Už se nechci utápět ve zmateném světě mobilů, kterému rozumím čím dál méně. Chci si sednout na růžový polštářek v parku a jen tak se usmívat na svět. Takhle nějak by mohl vypadat v budoucnosti spokojený zákazník T-Mobilu.
Když jsem nedávno viděl nový globální slogan T-Mobilu „For a better world for you“, tak už jsem přestával věřit, že bych se snad někdy mohl dočkat dobré reklamní produkce ze strany našich mobilních operátorů. Dokonale stylový nebo zase příliš profesorský Eurotel už mě svým vizionářstvím začínal nudit, nový Oskar mě svojí agresivitou téměř vyděsil a podivně chladný T-Mobile se mi vlastně nelíbil od samého začátku. Jeho nový slogan pak byl jen pověstným hřebíčkem do rakve víry v lepší zítřky.
Nedávno se však objevil plamen naděje. Článek kolegy Martina Zikmunda téměř prorocky předpovídal změny. Změny, které by měly být k lepšímu. Zjednodušení komunikace se zákazníky, přehlednější nabídka služeb, srozumitelnější účtování. Ostatně již před nějakým časem předpovídal posun v celkové koncepci T-Mobilu jeho marketingový ředitel Martin Horák. Až tento týden však vyšly najevo první zásadní informace o tom, kam nový T-Mobile bude směřovat. Pojďme se na to podívat.
Vyhoďte mě z kola ven
Současný svět je přetechnizovaný, zahlcený informacemi a čím dál více se realita kolem nás stává jen velmi špatně organizovaným chaosem. A sféra mobilních technologií je toho dokonalým důkazem. Ze všech stran se na nás valí laviny informací a zaručeně revolučních novinek, které jsou do roka a do dne překonány, ne li rovnou zapomenuty. Svět mobilní komunikace se stává zkratkovou estrádou, ve které se ztratíte stejně snadno jako v zahradním bludišti. HSCSD nahrazuje CSD, ale mnohem rozšířenější je GPRS, jenže to bude pomalu ustupovat UMTS, které svede litý boj s EDGE, pokud je ovšem nepřeválcuje WiFi. Kdo má tomuhle rozumět? Abyste dnes nemuseli jen posílat textové zprávy, tak jste odsouzeni k nekonečnému pročítání specializovaných časopisů či serverů. Venku krásně sněží, ulice vypadá jako vystřižená z horského městečka a já do tří hodin do rána čtu a čtu a čtu. Tohle není normální, chci se zastavit. T-Mobile mi pomůže.
V době, kdy Oskar teprve nastupuje s agresivní pseudo stylovou komunikací, už ji T-Mobile opouští. Dobře dělá. Už toho bylo opravdu dost. Jeho nový spot je toho více než výmluvným důkazem. Ač jsou první vteřiny reklamy na upoutání nejdůležitější, jediné co vidím, je andělská tvář miminka. Nuda? Ne, zajímá mě, co bude dál. Šťastný tatínek vycházející z porodnice, zasněný západ slunce, malá dívenka poprvé jedoucí sama na kole. A do toho hudba, která vás potichu kolébá, hladí a objímá. Možná je to přeslazené, ale neuvěřitelně pozitivní. Chci to vidět zas a znovu. Jen kvůli tomu pocitu klidu. Už nechci řvoucí puberťáky na skládce odpadu, už nechci více volnosti. Chci si jen trochu odpočinout a T-Mobile mi rozumí.
Obrázky z nejnovějšího reklamního spotu, který si můžete stáhnout zde (1,5 MB).
Chcete lepší svět?
Ale pro každého to tak být nemusí a věřím, že nová filozofie si najde i své odpůrce. T-Mobile dělá poměrně zásadní změnu a zásadní změny si žádají delší čas na odezvu, která pak může mít nějakou hodnotu a smysl. Nový T-Mobile nemění barvy, ani logo. Možná jen více pracuje se svojí růžovou (všimli jste si polštářku?) a s hranatými tečkami z loga. Přesto je jeho obrat v přístupu k zákazníkovi a celé mobilní komunikaci zásadní a to nejen pro něj, ale pro celé mobilní klima u nás.
Překlad složitého anglického sloganu „For a better world for you“ na mnohem příjemnější „Pro váš lepší svět“ novou filozofii jen podtrhuje, když se odklání od heslovitých výkřiků, které ještě donedávna sdílel s konkurencí. Nový T-Mobile má být jednoduchý, inspirující a spolehlivý. O tom prvním už není pochyb. Jestli a jak moc bude spolehlivý, to budou muset nejspíše posoudit jeho zákazníci a inspirace bude také prověřena teprve časem. Nicméně pokud si v marketingové komunikaci povede stejně pohotově jako je tomu v případě nového spotu, pak tomu není důvod nevěřit.
Jsme na konci a zbývá už jen vyřknout otázku, která se v souvislosti se změnami T-Mobile stává více než aktuální. Druhý největší operátor v zemi chce nejpozději do dvou let dosáhnout na pozici české jedničky. Bude právě jeho nový pohled na mobilní komunikace tím, co mu pomůže?