O2 zašle vyúčtování do datové schránky. Ušetří tak čtvrt milionu papírů měsíčně

O2 nabízí od prosince možnost zaslání měsíčního vyúčtování za služby do datové schránky. V první fázi je tato varianta určena pro firemní zákazníky a státní správu. Rezidentní zákazníci (spotřebitelé), kteří si ve většině případů vystačí s PDF vyúčtováním zaslaným na e-mail (nebo SMS upozorněním), dostanou tuto možnost později. O2 uvádí, že už jen při zapojení firem ušetří 260 tisíc listů papíru a 50 tisíc obálek každý měsíc.

Tuto formu zasílání vyúčtování nabízíme vybraným zákazníkům jako první operátor v Česku. Datové schránky jsou vysoce zabezpečené. Jak odesílatel, tak příjemce jsou ověření a důvěryhodní a obsah zprávy nelze nijak měnit. Navíc, pro firmy se jedná o levnější způsob doručování než v případě vyúčtování na papíře v obálce, vysvětluje ředitel pro oblast veřejné správy O2 Tomáš Linhart.

Pro firmy, které dosud využívají zasílání papírového vyúčtování, se sníží i administrativní poplatek. Místo 72 Kč za klasický doporučený dopis s dodejkou zaplatí za doručení do datové schránky 19 Kč. Státní správa má pak tuto formu doručování zcela zdarma. Pomocí datové schránky lze navíc vyúčtování zasílat ve dvou formátech, nejen v PDF, ale také v ISDOC, což firmám umožní snazší import do elektronických účetních systémů.

Změnu nastavení a aktivaci služby zasílání vyúčtování datovou schránkou mohou korporátní zákazníci provést sami v Moje O2 v sekci „Nastavení vyúčtování“.

Diskuze (19) Další článek: Trh tabletů pokračuje v propadu. Výpadky ve výrobě vystřídal nezájem ze strany zákazníků

Témata článku: , , , , , Státní správa, Čtvrt milionu, PDF, Datová schránka, Zákazníci, Papír, Zasílání, Datové schránky, Česká republika