Online terminály Sazky: co když dobijete špatné číslo?

Stává se to: Vyplníte kupón pro online terminál Sazky s přáním dobít si kredit na předplacence a až následně zjistíte, že jste se přepsali. Vaše peníze přijdou jiné osobě. Jsou v nenávratnu? Dá se omyl vrátit zpět?
Online terminály Sazky: co když dobijete špatné číslo?
K dobíjení kreditu předplacenek Go, Twist a Oskaret se dá využít husté sítě online terminálů společnosti Sazka. Je k tomu třeba vyplnit dobíjecí kupón. Jednotlivá čísla se zatrhávají podobně jako při sázení loterie Sportka a tak snadno umístíte křížek o políčko vedle. Schválně se zeptejte v okolí, kolika známým se to už stalo.

Dbát a hlídat

Terminál váš tiket zpracuje a zadá systému příkaz k navýšení kreditu o zadanou částku na vybrané číslo. Po zpracování požadavku je vytištěn zjednodušený daňový doklad, ten je pro zákazníka. Rozhodně to nebude znít nečekaně, ale právě onen lístek s informacemi o transakci je nejdůležitějším bodem celého dobíjení a pro případnou reklamaci naprosto nepostradatelný.

Zákazník jej má v první řadě zkontrolovat, částku i číslo obdarovaného. Většinou to je telefon vlastní a tak je snadné rozpoznat, že „místo osmičky je tam sedmička“ a začít konat. Elektronický systém loterijní společnosti si ponechává požadavek na navýšení kreditu po dvě minuty uschován a po tu dobu se dá bezplatně stornovat. Stačí požádat obsluhu terminálu. Tato lhůta je uvedena i ve všeobecných obchodních podmínkách, které jsou na sběrných místech Sazky k nahlédnutí.

Často je to ale číslo známého anebo si prostě doklad nezkontrolujete. Řekněme, že jste se přepsali a svou chybu zjistili až za pár hodin. Dá se to vrátit? Sazka už s tím nemá co dělat, dvě minuty jsou v nenávratnu. Teď je to věcí operátorů a my se ptali, jak se k takovým případům staví, zda zákazníkovi vyjdou při reklamaci vstříc.

Za zkoušku nic nedáš

Bohužel se nedá doufat v to, že byste náhodou zadali číslo, které neexistuje, anebo které je vedeno pod některým z tarifních plánů. V takovém případě totiž terminál pozná, že vybranou kartu SIM není možné dobít a akci neprovede. Oznámí to okamžitě, takže budete hned na místě nuceni vyplnit nový tiket. První záchrana padá.

Druhou možností je apelovat přímo na operátora. Případy dobití chybného čísla jsou u nich na denním pořádku. Oskar Vodafone bude podle slov tiskového mluvčího pomáhat zákazníkovi věc řešit, T-Mobile nikoli a postoj Eurotelu doplníme v průběhu dnešního dne. Praktický případ jsme ovšem nevyzkoušeli, o své zkušenosti se tak můžete vzájemně podělit dole v diskuzi. V každém případě nic nezmůžete bez zjednodušeného daňového dokladu, o němž byla řeč v úvodu.

Doplněno:
Vyjádření Eurotelu: Pokud zákazník zjistí později (tj. po uplynutí lhůty 2 minuty od zadání požadavku na terminálu Sazky), že došlo k dobití na jiné telefonní číslo, než chtěl původně dobít, má možnost do 24 hodin od provedení dobití (připsání kreditu v systému Eurotelu) kontaktovat Go linku na *88 se stvrzenkou vydanou terminálem. Pokud splní interní podmínky pro opravu dobití, pracovník zákaznické linky opravu provede. Podrobnosti o podmínkách opravy nezveřejňujeme z důvodu omezení možného zneužití. Můžeme ovšem konstatovat, že jen velice malé procento případů, které dodrží oněch 24 hodin, podmínky opravy dobití nesplňuje.

Právní nárok vůči operátorovi vám bohužel žádný nevzniká. Podáním tiketu byla uzavřena smlouva (byť jen ústně a konkludentním chováním), její náležitosti byly v pořádku a došlo ke sjednanému plnění. Sazka ani poskytovatel mobilních služeb nemohl znát pravý záměr vašeho konání, má se za to, že mobilní číslo udáváte správně.

Rozpor vzniká až při nabytí kreditu cizí osobou. Zatím si není vědoma, od koho připsaný finanční obnos obdržela a tak jej může držet a užívat v dobré víře. Pakliže na omylem obdarované číslo zavoláte, popřípadě pošlete zprávu, vyrozumíte tak příjemce o nesprávnosti odeslání kreditu. Tím je na světě bezdůvodné obohacení, u kterého je vám nabyvatel povinen plnění vrátit, v tomto případě prakticky jen nahradit penězi anebo dobít opačně kredit vám.

Není v Sazce jako v bance

Když podáte nesprávný příkaz k úhradě v bankovním ústavu, dá se celá věc napravit. Bude vás to stát poplatek za storno, ale peníze se dají z nesprávného účtu ve většině případů vzít zpět, anebo vám může banka prozradit údaje o druhé straně a nechá řešení věci na vás. Pracovník banky může navíc v případě vlastního „překlepu“ peníze z účtu strhnout. Něco takového není u dobíjení kreditu možné z prostého důvodu – transakce proběhne ve velmi krátkém časovém intervalu, kdežto banky účtují zpravidla až v jistou hodinu.

Možnosti jsou tedy tři. Buď si operátor stejně jako peněžní ústavy bude chtít zachovat dobré jméno a pomůže vám v řešení; mějte u sebe doklad z terminálu a komunikujte s reklamačním oddělením. Pak je tu šance, že obdarovaná strana je rozumná a poskytne vám stejný kredit. S největší pravděpodobností však zůstane jen u vlastní iniciativy, odpovědnost za chybu nesete ostatně sami. Pro bezdůvodné obohacení je možné řešit s majitelem druhého čísla věc i soudní cestou.

Témata článku: Ostatní, Špatné číslo, Číslo, Terminál