O přenositelnosti mobilních čísel víme vše (až na cenu)

Diskuze čtenářů k článku

Sára  |  25. 01. 2006 22:36

Tohle může napadnout jen blba, takovej chaos co časem vznikne, si ani neumím představit. Protože naštěstí nejsem podnikatleka, vidím to jednoduše. Kdokoliv si v mým seznamu změní operátora a nechá stejný číslo, tomu zavolám maximálně jednou...a pak si ho prostě vymažu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  04. 01. 2006 11:34

je to blbost! zbytecne zmatky!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Dukát  |  20. 11. 2005 00:26

Ktery vydelavaj x tisic mesicne takze pro neni problem menit cisla jak na bezicim pase holt neziji na pevne zemi a tak nejsou schopni pochopit ze pro radu lidi mit jedno tel cislo je velmi dulezite....Kazdemu se nechce menit vizitky a letaky navic v nasem prdelakove kde se slape po podnikatelich clovek musi pocitat kazdou korunu...
Ono ne kazdy vlastni hypermarket kterej mu nese tolik ze v nem muze prodavat prohnile maso a nic se mu nestane..... 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  21. 11. 2005 12:18

Parizskej salat co jsem musel po koupi hodit rovnou do kose neot by zkazenej  jsem do ted koupil spis u toho maleho podnikatele - ktery proste nemuel nest ztratu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jano  |  19. 11. 2005 22:07

momentalne robim v irsku a tu prenos cisla funguje velmi jednoducho, ja som si zmenil cislo z vodafonu na mobil. siet meteor,takto: prisiel som do predajne meteoru ze chcem zmenit cislo, predajca mi dal novu simku s tym ze do DVOCH HODIN nie dni alebo tyzdnov!!!!!!! sa mi cislo z vodafonu prenesie do siete meteoru. zase sa niekto chce nabalit za rychlejsie vybavenie prenositelnosti cisla,a je to uplne zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  20. 11. 2005 00:51

A taky Ti v Irsku člověk, který má něco za povinnost půl hodiny vysvětluje, proč to nejde, místo aby to za půl minuty bez hloupých řečí udělal (jak se děje v Praze)? Pochybuju. Pak je jasné, proč tady se každý lenoch chce na zákazníkovi napakovat za to, že se vůbec pohne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vooky  |  19. 11. 2005 17:27





Autor: neregistrovaný - jan [84.42.141.xxx] Datum: 18.11.2005 14:45
Titulek: Re: A jak to bude ve ....

Odebírat reakce:
Odpovědět

koukni se na cenik operatoru, ja si myslim, ze OS i TM pri vejvyssich terifech maji dost dobre ceny. Kdy vyuzijes jejich HIT nebo posvem, tak neni co resit. TM-2,86
 
Tak třeba co nabídka ET. Nová aktivace nebo přechod z go na tarif ET GOLD s 200 minutama ale + 200 dalšíma do všech sítí..Neni to náhodou nejlevnější z toho co jste tu zmínili? No zkuste matiku. 1059:400 = 2.6475. A to u operátora s nejširší nabídkou služeb a kvalitním pokrytím a navíc je možný si vzít i dotovaný telefon

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  20. 11. 2005 17:02

.... kouknul jsem se na ceník ET a jistil jsem, ze cena po provolanych volnych minutach je 4,76 kc s dph.  Co je drahe.  Fixni naklady jsou sice levne, ale ty variabilni jsou drahe. Pokud se nemilim, tak tech 200 dalsich minut ziskas tim, ze se upises na 24 mes. 
Zaverem, pak nutno rici, ze tento scenar neplati, kdyz chces prenes svoje cislo k ET.
...jan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Henry  |  17. 11. 2005 19:15

Jak můžete napsat, že je to zbytečná služba, když ji využijí 2 až 3 procenta? Vždyť to v ČR znamená cca 200 000 až 300 000 tisíc lidí a to je podle mě celkem velká skupina. Já toto očekávám s netrpělivostí, abych jedno již dlouho zavedené číslo ve firmě převedl na jiného operátora (Eurotel), protože stávající (T-M) tu má mizerný signál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  17. 11. 2005 23:41

Nezapomente, ze 200 -300 tis. lidi jsou vetsinou tarifni programy, kterych moc nasi operatori (az na oskara) nemaji. Takze kdybychom meli mluvit o tarifnich zakaznicich, tak to bude uplne jine cislo.

jan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer, MaLer  |  18. 11. 2005 01:44

Ehm, to rikate jako by operatori meli 10% tarifnich zakazniku :). A myslim si, ze prave mezi tarifnimi zakazniky bude nejvice prechodu - firemni zakaznici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  18. 11. 2005 14:37

Ano je to prene tak. T-mobile ma cca 4,4 mio. zakazniku, ale twistaru je cca 3,2 mio. Obdobne je tomu u Eurotelu. Oskar vychazi cca 50:50.  Myslim si, ze kdyby od Eurotelu hromadne odeseli Gockari, tak by to pekne poznal na vynosech. Bude zajimave, jak dravy bude Vodafone pri akvizici zakazniku, zejmena pri soucastene snaze  oskara mit vetsinu tarifnich zakazniku. .
...jan
PS: co se tyce kvality site Oskara, tak je jasne, ze nemaji tak kvalitne pokryto  jako ET ci TM, nebot tato spolecnost bylo jiz dlouhou dobu urcena k prodeji a neivestovala moc do site, ale do ziskani zakazniku. S prichodem strategickeho partnera situce bude jina. Nerikam hned vsude, ale .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
palko  |  17. 11. 2005 18:44

Půjde přenést číslo u stejného operátora z paušálu na předplacenku? Konkrétně u Oskara.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartBOY  |  17. 11. 2005 20:45

U Oskara i T-Mobilu převod z tarifu na předplacenku lze. Ale napadla mě před chvíli jiná myšlenka. Nedá se takto docílit migrace z paušálu na předplacenku i u Eurotelu?
......Mám tarif ET. Převedu jej na tarif Oskara/T-Mobile. U tohoto operátora změním na předpacenku a zpátky k Eurotelu přejdu na GO? (vím, za cenu dvojího převodu...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  17. 11. 2005 23:42

jestli se nepletu, taku oskara za to chteji 1000kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  17. 11. 2005 23:42

jestli se nepletu, taku oskara za to chteji 1000kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PetrM  |  18. 11. 2005 11:06

to se pletes. jednou rocne ma kazdy zakaznik narok na zmenu tarifu na nizsi zdarma. az teprve ten druhy a dalsi je zpoplatnovan danou castkou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  18. 11. 2005 14:40

no prave jednou rocne. To prome neznamena, ze prevedu tarif z ET do OS a hned to prededu na oskartu a pak zpet do ET. 
Pokud je vyse uvedeny postup zadara, tak je otazkou par mesicu, kdy to OS cvakne za zacne toto zpoplatnovat. .
jan.
ps: vsechno zalezi na penezich,
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  18. 11. 2005 17:08

Ale Vy přeci nepřevádíte TARIF z ET do OS. Vy převádíte ČÍSLO. Takže můžete jít rovnou z tarifu ET na předplacenku OS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
havros  |  17. 11. 2005 18:02

V článku je chyba, Podmínky nabývají platnosti 1. prosince 2005 a ne 1. prosince 2006
Tuto skutečnost si prosím opravte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilman  |  17. 11. 2005 18:29

myslim ze to kazdy snad pochopil, podminky s rocnim predstihem by bylo opravdu az moc nestandardni i na Eurotel :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  17. 11. 2005 16:26

Když se z vnitrofiremní linky volá na mobilní síť a ta firma má tři brány (pro každého jednu) a podle čísla ústředna ve firmě pozná, kterou bránu má použít. Co jí bude platná 6 sec. hláška, když se nepřepne na tu bránu, kam chci volat ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
víkon  |  18. 11. 2005 09:45

vydupat si na operátorovi takové ceny, aby byly do všech mobilních sítí stejné, to nejde?
Jaký operátor a při jaké útrastě měsíčně, je vám schopen dát nejnižsí cenu, shodnou ale do všech mobilních sítí?
Když se chce tak to jde, viz tady ceny shodné na mobily do ČR i SR http://vox.802.cz/ - z pevné za 3,69 Kč, na pevné a do za hraničí za 0,67 Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  18. 11. 2005 14:45

koukni se na cenik operatoru, ja si myslim, ze OS i TM pri vejvyssich terifech maji dost dobre ceny. Kdy vyuzijes jejich HIT nebo posvem, tak neni co resit. TM-2,86

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  18. 11. 2005 14:50

pokracovani ......

OS - 3,17 za minutu do vsech siti.  Ja mam Oskartu a za tento rok mi vychazi ze flat fee 4,5 s dph  za min. za 1429 min za tento rok.
jan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  18. 11. 2005 14:45

koukni se na cenik operatoru, ja si myslim, ze OS i TM pri vejvyssich terifech maji dost dobre ceny. Kdy vyuzijes jejich HIT nebo posvem, tak neni co resit. TM-2,86  os

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  18. 11. 2005 14:45

koukni se na cenik operatoru, ja si myslim, ze OS i TM pri vejvyssich terifech maji dost dobre ceny. Kdy vyuzijes jejich HIT nebo posvem, tak neni co resit. TM-2,86  OS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  17. 11. 2005 15:39

Operátoři přenositelností získají skvělou příležitost, jak "skrytě" a pod záminkou zpřehlednění účtování zvýšit ceny. Pomalu ale jistě tento trend nastartoval Oskar se svou novou Oskartou. Ostatní operátoři na sebe jistě nedají dlouho čekat..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Napoleon.Dynamite.2004.PROPER.DVDSCR.XviD-TWiST  |  17. 11. 2005 14:39

Uz jsem to tu nekolikrat vyjadril, ze nechapu kdo tuhle deb*ilitu vymyslel. Navic jednodussi by bylo prece zrusit predcisli jako takove uplne, kdyz uz stejne nebude mit zadnou informacni hodnotu. Je to stejna blbost jako zrusit prvni 3 znaky na SPZ, zrusit MPZ apod. identifikacni udaje...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pekka  |  17. 11. 2005 15:14

Prosím, napiš, do které třídy na jaké škole chodíš. A pokud je to víc než 6. na ZŠ, tak popiš svůj prospěch

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blabla  |  18. 11. 2005 14:48

Urážka není argument.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  21. 11. 2005 12:11

Tak at mi rekne jak odlisi od sebe cislo 602 555 555 a 603 555 555 !!!
Argument ze by proste ono 6 cisli 555 555 by stacilo, tak by si dotycny mel uvedomit, ze by zde mohlo byt pouze 999 999 mobilu a pritom jich je zde - tedy mobilnich cisel jiz tak 9 000 000 .......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hombre  |  17. 11. 2005 13:39

tak se mi zdá, že se tu všichni hádají jen o pár drobných za pár smsek a nějaký "super" výhodný volání s různým přehazováním karet atd.., ale výhoda tohoto přenosu je jinde...
pracuju ve firmě, která má firemní síť a měsíčně u Eurotelu protelefonuje 50tis a víc (tarify jsou optimalizovaný, levněji to nejde - podle tvrzení operátora), když jsem účty přinesl k Oskarovi, dostal jsem se o 15tisíc níž - a teď babo raď, přejít? změnit čísla? to bohužel nejde, jsme servisní firma a mnoho let používáme stejný telefonní čísla uvedený v manuálech, letácích... prostě všude, stane se, že zavolá někdo i po 5ti letech a udělá dobrej kšeft...   řešit to pomalým uspáním všech čísel? nesmysl, pro zákazníka nekomfortní, pro nás taky (platit několik let i ty nejnižší paušály? - nanic)
už se těším na příští rok, na jaře skončí závazek u Eurotelu, zajdu k Oskarovi a je 180tis za rok doma, pokud se Eurotel zalekne a najednou ještě něco udělá s cenou, jenom dobře, je mi jedno u koho jsme, je to byznys, jde přece o peníze... proč je cpát operátorovi, když můžou být vyšší odměny nebo firemní výjezdní zasedání za ušetřený kačky  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
XXTeens  |  17. 11. 2005 15:30

Nebo můžete ušetřit patnáct tisíc měsíčně, ale mizernou Oskarovo sítí a pokrytím příjdete o kšefty za dalších půl milionu. Na to musíte taky myslet.. Je spousta firem, ktera se znechuceně od Oskara vrací zpět k TM či ET

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jenyk  |  17. 11. 2005 22:02

Už mne nebaví Oskarovy minely, to si raději připlatím a půjdu za lepšími službami. Jako zákazníci na přenositelnosti jen vyděláme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kilkeny  |  17. 11. 2005 13:15

Mám docela hezké (a všeobecně známé) číslo na pevnou linku, ale budu jí rušit, protože se mi nevyplatí. Nahradím ji mobilem s GO kartou, který bude ležet v obýváku. Bude možné přenést si číslo pevné linky na GO SIMku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales_Brigant  |  17. 11. 2005 14:26

Ne, přenositelnost čísla mezi pevnými a mobilními telefonními sítěmi nebude, alespoň prozatím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H+  |  17. 11. 2005 22:38

Můžeš si ji nechat převést na VoIP číslo, ale ten převod stojí tuším od dva a půl vejš. Pak bys ovšem nemusel platit měsíční paušál atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer, MaLer  |  18. 11. 2005 01:40

Tak tak, dva a pul litru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Vithous  |  18. 11. 2005 17:03

Přesněji 2850,- Kč bez DPH

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hybo  |  17. 11. 2005 12:01

myslim, ze tady neni popsano nikde to, ze ten podil 2-3% bude spise ze skupiny setrilku, nez firem...duvod? velkou firmu si operator nepusti jen tak lehce a deje se to i ted, jenze ted se malo firem snazi z toho tezit, prave z duvodu naslednych nakladu a moznych ztrat spojenych se zmenou cisel...proste jim opeator nabidne lepsi podminky, nez maji ted...po 15.1. 2006 se proste vice firem "rozhodne prejit", protoze to pro ne znamena, co se tyce nakladku na zmenu operatora jen minimalni, nebo zadne naklady, ale v podstate jen ocekava, ze je puvodni, starej operator, bude chtit "preplatit"...takze se vlastne nic nezmeni, jen ucet bude mensi...naopak, se setrilkem se nikdo nebude hadat a ten proste pujde tam, kde usetri 78,5 mesicne na SMSkach...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hlinda  |  17. 11. 2005 10:09

Prumerna cena za prenositeslnost v EU je 11 Euro. Myslim si ze vzhledem ke kupni sile obyvatel by to melo byt u nas do 200Kc. Vydaje operatoru jsou ale na urovni cen EU jen tech nekolik zamestnancu bere plat na urovni CR. Takze spise to ale bude tak ze podle tarifu na ktery prechazite tak zaplatite (nejvyssi tarif - prechod zdrana, predplacenka - maximum co pujde). I kdyz i predlacenkar je pro operatora vydelecny.
p. Mlynar onehda rikal ze cenu vydi tak na urovni "dvou piv" cca 50Kc. Holt to bude na urovni 10-12 piv.

Ja se priklanim k tomu, ze jakekoli navyseni poctu zakazniku je pro noveho operatora prinosem a nese mu zisk. Tim padem by mela byt cena jen symbolicka (tj. 50-100Kc). Stejne na tom novy operator vydela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gekko  |  17. 11. 2005 10:43

Sedim v hospudce piju pivo"leffe",za 2,90eura,pul litr.Takze se p.Mlynar seknul jen o jedno pivo. )))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  17. 11. 2005 12:53

A my ti mame zavidet, ze pijes nakej patok za kilo, nebo co? Ja si radsi dam dobrou ceskou Plzen.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
standa_pochcalpadlo  |  17. 11. 2005 14:53

To já to mam eště lepší. Piju v hospůdce pivo za 35 DKK = bratru 140,- Kč. A je to jen 0,4l. Takže tak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  17. 11. 2005 15:51

vy to říkáte jako byste se tím chlubili :)
Drahý a hnusný pivo vám nikdo závidět nebude ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  18. 11. 2005 12:17

" Myslim si ze vzhledem ke kupni sile obyvatel by to melo byt u nas do 200Kc."
Zkus mi nakopupit za ceney podle  parity kupni sily i vybaveni operatoru - velice rychle zjistis ze ho dostanes za stejne ceny co Nemecti ci jeste vetsi nez oni , nebot ti Nemecti jsou vetsi a tak maji vetsi odbyt a proto maj lepsi mnozstevni slevu. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  17. 11. 2005 10:05

On je nějaký cenový rozdíl, když pošlu smsku do své nebo cizí sítě? Koukal jsem do výpisu a účtujou mi jednotnou cenu (na rozdíl od hovorů)... To ještě dneska někdo může akceptovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FastIkarus (novy)  |  17. 11. 2005 12:39

Oskarovo Odepiš velmi zvýhodňuje sms do vlastní sítě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jan  |  17. 11. 2005 09:58

Porad se tady prise o prenositelnosti cislo (jako jednoho pro jednu SIM), ale ja ma treba 3 cislo na jedne SIMce. Tj. pro hovory, data a fax. Predpokladam, ze mi budou prenesena i tato cisla.
..jan
.
PS: Plne souhlasim, ze prenositelnost si najde sve misto a zejmena v obchodnim svete nebot naklady na tiskopisy jsou a obchoni kontakty jsou velke.  Ti kdy v soucastnych forech nejvice krici, ze prenositelnost je blbo maji pravdepodobne najakou predplacenou kartu a prenositelnost bude velkym zasahem do jejich rozpoctu. 
.
S prenositelnosti vidim i svoji novou moznost a to je poridit si pracovni mobil (reknete neni to nejlepsi tarif) a jako druhe cislo (kombi karta) pridat prevedenou oskartu na Go kartu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blabol  |  17. 11. 2005 10:44

jo prenesou ti vsechna cisla a budes si asi i moc vybrat, ktery chces mit hlavni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš Janda  |  17. 11. 2005 09:38

A jak zjistím, do které sítě posílám SMS? Do Oskara to mám za 35 haléřů, do jiných sítí za 1,50 Kč, což je docela rozdíl...
Jedině že bych tam zavolal a zkusil, jestli mi to řekně tu hlášku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sh  |  17. 11. 2005 09:47

no vidíte, to zatím nikdo v článcích neřešil... jak to teda bude s textovkami?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek.P  |  17. 11. 2005 09:47

Pokud ja potrebuji odelsat SMS, tak ji odeslu a nehledim do jake site je. Ty ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sh  |  17. 11. 2005 10:31

já ne, já si třeba vyměním simkartu (minimalizace nákladů)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek.P  |  17. 11. 2005 11:30

aha, tak jestli ti 50 hal stoji za ztratu casu, mateni tel. cislama, tak to potom jo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Raziel-CZ, Raziel-CZ  |  18. 11. 2005 08:45

No stoji. Ja mam treba dva mobily. jeden s Odepis (0.35h) a jeden 50 naplno (1.00 Kc). Podle cisla si vzdy vyberu z jakeho mobilu sms poslu. Prece do Oskara nebudu psat za 1,00 Kc (z padesatky) kdyz muzu za 35h z Odepis a do jine site nebudu psat z Odepis za 1.50 Kc kdyz muzu za 1.00 Kc z padesatky. To da rozum. nekdo to ale hold nechape. Na svete jsou i chudsi, zejmena ti co pracuji ve skolstvi jako treba ja
Takze otazka reseni techto problemu je pro me zasadni vec. Rikejte si klidne jaky jsem chudak, ale je to tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek.P  |  18. 11. 2005 09:55

...dva mobily? tak to potom jo - puvodni prispevatel psal, ze meni simky kvuli jedne smsce...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
muf211  |  18. 11. 2005 14:41

To zas takovej chudak nejsi, kdyz mas dva mobily a dva tarify

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  18. 11. 2005 11:07

Já mám od Oskara tarif Odepiš práve proto, abych posílal spoustu SMS do Oskara za 35 hal (bez daně).  Mám jich téměř 1000 měsíčně. A je  rozdíl jestli stojí 350,- nebo 1500,- Tak se zamysli ty hlavo podnikatelská, to budou jen problémy i pro nepodnikatele!
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  19. 11. 2005 22:45

1000 SMS měsíčně? Jak to děláš?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 17. 11. 2005 09:48

Je to uvedeno v článku. Umístění čísla bude možné zjistit také zasláním zprávy v určitém tvaru, na webu nebo i prostřednictvím infolinky.
(Kdybyste zjistil, že číslo je v jiné síti, tak na něj SMS nepošlete? A neposíláte potom SMS jen kvůli tomu, abyste je posílal, místo cíle sdělit nějakou informaci?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mira  |  17. 11. 2005 10:01

No, ale když mám známého a textovku za 35 hal., tak mu pošlu i nějaké "navíc", třeba žertovné, vtípky apod., které bych si odpustil za 1,5 Kč.

Nebo někdo posílá jen "smrtelně vážné" SMS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
softmann  |  17. 11. 2005 10:10

V každém případě by mě zajímalo jak to bude s sms bránama, určitě se nebude chtít třeba Oskaru ze svojí brány odesílat sms na Eurotel. Například někdo si hodí simku od Oskara k Eurotelu  já mu budu chtít poslat sms z brány Oskara aniž bych o tom věděl a co se stane? Dojde SMS?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 17. 11. 2005 10:30

Předpokládám, že brána bude spojena s databází čísel a odeslání do jiné sítě nebude možné. Anebo free brána nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fatman  |  17. 11. 2005 16:17

Hm, zajímavá myšlenka. Takže kvůli přenositelnosti čísel budou moct operátoři konečně zrušit free SMS brány. A nikdo jim za to nebude nadávat jako kdysi TMo. Zkrátka prohlásí, že po přenositelnosti čísel nelze provozovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartBOY  |  17. 11. 2005 20:35

Můj názor je takový, že po odkliknutí "odeslat" se po určité chvíli objeví hláška typu: "textovou zprávu odeslanou na uvedené číslo nelze doručit"...
Free SMS bránu netřeba zrušit, to by museli zrušit tím pádem i Skupinové web SMS. Tam stoprocentně po odeslaní na "oskarácké" číslo u Eurotelu dojde ke zpoplatnění smsky, takže systém to jistě pozná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  17. 11. 2005 10:10

Alespoň bude méně lidí posílat kraviny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  17. 11. 2005 10:11

Navíc se to dá zjistit, jak už tady psal M. Lutonský. Když ještě vezmeš v úvahu, že migrace bude tak 2-3% a dost známých ti dá vědět když budou přecházet, tak fakt nevim KDE je problém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartBOY  |  17. 11. 2005 20:36

Doufám, že mi ti známí nebudou posílat o přechodu k jinými operátorovi textovku. To už by mi mohli rovnou poslat jejich nový číslo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  18. 11. 2005 11:10

Kdybych zjistil , že číslo je v jiné síti, tak to pošlu z jiného telefonu. Mám jich 7. Právě proto, že někam jsou levné sms, někam levně volám a někam volám v rámci paušálu "zdarma".  Já si z daní nic odepisovat nemůzu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jva  |  29. 11. 2005 10:29

tak tomu říkám schizofrenie!
a jen mimochodem "z daní" si neodepisuje nikdo nic. Pouze z daňového základu. to je nepodstatný rozdíl cca 65%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hlinda  |  17. 11. 2005 10:29

Myslím, že zákazník má právo vědět jaká je cena za zboží před tím, než ho zakoupí. To je pro ochranu spotřebitele. Přeci když si jdu koupit rohlík tak vím kolik stojí už když si ho dávám do košíku a ne až na podladně po zaplacení když kouknu do ůčtu a vidím, že mají rohlíky za 10Kč kus. Jo a nebo se to necha řešit tím, že vezmu rohlík, zajdu na pokladnu necham si ho projet pokladnou, zjistim, že stojí 10Kč a pak na pokladně stornují ten prodej rohlíku, já ho se vrátím a vím, že si mohu dovolit koupit jen 10 rohlíků a ne 1000 jak jsem plánoval (podobnost se zjištěním sítě na webu případně přes SMS-zdarma(?) není náhodná).
No snad operátoři rozjednou 3G sítě rychle a já budu mít možnost rozjet na 3G telefonu VoIP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
blabol  |  17. 11. 2005 10:50

pro naplneni zakona bude stacit treba to zjisteni pres sms, nic vic...je uz pak na kazdem, jestli to vyuzije ci nikoliv.
jinak co se tyce VoIP, tak na to sem taky zvedavej, myslim, ze se to operatorum nebude moc libit, preci jen z klasickych hovoru maji penize...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hlinda  |  17. 11. 2005 18:11

Vzdyt z datovych sluzeb jim take plynou penize.... . A CTc na svych ADSL linkach take neblokuje VoIP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Menoe Mano  |  17. 11. 2005 13:05

IMHO Vodafone sjednoti sazby za SMS, ci Odepis a T1 zrusi uplne s vymluvou na prenositelnost. Oskarty podrazi do vlastni site - jen ty nove - take s odvolanim se na prenositelnost. MM

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Miloš Holík  |  17. 11. 2005 06:06

Ta přenositelnost je vzhledem k těm nákladům hloupost. Nemělo se do toho vůbec jít. Kdejakou pitomost, která se ve světě objeví, tak hned musíme zavádět. Soudný člověk něco takového ani nechce, o tom napovídají ty pouhá 2 % zákazníků. A když už chce někdo k jinému operátoru, ať si aktivuje nové číslo. Původní se nějakou dobu nechá v provozu a pak to ukončí. Takto se to dosud běžně dělalo a byl aspoň okamžitý přehled, kam člověk volá. Ty systémy různých hlášek, ověřování pomocí SMS, u kterého operátora vlastně číslo je, to je všechno zas další balast. Vítězství hlouposti. Dělá se mi z toho špatně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  17. 11. 2005 07:55

2% zákazníků mohou vypovídat třeba o vysoké komplikovanosti přenosu a nebo také o tom, že opouštěný operátor nakonec většinu odcházejících zákazníků uplatí nějakou speciální nabídkou.

"A když už chce někdo k jinému operátoru, ať si aktivuje nové číslo."

A co vizitky, firemní štíty, polepy na autech, Zlaté stránky, čísla v mnoha firemních dokumentech, razítka atd. atd.? To, co jsi napsal, může napsat jedině někdo, kdo dřív píše než myslí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  17. 11. 2005 07:58

Máš vůbec představu, kolik stojí to, co jsem vyjmenoval? Jenom hloupé razítko stojí 200-300 Kč. A když máš třeba tři razítka s jedním mobilním číslem, je to už 600-900 Kč. Zákazník, který zavolá třeba po roce od chvíle co jsi mu dal telefonní číslo...může jít klidně o ztrátu v řádu tisíců korun nebo i víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  17. 11. 2005 09:55

Pdnikatel, který nevydělá ty 2 - 3000 Kč, tak ať podnikání zabalí, vyjde ho to levněji. Vždyť na razítku telefon být nemusí (žádný zákon to nevyžaduje), vizitek si nenechává dělat milióny, když tak v sériích po dvou, třech stech kusech a jestli mu je líto těch pár korun, tak si může přenesení lépe načasovat. Ty kecy o hlavičkových papírech (dneska se to udělat na počítači jako šablona), razítkách, vizitkách, apod. jsem jenom stupidní problémy prezentované jako vážné. A to se ještě nepíše o tom, když přejmenují ulici například z Moskevské na Vídeňskou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  17. 11. 2005 10:09

Ty seš ale jelito. Kdo tady psal o tom, že podnikatel nevydělá 2 - 3 tis. Kč? Jde snad o to, že se mu nevyplatí migrovat s firmou ke konkurenci, když náklady na přenesení každého čísla pro něj znamenají vysoké náklady, které se mu nijak nevrátí.

Jistě, na razítkách nemusí být telefonní číslo. Že tam nemusí být neznamená, že ho tam nikdo (většina) nemá.

200 - 300 ks vizitek se dělá tak pro jednoho člověka ve firmě. Vizitka stojí 2-3 Kč podle typu.

Co ty polepy na autech? K tomu máš taky nějaký genigální komentář? A ztráta zákazníka, který zavolal po roce nebo dvou? Na to máš taky nějaký geniální recept? Třeba koupit v bazaru třeba Nokie 5110 a živit v nich nejnižší paušály po dobu dvou let? (neboť u Eurotelu nelze paušál převést na předplacenku).

Nejde jen o přímé náklady, ale i o nepřímé náklady - změna čísel by stála čas zaměstnance.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  19. 11. 2005 07:42

Jistěže. Movitější mají zelenou linku typu 800 xxx xxx, ti méně movití modrou linku typu 84x xxx xxx.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaro B.  |  22. 11. 2005 08:27

Nejsem si jist co myslíte tou změnou. Firmy to mají většinou udělané tak, že mají GSM bránu nebo její obdobu a podle předvolby volaného čísla jejich ústředna automaticky přepne na mobil daného telef. operátora za GSM branou. Tím volají "do vlastní sítě" za co nejvýhodnější tarif. Na firmu stačí 3 mobily, zařízení GSM brána (+ústředna). Pokud managers firmy mají vlastní mobily, pak je to v rámci nějaké obchodní smlouvy mezi firmou a operátorem. Přenositelnost má asi význam pouze pro jednotlivce a malé firmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  22. 11. 2005 18:51

Tuhle změnu jsem samozřejmě nemyslel. Co by asi měnili v GSM bráně, když tam mají všechny tři operátory??? Ve firmách se ale vyskytuje větší či menší počet mobilních telefonů. Dle mého spíš záleží na zaměření firmy než na prosperitě. Firmy, které mají hodně pracovníků v terénu zkrátka musí mít hodně mobilních telefonů. Vybavit praovníky v terénu kartami do telefonní budky fakt není to pravé ořechové. Jistě můžeš namítnout, že lidem v terénu většinou nevolají koncoví zákazníci, ale většinou jen lidé z firmy a těm není problém změnu sdělit a že by tudíž mohli vyměnit telefony těchto pracovníků. To by jistě mohli, ale většinou mají od operátora VPN s voláním za 1 - 1,50 Kč, takže výměna půlky mobilních čísel by znamenala zvýšení nákladů. Pár měsíců jsem v tomto businessu pracoval, takže si myslím, že o tom mám větší přehled než ty. Mým kolegům se nedařilo přesvědčit ke změně čísel ani větší ani menší firmy. Nabídka byla dobrá, ale v naprosté většině případů končilo jednání neúspěšně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  17. 11. 2005 10:14

Cca tři měsíce jsem pracoval pro jistého operátora. Měl jsem za úkol přetahovat firemní zákazníky konkurence. A představ si, že se do toho nikomu z oslovených nechtělo, přestože nabídka byla velmi dobrá. Nikomu se nechtělo měnit čísla ve firmě. Divný když je to tak snadný, že jo??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  17. 11. 2005 12:07

Máte pravdu, já zase pracoval ve firmě, která měla kolem 400 čísel a přechod k jinému oprátorovi vždy skončil při spočtení nákladů a škod, způsobených přechodem na nová čísla. Žádná nabídka konkurenční firmy to nedokázala nahradit. Teď to bude jiné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  17. 11. 2005 10:18

člověče, Ty ještě spíš, jdi se umýt studenou vodou, abys neplácal takové nesmysly. Operátory příliš nezajímají takoví, jako jsi Ty s umolousanými 200 měsíčně, ale ti velcí úspěšní. A představ si firmu, která nechá natisknout 10.000 letáků / katalogů a pod. Výtisk jednoho kvalitního katalogů se nepočítá v desetikorunách, ale spíše o řád výše a pak jsme na miliónech. Taktéž vizitky - MNP se nedělá ve firmě pro jednoho Lojzu, ale týká se opět celé korporace. A opět. Těch 200 vizitek stojí +/- 500Kč; pro 100 zaměstnanců (a to nemluvím o těch ještě větších) jsme nedaleko 100.000,- Kč. Dále bez komentáře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  19. 11. 2005 07:51

Z ekonomického hlediska se jedná o pevné náklady a ty nejsou rozhodující, protože se v čase snižují (jsou jednorázové, zaplatíš je pouze jednou). Důležitější jsou variabilní, Ty se v čase zvyšují. A když už vydám několik set za kvalitní katalog (takových ale moc není), tak určitě se nebudu prezentovat mobilem, který mi může zítra někdo ukradnout, ale zelenou linkou. A pokud má firma 200 zaměstnanců, tak to také není problém. Vždyť se spotřebují a potom je bude třeba udělat znova. Je to úplně stejné, jako když firma mění třeba logo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  19. 11. 2005 11:05

Otázkou je, zda se ty náklady někdy vrátí. Neboť několik měsíců po přechodu ke konkurenci může bývalý operátor zlevnit služby nebo nabídnout novou službu, kterou by firma využila a zvýšila produktivitu zaměstnanců (napadá mě třeba PTT). U nového operátora se ale obvykle zavazují rámcovou smlouvou na dva roky a tak už nemají úniku i kdyby chtěli čísla měnit znovu.

Podle tebe znamená ukradení mobilního telefonu ztrátu čísla? Ty seš ale chytrolín

Zelená linka není rozhodně vhodná pro každého.

Změna loga je podle mě nesmysl. Cena loga v čase stoupá (tedy u prosperujících firem). Dle mého je např. změna jména z Oskar na Vodafone pěkně mastná záležitost. Když se měnil název Paegas na T-Mobile, tak to stálo desítky milionů korun pokud si to dobře pamatuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hübner  |  18. 11. 2005 10:19

Přesně tak, tohle je drahý jak... Sám to moc dobře znám, když si dělám např. vizitky jen pro osobní potřebu, stojí to tak 2000kč a to jich tam je jen pár. Pak si změnim číslo a je to všechno v háji, komplet znova. A nepomohlo by, kdyby se změnila jen předvolba z 777 na 773, jak tady někdo psal. Taky nechápu, proč tady řešíte, že to je hovadina. Kdo bude prostě chtít mít předvolbu a číslo operátora, kterého má, jednoduše přejde k němu a založí si nové telefonní číslo. O nic nejde. Přenositelnost čísel je jen pro ty, pro které by to bylo až nad míru komplikované z hlediska propagačních, reklamních předmětů apod. Jestli vám to bude dělat takový problém, že nevíte, komu voláte, snad vás těch 6 sekund nebo jedna sms s informací nezabije... ;)
Jiří Hübner

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  18. 11. 2005 21:16

Já já já jenom já. A o tom to je. Mnozí z těch, kteří mobilního operátora měnit nechtějí a nebo pro ně změna čísla nepředtavuje komplikaci a finanční zátěž by chtěli, aby přenositelnost nebyla, neboť jsou přesvědčeni, že jim to bude způsobovat obrovské komplikace. Osobně o migraci zatím neuvažuji, ale jsem rád, že bude přenositelnost možná. A nejen kvůli tomu, že se zostří konkurenční boj. Lidé na to dle mého názoru mají NÁROK. Volání do Eurotelu mám levnější než do jiných sítí, ale i tak nevidím až takový problém v tom, že budu muset u 2, 3 nebo 4 procent zákazníků vyslechnout šestisekundovou hlášku. Možná si jí i vypnu a budu vždy předpokládat, že volám do cizí sítě, mé hovory budou kratší a já ušetřím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OldSoldier  |  22. 11. 2005 09:33

Prosim Te - poposedni si! Zkus, prosim Te, pochopit, ze na prenositelnosti vydelaji uplne vsichni-i ti, kteri prenositelnosti nikdy nevyuziji. A ted za domaci ukol zkus prijit na to, jak je to mozne ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  22. 11. 2005 18:54

Však jsem nikdy netvrdil, že na přenositelnosti získají jen ti, kteří své číslo přenesou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  22. 11. 2005 18:55

Možná jsi přehlédl větu: "A nejen kvůli tomu, že se zostří konkurenční boj. "

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MoB  |  17. 11. 2005 15:02

Ty jo, to je názor! Tak za prvé, změna čísla je nepříjemná pro podnikatele (ztráta zákazníka, který zná staré číslo... a přímé náklady na změnu všech firemních materiálů...) i soukromé osoby (zde asi jenom změna čísla a tudíž pravděpodobnost, že se mi někdo zkrátka nedovolá). Jiná věc je, když někdo vyloženě chce změnit číslo.
A těmi dvěma procenty nemachruj. Málo lidí možná operátora skutečně změní, ale všichni z toho budou profitovat - operátoři budou muset hodně vylepšit své služby, jinak jim budou odcházet zákazníci - prostě jenom proto, že to tak snadno půjde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  18. 11. 2005 10:58

Naprosto souhlasím. Je to neskutečná blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  17. 11. 2005 01:27

Boze, to sou zase vymysly... Proste se melo pohlidat, aby nebylo stejne cislo s ruznymi predvolbami u vice operatoru... Fakt se moc tesim az budu nekomu volat na 777 a bude me to uctovat drahy hovor do Eurotelu..

Proste prenaset se ma jen cislo a ne predvolba! kombinaci je na 10 000 000 lidi snad dost!

Slo by to vyresit tak, ze (jsou 3 operatori) kazdy operator dostane novou predvolbu (oskar ma 777,776,775 dostane treba jeste 773) a na ni prevede lidi treba od eurotelu ci tmobilu, kteri maji cislo, ktere by se shodovalo s jiz existujicim cislem na stavajicich predvolbach, to same u dalsich opu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rube  |  17. 11. 2005 01:30

Tak tohle by asi nešlo
Navíc pokud vím, termín předvolba v číslovacím plánu není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kakadu  |  17. 11. 2005 01:33

Nevim jak jsi to myslel, ale na sest mist 777 xxx xxx je jenom 1 mil. lidi (resp. 999999). takze by asi ty predvolby nestacily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
void  |  17. 11. 2005 11:13

no tak to ses synku uťal, těch kombinací s opakováním je přes padesát milionů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zoidfarb  |  17. 11. 2005 12:09

to bych chtel videt, jak z deseti cislic v sestimistnym cisle udelas 50M kombinaci (variaci s opakovanim)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
void  |  17. 11. 2005 12:16

není to spíš šedesát číslic? 1. pozice 0-9, 2. pozice 0-9... čísla se mohou opakovat... např 602 256 632?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Krong  |  17. 11. 2005 13:50

Tobe matematika nikdy moc nesla, co?
Tak pastelky do ruky a malovat

6 pozic, v kazde 10 moznosti = 10^6 = 1 a sest nul

nebo pro zakladni skoly.

Mas X lidi, kazdy ma v penezence hotovost 0 - 1M (chapej na simkarte jine telefoni cislo). Zadni 2 nemaji stejnou. Kolik je lidi? Tak si je spocitame - 1. ma 0, 2. ma 1 ... milionty ma 999999. Muzes si je libovolne prohazet, ale to zadneho dalsiho neprida. Asi tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  17. 11. 2005 15:42

:))))))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ales_Brigant  |  17. 11. 2005 01:46

Jenže přenos "jen" té předvolby by úplně odstranil výhody přenositelnosti a důvody, proč se vlastně zavádí.

Např. firmě vyjde nastejno, pokud má na vizitkách, letácích, hlavičkách atd. měnit "jen" předvolbu nebo celé číslo. Prostě se to musí všechno nechat vyrobit znova. Stejně tak i soukromá osoba musí obeslat všechny své známé a je jedno, jestli se v telefonním čísle změnila jen jedna číslice nebo všech devět...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  17. 11. 2005 07:52

Bohužel jsi vůbec nepochopil o čem přenositelnost je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  18. 11. 2005 16:09

praveze pochopil, ale přide mi to zmatené. Když si koupíš nový auto - Renault místo Favorita, taky bys chtel treba stejnou SPZ, ale "okřídlený šíp" určitě ne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aljosha  |  17. 11. 2005 11:03

Tak to je slušnej myšlenkovej úlet, pane Rado, takhle by to opravdu nešlo ani náhodou....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada  |  18. 11. 2005 16:06

Mě přijde spíš jako kravina, aby číslo 777xxxxxx byl najednou Eurotel.

Vizitky by si nikdo měnit nemusel, číslo by mohlo fungovat se starou i novou předvolbou, akorát u staré (původní operátor) by byla ještě ta 6sekundová hláška a člověk by hned věděl že volá do jiné sítě a mohl by si v seznamu číslo upravit - při příštím volání už žádná hláška.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crazy Ivan  |  17. 11. 2005 13:01

nevim proc mam ten pocit ze predvolby nejsou trimistne, ale dvou mistne u novych cisel zacinajicich sedmickou ... 73 T-Mobile, 72 Eurotel resp. Telefonica, 77 Oskat resp. Vodafone ...... ; - )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oddTom  |  17. 11. 2005 20:59

A co 60x? Je to T-Mobile (napr. 605), nebo Eurotel (napr. 606)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer, MaLer  |  18. 11. 2005 01:34

60x jsou cisla podle stareho cislovaciho planu, ktera budou zrusena nekdy kolem roku 2012 myslim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
quick  |  19. 11. 2005 23:53

Ty "předvolby" jsou nově skutečně dvoumístné (72, 73, 77). Starší předvolby budou v širším časovém horizontu změněny takto: T-Mobile 603, 604, 605 na 733, 734, 735; Eurotel 602, 606, 607 na 722, 726, 727 a Oskar 608 na 778. Toto je v souladu s mojí první větou. Po trojčíslích se čísla uvádějí spíš z praktických než logických důvodů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartBOY  |  17. 11. 2005 20:26

Větší hovadinu jsem neslyšel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pool  |  21. 11. 2005 20:24

Současná předvolba je jen 77, co uz si tam da Oskar dal, to je jeho vec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  17. 11. 2005 00:22

Ta hlaska se ozve v kazdem pripade?
V nekterych pripadech totiz nema smysl. Napr. pri volani z pevne site je cena do vsech mobilnich siti stejna a tudiz takove oznameni postrada smysl. Taktez hovory ze site tretiho mobilniho operatora (tretiho v tom, ze ani od nej ani k nemu nebylo cislo preneseno). Totez plati u hovoru ze zahranici (ze zahranicnich cisel). V techto pripadech se na cene hovoru nic nemeni a hlaska bude spis zavadejici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Driver  |  17. 11. 2005 00:57

To by me taky docela zajimalo, jak to bude presne reseny.

PS uz se fakt tesim na to, jak budu o 6 sekund dyl cekat, az me to spoji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 17. 11. 2005 00:59

Nemusíte čekat, toto oznámení bude možné trvale vypnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  17. 11. 2005 01:08

Vypnout kym?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 17. 11. 2005 01:09

Sám si zvolíte, jestli vás informace o přesměrování čísla zajímá.


"V takovém případě vám operátoři do sluchátka před započetím hovoru pustí šestisekundovou hlásku informující o změně sítě volaného. Tuto hlásku bude možné deaktivovat."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  17. 11. 2005 09:20

a mozno nebudes mat co vypnut lebo ziadna hlaska nebude
v Irksu ani UK take daco nebezi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LK  |  17. 11. 2005 09:40

Jednoduché. Buď se to uchytí jako dobré řešení a zavede se to i pevných sítích, nebo to nebude využíváno a poznáto to jako dneska v pevných sítích (pro neinformované, tam poznáte exkrement). Anebo to bude zbytečné, protože se ceny sjednotí na jednom tarifu do všech sítí a toto již bude zbytečné. Oskarta super, go super, Twist super, tarify super,... operators shit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
víkon  |  18. 11. 2005 09:49

no to mě řekni, jak to poznám na pevných? Koukal jsem se na ČTÚa tam je pouze, že číslo patří Telecomu, přitom je rok a půl přeneseno k jinému operátorovi, takže otázka zní, jak to vůbec poznám, čí to je číslo?
Protože hovory se samozřejmě liší cenou - mnoho opů dává na pevných volání do vlastní síte ZDARMA!!! (Bluetone do vlastní síte, http://vox.802.cz/prefixy/zdarma.php na tyto sítě)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  18. 11. 2005 16:58

U telecomu se to nelisi a tak to proste jeho zakazniky nezajima.
To spis ti operatori co davaj toto zvyhodneni by meli zavest mechanismus, nebot ustredna teho operatora musi vedet, zdali to propojuje do vlastni site ci cizi a podle toho pak vydat upozorneni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  19. 11. 2005 22:36

(Na MobilManii mluvíme slušně. Děkujeme, redakce)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  21. 11. 2005 19:52

Text oligofrenního (tohle se smí) individua, které používá metrový font, tady necháte a jedno ostřejší slůvko (už nevím, jaké to bylo, ale určitě nebylo extra vulgární) vám vadí - zdá se, že se zaměřujete na "yntelygenty". No aspoň že mluvíte slušně, jinak by to s vámi bylo fakt hodně špatné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  21. 11. 2005 19:56

Za "tohle se smí" měl být otazník. Vydejte prosím seznam nežádoucích slov a návod, jak poslat slušně bezohledné jedince do háje. Ještě lepší by bylo rich text zrušit nebo omezit, ale to by dětičky, co vám klikají na stránky, asi nepřežily...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 17. 11. 2005 00:59

Databáze telefonních čísel neví, jaký používáte tarif a jestli se vám cena změní nebo ne. Jedná se o informaci, že číslo přešlo k jinému operátorovi, s cenou to nemá nic společného. Vždyť operátor vám ani teď přesně neřekne, jestli ještě voláte za volné minuty, nebo jestli se už přešlo na běžnou sazbu. Nevíte, kdy přesně skončí předplacené balíčky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
rube  |  17. 11. 2005 01:29

Ale teď už určitě nejste vzhůru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zwick  |  17. 11. 2005 09:13

Tady to v noci žije

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  17. 11. 2005 02:02

Ja mam na mysli situace, kdy je tato informace naprosto zbytecna az zavadejici. Napr. prave pri prichozim hovoru z pevne site. Tam je cena pro volajiciho stejna bez ohledu na to, do jake mobilni site vola a hlaska tim postrada smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb  |  17. 11. 2005 09:02

celkem zamotané. Cena u vyšších tarifů T-Mobile se neliší, ať voláte do své nebo cizí sítě. Na druhou stranu je možné, že Telefónica zavede levnější volání do Eurotelu (nevím, jestli je to možné z hlediska antimonopolních zákonů). Ceny se mohou změnit, vy můžete změnit tarif... Pokud ta hláška bude: (např.) "voláte do sítě Eurotel", zavádějící nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ja  |  17. 11. 2005 10:14

Eurotel jiz ma nizsi sazby do sve site u vsech tarifu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libb, Libb  |  17. 11. 2005 13:09

já to myslel tak, že z pevné linky bude volání do Eurotelu levnější než do TM a Oskara. V rámci sítě to je celkem běžná věc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
víkon  |  18. 11. 2005 09:52

to nejde, cena za terminaci musí být pro všechny stejná, ET a CTc je vlastni kazdy jina firma ze maji stejneho vlastnika neni rozhodujici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Laďa  |  19. 11. 2005 23:42

Jenomže zapomínáš na to, že někdo zruší linku ČTC a číslo si převede na mobil. Pak mu voláš na číslo ČTC, myslíš si, že levněji, ve skutečnosti dráž, protože je to na mobil. 
Další nedořešený zádrhel je v tom, že po vypnutí už nejsem informovaný o operátorovi. Takže by pomohlo i jednorázové nebo trvalé vypnutí či zapnutí (jako zobrazení / nezobrazení čísla).
Já osobně přenositelnosti čísel nijak nefandím. Je mi jasné, že např. u firem nebo u lidí s velkým množstvím aktivních kontaktů to teoreticky může mít smysl, byť i zde pochybuji. Firmy mají smlouvy s operátory na výhodnějších tarifech a ani od ČTC asi nebudou utíkat. Spíš to vidím tak, že přejde část těch, kteří po čase zjistili, že mají větší počet hovorů k jinému operátorovi a že přechodem k němu cosi ušetří a nebudou muset každému hlásit nové číslo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
t  |  22. 11. 2005 10:57

"Jenomže zapomínáš na to, že někdo zruší linku ČTC a číslo si převede na mobil. Pak mu voláš na číslo ČTC, myslíš si, že levněji, ve skutečnosti dráž, protože je to na mobil"
Cislo z pevne site se na mobil prevest nepujde - pouze cisla mobilnich siti  mezi sebou a tim padem toto nikdy nemuze nastat.......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Raziel-CZ (novy)  |  17. 11. 2005 23:12

Ale víme, u Oskara víme
Mě spíš ale teď zajímá jak budou řešeny SMS z Oskara tarifu Odepiš kdy je cena za SMS do Oskara 0.35 Kč a jinak 1.50 Kč bez DPH. To jsem zvědav. To bude celkem problém. Tak, teď babo raď

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  17. 11. 2005 10:04

Hlaska bude pochopitelne jenom na tarifech, ktere maji ruzne sazby pro ruzne site  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
víkon  |  18. 11. 2005 09:53

a ja myslel, ze hlasku dela sit volaneho, a ne volajiciho

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jano  |  18. 11. 2005 11:24

Hlasku prave dela sit volajiciho.... tzn. ze na pevnych linkach nebude (pravdepodobne - zalezi od fix. operatora) zadna hlaska a to same plati pro zahranicni operatory...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor