Nové modely od Nokie – další pád nebo vzkříšení?

Diskuze čtenářů k článku

rastas  |  22. 06. 2004 00:55

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  19. 06. 2004 20:50

RE:     Georgo               " teraz sa začína kritizovať za ceny nízke "  --- nikdo by nekritizoval nízké ceny, ale je to jen jedna cena jednoho modelu (N2600 ), proto ta diskuze že bude konkurovat svým dražším modelům s podobnými  funkcemi. 


Zatím sem snížení cen Nokií nezaregistroval, pokud nastalo, rád se zorientuji.


Jinak telefony Nokie umí, ale holt buď já na ty dobrý nemám tolik peněz, nebo ty ostatní nemají  zase funkce. Takže musím ( rád ) vzít Siemense který má funkce a já na něj peníze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  19. 06. 2004 10:22

V titulku trochu prehanim, ale myslim, ze Nokia na kolenou neni...Vyrabi telefony, tezici z lidske hlouposti a te je na svete takove mnozstvi, ze ma vyrobce o prijmy postarano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georgo  |  18. 06. 2004 22:48

Tak som si prečítal zase jeden typický antinokiácky článok. Neviem prečo, ale nemôžem sa ubrániť pocitu, že je momentálne v móde za každú cenu fínskeho výrobcu kritizovať. Vidno to hlavne v predstavovaní noviniek (napr. tento týždeň), keď pri nových Nokiách boli hneď spomenuté nedostatky, zatiaľ čo Siemensy boli vynesené takmer do neba.


Ak má niekto so značením mobilov problém, tak to bude najskôr jeho chyba, pretože len vo vlastnej rodine mám niekoľko ľudí, ktorí o mobiloch nevedia v podstate nič, ale pritom vedia spoľahlivo, aký majú model. Že véčka a klasické mobily sú v jednom číselnom rade? Ak to autor ešte nepostrehol, Nokia rozdeľuje zariadenia podľa dizajnu (prvé číslo), druhu (druhé číslo), typu (tretie) a siete (štvrté). Iste, občas tu sú celkom nepochopiteľné skoky v označení typu, ale čo do kategorizácie je to vcelku konzistentné. Siemens tiež zbesilo pridáva nové triedy rôznymi kombináciami písmen C,F,X,M,S a máte pocit, že by ste sa v tom strácali? O značení Samsungov ani nehovorím. Nevidím problém ani v širokom portfóliu. Keby mali tých mobilov na trhu menej, tí istí ľudia by sa určite sťažovali, že Nokia nie je schopná vyvinúť dostatočne širokú ponuku telefónov. A to, že sa N3310 stále predáva podľa už vôbec nesvedčí o neschopnosti výrobcu - ak niekto vyprodukuje takú legendu ako 3310, ja podľa mňa naopak veľmi úspešný. Ak si totiž spomeniete, jej priamym konkurentom v čase uvedenia bol Siemens C35, o ktorom sa už dnes nikomu skoro ani nesníva. 3100 a 2600 môžu bez problémov koexistovať - užívateľ si sám vyberie (alebo za neho vyberie operátor).


Ďalšia vec je "inovatívnosť" v oblati véčok. Z článku mám dojem, že autor očakáva, že mu nové véčko od Nokie už bude schopné uvariť kávu. Pritom fakt, že tento týždeň predstavili prvé európske symbianové véčko a ešte s otočným displejom, ktorý síce nie je rarita, ale ani Siemens ani SE nič také nemajú. Hlavne nový CFX65 za veľmi inovatívny nepovažujem, a pritom hľa aká chvála.


Je mi jasné, že to hneď niekto odsúdi ako obhajobu Nokie, ale mne je jasné jedno: teraz mám N7650 a som úžasne spokojný. Zároveň už viem, že môj ďalší telefón bude Nokia 6630. A pri kúpe ma môže nižšia cena len potešíť, pričom vôbec nepokazí môj dojem z telefónu. Mimochodom, doteraz každý kritizoval Nokiu za vysoké ceny, teraz sa začína kritizovať za ceny nízke. Ale beriem to ako trend: Nokia je najrozšírenejšia značka a každý útok na majoritného aktéra je na verejnosti vítaný, tak prečo si neudrieť?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalián  |  19. 06. 2004 00:22

Chtěl bych mít v hlavě tak jasno u označování Nokií jako Vy. Jenže Vy se mýlíte, tak jak jste to posal to bohužel není. Například poslení číslovka u Nokie byla zatím vždy nula a nikdy tedy neoznačovala síť. Jestliže jste měl na mysli předposlední číslovku, tak ta jednu dobu označovala síť, později pak údajně vestavěné foto a teď dokonce véčkovou řadu. A to je podle mě chaoz. Tvoříte si názor na základě Vaší rodiny, ale ta bohužel není dost reprezentativním vzorkem. Vycházím z reakcí zákazníků v praxi a ujišťuji Vás, že chaoz v jejich hlavách několikanásobně převažuje nad Vámi zmíněným rozhledem.
Mě se některé nové modely také líbí, ale vyjádřil jsem jen názor, že situaci nespraví. (jinak N2600 a N3100 spolu nemohou koexistovat! Uvidíte v praxi. Není tu dostečně velký prostor a rozdíly jsou mezi nimi přiliš malé. Vzpomeňte si na moje slova, v okamžiku, kdy přijde na trh N26 začne vytlačovat N31 a to nebyl záměr výrobce - ale stane se to.)


Poslední, k čemu mám potřebu se vyjádřit je můj posroj k Nokii. Já ji nekritizoval ale analyzoval dopady novinek. Jedná se o jeden názor z mnoha. Spousta kolegů se mnou souhlasí a jsou mezi nimi i lidé, kteří o věci něco vědí. Sám volám až na poslední půl rok celou historii mobilních komunikací s Nokiemi, měl jsem už Nokii 150 (NMT). Mám Nokii rád a dlouhá léta jsem její managery obdivoval za bezchybný marketing, s jakým s námi zákazníky cloumali. Jenže situace se změnila a Nokia je na kolenou. Není to silný výraz, jak zde nekteří čtenáři komentovali. Takový propad prodejů u tak silné firmy je opravdu průšvih a upřímně mě překvapuje, že za to  v Nokii nepadají hlavy.


autor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Z.Zeman  |  19. 06. 2004 01:05

Pokud hovoříte o legendách, tak bych doplnil Vaše srovnání 3310 X C35i (C35 se v ČR neprodával). Legendou je jistě VW Golf - vyrábí se stále první model? Ne, je stále vylepšovaný. Jistě, je to jiná oblast, jiné odvětví, ale jen rozvíjím Vaši myšlenku. Kdo by si kupoval staré modely? Ten, kdo chce ušetřit (což je sporné), nebo poněkud hloupý člověk.
Podle Vaší argumentace by se snad měla nadále prodávat i 5110.
Navíc C35i byl nahrazen řadou x40, 45, 50... Řady jsou ucelené, logicky navazující a přehledné. To Nokii chybí. VELMI chybí.
A proč je Nokia NEJ značka? Protože má takové zastánce jako Vy? + spoustu "setrvačníků" + těch, co své okolí "oblažují" jen touhle značkou... Zkuste se na to podívat i jinak - dost lidí pochopilo, že N. naletěli, a  tak teď hlasitě křičí, vztekají se a nadávají. Máte jim to za zlé? Přece to děláme všichni, když zjistíme, že jsme (dost dlouho) chybovali.
Přeji Vám hodně štěstí s MT od fy N.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  18. 06. 2004 17:00

no kdyz se tu porad nekdo ohani SE,tak toho se nokia zas tolik obavat nemusi,alespon pokud nam japonec dodrzi ohlasene ceny svych novych masinek.me osobne pripada nejvice agresivni motorola.SE se zachranil diky skvele t610,ale ted zas nepredstavil nic zajimaveho.za ceny pres deset tisic se budou prodavat nabusene smartphony a ne obycejne mobily bez pametove karty.mimochodem osobne mam radsi chytry mobil nez mobil a pda zvlast.oboje ma sve pro a proti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  18. 06. 2004 16:43

Dík za radu, myslím že zůstanu u svých přání co by měl můj další mobil umět. Ale tvůj názor vlastně vystihuje i můj názor Nokii chybí konkurence schopné modely střední třídy v cenách od 5249,-kč (Philips 530- eurotel ). Asi to u mne vyhraje CX 65, možná M 65.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirek  |  18. 06. 2004 15:51

Nokie nejlepší?  Chci aktivní (bude léto chci ho vidět) displej 65000,- barev, foťák VGA, paměť víc jak 2 mega, SMS, kalendář a volat ( když tak něco navíc třeba  paměť na čísla, SMS, MMS, fotky,infra). Jo popisuji Siemens CX 65 (do 7500,- Kč) a hledám u Nokie konkurenci pro tento model, je přeci nejlepší a má nové modely ( a tolik ostatních starších).


Taky jste to zkusili. Na co jste přišli - poraďte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mhn  |  18. 06. 2004 16:19

Kup si nejake PDA + nejaky "slabsi" mobil s BT,napr. S55 alebo SE T630. Ja mam S55+h2210,  a je tam vsetko, a myslim ze dlho nebudem potrebovat novy stroj, a ani ma uz netrapi stale zhanat nieco lepsie (mobil). Nakoniec,po case sa da vymenit. Ja radsej mensi mobil, aked potrebujem zoberiem si zo sebou PDA, nemusim to stale vlacit zo sebou. Mal som v ruke 6600-je to pekne, ale nedotiahnute, takisto P800. P900 je dost draha. Skoda ze S65 nebude mat EDGE ale snad to upgraduju..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zen  |  18. 06. 2004 16:54

3660

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiza  |  18. 06. 2004 14:30

...degraduje na stejnou úroveň mezi Siemense, Sony Ericssony a ostatní...
To je hodne drsny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jind005  |  18. 06. 2004 15:05

No to bych právě neřekl že degraduje..Vydává telefony 2krát rychleji jak konkurence až na siemense ale ten se nějak moc neohání v symbianu až na sx1(poprvé a naposled jinak doufám že výjde SX2 ale nějak se ktomu nemaj)No a přivedla na trch 6630 telefon absolutně nabušený a navíc který podporuje 3G za takový skvělý prachy dyť i siemens chtěl za svojeho U2 30tisíc..Podle mě nokia postupuje dost dobře a pokrývá svými telefony všechny odvětví..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanley  |  18. 06. 2004 20:38

To je jak napsat že oktávka se degradovala na úroveň jaguáru nebo lexuse . (nic proti oktávce)
Ale to je jen slovíčkaření, autor měl asi namysli v očích fanatických masochistů pardon nokiářů.


Stanley

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
 |  18. 06. 2004 14:23

Všechny Nokije sou na NIC a stojej za HOVNO!!


FUCK NOKIA!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka 2  |  18. 06. 2004 14:34

Ach jo zase jeden chudak s Alcatelem OT z roku 1997

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brano  |  18. 06. 2004 14:12

Chcel by som len povedat tomu kto tu vyzdvihuje SE ako technoligickeho leadera, ze jeho model K700 este ani nevysiel na trh a uz je zastaraly! (lebo hovno dokaze, nema OS, nema pamatove karty) A z coho si mas vybrat u nich ked maju 2 nove modely a este ani jeden neni na trhu???????????  Dokonca ani S700 nema operacny system a je velka ako lopata!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiza  |  18. 06. 2004 14:45

Nemyslím si, že telefon je zastaralý jen proto, že nepodporuje OS. Od toho sou tady jiný (třeba P900)...spousta novejch Nokií taky nemá OS...a paměťový karty...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tatrman  |  18. 06. 2004 17:02

A N6230 ma OS? Blabolis z hladu!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hnědka  |  08. 08. 2004 18:45

N6230 ma ale pametove karty, narozdil od jisteho SE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
majkls  |  18. 06. 2004 14:09

V případě "degradace" na úrověň Sony Ericssonu bych vážený pane volil umírněnější výraz, Když Ericsson dělal telefony, tak se Nokia potácela v potížích mezi těžbou dřeva, výrobou TV, pneumatik a bůhví čeho ještě. Nejsem zatvrzelý "Eriksoňák", ale na SE jsem přešel právě z Nokie a zpátky bych už nešel. Nokia mě nenabízí nic než polofunkční,nedodělané a nevyzkoušené vzorky počínaje nefunkčním "modrým zubem" a sw chybama konče. Popravdě řečeno, bůhví proč je Nokia pořád první...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin_z  |  18. 06. 2004 13:05

To zlevnění bych viděl jako chybu. Tím nokia připustila, že vlastně nemá nic navíc, ale navíc se jen platí. Ta nepřehlednost mobilů tomu taky nepřidá. A vybavení jednotlivých (přkrytovaných) mobilů je věc sama...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Octaman  |  18. 06. 2004 12:46

Chápu že někteří výrobci mobilních telefonů prodávají nové modely, ale ani Nokia nezaostává. Myslím že Nokia oproti svým konkurentům chrlí spousty nových typů a samozřejmě nějaké to jak se říká "ukopnutí" musí nastat. Výhodou je ale že nezahálí. Ostatní výrobci třeba rok nevydají nový mobil a když ano tak bez funkcí potřebných (např. Samsung SGH-E700 bez Bluetooth...atd.). A už vůbec nezmiňuji že Nokia má stálé přední místo v prodejnosti. Co vy na to???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš  |  21. 06. 2004 17:34

To je právě ono - chrlí spousty "nových" typů a kdo se v tom má vyznat ? Když vyjde novej foun u Siemense, většinou je to znatelnej rozdíl, ale Nokie ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RK  |  18. 06. 2004 10:40

Pokud to vezmu z odborného hlediska, kdy existuje 12 stupňů pro hodnocení řádu inovace, pak nově představené modely představují inovaci nejvýše třetího řádu, naproti tomu N7650 před cca 2 roky reprezentovala nejméně řád 10.Nové modely jsou sice hezké, bohužel všechny mají nějaké ale.Dokonce i model 9500, při uvedení na trh by např.: displej měl mít nejméně 260000 barev oproti původně avizovaným 65000, kamera by měla mít rozlišení minimálně 2 Mpix., je nepřijatelné, aby nižší modely měly cokoli dokonalejší než vlajková loď výrobce, a to platí zcela obecně !!!! Naprosto nepochopitelné je proč výrobce do nových modelů neimplementuje technologie a funkce ve starších výrobcích běžně se vyskytující a potenciálními uživateli běžně používané, např. infraport, HSCSD, mimochodem  právě HSCSD je jeden z mála parametrů, kde Nokia trumfne prakticky jakéhokoliv jiného výrobce, jediná firma, která má také tuto technologii běžně ve všech svých produktech je SONY-ERICSSON, avšak nabízená rychlost je pouze asi 40% oproti Nokii,...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nesa  |  18. 06. 2004 13:34

Nokia má HSCSD 3+1 ; 43,2 kb/s, SE 2+1 ; 28,8 kb/s z toho vyplývá, že SE má 2/3 (66,6...%) rychlost Nokie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RK  |  21. 06. 2004 16:22

Zmýlil jsem se v konkrétní kvantifikaci,nicméně ať chceš nebo ne,NOKIA JE NA HSCSD RYCHLEJŠÍ NEŽ ERICSSON,a já tuto technologii využívám,takže v tomto parametru u mně boduje,...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j@kommo  |  18. 06. 2004 14:41

a k cemu je HSCSD, kdyz je tu GPRS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  18. 06. 2004 17:55

Treba proto, ze HSCDS je na vetsinu datovych prenosu mnohem vyhodnejsi nez GPRS???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j@kommo  |  19. 06. 2004 09:06

Na vetsinu? Dej priklad, rozhodne neni vyhodnejsi na internet, e-mail, icq. WAP je absolutni nesmysl, tak co zbyva?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RK  |  21. 06. 2004 16:18

V jistých lokalitách připojení na některé stránky přes GPRS prostě nefunguje,běží pouze přes HSCSD,konkrétně v Mníšku pod brdy a okolí a to právě na mobilmanii,u GPRS ce objeví "nelze se připojit k serveru",Eurotel nikdy nedal vysvětlení proč.Kromě toho HSCSD začíná být cenově výhodnější při stahování od cca 400kB dat,Eurotel ti to znázorní i v příslušných grafech.Pro mně má smysl i při souborech od 100kB při připojení pouhým telefonem s nainstalovaným javovým prohlížečem,v režimu off-line,zkrátka při určitých variantách použití má HSCSD své opodstatnění a někdy je dokonce jedinou možností připojení,...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  18. 06. 2004 09:58

Nokia má dnes na našem trhu ty nejlepší tel. ze všech výrobců. Za kvalitu se platí ! Všechny ostatní značky mají klasicky sem tam nějaký neduh, který zkazí celý přístroj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bagr  |  18. 06. 2004 10:42

LOL! Opravdu objektivni pohled na vec

PS: Sem myslel, ze za znacku se plati

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  18. 06. 2004 11:00

O cho, ho, cho cho cho!


A v čem se jako měří to "lepší / horší" ?  Pokud "dražší" znamená "lepší", pak snad, ale jinak ... nikoliv (jak řekne inteligent

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Razor  |  21. 06. 2004 11:56

Nokia ma má dnes na našem trhu ty nejhorší telefony ze všech výrobců. Alespoň podle mého názoru u konkurence si vždy vyberu telefon který mi přesně sedí, nokie nabízí totéž ve stejné nebo nižší kvalitě a za dvojnásobnou cenu. Jednu nokii jsem měl a byl to takový šmejd že už si ji nikdy nekoupím. Lidi vzpamatujte se! Co proboha pořád na těch nokiích vidíte?(mimo vysoké ceny) Zkuste někdy srovnat třeba tady na mobilmanii vedle sebe nějakou nokii a stejně drahý mobil konkurence a uvidíte, že nokia za stejnou cenu nabízí mnohem míň. Např. nechápu jak může nokia vyrábět mobily s černobílým displeyem za cenu skoro 4 tis, když konkurence ma barevný dispey už tak od 2500-3000Kč. Pochopil bych kdybych si u nokie připlatil ale mobil byl kvalitní s minimální poruchovostí apod. ale vždyť to tak vůbec není!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  18. 06. 2004 09:30

taky bych to s nokii nevidel tak zle.posledni dobou je kritika nokie velmi popularni.asi je nejvic na ocich.nokia ztraci,ale kdyz mate takove postaveni,je velmi tezke si ho udrzet.objevuji se nove znacky,lide stridaji mobily a radi zkusi neco noveho.konkurence je lepsi nez drive a technologie jsou vyrovnane.driv to byla jen nokia,ktera umela medvidky ze zavorek a jine obrazky,dnes jsou moznosti zabavy - java,mms.. standardizovane a nabizeji je vsichni. ve znaceni je asi chaos,6230 nebo 6320 a uplne jiny mobil..to je oblast pro zlepseni,naopak pokud by nokia zlevnila,nemyslim si,ze by si tim v zasade poskodila svou image..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saper  |  18. 06. 2004 09:26

Naprosto souhlasím s autorem článku.Přesně to sedí.Poslední Nokia na kterou nedám dopustit je 7110.Pak jsem musel přejít k Ericssonům a nebyl jsem sám.Pokud v současné době chcete funkční telefon se Symbianem,musíte si koupit SE P900.Vím o čem mluvím.Nemyslím na ty uživatele kteří to mají na hraní.Jinak je mi jedno jakou mám značku,jen potřebuji funkční telefon a ne atrapu které leta nejede modrozuk tak jak má.


Přeji všem hezký de.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bleeman  |  18. 06. 2004 09:21

Myslim, že Nokia vzkřísit fakt nepotřebuje, patří a asi ještě dllouho patřit bude k nej evropským výrobcům. To že v současnosti nemůže nabízet (jako dříve) něco extra je způsobený obrovským růstem odvětví (vzájemný kradení nápadů). :o(


Já sám jsem se taky vrátil k Nokii (6600) a spokojenost nade vše, ale záleží co od toho telefonu kdo potřebuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  18. 06. 2004 09:00

myslim to vzkříšení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
otaku  |  18. 06. 2004 08:21

dalsi anti-nokiacky clanok! co vam vadi na tych nových tel.? Vkuse vam vadi cena, uz ste si mohli zvyknut!  Ste ubohy...


...najlepsie je to vecko so symbianom (podla  mna)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mirec  |  18. 06. 2004 12:06

a ty sa nauc svoju rodnu rec... "ste ubohy"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fiza  |  18. 06. 2004 14:37

To je fakt sranda, jak si někteří lidé stojí za svou značkou, protože ona je nejlepší...a běda, jak se jí řekne jen jedno křivé slovíčko...je to fakt sranda...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bagr  |  18. 06. 2004 08:06

Se zaverem clanku musim souhlasit. Podil na trhu zustava jen diky setrvacnosti zakazniku, protoze nekteri bud vubec nevi, ze i jine znacky delaji DOBRE(Lepsi) mobily anebo jsou verni znacce, protoze Nokia byla vzdycky IN (osobni zkusenost). Co me uplne dostava je vymluva na ovladani telefonu. Ale je videt, ze nekteri jiz prohledli a nestoji si slepe za tou svou jedinou nesmrtelnou Nokii (tento vyrok lze samozrejme uplatnit i na jine znacky). Je to skoda. Nokia BYVALA dobrym inovatorem. Soucasnost je uboha! XY modelu na stejnem "podvozku", jen s jinou kastli a tu je jedna funkce navic, tu zase chybi. Trh ukaze, jestli je to dobry postup!!!

PS: Proti Nokii nic nemam. Bohuzel kdyz je funkcne naslaplej model, zazdi ho designem a naopak. Proc? Ze by to LIDI CHTELI???

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
prd  |  18. 06. 2004 07:53

"Nikdo vlastně neví, co má za model, a tak ho ani nemůže doporučit známým" -o tom teda fakt pochybuju ze by nekdo nevedel co ma za model!!!! kdyz teda nepocitam duchodce v pokrocilem stadiu roztrousene sklerozy.


"V zásadě nepomůže ani zlevnění, kterého se Nokia chybně a naprosto zbytečně dopustila" -ono to zlevneni samozrejme nepomohlo protoze se zadne nekonalo!!!!  navic dojem ze kupuju neco "kvalitniho" k nokii nepatri uz radu let!


btw. mate opravdu pocit ze SE, nebo Siemens  je nejaka menecena znacka????


kdo chce platit za znacku at si koupi Vertu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ParaDroid  |  18. 06. 2004 08:04

Prde: Znám dva lidi, kteří nevěděli, co mají za typ, než jsem jim to řekl. Oba telefony byly dárek a Ti lidé je měli přes půl roku. Jedno byla Nokia 6800 a druhé 3510.


SE a Siemens neni méněcenná značka, autor se v článku snažil říct, že jsou (CENOVĚ) - úplně někde jinde. Lidi skutečně platili Nokii za falešnou exkluzivitu. A platí stále.


pane Autore: no že by teda Nokia byla na kolenou, to se mi rozhodně nezdá. Ale v ostatních věcech v článku máte pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Oto  |  18. 06. 2004 03:43

A kam ze to vlastne Sockie degradovala? Ma vubec jeste kam? Ja bych se tedy dost obaval srovnavat nedotazene technologie Sockie,trebas  s tahounem technologii SE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Irbe  |  18. 06. 2004 02:19

Jeste ze Nokia existuje,protoze jeji s60 jsou nejlepsi telefony na trhu.Jinak s tim vyctem modelu mate pravdu,presne tak by to melo vypadat!Byl by v tom poradek a clovek by se mohl tesi na nastupce jak tomu byvalo driv a ne jen na novy kryt jak ted.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry  |  18. 06. 2004 01:24

Jak to tak vypada, tak N6630 bude mit stejne zpraseny bluetooth (ne-li hur) jako N7610.

Tohle je na nokia.com psano o bluetooth profilech:

Connectivity

* Bluetooth wireless technology (headset and handsfree profiles, Basic Imaging Profile (BIP), Basic Printing Profile (BPP))

To uz tam snad nepujde zprovoznit ani DATA Nonstop pres bluetooth

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Leader  |  18. 06. 2004 00:49

V poslednej dobre stale kidate na nokiu a neviete ju za nic pochvalit, to ze prinesie ako prva 3G telefona z takym vinikajucim fotakom... neviem co by ste este od mobilu chclei??? Aby za vas upratal??? Nechapem o co vam ide, nokia je stale najlepsia na trhu a dlho aj zostane... to ze straca nejake tie percenta na trhu to ju nezabije a urcite sa casom zase upevni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek  |  18. 06. 2004 01:57

Teda Nokii a zejména její letošní modely vůbec neprožívám, ale autorovo tvrzení o "výrobci na kolenou" mi při současném rozložení sil na trhu taky připadají "poněkud předčasné"...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ed  |  18. 06. 2004 02:47

Souhlasim, nechapu to zaujeti, prave se chystam si novej mobil koupit, a poprve to bude prave Nokie, 6600, za cenu do 12000 mi prijde jako nejlepsi smartphone na trhu, nejrychlejsi a co chybi, da se dodat softem....


ED


PS drive jen Siemens a Eric.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sch  |  22. 06. 2004 11:44

A už jste někdy viděli, že by Martin Kalián někdy Nokii nekritizoval? Asi nic jiného neumí. A Nokia je pro něj jako noční můra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redwasp  |  18. 06. 2004 13:58

ten clanek je o necem jinem, a sice proc uz Nokia neni takovy leader trhu jako byvala. A ja s nim vcelku souhlasim. Nadradit design nad funkce je vzdycky spatne reseni, prvotni obdiv ktery teenager vzbudi modelem jako ngage je nahrazen posmechem kdyz ho s tim nekdo vidi u ucha. To stejne plati o superpraktickych klavesnicich. V modelovych radach je skutecne totalni zmatek, Nokia ma na trhu minimalne 20 modelu, ale vybrat se neda opravdu zadny. Neochota stahovat stare produkty z trhu je taky nepochopitelna.

Jestli ze se jeste nyni prodava 3310, tak to svedci o totalni neschopnosti vyrobce. Uz davno to melo byt nahrazene podobne uspesnym naslednikem, ktery by se prodaval za o neco vyssi cenu. Vidite snad nekde ze by SE vyrabel jeste T68? Tam je to jasne, stary model se par mesicu prodava soucasne s novym a pak je plne nahrazen. Ted se napriklad doprodava T610. Proc? Protoze by byl neprodejny? Ne, protoze T630 je to stejne, ale da se prodat za vyssi cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nokyja  |  18. 06. 2004 00:26

JE TADY  PŘENOKYJOVÁNO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor