Novinky od HTC: revoluce i běžný vývoj

Diskuze čtenářů k článku

Tomáš Kapler  |  20. 02. 2007 23:18

tohle je naopak zařízení přesně pro mě - je to třikrát lehčí než nejmenší subnotebook, zároveň odhaduji, že to bude minimálně 2× levnější než 1kilové subnotebooky. Má vše co bych potřeboval pro přenosnou kancelář, je to z tohoto pohledu konkurentem toho nového Nokia komunikátoru, ale pro mě má mnoho výhod navíc - zejména operační systém a HD
To že to není použitelné jako normální telefon je mi naprosto šumák - od toho je Bluetooth bondovka s displejem, která umožní zobrazit volajícího. Takže z kufříku to nemusíte vytahovat. Pouze když potřebujete pracovat.
Co je nevýhoda všech "komunikátorů" je neexistence českých znaků. Jestli ale někdo naprogramuje do tohole HTC ovladač na klávesnicici takový, že bude pod těmi 9 klávesami nahoře při psaní v editoru 9 českých znaků a 9 číslic, tak jak je normální u běžné klávesnice, tak jsem právě asi našel své nové zařízení a bylo by to Úžasné, konečně náhrada za mou starou jornadu plus mobil
Jediná drobná nevýhoda je to rozlišení - už tam klidně mohli dát 800 px šířku ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Filip  |  21. 02. 2007 05:50

V zásadě s tebou souhlasím - osobně si také využití dokážu velice dobře představit ... obávám se ovšem že zařízení bude degradovat jedna věc - sázím na to, že výdrž na baterie bude VELICE malá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri Kuruc  |  21. 02. 2007 09:04

Mno pokud nekdo da 30t za zarizeni, tisicovka za nahradni akumulator uz jej nezrujnuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  21. 02. 2007 13:18

tak jsem koukal na to, jaké jsou kapacity baterií v základní balení v jiných MDA a jsou vesměs poloviční. Takže není důvod, proč by tohle zařízení mělo vydržet méně. IMHO to vydrží min. 2-3× déle než libovolný subnotebook při podobném využívání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  21. 02. 2007 12:55

Nicméně ... přiznejme si to ... nežijeme 100 let za opicema, máme tu UMPC, který stojí míň, je sice zhruba 2x větší a těžší (nicméně stále velmi malé), ale zato pro většinu lidí mnohem použitelnější (OS, aplikace, displej, paměť).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  21. 02. 2007 13:10

jenže právě ono 2× větší a 2× (spíše 2.5×) těžší je killer. To je jako říct, že kiler UMPC je notebook.
OS navíc nevadí, pakliže budou existovat použitelné aplikace pro "mobilní kancelářské " využití a ty existujou. Aplikací je na wince mraky, ale přiznejme si - co v práci používáte - word, excel a prohlížeč. Displej je dvakrát větší než displeje PDA se kterými lidi normálně pracují, 8 GB hardisk je něco úžasného a stačí to i pro pár filmů v rozlišení pro tenhle kousek, operační paměť je pak 2× větší než mají jinak běžně prodávané PDA.
A btw UMPC není vůbec levnější, spíše naopak. Navíc nemá v sobě mobil a gps. Takže je to jak srovnávat chudě vybavené PDA s nadupaným MDA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Modrak  |  21. 02. 2007 21:48

imho lol, UMPC = chude vybavene PDA :D
Bavis ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  21. 02. 2007 23:08

chlape, nauč se číst, nebo chápat přečtený text, než budeš odpovídat. Psal jsem, že je to "jak srovnávat", nikoliv že se to rovná. A za tím si stojím. UMPC v sobě nemá mobil, tj. je to oproti X7500 jako PDA oproti MDA. A nemá v sobě ani GPS, tj. je to jak chudé PDA oproti nadupanému MDA. Samozřejmě tohle přirovnání neřeší to, že v UMPC je nějaký "dospělý" operační systém, ale jak už jsem vysvětlil, to je pro mobilní kancelářské využití naprosto šumák a naopak třeba právě výdrž baterií a tedy mobilita nahrává do karet systémům bez "dospělého" systému.
UMPC je prostě "jen" menší subnotebook. Nic víc, nic míň.
X7500 je nadupaný komunikátor se všemi existujícími funkcemi, velikosti A6. Nic víc, nic míň.
Prostě pro mé použití je X7500 vhodnější
- bude stát možná méně, rozhodně ne více
- rozměrově o 80% menší o 40% užší, o 20% tenčí (to je rozdíl jak mezi notebookem a umpc, takže jestli se vám líbí umpc víc než notebook, tak byste měli chápat, proč se mi líbí víc x7500 než umpc)
- min. 2× nižší váha (opět viz výše)
- pravděpodobně několikanásobně větší výdrž na baterie
- mobil inside
- gps inside
- klávesnice
- video out
nevýhody
- menší displej (ale jen o 2palce - 5 versus 7'')
- menší rozlišení
- "nedospělý operační systém" - imho pro typické kancelářské využité ne zcela podstatné
- 8 GB versus 20-60 HD - vzhledem k nedospělému systému a menšímu rozlišení to není nevýhoda, na umpc vezme značnou část systém, office atd, které budou v operačce, ostatní aplikace pak zabírají na wince systémech řádově méně místa, spíše bych řekl, že si s 8GB na X7500 vystačím déle než s 20 GB na OMPC
samozřejmě někdo jiný může mít jiné preference, výsledek také může být jiný než je slibováno, a pro mě osobně je killer ta počeštěná klávesnice, bez ní do toho nejdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  21. 02. 2007 23:41

Ad přímo to srovnání (budu srovnávat s Asus R2H - prodává např Alza):
- video-out má UMPC samozřejmě taky, navíc i 2xUSB, D-sub, RJ45, 3,5mm jack a další věci, co se hodí
- GPS má UMPC taky
- klávesnici má UMPC taky
Nicméně hlavní pointa je v tom, že UMPC se stále změnšuje, výdrž roste a zlevňuje, kdežto PDA (MDA) se stále zvětšují, výdrž klesá a zdražují ... kdoví kde se střetnou ... v téhle generaci možná ne (a proto to zatím nevidíš), ale do 5ti let jistě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  23. 02. 2007 00:51

Jo a ještě abych dokončil to s těma rozměrama:
HTC Advantage (WM) vs. OQO 02 (Windows Vista):
rozměry: 134 × 98 × 16 mm vs. 142 x 84 x 25 mm
hmotnost: 359 g vs. 454g
Skutečně jsou UMPC tak "obrovský"? Neřekl bych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  23. 02. 2007 11:30

Srovnejte si s opravdovými UMPC. To na co odkazujete nesplňuje specifikace UMPC (tedy projekt MS s označením Origami). A u tohoto konkrétního kousku je cena v přepočtu okolo 50 tisíc, takže srovnáváte dvě naprosto rozdílné kategorie produktů.
A P.S.: ani tohle zařízení nemá v sobě GPS a GSM, je tam sice klávesnice (UMPC ji btw většinou nemají), ale opět bez čtvrté řady kláves, tj. pro použití v česku (a prakticky všude jinde mimo země se základní sadou znaků latinky) zcela nevhodné atd. I vzhledem k ceně bych tedy třeba raději koupil UMPC než tohle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Narcissus  |  21. 02. 2007 22:38

Lidi stále nechápou pda. Takže - pda NENÍ náhradou pc, jen případným doplňkem. To neustálé srovnávání pda s pc/umpc a já nevím čeho všeho je zcestná. To rovnou můžeš srovnávat kolo a motorku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
noname  |  21. 02. 2007 23:14

to začal ten nade mnou, já za to nemůžu ;) také myslím, že to není náhrada pc ale jen doplněk. U tohoto X7500 ale mám pocit, že to může být náhrada notebooku a mobilu a pda. Samozřejmě když člověk necestuje a sedí v práci nebo doma, tak má plnohodnotný komp. Ale třeba v práci bych si dokázal představit, že přes BT či USB host připojím klasickou klávesnici a přes VGA připojím LCD a budu to používat i jako firemní stroj.
P.S.: mimochodem ještě jsem nezmínil - přijde mi to jako velmi slušné řešení pro data storage fotografií na cesty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  21. 02. 2007 23:31

Já vím co je PDA, několik jsem jich měl (teď už ne), takže poučení nepotřebuju, ale přesto za něj děkuju.
Nicméně tímhle tempem (zvětšování PDA/MDA) už to možná brzo notebooky budou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Coffee  |  20. 02. 2007 20:00

Neprekpokladam, ze tlf. vyhraji nebo mi ho snad nekdo da
Proto povazuji cenu za dost dulezitou vlastnost
a doufal jsem ze tahle cenova kategorie uz patri do minuleho stoleti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
20. 02. 2007 13:40

Tá absencia GPS možno nebude úplne definitívna - ak to dopadne ako Trinity, ktorá GPS modul obsahuje, ale v deaktivovanej forme - existujú ale alternatívne ROMky (dokonca u niektorých operátorov aj oficiálne), ktoré GPS funkcionalitu sprístupňujú. Sám som zvedavý, ako dopadne oživenie GPS čipu v TyTNe - teda či sa to vôbec podarí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
[CZ]Hunter  |  20. 02. 2007 10:09

Hlavní rozdíl mezi Cavalierem a Voxem je v tom, že Vox není hnusnej
Ne jako vážně, vypadá to na moc fajn stroječek, dost o něm uvažuju (Cavalier nechci právě proto, že se mi vůbec nelíbí).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Muffik  |  20. 02. 2007 09:04

Nějak nevidím důvod používat toto zařízení. Při těch rozměrech je i opěvované VGA směšné. Kdo hledá maobilní zařízení této velikosti, použije spíše nějaký tablet nebo subnotebook, kde už je rozlišení a výkon o něčem úplně jiném.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rascal  |  20. 02. 2007 10:19

Moje řeč, na mobil je to obludně velký, na notebook je to s WM moile nepoužitelný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PD  |  20. 02. 2007 12:09

Přesně, to tam mohli dát rovnou wokna pro normální počítače

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
karas zhavime  |  20. 02. 2007 13:41

moje rec, na todle VGA??
fakt malo.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ninja  |  20. 02. 2007 18:50

ale ale, ozyvaji se prvni co si na to nedokazou vydelat, tak zacnou kolem sebe kricet jak je to k nicemu. kdyz to mam rict slusne tak ses hlupak! priste se nekolikrat zamysli nez neco takovyho ze sebe vyblejes.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Narcissus  |  20. 02. 2007 22:30

Jen je nech, oni se klucí tady vyblbnou, vemou svoji Nokii 3110 a už budou hodní, viďte děcka?
A k věci: já narozdíl od těch dvou drsňáků nahoře VGA mám, a víc co přesně mi chybí k plnohodnotnému Real VGA - displej 5 palců ala HTC Advantage v krabici o velikosti Universala. To ale vy dva pochopíte, až takové zařízení uvidíte jinde než na obrázku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken  |  21. 02. 2007 07:02

Ja si na to vydelam za par dni a taky to povazuji za kram k nicemu ;)
Mam radeji subnotebook s linuchem ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Muffik  |  21. 02. 2007 08:31

Prima, takze ja vyjadrim svuj skepticky nazor, ze se mi nezda tohle zarizeni prilis prakticke a co nastane? Prijde chytry ninja, ktery vi kolik vydelavam a nadava mi do blijicich hlupaku. Bez jedineho protiargumentu. Takze s takovymi vykriky bez do p*dele!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trocken  |  21. 02. 2007 20:12

Ty jsi tady poprve?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  21. 02. 2007 20:49

Přesně.. OQO 02 za 1600dolarů.. Což je takový cenový ekvivalent tomuto zařízení ma 60GB, 1GB RAM, 1,5GHz procesor.. Lepší display, klavesnice, provedeni a ke konektivitě stačí nějaký 3G mobil s BT.. MNO

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  20. 02. 2007 00:06

Meizu M8 miniOne http://mobile-iphone.blogspot.com/ ...
(Zkráceno, držte se tématu. Redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fgnrnwsrtn  |  20. 02. 2007 00:19

http://www.sharp.co.jp/em/special/s01sh/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RSR  |  20. 02. 2007 00:58

Jirka je bloger jako vino a hlavne, umi ty svy zvasty prodat, teda zaspamovat. A vy mu to takhle mazete.
Jirko, drzim palce, nedej se a spamuj diskuze jak to jen pujde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor