O nakupování přes mobil, tedy odkudkoliv a kdykoliv, zatím není mezi mobilními uživateli, kteří využívají zároveň Internet, zájem. Vliv na to má spousta okolností, jako malé pohodlí, nízké zabezpečení transakcí a existence dalších, lepších nákupních kanálů.
O nakupování přes mobil, tedy odkudkoliv a kdykoliv, zatím není mezi mobilními uživateli, kteří využívají zároveň Internet, zájem. Vliv na to má spousta okolností, jako malé pohodlí, nízké zabezpečení transakcí a existence dalších, lepších nákupních kanálů.
Počet uživatelů Internetu, kteří mají zájem nakupovat online přes mobil, klesl za poslední rok o témě dvě třetiny. Zatímco v červnu loňského roku bylo pro celkem 32 procent, letos jen to jen 12 procent. Průzkum v obou případech provedla společnost AT Kearney a univerzita v Cambridgi s daty, které posbírala od respondentů v Anglii, Španělsku, Francii, Německu, Itálii, Finsku, USA a Japonsku.
Celkové snížení zájmu o mobilní placení a nakupování si lze vysvětlit zejména poklesem zájmu v USA; ten měl vliv na celkové procento. Zatímco loni tam měla o tuto službu třetina respondentů (34 procent), dnes jen tři procenta.
Z průzkumu rovněž vyplynulo, že méně než jedno procent dotazovaných lidí z Japonska, Finska a Anglie již někdy nakoupilo přes WAP. Uživatelé totiž nejsou přesvědčeni výhodami mobilního nakupování oproti tradičním nákupním kanálům. Proto také 26 procent dotázaných uvedlo, že nemá naprosto žádný důvod ani zájem nakupovat přes mobil – běžné cesty ke zboží jim bohatě dostačují. 19 procent respondentům vadí nedostatečný komfort při mobilním nakupování a 16 procent není spokojeno se zabezpečením mobilních transakcí a vadí jim také doba, za kterou nakoupené zboží dostanou.
Amerika textovkám a mobilnímu e-mailu neholduje
I když podle výzkumu doba mobilnímu nakupování nepřeje, zjistily výzkum další zajímavé skutečnosti. Věděli jste například, že zatímco v Evropě používá textovky ve větší míře 75 procent respondentů a v Japonsku 57 procent, v Americe je to jen každý čtvrtý? A že v Japonsku je velmi populární čtení a posílání e-mailů z mobilu? To používají celkem tři čtvrtiny dotázaných, zatímco v Evropě a USA jen čtvrtina.