Bohužel, operátoři důvodům k reklamacím a různým podvodům na uživatele sami napomáhají svým nastavením služeb.Implicitně totiž má každý automaticky všechny služby aktivované včetně volání do zahraničí, premium a audiotextových služeb, různých platebních služeb, dobíjení kreditu z faktury atd.Přitom drtivá většina lidí tyto služby nevyužívá a setká se s nimi až je někdo podvodně prozvoní, zavolají zpět a diví se, že tam mají drahý hovor na číslo z Afriky, případně opět nějakým podvodem odešlou premium SMS atd., pak přijde obrovská faktura a lidé řeší, jak je to možné.Já jsem zastáncem toho, že to má fungovat naopak - metodou OPT-IN. Tedy deaktivované vše, co uživatel nechce a povolené jen to, co si vyžádá, co mu bude vysvětleno při podpisu smlouvy a s čím bude souhlasit.Drtivá většina lidí totiž využívá jen hovory na běžná čísla v ČR, SMS na běžná čísla v ČR a data. Roaming pak většina lidí neřeší buď vůbec nebo jen při dovolené.Běžný člověk opravdu nepotřebuje mít implicitně aktivovanou možnost utrácet horentní sumy přes platební nástroje Telco firem.Ostatně tuto je "stará písnička" už od dob SPT Telecom. Kdo si tady ještě pamatujete vytáčené připojení, tak jistě znáte kauzu "dialery". Tedy, že nebožákovi nějaký virus nebo script, (který se potom ještě klidně i sám smazal, takže později nebyl k nalezení ani antivirem), změnil číslo vytáčeného připojení modemem na jiné - audiotextový a drahý hovor, na jehož konci ale podvodníci zřídili normální server pro připojení k Internetu, takže nešťastníkovi "vše normálně fungovalo" a přišel na to třeba až za měsíc a půl, kdy mu přišla částka na obrovskou sumu za "audiotextové hovory".Lidé se také ptali a chtěli po Telecomu, aby audiotextové hovory implicitně pro všechny zablokoval a povoloval až na vyžádání, ale Telecom toto tehdy odmítl a měl podobné argumenty jaké používají dnes operátoři pro mnoho podobných služeb.Proto doporučuji zavolat na call-centrum operátora nebo mu napsat písemně a nechat si zablokovat všechno, co nepoužíváte. Pokud navíc máte, dnes velmi rozšířené, tarify s neomezeným voláním a SMS po ČR, tak možnost naúčtovat něco nad rámec tarifu pak razantně klesne.Pokud operátor nabízí limit na maximální vyčerpanou měsíční částku, z bezpečnostních důvodů, doporučuji taky aktivovat.