne opacne strane nez fotoaparat, coz u k750i neplati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Well-being  |  13. 02. 2007 13:08

Cituji autory článku:
Displej s rozměry 128 x 160 pixelů zobrazí 262 tisíc barev. Cena Nokie 3110 Classic by neměla překročit hranici 5 000 Kč a takovýto displej je možná až zbytečným přepychem.
Opravdový přepych u telefonu z roku 2007 za 5 tis. Kč!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sissel  |  13. 02. 2007 11:58

Trosku me prijde scestny podtitulek ze NOIKA je svetovou jednickou. Ja osobne Nokii preferuji, avsak Nokia rozhodne neni svetovou jednickou. Rozhodne ne co se prodeje tyce. Mozna evropskou, avsak na prodeje Asijskych a jinych vychodnich mobilnich vyrobcu se stezi dohrabe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 13. 02. 2007 12:04

Kdo je tedy podle vás světová jednička co se prodeje týče? Nokia stále celosvětově vede s velkým náskokem před dalšími výrobci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kael  |  13. 02. 2007 12:06

A to máte podložené čím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kael  |  13. 02. 2007 12:15

Nokia prodala 34% telefonu prodanych na celem svete v roce 2006, zatimco nejuspesnejsi asijsky vyrobce (Samsung) jen 12%.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pegodlas  |  13. 02. 2007 12:54

A to se týká všech typů mobilních sítí, nebo jen gsm?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 13. 02. 2007 12:58

Všech mobilních sítí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
4st0n  |  15. 02. 2007 21:08

Musím vás upozornit, že po otázání v Japonsku Nokia patří mezi ty méně známé firmy a vůbec není jejich špičkou, patří spíše k těm horším firmam např. v Japonsku, zatímco HTC si vede poměrně dobře...a přeed Nokií je plno nám neznámých společností...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
9500_owner  |  13. 02. 2007 11:54

... ale doufam, ze tam konecne nacpali nejakej silnej procesor, co by zvladal vsechny ty aplikace trochu vic svizne a ne jak v 9300/9500 ... cekat 10 vterin na zobrazeni kontaktu je sada. taky by to mohlo mit dotykovy graficky rozhrani, ale co uz, na kurzor v browseru ovladanej ctyrsmernym cudlikem uz sem si stejne zvykl. jinaci pameti a absenci pop konektoru taky prekousnu a snad to bude mit zevnitr pristup do SIM aplikaci, jak sem si vsiml na nejakym obrazku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  13. 02. 2007 18:33

pry je hodne rychla, je tam stejnej jako u N93 a N95, nejakych 330MHz...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B-boyZuch  |  15. 02. 2007 15:22

Nerad tě opravuju, ale 95/93/93i maj processor Texas Instruments 150Mhz..což neni tah nejlepšim směrem takže věřim a doufam, že tentokrát trochu nadsaděj...
Jinak nevim co tu některý chudáci řešej za kraviny, Symbian je poměrně spolehlivej a oproti Win je to nádhera..dobře, nebudu se hádat, každej něco, ale Symbian má pořát něco do sebe a v některejch věcech je nedocenitelnej... nevim jak ho někdo může srovnávat s chudákama SE řady 7XX který jsou úplně mimo mísu...když chcete komunicator, kupte si ho..jestly nemáte na to ovládat ho, kupte si telefon a nepruďte tu...já jedu na "komoušcích" už 8 let a nedam na ně dopustit...takže sem s nim Finové, ať už je tu !!! Jenom doufam, že cena nebude vyšší než u 9110ky, kerá stávala 43tis...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  15. 02. 2007 15:28

mluvim o telefonech Nseries N93 a N95, ne 9300 a 9500, nesetrim nulami...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hugo  |  13. 02. 2007 10:25

NEVÍTE PROSÍM, ZDA MÁ I FM RÁDIO ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j2  |  13. 02. 2007 09:58

6110N je super, skoda ze neni celej cernej, ale nejak jsem minul kdy se telefony dostanou na trh?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
arthur  |  13. 02. 2007 10:06

Ano, tyhle představování telefonů a chlubení se nevyrobeným zbožím už beru s rezervou... po posledním zklamání, kdy jsem se půl roku těšil na 6290 a Nokia teď oznámila změnu plánu, že pro český trh nebude.
Ať si představují co chtějí ale já se o jejich telefony začnu zajímat až budou realitou a na českém trhu. Ne někde ve hvězdách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pes  |  13. 02. 2007 10:14

Hmm, až zase na tu vysouvací koncepci....Sakra!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cannondale  |  13. 02. 2007 11:23

Řekl bych že vysouvací koncepce u tohoto modelu vypadá jako by ji dělal Samsung. Což by mohlo být super ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sfan  |  13. 02. 2007 09:31

cena 12600.- po přičtení daně a poplatků lehce přes 13t.?! wtf, asi klesla daň přes noc ne? to mě to vychází s daní na 15t!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Catch  |  13. 02. 2007 07:49

Tak koukam ze uz i kominikator ma konecne to male USB :) to by tam mohla jit pripojit nejaka takova ta mala myska jak se delaj k notebooku :) To by bylo super.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  13. 02. 2007 22:54

Nepôjde. Toto je USB client. Funkciu host to zrejme nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  13. 02. 2007 03:26

Pekne, pekne, ted uz jen zbyva aby panum v Nokii doslo, ze Symbian je na hovn0 - jedna se o tzv. pseudooperacni system

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prochy  |  13. 02. 2007 04:26

Schovej si tyhle bonmoty pro svoje stejně omezený kamarády do hospody. Používám tenhle "pseduoperační" už přes dobrý 4 roky bez nejmenších problémů. Na symbian se dá sehnat na co si jen vzpomeneš, pravda ne všechno je řešený elegantně a efektivně .. ale to nikde.
To důležité (!!) co ze Symbianu dělá operační systém že funguje na jisté sadě instrukcí a širokém spektru API. Což znamená že se Symbovým mobilem můžeš dělat věci i na low level úrovni což tupý mobily s javou nesvedou. Stejně tak jako to můžeš dělat na mobilních Oknech nebo nějakým klonu linuxu.
To je ten základní rozdíl mezi mobilem s operačním systémem (a je úplně fuk jakým) a bez operačního systému. I starý Psiony, první palmy, nebo první mobilní WIN uměly víc věcí než mobily z javou (nemluvím o výkonu ale o možnostech).
Tak nás příště prosím ušetři těhlech mouder a radši se někde sám dovzdělej, nebo možná radši rovnou mlč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j2  |  13. 02. 2007 10:04

No, low-level veci stejne spis vyuzivaji udelatka pro hracicky; takova navigace, kterou povazuju za skutecnou aplikaci pro uzivatele. by mohla bejt klidne psana v jave...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  13. 02. 2007 12:25

Jsem naprosto odzbrojen komplexnosti odpovedi, kdy jsme se dostali od hospody pres jistou sadu instrukci a siroke spektrum API az na moznosti dalsiho meho vzdelavani. No to je naprosto uzasne Akorat to porad neresi stejny problem, a to, ze soudruzi z Nokie cpou do "chytrych" telefonu pseudooperacni system Symbian

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 02. 2007 17:17

Obávám se, že pro vás bude jakýkoliv operační systém "pseudo". Nemáte se za co stydět, je pořád dost lidí, kteří si vystačí s notýskem a kalkulačkou. Ale v dnešní době bych to nepovažoval za přednost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  14. 02. 2007 04:00

Rad se dozvim, co je v dnesni dobe povazovano za prednost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chilli  |  13. 02. 2007 12:17

No ak toto maju byt novinky tak potom sa potvrzuje co si myslim uz dlhsie a sice ze nokia zaspala na vavrinoch a panom odoprucam DONT IMITATE INOVATE. Myslia si ze ked maju kopu priaznivcov, mozu im podhodit hocijake smejdy.
Na tych mobiloch nie je nic prevratne(kto chce pozerat telku na prtatom displeji...?), niektore su dokoncy spiatocnicke.
Suhlasim s Jirkou, Symbian je fakt pseudooperacny system.
Ja osobne mam neprijemnu skusenost, ked som vymenil SE D750i za Nokiu 6233 mladšiu o rok a som sklamany, ta nokia nie je v nicom lepsia(azda dizajn), prave naopak a to bola uvedena na trh neskor.(predtym som mal N8210, 6510, 6230i a dalo sa povedat ze som bol ne nokie zatazeny)
SE sa nechvasce zo ziadnym op. systemom a napriek tomu su to inteligentne telefony,a ked popracuju trochu na dizajne ako u K810i tak spiatocnicku predrazenu Nokiu hravo prevalcuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
orso  |  13. 02. 2007 12:29

Na zaklade coho tvrdis, ze Symbian je pseudooperacny system? A aky mobil s tymto OS si mal? Vsetky Nokie, ktore si tu vymenoval su S40 a D750i tiez nema Symbian.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eM  |  13. 02. 2007 20:00

Tak SE bych zrovna moc nevytahoval, po tom, co nedávno představili. Připadá ti inovativní, když SE překrytuje K750 a K800 a přidá na to oranžová loga Walkman? Tak v tom opravdu vidím budoucnost.
Naproti tomu Nokia představuje telefony s 5Mpx, GPS, Wi-fi, televizí, výbornou podporou všech možných e-mailových služeb, převratným webovým prohlížečem, atd, atd. Teď ještě spouští navigaci zdarma do Smartphonů. Navíc dokáže, narozdíl od SE, dát do jednoho telefonu EDGE i 3G a joystick vydrží déle než 3 měsíce.
Rozdíl mezi D750i a 6233 je například v tom, že 6233 se nemusíš stydět položit na stůl při obchodním jednání. S některými pouťovými SE bych si to asi netroufnul.
Ale chápu, že pokud máš telefon na focení spolužáků a hraní Javových her, tak ti tohle asi uniká.
Obdivuji tvůj nadhled a objektivitu, když mluvíš o Symbianu, který jsi nejspíš nikdy neměl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
š.ť.á.p.i  |  13. 02. 2007 20:48

no SE se taky zrovna nevytáhl s jeho novinkama, akorát překrytoval a to je vše

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  13. 02. 2007 17:48

Na tento názor máte samozřejmě právo, ale chtělo by taky napsat proč je to "pseudoperační systém". Pokud tak neučiníte, tak se z vaší strany jedná pouze o trapný "pseudopříspěvek" do diskuze.
Já tedy naprosto neřeším jestli něco má pseudooperační systém nebo nějaký jiný "hyperoperační" systém. Zajímá mě pouze jestli dané zařízení splňuje mé požadavky a představy o jeho použití. Symbian funguje tak jak funguje, protože vývojáři a zákazníci to tak chtějí, ne protože by to snad neuměli udělat jinak. Je to nejrozšířenější, nejprodávanější a nejpopulárnější operační systém pro Smartphony, to je holý fakt. Je k tomu třeba ještě něco dodat? Nebo chcete naznačit, že miliony lidí, kteří používají Symbian jsou hlupáci a vy jediný víte jak se věci mají?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chilli6  |  14. 02. 2007 08:43

Takze S40 je co?, mal som 2 tyzdne aj N73 ale hned som sa jej zbavil, nepotrebujem nosit tehly. Viem ze je to kratka doba preto som to nechcel spominat, ale nebolo tam nic navyse oproti 6233 co by som potreboval, resp.ocenil. Tym ale nehovorim, ze niekto iny to nepotrebuje. Tiez chcem povedat, ze do SE som si mohol tiez instalovat akekolvek aplikacie a bolo ich dost.
Nie som slepy fanusik ani Nokie, ani SE ako niektory tu,telefon si vyberam podla poziadaviek na funkcie, kvalitu,..., nie znacky.
eM neboj spoluziakov nefotim, ale ked raz za cas potrebujem nieco fotit, tak chcem, aby to bolo ostre, ale bez autofokusu tazko(nokia sa moze hanbit). Inak presne pre vzhlad som si 6233 kupoval,kedze pracujem v advokacii a ani vo sne ma nenapadlo, ze rok po tom co som kupil SE moze Nokia uviest na trh nieco horsie (az na dizajn), ale stalo sa, pekny obal, strasny brak. Trpko som olutoval. Pokial chce nokia stavat svoj uspech na dizajne a svojej komunite, tak pojde dolu vodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frizi  |  18. 02. 2007 22:57

ked tam "nebolo nic navyse" tak radsej ozaj ostan pri "hlupych" telefonoch. tebe staci mobil na telefonovanie, sms a ultrapomale a skarede java hry. Vobec nechapes (ako kopec dalsich inteligentnych prispievatelov) ake moznosti ponukaju smartphony co maju navrch oproti beznym mobilom. Zostavam zarazeny ked stretavam ludi co maju nokie so Symbianom a vobec nevedia o potenciali ktory skryva ich "mobil", potom len vyvaluju oci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tulkas  |  14. 02. 2007 22:40

no jestli je symbian na hovno tak pak si púeknej debil, nic proti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
minibange  |  16. 02. 2007 23:59

tak ty si solidni omezenec..jdi si na SE a neser tu..mozna by pro tbe byl dobrej jeste siemens CX75..jinak fakt nevim..nechapu co se ti nelibi na Symbianu..az takovy operacni system naprogramujes nebo mozna v tvem pripade lepsi tak mi dej vedet..pak k tobe prijdu poklonim se ti a zacnu te uctivat..nevim kde jsi pobral ze symbian je na hovno nejakej chytrej kamarad rikal a ty chytas jeho nazory..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Shadow  |  19. 02. 2007 12:04

MNo nevim ale EPOC a Symbian (ted nevim co z ceho vzniklo) a podle me i ten operacni system na SE P9** a dalsi ma taky zaklady v EPOCu, ale mel jsem PSIONa 5 (s EPOCem) MDA1 (s Win) a N9500(s symbianem) a stejne pro me je nej EPOC/Symbian i kdyz na tej 9500 to bylo docela vlazny ...ale PSION 5 byl spicka v cemkoliv a jak uz je starej ...takze jsem taky pro symbiana...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor