Novinky Nokia E6 a X7: pro práci i zábavu (preview)

Diskuze čtenářů k článku

letec  |  22. 06. 2011 11:41

Tak jsem si E6 objednal, do pátku, max v PO bych jí měl mít v ruce a jsem opravdu zvědavý.
Až ji trochu prubnu, napíšu postřehy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hovnomwet  |  14. 04. 2011 08:06

ty brdo X7 uplne totalne krasna kraska kdyby tam byl AF jasna volba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nokiamaniak  |  14. 04. 2011 14:37

wilix: je vidět že si symbian asi nevlastnil není mrtvola je to pořád nejlěpší OS na telefony asi hned po maemu. symbian je velmi stabilní a má dobré jádro neznamená že když nejsou naněm super cool aplikace jako je klavir a takovídle ptákovyny a nemá super grafiku tak neznamená že je k ničemu například android dost nestabilní hodně lidí si stěžuje že zamrzá a padá iOS je sice lepsí ve stabilnosti ale taky je nato dělanej HW a je ten system dost uzavřenej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wilix  |  13. 04. 2011 20:02

nokia --- simbian je mrtvola ne ??? tak proč nové stroje ... kde je wm7...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wilix  |  13. 04. 2011 20:08

myšleno tak že je naprosto geniální vydat oznámení že firma bude přecházet na nový os, a to celkově odlišný a potom přicházet na trh se zařízeními pro ten starý....
buď se jedná o nějaký geniální marketingový tah :) který nechápu.... a nebo .... stejně to nějak nechápu
symbian, maemo meego wp7 ??? možná za dalších šest-deset měsíců někdo otočí kormidlem a zase změní kurz, dlouhodobé strategie jsou na ho.... je třeba neustálá změna.... a nebo nějakej sebedestrukční koncept ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hadas  |  14. 04. 2011 14:31

Kdybyste to pořádně sledoval a nečetl jen pomatené příspěvky typu - Symbian je mrtvý, tak byste zjistil, že v průběhu letošního roku má být uvedeno několik telefonů se Symbianem 3 a snad v létě aktualizace na PR2. Na přelomu roku pak mají být uvedeny první telefony s WP7 a postupně se počítá s tím, že bude WP7 zvyšovat podíl v telefonech Nokia a Symbian bude ustupovat do pozadí a do nižší třídy telefonů. Jaká bude skutečnost a s čím zase Nokia přijde, uvidíme.
Každopádně symbian umí vše podstatné a pokud se povede nová aktualizace, klidně si místo mé E66 pořídím nový telefon se Symbianem 3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
protonaut  |  15. 04. 2011 18:21

protoze WP7 je krok zpet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aiden  |  13. 04. 2011 10:29

Milá redakce, celkem by mě zajímal váš OSOBNÍ názor na tyto telefony a vůbec na všechny poslední nokie. Ale bez příkras a diplomacie, čistě váš názor.(např. co si myslí Jan Láska)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nokiamaniak  |  13. 04. 2011 13:34

Jo tak to bych byl taky rád kdyby napsal Honza Láska nákej svůj názor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R1S0  |  12. 04. 2011 22:01

Dufam,ze uz nokie s WP7vyjdu co najskor,pretoze az tie specifikacie na wp7 asi dotlacia nokiu k tomu,aby tieto nepodarky prestala vyrabat a ponukat s minimalnou obmenou.
najsrandovnejsi je popis u x7 v katalogu:
"Nokia X7 je multimediální telefon se čtyřpalcovým dotykovým displejem AMOLED a osmimegapixelovým fotoaparátem, který překvapivě postrádá autofocus."
prekvapive by bolo,ak by ho nokia do noveho telefonu dala....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edge  |  13. 04. 2011 19:12

WP7 se v Nokii představí nejdříve na Nokia world na podzim, ale spíš ukážou první model s WP7 až na začátku příštího roku... Takže s nějakým tím gigantickým oznámením o postupném přechodu na WP7 přišli strašně brzo... Alespoň nemuseli hned oznámit nahrazování symbianu a jeho postupné vyřazování stranou. Ale pokud chtějí do konce roku vydat 13 modelů s novým symbianem, tak to mají co dělat, když zatim oznámili 2, který ještě k tomu přijdou nejspíš až v létě. Žeby v létě oznámili první gigahertzové modely? Doted zatim vyšly modely které jsou známy už od minulýho roku, takže u nich se tento HW včetně fullfocusu čekal. No a nebo je to zase jen nějaká prognóza "obyčejnýho" nokiáckýho úředníčka, kterej si v kanceláři hřeje zadek a o celkovém dění v nokii nic neví, ale bylo by to tak typický asi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mattworld  |  12. 04. 2011 19:46

Možná že to Nokia s AF dělá naschvál - pomalu nás ( resp. své zákazníky ) připravuje na WP7. U WP7 si asi nebude moci něco takového jako absence AF dovolit.
Trošku mi to připadá jako že Nokia dala Symbianu ještě několik let, kdy ho bude udržovat a právě v průběhu těchto let postupně převládne WP od MS.
Jinými slovy: podle mě je rohodnuto co se Symbianem bude již nyní a možná již definitivně. Nevím, jestli si E6 pořídím, fakt ted nevím...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
uiqjirka  |  12. 04. 2011 21:25

Tak toto počínání nokie je usměvné až trapné s AF,navíc opět přepálená cena,nevím co tím nokia sleduje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Norek  |  12. 04. 2011 19:06

Symbian rozhodně není to, co potápí Nokii. Mě připadá, že se Nokia potápí schválně. Cokoliv udělají dobře, dají pryč. Optika Carl Zeiss už byla i v levných přístrojích, už není ani v drahých, Maemo byl rozhodně super základ pro mobilní software, rychle s ním pryč. HD voice? Kdo ví o tom, že to existuje a co to je? Vestavěná paměť? Vlajková loď E7 už má "jen" 16GB, přitom N97 měla 32+microSD. Tohle je evoluce????????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nokiamaniak  |  12. 04. 2011 19:18

přesně tak norek má pravdu prostě nokia se potápí sama a hlavně díky HW stránce symbian není špatný operační system a jako jeden z mála je stabilní dnešní android a iOS jsou plný grafiky a ruzných efektu takže si to kupujou takoví lidi co se snažej být cool a oslnovat stím někde na díscu jaký tam mám super aplikace ktéry jsou s 80% k ničemu naco mi je v telefonu piano bubny nebo ruzny kraviny tohodle typu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
symbiannovec  |  12. 04. 2011 19:30

Souhlas.Takže zůstanu u n73.Android nechcu,netvrdím že je špatný,je pěkný a přeplácaný až moc.Ta e6 je dost dobrá ale AF nemá.Tak já nato se*u,počkám na opravdového nedotykového nástupce n95.A jak jste psal,nokia se pohřbívá sama a ne symbianem.Ji a nejlepší by byla e75 s 5mpx a lepším HW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nokiamaniak  |  12. 04. 2011 19:33

tak já ted vlastním E66 a jsem naprosto spokojen jde mi tam všechno co potřebuji a o E6 dost uvažuji protože chci zkusit nový symbian

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nokiamaniak  |  12. 04. 2011 19:34

a stím nástupcem N95 se už asi nedočkáme nikdy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karl  |  12. 04. 2011 21:22

Já mám Nokia 5800 a musím říct, že na to normální používání bohatě stačí. Jsem s ní na 100% spokojen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hadas  |  12. 04. 2011 21:39

Jsem na tom úplně stejně. Na E66 mi jde všechno, jen ten slabší HW je někdy znát. Teď Nokie udělá pár pěkných telefonů a všechny zabije absencí AF, u E7 navíc pouze interní paměť. Prostě bych pochopil, kdyby to předchozí modely neměli, ale takhle ? N95 paradní foťák, E66 foťák průměr, ale s AF... Proboha Nokie !! AF měla již N90 (2005) N73 (2006) E90 (2007)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 04. 2011 17:20

Nokia ty mobily zas nerozděluje tak blbě, ale ty ceny.. Mám kámoše, co na svý Nokii hraje jen hry, není technickej typ, Symbian mu vyhovuje. První skupina lidí, osekanej mobil o GPS, AF a podobný, o pár her navíc v základu, nejlépe silnější baterka, ale cena tak za 6, možná i pět tisíc a o ten mobil se tyhle lidi poperou, Ečková řada pracovní, klávesnice, ať už qwertz, nebo alfanumerická.. A takhle to rozdělit. Pak low-end, kterej bude umět od každýho trošičku, dva, tři tisíce, mobil pro děti.. A pak mobil, kterej bude umět uplně všechno a bude z nich prostě nejlepší, a ten si může dovolit stát 15 , tisíc.. Ale X7, hudební mobil, co z daleka neumí to co N8 a za takový prachy? Stát tak 7 tisíc, tak do ní asi jdu, ale tahle politika chce jen vydělat a ne si udělat správnou reputaci.. Myslí to dobře, ale dělají (zatím) špatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
majkl  |  12. 04. 2011 17:39

No nevím proč vám vadí absence AF když fotáky u nokie bez AF fotí líp jak android s AF

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jurko  |  12. 04. 2011 17:44

Tak to ani nahodou,fuulfocus dela pekne mazanice,gratuluji k nokii k zabijeni vsech novych modelu,symbianem pocinaje a absenci AF konce.S Nokii to jde dost z kopce..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kolda  |  12. 04. 2011 17:51

Nokia jde zajímavou cestou.Předražené novinky osekané o AF a bídná výdrž.Tohle je cesta do pekel.Fullfocus je humus co se výsledných fotek týče.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hmmm  |  12. 04. 2011 17:51

Tak si je nekupujte když vám nejsou dobrý a nechápu co chcete u Eseries tam si nikdy na multimedium nepotrpěli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
POBI  |  13. 04. 2011 16:56

To je jako "android" nějakej novej telefon co neznám? Píšete tu,že fotí hůř než nokia, ale projížděl jsem katalg mobilů a žádný takový tel. jsem nenašel :P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ovak  |  12. 04. 2011 17:51

No myslim ze nejlepsi Nokie maji v soucasne dobe na to aby se prodavaly tak za 7-10 tisic, vic ani tuk. To jsou vlastne taky ceny za ktere se dnes prodava N8. Symbian, stejne jako hardware Nokie, je proste o generaci zpet oproti konkurenci, ktera si muze dovolit za telefon chtit 15k+ (Apple, Samsung, LG, HTC), coz je pomyslny high-end. Vzpomente ktery vyrobce si mohl dovolit mobily prodavat za 15k a vyse pred par lety. Jedine Nokia. K tomu to podle me Nokia zabiji naprostou nesystematicnosti modelovych rad a jejich prezentaci. V jejich modelech se dnes nemuzou vyznat snad ani zaryti fanousci znacky, kteri si nejsou schopni pripustit jednoznacna fakta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nokiamaniak  |  12. 04. 2011 18:40

Nokie by se měla držet bezdotykových symbianu a dotykáče WP7 pak by to mělo hlavu a patu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maros  |  12. 04. 2011 17:03

A co takhle si dokument vyfotit z 30cm a pak vyuzit tech 8mpix a dokument si zvetsit a oriznout ? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gunt  |  12. 04. 2011 17:21

FF funguje az od 60 cm nejmene. A na to je bohuzel 8mpx malo. Proste je to rozplizle/necitelne. FF je ideal az 1m+

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smola7  |  12. 04. 2011 15:42

Symbian Anna, hmmm, takže další kopírování Androidu, a ta E6 za 10tis je celkem slušnej úlet, ale když si to někdo koupí, jeho věc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
igamenir  |  12. 04. 2011 16:40

Doufám že jste vyjímka se svým názorem. Nejdřív všichni radí, že má jít Nokia do Androidu, tak snad teď nebude kritizovat Symbian za kopírování Androidu.
A já tam teda kopírování nevidím, možná inspiraci. Ostatně tak do dělají všichni. Android je přece "kopií" iOS. A iOS zas "kopíruje" oblíbené funkce ze Symbianu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Toman  |  12. 04. 2011 16:58

Mě nejvíc vadí, jak jsou všecky ty nové telefony velké a těžké a že již přes rok neměl žádný alfanumerickou klávesnici. Nějaký AF je mi srdečně jedno. Ale hlavně, že Symbian jede, to je moc dobře!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  12. 04. 2011 17:23

Mal som Nokiu hned nato iPhone.. Co preboha kopiruje od nokie? MT? Ale sak to pouziva apple od dôb apple II... Ci ma nokia patent na AF? Alebo co? Ikony na ploche? Podla mna sa iOS inspirovalo od Mac OS.. Co je vcelku pochopitelne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gunt  |  12. 04. 2011 15:37

Pripada mi to jako naschval ten AF. Nikdo nechce aby to melo fotak jako N8, ale meli tam dat minimalne ten co je v N900. 5mpx CZ s AF a byly by to bomby ty telefony. Osobne jsem tise doufal ze aspon X7 bude mit AF. V praci neustale neco fotim pres makro, do ted jsem mel 5800 a tise doufal v neco pouzitelneho od Nokie. CPU, velikost RAM atd je dle me slusna. Nepotrebuju x GHz procak v mobilu. Staci mi kdyz pobezi plynule a to se deje. Z vlastni zkusenosti z C7ky. Ktera je dle me nejhezci Nokie na trhu ale take bohuzel bez AF tim padem pro me nepouzitlena. Skoda. Jdu ke konkurenci. Pro je me Nokia momentalne R.I.P.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  12. 04. 2011 15:39

Nokie svoje telefony vždycky nečím takovým zabije. Taky proto to s ní je tak jak to s ní je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gunt  |  12. 04. 2011 15:59

Prave. Vzdy udelaj super telefon a pak tam placnou nejakou nemyslitelnou kravinu, kterou telefon uplne potopi. Pritom by to bez problemu mohl byt best seller. :( Nejhorsi je ze pak vsici nadavaj na Symbian, kterej za to vlasne nemuze. Ano UI telefonu je 100 let za opicema ale to se da spravit. Skoda. Nokia a symbian pro me byla vzdy primarni volba. Jenze 5800 uz se pomalu rozpada a ja potrebuju nastupce. Ten ale bohuzel u Nokie nejak tak neni. Uvidime co bude pod projektem N950. Treba je jeste nadeje. Uvidime co se vyklube z WP7. Treba aspon Mrkvosoft dokope Nokii aby nedelala tyhle prihlouple ustupky. Dokud dycham, doufam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
obluda zelená  |  12. 04. 2011 16:40

To je opravdu šílené, absence AF. Ne každý má na N8 a nebo chce telefon jiného zaměření a od Nokie si nic koupit nemůže. Nokia se zbytečně ochuzuje o prodeje.Telefon pak může mít co chce, software jaký chce (PR 2.0 Anna nevypadá špatně), ale bez Af je zabitý. Pak si koupí jen ti, co tomu neromí a nebo nefotí. Těch sice je dost, ale Nokia potřebuje více prodejů. Takto se zbytečně likviduje. Ach jo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hadas  |  12. 04. 2011 18:19

1000% souhlas. Mám E66 a říkal jsem si, že už přijde něco pro mě, třeba E6... ale zase bez AF, který používám hodně často. Samozřejmě bych se bez něj obešel, ale to si radši nechám E66, která vesměs zvládne vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  12. 04. 2011 15:13

Nokia E6 - konečně telefon s pořádnou výdrží! Baterie 1500mAh s novým Symbianem vydrží opravdu dlouho.
Detekce obličeje u fotoaparátu, nemá také každý mobil
Slušný founeček - asi nemá příliš konkurentů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peterson  |  12. 04. 2011 15:21

1500mAh mam aj u svojej vyse dva roky starej E71, a dizajn ma podla mna elegantnejsi ako tato novinka... Detekcia tvare, tiez nie je nejaka pridana hodnota pre cielovu skupinu Eseries... A neviem na co tam trepali dotykovy displej, radsej ho mohli zvetcit, spodna brada je zbytocne natiahnuta...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Paulis3  |  12. 04. 2011 15:38

Větší displej by měl za následek větší šířku telefonu a tudíž horší držení v jedné ruce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
obluda zelená  |  12. 04. 2011 16:42

Detekce obličejů - k čemu to je, když nemá AF. To tan obličej najde, ale už nějak nejde na něj zaostřit. A nebo snad chtějí softwarově rozmazat pozadí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
igamenir  |  12. 04. 2011 16:47

Pokud se nepletu, full focus naopak zaostří vše co je dál než 50cm, takže i obličeje. Od hledání obličejů spíš čekám označování lidí přítomných na fotce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  12. 04. 2011 17:18

Hmmm.. Zaostri aj nezaostri... Niesu rozmazane ale ani zaostrene.. Ostrenie na vsetko je tak trocha technicky nezrealizovatelne.. Ohniskovy bod a tak....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
D  |  12. 04. 2011 17:27

Slyšel jste někdy něco o hloubce ostrosti?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hadas  |  12. 04. 2011 17:42

Doporučuji pročíst, než začnete plácat nesmysly. Nicméně na makro to rozhodně vhodné není.
http://www.digimanie.cz/art_doc-66DD226C81B5B23DC... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gotyš  |  12. 04. 2011 18:05

Raději to sem nakopíruji.
Objektiv nemá autofokus, nýbrž takzvaný full focus. Vše od 50 cm dál je vždy ostré díky větší hloubce ostrosti. Ta je dosažena podle vyjádření Nokie velmi zajímavou a nesmírně složitou technologií. Ač ani jedna čočka v objektivu není pohyblivá, technologií podle Nokie překonává standardní fix focus i autofokus, sférické i asférické čočky (např. Nokia N8 má všechny čočky asférické). Vtip je v tom, že čočky jsou z různých polymerů a několikrát různě zakřiveny. Obraz je tak různorodě na různých místech rozostřen a výsledkem je, že se pak digitálně skládá dohromady a opět různým zaostřením na různých místech se pak složí ostrý obraz. Nevýhodou je, že lze ostřit až od 50 cm (některé údaje hovoří o jednom metru), výhodou, že není třeba ostřit a lze fotit okamžitě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jurko  |  12. 04. 2011 18:16

Shrnuto a podtrzeno,bez AF je to citelna ztrata.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hadas  |  12. 04. 2011 18:24

Mít poslední telefony -> E7, C7, X7, E6, tak si troufám říct, že by se prodávali jako párky v rohlíku. Jenže tímhle to totálně zazdili. Prostě u telefonu řekněme za 6000 a více by AF mělo být posvátné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hadas  |  12. 04. 2011 18:17

To bude možná lepší. Pro mě je teda priorita u foťáku na mobilu AF. I moje E66 dělá ostré makro, i když fotky nic moc a video tragédie Nicméně na rychlé momentky je Fullfocus určitě výhoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pampuch  |  13. 04. 2011 01:38

Ako sam pise.. Ostri sa digitalne.. Presne to co som povedal... Ohniskovu vzdialenost neodrbes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  12. 04. 2011 21:59

LG OO - telefon s pořádnou výdrží! Baterie 1500mAh s Androidem toho taky vydrží opravdu dost.
Detekce obličeje u fotoaparátu, MÁ také každý mobil
Nokia E6 - Neslušný founeček - má kurefsky mnoho konkurentů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ss  |  14. 04. 2011 19:39

Zato Ty si bezkonkurenčný

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  14. 04. 2011 20:16

Ano
Jen jsem odpovídal na nesmyslný příspěvek. Maniaku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FrantaL  |  12. 04. 2011 14:56

Tak ze v podstate, zadny zazrak se nekona.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Smola7  |  12. 04. 2011 18:41

Asi tak, od "leadera" trhu bych očekával přeci jenom trochu víc než jenom tohle, kdyby to představil např. Alcatel, tak OK, ale Nokia už by prostě měla přijít s něčím lepším, display 640x340 a procesor na 680MHz je za tu ukrutnou cenu prostě málo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor