Nokie budou dražší: začátek nové éry?

Již známé prohlášení o zdražování mobilů Nokia nyní potvrdil i prezident společnosti. Nové Nokie budou dražší a současné modelu se zlevňovat nebudou. A nejen to – nové Nokie budou kompatibilnější než mobily od konkurence.
Nokie budou dražší: začátek nové éry?

Prezident finské společnosti Nokia Matti Alahuhta představil tento týden letošní plány této společnosti. Opět všem přítomným novinářům zopakoval slib, že v první polovině letošního roku představí Nokia celých dvacet nových mobilních telefonů, na které se již všichni těšíme. Oznámil však ještě jednu – méně příjemnou – zprávu, o které se psalo již před časem: letošního roku dojde ke změně cenové politiky Nokie. Podle jeho slov nebudou ceny finských mobilních telefonů klesat, ale naopak budou nové Nokie dražší, větší a těžší. Chcete vědět proč?

Co je nové

Nokia vysvětluje toto zdražení skutečností, že do svých nových telefonů bude implementovat nové funkce a tím  nabídne uživatelům přístroje s novými možnostmi. Nokia také vyjádřila značné nespokojení se skutečností, že jejich současné mobilní telefony zaznamenaly na konci loňského roku cenový pokles. K tomu by podle Nokie v příštích letech již docházet nemělo a společnost vyvine na prodejce a mobilní operátory patřičně silný tlak k tomu, aby došlo k rychlému ustálení cen na původní úroveň.

Stejně jako konkurenční výrobci i Nokia věří novému multimediálnímu formátu dorozumívání – MMS zprávy budou hrát prim a implementace této technologie v nově připravovaných Nokiích prý předčí řešení konkurenčních výrobců. Bude tak jistě zajímavé sledovat další vývoj těchto technologií a velmi nerad bych se dožil situace, aby jednotliví výrobci – hnáni bláznivou snahou nabídnou toho více než konkurence – nepřizpůsobili obecné standardy k obrazu svému.

Za image se platí

Důsledkem tohoto boje by byla nemilá skutečnost, že přestože všechny telefony budou podporovat MMS, nebudou vzájemně kompatibilní a obrázek z Nokie prostě pošlete zase jen na Nokii. Tyto snahy o úpravy standardů jsou dobře patrny již dnes u společnosti Alcatel, jejíž model OT511 podporuje multimediální zprávy trošku více než konkurence.

Vraťme se ale zpět k nové cenové politice Nokie. Přestože se může zdát, že mobilní telefony Nokia nemají za svoji cenu co nabídnout, není tomu tak. Značka Nokia má totiž image silné a úspěšné společnosti, jejíž přístroje jsou určeny pro široké spektrum uživatelů kterým neudělají ostudu. Nokia se tak stávají luxusním zbožím, které lze směle srovnat se značkovým oblečením – protože když lze triko bez nápisu Nike zakoupit v tržnici o poznání levněji než ve značkové prodejně, proč spousta z nás sáhne po nesrovnatelně dražší možnosti? Že by kvůli image značky?

Zdroj informací: Nokia.com


Přečtěte si starší článek o tomto tématu:

Témata článku: Nokia

49 komentářů

Nejnovější komentáře

  • Peshi 18. 2. 2002 14:42:03
    To je pravda, to s tebou souhlasim. Ale zase na druhou stranu, kdyz vemu...
  • dejvidek 17. 2. 2002 13:38:52

    Ono v jaké je výrobce finanční situaci má-li nějakej zisk a potom jak...

  • antiNK 16. 2. 2002 20:43:48
    ne, toaleťáku
Určitě si přečtěte

Týden mobilně 367: Obrněných Androidů není nikdy dost

Týden mobilně 367: Obrněných Androidů není nikdy dost

** Nebudeme mluvit o iPhonu, ale o tom, co udělal se světem smartphonů ** Představíme obrněné Androidy, dvojčata iGet Blackview ** Chybět nebude ani Pavlač s komentářem toho nej z uplynulého týdne

14.  1.  2017 | Kůžel Filip, Láska Jan | 7

Nokia 6: Vytoužený návrat legendy je tu

Nokia 6: Vytoužený návrat legendy je tu

** Nokia 6 je první smartphone legendární značky v nové éře ** Má však slabý procesor a bude se prodávat pouze v Číně ** Berme ji pouze jako předehru před veletrhem MWC (konec února)

8.  1.  2017 | Kůžel Filip | 50

Síť pro „internet v oblacích“ úspěšně prošla testem. K pokrytí ČR stačí 4 vysílače

Síť pro „internet v oblacích“ úspěšně prošla testem. K pokrytí ČR stačí 4 vysílače

** Vysokorychlostní síť EAN slouží k připojení chytrých zařízení na palubách letadel ** V komerčním provozu by se mohla objevit už příští rok ** Pokryta bude celá EU včetně Česka

13.  12.  2016 | Láska Jan | 14


komerční sdělení

Komerční sdělení