Odinstalační trackery. Porušují pravidla hry, nikdo je však zatím nebere vážně

Vývojáři aplikací pro Android a iOS mají v rukách silný nástroj, jak vás podvědomě donutit k používání jejich aplikace. Když si jejich aplikaci odinstalujete, dokáží si to zjistit a i nadále vás sledovat. A protože ví, že jste aplikaci používali, zkusí vás na ní znovu nalákat cílenými reklamami.

Tato praktika byla původně používána k tomu, aby vývojáři měli přehled nad tím, zda při vydání nové verze aplikace nedochází k velkému odlivu uživatelů. Při spojení s reklamami však tyto praktiky porušují politiky Applu a Google ohledně přípustného používání vývojářských nástrojů. Vydavateli aplikace stačí na váš smartphone poslat „ping“, a pokud se mu v rámci tzv. tichých push notifikací nevrátí odpověď, má se za to, že si uživatel aplikaci odinstaloval. 

Ve své podstatě vás tak vývojář aplikace sleduje i poté, co mu odinstalací dáte vědět, že o jeho produkt nemáte zájem. A kolem odinstalačních trackerů se již rozjel solidní byznys, protože jej nabízí firmy Adjust, AppsFlyer, MoEngage, Localytics, CleverTap a další. Společnosti Google a Apple zastřešující své aplikační obchody se však k celé záležitosti zatím nijak nevyjádřily. Aplikacemi, které trackery využívají, jsou např. Spotify nebo Yelp. Vcelku kuriózně tracker používá i aplikace od Bloombergu, který o celé kauze poprvé informoval...

Bezpečnostní záplaty na Android se šíří hodně pomalu:

Zdroj Bloomberg

Váš názor Další článek: Herní hit Fortnite byl pro všechny*, pak ho však koupil Elon Musk a hru smazal

Témata článku: Apple, Google, , , , , , , , , , , Odin, Vývojář, Pravidlo hry, Tichý, Aplikace, Cílená reklama, Localytics, Aplikační obchod, Celá kauza, Nová verze, Pór, Vývojářský nástroj, Celá záležitost,