Od 1. dubna se zkrátí lhůta pro přenos telefonních čísel. Vše zařídí nový operátor

Od 1. dubna se zkrátí lhůta pro přenos telefonních čísel. Vše zařídí nový operátor

Od 1. dubna 2020 vstupuje v platnost novela Zákona o elektronických komunikacích (ZEK), která mimo jiné upravuje i dobu přenosu telefonního čísla od jednoho operátora k druhému. Celý proces by nově neměl trvat déle než tři pracovní dny od podání žádosti zákazníkem, připomíná Český telekomunikační úřad v březnové monitorovací zprávě. Současný limit je 10 dní.

U přenosu přitom bude fungovat tzv. „one-stop-shop“. Zájemce o přenesení pevného i mobilního telefonního čísla už nebude muset komunikovat se svým stávajícím poskytovatelem služeb, protože všechny nezbytné kroky zařídí nový operátor. Ten musí ve lhůtě jednoho pracovního dne informovat opouštěného poskytovatele o obdržené žádosti zájemce.

Lhůta platí i při ukončení smlouvy

Celková lhůta pro přenesení telefonního čísla se odvíjí od okamžiku, kdy zájemce o přenesení kontaktuje svého vybraného nového poskytovatele. Od té chvíle běží lhůta jednoho pracovního dne, ve které musí přejímající poskytovatel informovat opouštěného. Během dalších nejdéle dvou pracovních dní musí být zajištěny všechny úkony potřebné k přenesení telefonního čísla.

Následující pracovní den je pak ukončen smluvní vztah s opouštěným poskytovatelem a dochází k deaktivaci služby poskytované u opouštěného poskytovatele a aktivaci u přejímajícího poskytovatele. Platí přitom, že v případě, kdy po uplynutí lhůty nejdéle tří pracovních dnů následuje víkend či svátek, bude služba poskytována opouštěným poskytovatelem až do následujícího pracovního dne, kdy číslo aktivuje přejímající poskytovatel služby.

Nastavené lhůty se aplikují i na případ, kdy dojde k ukončení smlouvy nebo její výpovědi, a teprve následné žádosti přejímajícího o přenesení svého telefonního čísla. Potom v případě, kdy smlouva s opouštěným poskytovatelem skončí dříve, než uplynou předepsané lhůty pro zajištění přenositelnosti, může dojít k přerušení poskytování služby. Typicky k tomu dojde v případě, kdy účastník požádá o přenesení až v samotném závěru výpovědní lhůty ze smlouvy (např. jeden den před ukončením smlouvy).

Diskuze (14) Další článek: Nokia musí kvůli koronaviru odložit aktualizace některých smartphonů na Android 10

Témata článku: Operátoři, ČTÚ, ZoEK, Legislativa, Přenos čísla, Operátor, Telefonní číslo, ZEK, Pracovní den, Přenesení, Přenos, Lhůta, Nový operátor, Zajištění, Poskytovatel, Číslo


Určitě si přečtěte