O2 pozastavuje rušení starých Go tarifů, má problémy

Nad starými tarify Quatro, TXT, Mix a Fajn visí Damoklův meč. Ptali jsme se operátora proč mají zmizet a zda jejich uživatelé dostanou nějaké bolestné...

V polovině září loňského roku se u O2 pustili do rušení starých předplacených tarifů Fun, Fajn, TXT, Special, Original a Quatro. Pokud si vzpomínáte, tuto informaci přinesli investigativci z blogu Mobil(n)ovinky, přičemž zpráva byla opřena o ceník služeb operátora. Zákazníci měli být jednoduše převedeni na některý ze dvou nejnovějších tarifů Na!Víc, nyní se ovšem proces pozastavil. A jelikož se na mě obracejí zákazníci O2 hledající alternativu za jejich ohrožený tarif, rozhodl jsem se operátora na pár věcí zeptat.

Zajímalo mne, kolika zákazníků se změna týká, kdy má být proces převodu dokončen, jak budou stávající zákazníci informováni a zda budou mít změnu zdarma. A také zda se pro ně nechystá nějaké bolestné, nějaká akce, která by zmírnila nedobrovolnou a nevyžádanou změnu. A tady už je vyjádření O2, které nám ústy tiskového mluvčího Martina Žabky sdělilo následující:

„O2 nabízí pro zákazníky předplacených O2 karet tarify O2 NA!HLAS a O2 NA!PIŠTE, které našim zákazníkům přinášejí výhodné ceny za volání a SMSky, přičemž navíc umožňují všem našim zákazníkům využívat stálých tarifních výhod (večerní volání do sítě O2 za 0,50 Kč/min., víkendové volání do sítě O2 za 0,50 Kč/min., víkendové SMS do sítě O2 za 0,50 Kč/SMS nebo internet v mobilu za 20 Kč/týden při dobití minimálně za 300 Kč), které s předchozími tarify neměli k dispozici.

Pro zjednodušení naší tarifní nabídky a s cílem umožnit všem našim zákazníkům využívat těchto výhod, jsme se rozhodli započít s procesem změny podmínek starších tarifů na podmínky nové tarifní struktury NA!VÍC. Abychom lépe demonstrovali výhody nových tarifů NA!VÍC pro zákazníky, jejichž tarify byly takto změněny zdarma a bez nutnosti dobití jsme jim aktivovali jednu z výhod, které tarify nabízejí. Tato změna byla samozřejmě zdarma a zákazníci ani neztratili svůj standardní nárok na změnu tarifu.

Vzhledem k technickým omezením jsme nyní byli nuceni zmíněný proces pozastavit a dokud nebude toto omezení odstraněno, nebudeme s ním pokračovat. Nadále platí, že všichni naši zákazníci mohou přejít na nové tarify jednoduchým posláním SMS ve tvaru NAHLAS nebo NAPIS na číslo 999111. Změna tarifu jim bude provedena zcela zdarma a zákazníci budou moci využívat všech výhod, které tyto nové tarify nabízí.“

K vyjádření Martina Žabky bych doplnil, že s bonusovými balíčky má samozřejmě pravdu, mnozí zákazníci je jistě ocení, ale tvrzení, že tarify přinášejí zákazníkům výhodné ceny volání a SMS musím rozporovat. Krom výhod jsme totiž neslyšeli o záporech tarifů, na mysli mám zejména nevýhodné účtování po celých minutách, které podstatně zvedá už tak vysoké sazby a výrazně přispívá k tomu, že oba tarify Na!Víc se v našem dnešním porovnání umístily až za konkurencí.


Klepněte pro větší obrázek

Čtěte také: Liga předplacenek: kdo je nejlevnější a kdo vás zruinuje?

Preferujete svobodu předplacené karty? Voláte a SMSkujete jen málo a nechcete do strávit mládí nad nabídkou operátorů? Poradíme co a jak...


Opomenout nesmíme ani postupné zkracování lhůty platnosti kreditu, která je pro nové tarify odstupňována dle výše dobití. Více se o této formě znevýhodnění služeb dočtete na blogu Mobil(n)novinky odkud si také s dovolením vypůjčím screenshot z ceníku operátora.

Diskuze (29) Další článek: Vodafone odhalil klíčovou sochu, zatím zůstane v Praze

Témata článku: , , Pro +, Tarif M, , Tarif, Rušení, Starý