Nokia se nezbavila nálepky mobilního dinosaura. Stále prodává víc tlačítkových modelů než těch chytrých

Nokia se nezbavila nálepky mobilního dinosaura. Stále prodává víc tlačítkových modelů než těch chytrých

Finská značka Nokia se před třemi lety vrátila do byznysu s mobilními telefony, aby jednak navázala na bohatou tradici jednoduchých tlačítkových telefonů bez operačního systému, ale zároveň aby prorazila v mnohem lukrativnějším a rentabilnějším segmentu chytrých telefonů. Nad inovacemi zatím vítězí tradice, protože výrobce Nokií, společnost HMD Global, stále prodává výrazně více „hloupých“ telefonů.

Klepněte pro větší obrázek
Vývoj prodeje chytrých a tlačítkových telefonů Nokia (Zdroj: Nokiamob.net)

Podle statistik vydaných analytickou společností Counterpoint Research dopočítal portál Nokiamob.net podíly chytrých a hloupých telefonů Nokia na distribuci HMD Global. Celkově meziročně prodeje zařízení Nokia poklesly. Ve třetím čtvrtletí 2019 prodala firma 3,8 milionu chytrých a 13,2 milionu jednoduchých telefonů. Poměr je víc než 3 : 1 ve prospěch tlačítkových telefonů, což je na mobilním trhu spíše unikát.

Pro podnikání firmy není takový podíl prodaných telefonů výhodný. Tlačítkové mobily se prodávají se zanedbatelnou marží a není ani moc možností, jak je personalizovat nebo k nim prodávat originální příslušenství. Nokia tak zatím ve své snaze vymanit se ze škatulky „retro“ příliš úspěšná není a paradoxně si sama tuto pověst přiživuje vydáváním sice zajímavých, ale nijak přelomových reinkarnovaných modelů. O nich se pak na veřejnosti mluví výrazně víc než o prodejně mnohem důležitějších, ale méně nápadných smartphonech.

Diskuze (15) Další článek: Překvapení? Tiskové fotky Samsungu Galaxy Note10 Lite potvrzují rovný displej

Témata článku: Nokia, Smartphony, Hospodaření a finance, HMD Global, Retro, Telefony, Analýza, Nokiamob, Tradice, Telefon, Model, Dinosaur, Net, Counterpoint Research, Nálepka


Určitě si přečtěte