Operátoři na nože: Vodafonu se nelíbí podmínky přenositelnosti

Diskuze čtenářů k článku

Ryba  |  04. 02. 2006 10:41

Jak jsem se snažil přestoupit od EUROTELU k jinému operátorovi.


16.1.2006 odpoledne jsem se z rádia dozvěděl, že můžu přestoupit od Eurotelu k jinému
operátorovi se stejným číslem.
16.1.2006 večer žádám přes internet u Vodafone o přestup.
17.1.2006 ráno dostávám od Vodafone SMS s číslem objednávky.
17.1.2006 12:30 podávám u Eurotelu na prodejně výpověď. Protože nemám ani paušál, ani
dotovaný telefon, ale jen Go kartu, tak to prý to bude trvat 2 hodiny.
17.1.2006 13:10 jsem na prodejně znovu, protože výpověď podali v neplatném formátu.
17.1.2006 13:25:51 přišla SMS od Eurotelu:Váš požadavek na identifikaci objednávky č….
na přenesení čísla byl úspěšně přijat. Eurotel
17.1.2006 16:30 v prodejně Vodafone dostávám simku a platím paušál na 3 měsíce dopředu.
Je mi sděleno, že jsem na Kladně první přestupující.
17.1.2006 večer volám Eurotelu, proč moje číslo ještě nebylo uvolněno. Bylo mi sděleno, že
uvolnění čísla může trvat ne 2hodiny, ale až 2dny.
18.1.2006 10:15:14 přišla SMS od Eurotelu: Vážený zákazníku, identifikace k objednávce
na přeneseni čísel č… byla úspěšná. Proces přeneseni čísla pokračuje. Eurotel
18.1.2006 večer volám Eurotelu, proč moje číslo ještě nebylo uvolněno. Tentokrát mi
oznámili, že přenos může trvat minimálně 2, maximálně 5dní!
19.1.2006 16:54:08 přišla SMS od Eurotelu: Vážený zákazníku, objednávka číslo … byla
úspěšně ověřena. Proces přeneseni cisla pokračuje. Eurotel
Schválně se vykecávám a provolávám skoro 500,- kredit, protože jinak by stejně propadl.
22.1.2006 celé odpoledne se snažím dovolat operátorovi. Samozřejmě marně, je totiž neděle.
24.1.2006 11:30 konečně jsem se dovolal. Eurotel mi řekl, že se jim moje číslo objednávky
nezobrazuje, takže se asi ztratila.
24.1.2006 12:15 jsem na prodejně Eurotelu. Již potřetí… Prodavačovi se ale objednávka
zobrazuje a je tedy vše v pořádku. Protože jsem asi mluvil nahlas, telefonuje na vedení a
s vítězným úsměvem mi oznamuje, že nejpozději pozítří dostanu SMS o uvolnění čísla.
26.1.2006 večer volám Eurotelu, proč moje číslo ještě nebylo uvolněno. Bylo mi sděleno,
že vše může trvat klidně 30dní.
Potom se již Eurotelu dovolat nedá. Mluvím jen s hlasovým automatem.
1.2.2006 večer volám operátorovi Vodafone. Řekli mi, že objednávka je na moji žádost
Eurotelem zrušena dne 27.1. 2006.
Operátorovi Eurotel se lze dovolat za poplatek 19 korun (jenže ani ty už nemám), ale
odpoví jen na otázky ohledně dobíjení Go kreditu. I na vynadání se dá vydělat.
2.2.2006 12:00 vbíhám na prodejnu Eurotel. Počtvrté. Zase mluvím hlasitě, ale bez
fyzického násilí. Tady přece za nic nemůžou. Prodavač potvrzuje, že se výpověď zrušila.
Asi 30 minut mluví s vedením. Došla mu baterka...Podáváme stejnou výpověď.
2.2.2006 12:48 Přišla SMS: Upozorňujeme na nizký stav Go kreditu.Doporučujeme Vám
dobiti Vaší Go SIM karty. Eurotel. Ani náhodou!
2.2.2006 12:53 přišla SMS: Váš požadavek na identifikaci objednávky č… na přeneseni cisla
byl uspesne přijat. Eurotel. To už tady bylo.
2.2.2006 16:20 jsem přišel na prodejnu Vodafone, abych se omluvil a vysvětlil, že jsem si nic
nerozmyslel a že za zpoždění vážně nemůžu…Tam už vše znají a prý tentokrát nejsem
ani zdaleka první. To je prostě Eurotel. Dostal jsem 2 lízátka, abych se uklidnil..
2.2.2006 17:24 přišla SMS: Přičítáme Vám Go kredit jako odměnu. Eurotel.
Dostal jsem 200,- ani nevím proč, ale stále ještě jsem majetkem Eurotelu.

ryba.udh@volny.cz Jan Herink

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Blesk  |  27. 02. 2006 11:22

:)) na zbláznění co? já mám téměř identické zkušenosti z přenosu ET > TM. Od 18.1. dodnes (druhe kolo od 17.2.) a porad nic!!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
oskarek  |  27. 01. 2006 13:08

Ahoj lidi, pracuju u Oskara a denne eviduji nekolik problemovych prenosu od Eurotelu k Oskarovi. Vetsinou se jedna o predplacene karty, ktere Eurotel z nejakeho podivneho duvodu zamita uvolnit k prenosu, i kdyz zakaznici splnuji vsechny zakonem dane podminky...ze zakona je na uvolneni predpladcene karty 7 pracovnich hodin (2 hodiny overeni objednavky, 5 hodin uvolneni). Bohuzel spousta takovych lidi ceka treba i tyden a jeste i tak to casto neni vyreseno...
To je jen tak na okraj...diky za pozornost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ryba  |  04. 02. 2006 10:44

Jak jsem se snažil přestoupit od EUROTELU k jinému operátorovi.


16.1.2006 odpoledne jsem se z rádia dozvěděl, že můžu přestoupit od Eurotelu k jinému
operátorovi se stejným číslem.
16.1.2006 večer žádám přes internet u Vodafone o přestup.
17.1.2006 ráno dostávám od Vodafone SMS s číslem objednávky.
17.1.2006 12:30 podávám u Eurotelu na prodejně výpověď. Protože nemám ani paušál, ani
dotovaný telefon, ale jen Go kartu, tak to prý to bude trvat 2 hodiny.
17.1.2006 13:10 jsem na prodejně znovu, protože výpověď podali v neplatném formátu.
17.1.2006 13:25:51 přišla SMS od Eurotelu:Váš požadavek na identifikaci objednávky č….
na přenesení čísla byl úspěšně přijat. Eurotel
17.1.2006 16:30 v prodejně Vodafone dostávám simku a platím paušál na 3 měsíce dopředu.
Je mi sděleno, že jsem na Kladně první přestupující.
17.1.2006 večer volám Eurotelu, proč moje číslo ještě nebylo uvolněno. Bylo mi sděleno, že
uvolnění čísla může trvat ne 2hodiny, ale až 2dny.
18.1.2006 10:15:14 přišla SMS od Eurotelu: Vážený zákazníku, identifikace k objednávce
na přeneseni čísel č… byla úspěšná. Proces přeneseni čísla pokračuje. Eurotel
18.1.2006 večer volám Eurotelu, proč moje číslo ještě nebylo uvolněno. Tentokrát mi
oznámili, že přenos může trvat minimálně 2, maximálně 5dní!
19.1.2006 16:54:08 přišla SMS od Eurotelu: Vážený zákazníku, objednávka číslo … byla
úspěšně ověřena. Proces přeneseni cisla pokračuje. Eurotel
Schválně se vykecávám a provolávám skoro 500,- kredit, protože jinak by stejně propadl.
22.1.2006 celé odpoledne se snažím dovolat operátorovi. Samozřejmě marně, je totiž neděle.
24.1.2006 11:30 konečně jsem se dovolal. Eurotel mi řekl, že se jim moje číslo objednávky
nezobrazuje, takže se asi ztratila.
24.1.2006 12:15 jsem na prodejně Eurotelu. Již potřetí… Prodavačovi se ale objednávka
zobrazuje a je tedy vše v pořádku. Protože jsem asi mluvil nahlas, telefonuje na vedení a
s vítězným úsměvem mi oznamuje, že nejpozději pozítří dostanu SMS o uvolnění čísla.
26.1.2006 večer volám Eurotelu, proč moje číslo ještě nebylo uvolněno. Bylo mi sděleno,
že vše může trvat klidně 30dní.
Potom se již Eurotelu dovolat nedá. Mluvím jen s hlasovým automatem.
1.2.2006 večer volám operátorovi Vodafone. Řekli mi, že objednávka je na moji žádost
Eurotelem zrušena dne 27.1. 2006.
Operátorovi Eurotel se lze dovolat za poplatek 19 korun (jenže ani ty už nemám), ale
odpoví jen na otázky ohledně dobíjení Go kreditu. I na vynadání se dá vydělat.
2.2.2006 12:00 vbíhám na prodejnu Eurotel. Počtvrté. Zase mluvím hlasitě, ale bez
fyzického násilí. Tady přece za nic nemůžou. Prodavač potvrzuje, že se výpověď zrušila.
Asi 30 minut mluví s vedením. Došla mu baterka...Podáváme stejnou výpověď.
2.2.2006 12:48 Přišla SMS: Upozorňujeme na nizký stav Go kreditu.Doporučujeme Vám
dobiti Vaší Go SIM karty. Eurotel. Ani náhodou!
2.2.2006 12:53 přišla SMS: Váš požadavek na identifikaci objednávky č… na přeneseni cisla
byl uspesne přijat. Eurotel. To už tady bylo.
2.2.2006 16:20 jsem přišel na prodejnu Vodafone, abych se omluvil a vysvětlil, že jsem si nic
nerozmyslel a že za zpoždění vážně nemůžu…Tam už vše znají a prý tentokrát nejsem
ani zdaleka první. To je prostě Eurotel. Dostal jsem 2 lízátka, abych se uklidnil..
2.2.2006 17:24 přišla SMS: Přičítáme Vám Go kredit jako odměnu. Eurotel.
Dostal jsem 200,- ani nevím proč, ale stále ještě jsem majetkem Eurotelu.
Jan Herink ryba.udh@volny.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Puf  |  27. 01. 2006 08:42

Neskutecny co si Eurotel takhle dovoli napsat. Je to jejich typicky pristup k vecem - pouzi oni maji pravdu, nejzkusenejsi a nejkrasnejsi a vsichni ostatni po nich. Arogantni struktura. Pokud vim, tak pri dohadach o realizaci prenositelnosti to byl prave Eurotel ktery blokoval veskera rozhodnuti a ktery se snazil ostatni operatory vydirat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  27. 01. 2006 12:06

Je to tak, kdybybto bylo jen na Et, tak to nefunguje doposud!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  27. 01. 2006 08:22

Tak jsem si chtěl nechat převést jednu předplacenku na tarif k jinému opovi, jde o super číslo. Bohužel jsem ale zjistil, že kredit při převodu je v háji! No a protože na kartě je docela dost, zatím z toho nic nebude. Takže jak tak na to koukám, operátoři, kteří budou opouštěni, na tom aspoň trhnou zbytek kreditu z předplacenek....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanley  |  26. 01. 2006 19:47

Mno, že hysterčí vodafone celkem chápu, jde jim koneckonců jen o prachy, ale proč kvůli tomu blbnou lidi tady v diskusi opravdu nevim. Pro mě jako zákazníka je důležitý, že za přenesení čísla (ne že bych se na to chystal) zaplatím max 1 Kč + strávim tím nějakej čas. Jestli za mě operátor bude muset zaplatit kilo nebo milion je mi úplně ukradený, bo pokud mě jako zákazníka chce, tak mi to těžko může dát sežrat, naopak se musí snažit abych měl k přechodu důvod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom od jinud  |  27. 01. 2006 14:15

No ale je asi pravda, že když si budou opi přeúčtovávat nezanedbatelnou částku za přenos, budou mít i menší ochotu přenesenému něco nabídnout! Dobrý tarif, doťák mobil, etc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
helmutNiederman  |  26. 01. 2006 10:45

Přenositelnost čísel je podle mne nesmyslná hloupost. Normální člověk ji stejně nevyužije a pokud už tuto službu někdo využije tak většinou firmy, podnikatelé, advokáti, OSVČ, nebo politici. Protože jenom změna telefonního čísla je pro takového podnikatele velice nákladné, bude muset si změnit vizitky, bude muset si vyrobit nové reklamní poutače atd. Řadový uživatel ( důchodci, lidé nezaměstnaní a lidé kteří pracují a jsou v zaměstnaneckém poměru, studenti, bezdomovci )toho stejně nevyužije. A navíc je správné, aby koncový uživatel platil za přenesení čísla. Protože dát poplatek 2 tisíce korun neni příliš velká částka a navíc si operátor takhle ochrání, aby mu opět za nějaký čas nepřešel k jinému. Takže když už přenositelnost, ať si to koncový uživatel zaplatí. Ono něco mít furt zadarmo taky není moc dobré. Politici nám furt slibují zdravotnictví zadarmo, školství zadarmo a všichni víme, kam to všechno spěje, do ****.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RoboDuck  |  26. 01. 2006 10:44

Pokud si na chvilku budeme hrat na hlupaky a uverime operatorum, ze navrhovane castky jsou skutecne naklady na prenos cisla, znamena to, ze administrativni ukon je u Eurotelu 20x (slovy dvacetkrat) drazsi nez u Oskar-VF? Nesvedci to trochu o efektivite jejich prace? Rad bych videl, jak by se z teto otazky jejich tiskovy mluvci vylhal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
polda  |  26. 01. 2006 10:33

Podle těchto psaní to vypadá,že operátoři předem věděli, kdo kam bude zdrhat ikdyž tiskové zprávy vychvalují vlastní služby a servis do nebe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míša777  |  26. 01. 2006 10:08

Nevím jestli ta přenositelnost jde úplně bez problémů, když se podívám do diskuzí a fóra, tak tam má každej plno problémů.
Já jsem včera převáděl TM Twist na OS Rozjezd... dostal jsem od OS číslo objednávky a volal jsem tedy na IL TM pro uvolnění čísla.... operátorovi jsem řekl, že chci uvolnit číslo, že mu řeknu číslo objednávky. On mi na to řekl, že žádný číslo objednávky nechce, že chce KPČ. Tak jsem mu řekl, že každý operátor to má pojmenované jinak, že Oskar to má číslo objednávky, on mi odsekl, že se mám podívat na www.oskar.cz že tam je KPČ (lhal), tak jsem mu řekl OK, řeknu Vám tedy to číslo objednávky a říkám 1436.... on mi zase do toho vlezl a říká, že to je KPČ... už jsem to nekomentoval, řekl ať počkám... hodil mě do hudby a cca po minutě hovor típnul. Přišla sms, že číslo je uvolněno.
A to jsem měl mínění, že u TM je fakt nejkvalitnější péče. Ale arogance tohoto chlapíka neměla mezí a nevíc neměl pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míša777  |  26. 01. 2006 10:08

Nevím jestli ta přenositelnost jde úplně bez problémů, když se podívám do diskuzí a fóra, tak tam má každej plno problémů.
Já jsem včera převáděl TM Twist na OS Rozjezd... dostal jsem od OS číslo objednávky a volal jsem tedy na IL TM pro uvolnění čísla.... operátorovi jsem řekl, že chci uvolnit číslo, že mu řeknu číslo objednávky. On mi na to řekl, že žádný číslo objednávky nechce, že chce KPČ. Tak jsem mu řekl, že každý operátor to má pojmenované jinak, že Oskar to má číslo objednávky, on mi odsekl, že se mám podívat na www.oskar.cz že tam je KPČ (lhal), tak jsem mu řekl OK, řeknu Vám tedy to číslo objednávky a říkám 1436.... on mi zase do toho vlezl a říká, že to je KPČ... už jsem to nekomentoval, řekl ať počkám... hodil mě do hudby a cca po minutě hovor típnul. Přišla sms, že číslo je uvolněno.
A to jsem měl mínění, že u TM je fakt nejkvalitnější péče. Ale arogance tohoto chlapíka neměla mezí a navíc neměl pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom od jinud  |  26. 01. 2006 15:14

No jo, selhal lidský faktor!  Ono se hold jen těžko polyká rozčarování, ze ztráty klienta! Ale je vidět, že jsem tu dnes směr TM to VF, a určitě i ET to VF, definoval správně....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  26. 01. 2006 10:02

..., ale nemyslíme si, že by mohly vyšší operátorské poplatky na přenos čísla nějak zásadně ovlivnit podmínky přenositelnosti pro koncového zákazníka. – To nemyslíte vážně, a co jiného by mělo zásadně podmínky přenositelnosti ovlivnit? Počasí? Cílový operátor nebude mít o zákazníka, za kterého bude muset zaplatit obrovskou sumu, zájem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Slavek  |  26. 01. 2006 09:13

Z clanku to vyzniva tak nejak vselijak a leckery citatel si muze myslet ze ho chce vodafone odrbat, tim ze chce pevnou taxu za prenos a to cca 100kc, kdyz se vsude inzeruje ze to stoji 1Kc. Jenze ta 1 Kc ja  v podstate "dotovana" cena a zbytek si plateji operatori mezi sebou. Proto se nelze divit, ze Vodafon navrhuje 100Kc a TMO s ET rika ze je to nesmysl a ze to stoji 2000,- ktere samozrejme pozaduje po Vodafonovi za prenos (v podstate jen 1999,- 1kc prece plati uzivatel).
Nenechte se tedy mylit a podporte Vodafon, az se operatori uraci prestat prenos "dotovat" , tak to budete mit za 2000,- jen to fikne a tim Vas bude za odchod v podstate pokutovat. (ty 2000,- bude pozadovat ET od Vodafonu za cislo a vodafon to prenese na vas)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jhsoft  |  26. 01. 2006 08:54

Jo jo jen tak dál... Eurotel si v tomto případě nějak vyskakuje...na to jak mu ta portace funguje. Když čtu blog ohledně portace a tam se píše, že portované číslo mělo fungovat v 06:00 ráno a celej den nešlo ani původní ani nové....už se mooc těším na to , až mu ČTÚ napaří pokutu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladislav N.  |  26. 01. 2006 08:28

Já mám pocit, že tantokrát Mobilmania sedla trochu na lep Eurotelu. Když se titž podíváte na celou přenositelnost z pohledu "komu co vyhovuje", je to trochu jasnější.
a) cena mezi operátory - pokud se na tom operátoři nedohodli (a myslím, že rozumná úroveň bude spíš někde u návrhu T-Mobilu), tak by měl rozhodnout ČTÚ. A jestliže na to kašle, tak se nedivím Vodafonu, že vydává "provokující" tiskovou zprávu. Tvrzení ET, že to zdržuje Vodafone je podle mně nesmysl, protože pro to nemá (narozdíl od velkýho modrýho) žádný důvod.
b) vliv ceny mezi operátory na zákazníka - pokud budu vědět, že mě nový zákazník stát 2000 korun, tak mu asi nabídnu něco jiného, než kdyby mě stál 100 Kč. Samozřejmě to nemusím promítat do ceny za přenesení, jak říká Eurotel, ale prostě zkrouhnu něco jiného (dám mu méně volných minut apod.).
c) u sankci za zrušenou smlouvu si myslím, že každý by měl zodpovídat za to, co podepisuje a když se nějakej trouba upsal na dva roky a teď se diví, tak má smůlu.
d) "přenositelnost funguje dobře" - je jasný, že teď, když se o to novináři zajímají a celá služba se rozjíždí, tak si nikdo nelajsne to nějak komplikovat. Někde jsem ale četl (myslím, že tady), že v jiných zemích jde číslo přenést za den - u nás je v tom případě "nosíme" nějak pomalejc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hopsson (novy)  |  26. 01. 2006 08:19

Nikdo neřekl, co vlastně do ceny přenosu počítá. Podobná věc se řešila u propojovacích poplatků. Zda se počítají veškeré náklady (Včetně A8 pro ředitele, kvartálních odměn pro management, atd.), nebo pouze náklady nezbytné pro službu tj. nějaký server a pár techniků. Pak dávají smysl částky jak 2000 tak 100Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartBOY  |  26. 01. 2006 11:54

Presne tak, vidim to, ze by se meli platit radove stokoruny na naklady nezbytne pro sluzbu. A ne, aby si tim operatori splaceli zakonem zrizenou sluzbu. Viz muj prispevek vyse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepcadvorak  |  26. 01. 2006 07:25

Podle mě by si to měli operátoři vyřídit mezi sebou a ne tím obtěžovat okolí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaxx  |  26. 01. 2006 01:08

To co pisete je nesmysl. Pokud bude poplatek za prenos 2000Kc tak se operatorovi az za hodne dlouho nejaky pretazeny drobny zakaznik vyplati a vrati... n kazdy ma ucet tisic a vice za mesic... takze pokud bude urcen poplatek 2000kc za prens mezi operatori, tak se zcela urcite promitne i na zakaznika, "odpustit" jej lze pri smlouve na dva roky, u velkych firem apod.. takze Oskara chapu, neni treba z nej delat hlupacka. A je zpodivem ten rozdil spoctenych nakladu, 100 a 2000, tady se nekdo sakra boji o sve zakazniky, resp se chce na prechodu pekne zahojit, preci jen 2tisice v kapse hned jsou lepsi nez si drzet maleho zakaznika dva roky, za ktere ty ciste dva tisice prinese... pekny kseft.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  26. 01. 2006 08:20

Přesně tak, jde jen o zákeřnou snahu Eurotelu znemožnit odchod svých zákazníků nebo ho co nejvíce ztížit. Pokud má přenositelnost skutečně prospět konkurenci, jsou 2000 naprostý nesmysl. Eurotel to moc dobře ví, protože už dopředu počítá s tím, že se dohodnou někde uprostřed, třeba na 500 Kč. Běžná taktika, nejdříve se vyrukuje s astronomickou nesmyslnou sumou, aby pak ta reálná vypadala přijatelněji. Jakože mě Oskar v poslední době neustále s.re, v tomto mu držím palce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M  |  26. 01. 2006 09:43

jeden faktický dotaz - ty víš kolik jsou skutečné náklady na přenesení?? Zajímalo by mě totiž podle čeho jsi určil, že cena za přenesení by měla být 500 kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  26. 01. 2006 09:58

Ať čtu svůj příspěvek zepředu i zezadu, nikde tam nevidím, že by cena měla být x Kč. Píšu, že se třeba dohodnou na kompromisu. Dopředu si stanovili cenu, které chtějí dosáhnout, a vyrukovali s astronomickou částkou, aby měli prostor pro jednání a „ústup“. Který bude ústupem jen naoko, protože dopředu počítají s tím, že navrhovaná částka je nesmyslná a nikdo rozumný ji neschválí. Ale budou se pak bít v hruď My jsme ustoupili! My jsme měli vůli k dohodě! My jsme ti hodní! Oskar je ten zlý, kvůli kterému jsme museli ustoupit!. Ono už to začíná teď, stačí si přečíst, co říká tiskový mluvka Eurotelu: http://digiweb.ihned.cz/?s1=i&s2=0&s3=0&s4=0&s5=0&s6=0&m=d&am p;article[area_id]=10072070&article[id]=17692230&p=i0 0000_d

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom od jinud  |  26. 01. 2006 10:30

Ano jde o zákeřnou snahu imperialistů v zárodku zbít rodící se mladou proletářskou doktaturu (CSSD+KSČ)!  Však ono ale na ně dojde! Nová rudo růžová koalice jim to znárodní a přenos čísel zakáže, jako imperialistický zlořád! Na milostivé přidělaní čísla i mobilního budou opět vytvořeny pořadníky, které budou, stejně "jako dřívě", v těch zlatých časech reálného socilaismu, mít i vymoženost převodu pořadí, když se čekatel přestěhuje.  No a průměrná doba na "přidělení linky" bude 10 let. Tak dlouho jsem na obyčejný tlf čekal já! Jak se mi po těch časech stýská! Možná bylo docela symbolické, že jsem ho dostal v r.1989.....ale "už" zjara!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom od jinud  |  26. 01. 2006 10:34

No chtěl jsem spíš napsat ...zabít... a ...diktaturu, ale myslím, že ti, co to pamatují, mi asi porozumněli i s překlepy....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 01. 2006 11:40

My jsme si zažádali o linku snad v roce 1983 a až po revoluci nám přišlo, že nám jí teda zřídí. To mohlo být snad tak v roce 93. To už jsme ale několik let bydleli na nové adrese. Ani nevím, jak se k nám ten dopis dostal. Asi Telecom vypátral, kam jsme se přestěhovali...takovou snahu vyvinuli Nikdo z nás si není vědom, že by změnu adresy Telecomu nahlašoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 01. 2006 11:41

Dnes je linka skoro na počkání a ještě nabízí nějaké volné minuty. A stejně ji skoro nikdo nechce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom od jinud  |  26. 01. 2006 13:35

Já mám pevnou už jenom kvůli mamince, které je přes 80. Hlavně pro případ, že by potřebovala pomoc. Také si denně voláme, a je pravda, že to je ještě stále tuším nejlevnější. Na mobil bych jí už bohužel nezvyknul. (Mám mj slavnou oskartu 1 hovor/ 11,90 Kč.) Jinak pevnou doma opravdu nepoužívám. Bohužel vlastnictví pevné přináší v poslední době jednu nepříjemnost, a sice ve večerních hodinách, ale bohužel i víkendech, volají všelijaké splolečnosti se roztodivnými nabídkami, většinou finančními. Je to něco jako tlf spam!  Dost opruz! Asi volají na čísla ze Zlatých stránek?Manželka od té doby už doma pevnou nezvedá vůbec....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 01. 2006 23:42

Když by potřebovala pomoc, tak vám může zavolat na mobil ne? Zas tak extra drahé to není.
Je pravda, že volání pevná - pevná je stále ve většině případů nejlevnější (dálkový hovor ve špičce zas extra levný není), ale musíte být hodně ukecaný, aby se vám to vyplatilo (vzhledem k výši paušálu za který nic nedostanete).
Volání všemožných prodejců mi opravdu neschází.
Btw. proč se nenecháte vyškrtnout ze Zlatých stránek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartBOY  |  26. 01. 2006 11:50

Souhlasim a nazor, jak to s poplatky vidim ja.
Eurotel a T-Mobile chteji vysoke poplatky proto, ze vedi, ze pokud zakaznici budou prechazet mezi nimi, bude to zhruba vyrovnane cislo. Pokud vsak budou odchazet k Vodafone, ktery ma nejvetsi potencial nove preslych zakazniku, vesele by Eurotelu a T-Mobile platil.
Samozrejme ze prenositelnost stala kazdeho operatora zhruba tu miliardu,a le byla to sluzba urcena zakonem, tak je hloupe, aby se snazili proto prodavat za vysoke penize ostatnim operatorum. Tuhle miliardovou polozku by si operatori meli odepsat do odpisu jako investici a sluzba by mela byt zpoplatnena na zaklade ciste administrativnich ukonu nutnych  pro prevod a na zaregistrovani do site apod., radove na stokoruny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mil  |  26. 01. 2006 11:19

Nechau co se rozcilujete nad poplatkem cca 2000kc za prenos mobilniho cisla.... Ono to je v pevnejch sitich jeste o litr drazsi a to nikomu nevadi? Ja mam za to ze se ET a TM inspirovali v cene kterou stanovilo CTU pro pevne linky a jsou hodni - jeste se uskromnili. Pochybuju ze by ctu mohlo rici ze poplatek za prenos bude 100kc (i kdyby to byla realna cena) uz jen proto ze pro Telecom to stanovil na 3000kc

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom od jinud  |  26. 01. 2006 14:06

Ale to kilo vůbec není reálná cena! To jen VF lobuje, protože dobře ví, že on to platit skoro nebude a že se migrace zákazníků týká především TM a ET. Tedy v tom smyslu, že jim zkrátka někteří zákazníci zdrhnou k VF. Ono jich sice nebude tak moc, čísla (nebo spíš procenta) ve světě jsou už dávno známá a u nás to asi nebude výrazně jiné, ale nepříjemné na tom je, že to vypadá tak, že jeden se bude smát a dva budou trochu kyselí!  A mě se prostě nezdá normální, aby mu to ještě dali na zlatém podnosu téměř zadarmo. Přenos jistě neprovádí jen 1 člověk a jen 1 hodinu. Je to celý proces. A při dnešních hodinovým mzdách je 100 utopie!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SmartBOY  |  26. 01. 2006 14:15

"Nechteji to Vodafone dat zadarmo na zlatem podnosu", tak chteji dva tisice. To co ale pises, pak neni o racionalnich duvodech nakladu u prenositelnosti, ale o vycuranosti az "pomste".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom od jinud  |  26. 01. 2006 14:54

No jo, to je určitě částečně pravda. Zase až tak naivní nejsem. V rukavičkách už dávno nejednají ani jeden z nich! Reálné číslo bude jistě mezi  tou 100 a 2K. Ale stovka smotná naopak mě zase připadá jako zlomyslný pokus VF o diskreditaci "těch dvou" zbylých. Z důvodů, které jsem tu už podrobně popsal. Prostě se ji to zrovna hodí..... Je jasné, že je to tvrdá loktovačka, a že oba názory (100/2K) jsou rozhodně extrémní! To je nad slunce jasnější. Takže pro zlehčení diskuse: matematicky vzato 0,1K + 2K + 2K = 4,1K / 3  =  1367,- babek!  A je to, není co řešit!  A to jsem ještě nevzal v potaz počet zákazníků, protože by tu propukly notoricky známé vášně skalních příznivců jednotlivých opů!  A to nechci. Takové diskuse se pak nedají ani číst....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tech  |  26. 01. 2006 00:50

Vodafone když to přeženu do extrému, chce skoro "znárodňovat".Do smlouvy na dobu určitou by kecat vůbec neměl, ta je daná.Kdo ji podepíše, ví co chce ( co dostal).Pokud by to dle VF zákazník vypověděl ( a pokuta by byla směšná - návrh VF) , tak by konkurence predělala a VF by se smál.Jediný co by na opy ( všechny 3 ) platilo, je změna propojovacího poplatku mezi mobilnímy operátory...3,60 je asi moc.Dejte Prop.Popl. na 1,80 a uvidíte ten mazec.Jenže pánové co si budem povídat, všichni 3 jdou štěstíčku naproti(kdo prosadí víc víc vydělá...... jde o BIG prachy...a ve finále všichni vydělaj a ne málo...jen toho humbuku bude víc, než by celá věc vůbec zasloužila.VF chce pustit k lizu ( asi ví  kolik firem či lidí je pod smlouvou) a ti druzí to nechtěj dopustit....vždyť je to taky stálo hodně peněz v investicích...no komédie!! a ve finále to zaplatíme stejně mi všichni.Nežerte jim to.....  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VX  |  26. 01. 2006 04:34

Ohledně smlouvy na dobu určitou naprostý souhlas, prostě doplacení všech paušálů je dle mého názoru naprosto správné, když do toho zákazník šel, tak to taky má, se všemi výhodami i nevýhodou trvalejšího závazku. Myslím, že by měl být zákazník ještě rád, že vůbec mu bude dovoleno ukončit smlouvu před koncem jejího trvání i se zaplacením všech zbývajících paušálů, aby dle svého přání mohl číslo přenést, operátor tak ztrácí i potencionální tržby ze služeb nad rámec čerpání měsíčního paušálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
burt  |  26. 01. 2006 07:08

Ono to není tak jednoduché, jak píšeš. Lze nabídnout i pohled z druhé strany. Předpokládejme, že každý měsíc volám jen v rámci volných minut. Každý měsíc tedy platím přesně jen paušál, nic navíc. Pokud mám uzavřenu smlouvu na dobu určitou, zavazuji se pravidelně platit měsíční paušál. Ale zároveň, a to je hodně důležité, se operátor zavazuje poskytovat mi příslušné volné minuty. Pokud já nyní smlouvu předčasně vypovím, musím doplatit zbývající paušály. Operátor mi za to ale NEPOSKYTNE zbývající volné minuty. Ty prostě propadnou. Jde o nerovný vztah. Peníze, které já jsem původně slíbil, doplatit musím. Služby, které operátor původně slíbil, dodat už nemusí. Tady není něco v pořádku.

A přitom řešení by bylo jednoduché: telefonní číslo by se přeneslo k novému operátorovi a původní kontrakt by doběhl u starého operátora pod nějakým náhradním telefonním číslem. To by bylo spravedlivé. Já jako zákazník bych dodržel povinnost platit paušály a starý operátor by dodržel povinnost poskytovat odpovídající protihodnotu (například volné minuty).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
radim  |  26. 01. 2006 08:16

Velmi trefné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 01. 2006 11:12

No kdyby jenom doplatit paušály!!! Informoval jsem se jak jsem na tom, a bylo mi sděleno, že bych musel zaplatit pokutu 3 999 Kč (rozdíl mezi dotovanou cenou telefonu a plnou cenou v době uzavírání smlouvy). Žádný doplatit paušály, přijít o minuty a sbohem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
-  |  26. 01. 2006 21:07

No jistě. Vžij se do role operátora. Operátor ti dá s výraznou slevou telefon. Je tvůj od začátku, ale všichni víme, že ho potom 2 roky splácíš v paušálech. Když ale za měsíc, půlrok, rok, rok a půl dáš sbohem, tak jaksi nedodáš požadované peníze. Takže doplatíš rozdíl.

Teoreticky by se dalo zařídit, že by si zaplatit poměrnou část rozdílu a to by snad bylo i fér. Ale to už není otázka na mě, ale na marketing.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 01. 2006 23:36

Ano, poměrná část rozdílu by byla fér. Když nebyla přenositelnost a hodně bych o to stál, nechal bych smlouvu doběhnout se SIM kartou v šuplíku a bylo by to. Ale že už konečně ta přenositelnost je, tak holt přejdu až po skončení smlouvy. Btw. účet mám tak kolem tří stovek měsíčně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 01. 2006 23:44

Jak už jsem psal - fér by to bylo. Ale proč by to měl operátor dělat? Proč by měl někomu ulehčovat odchod? Jedině že by doufal, že se zákazníkovi u konkurence nebude líbit a že bude zase chtít přejít (a vzpomene si, jak na něj operátor, kterého opouštěl, byl hodný až do konce...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 01. 2006 11:23

Jinak abych uštřil práci se psaním těm, kteří mi napíšou, že si za to můžu sám, protože jen idiot uzavírá smlouvu na dobu určitou. V době, kdy jsem smlouvu uzavíral nebyly MAX tarify a přenositelnost byla v nedohlednu (číslo už jsem měl zavedené, předtím jsem ho používal jako GO, pak několik měsíců jako paušál se smlouvou na dobu neurčitou, měnit jsem ho rozhodně nechtěl).
Ono až zase tak extra moc mi to nevadí, budu holt muset počkat do srpna nebo kdy mi ta smlouva končí. Snad ještě bude mít T-Mobile tu nabídku co má teď.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nortonek  |  26. 01. 2006 18:17

Máš pravdu s těma minutama atd. ,ale pokud by to fungoval,tak jak navrhuješ,tak je snad blbost přecházet k jinému operátorovi (kam přecházím kvůli lepším cenám) před vypršením smlouvy,když stejně budu bude platit onen paušál u původního op. a ještě k tomu paušál u nového.V tom případě si snad můžu počkat až mi ta smlouva vyprší.Tvůj návrh je trošku nelogickej (nebo jsem ho možná nepochopil a v tom případě se omlouvám).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 01. 2006 23:38

Ona je právě otázka, zda nabídka T-Mobilu (nikdo jiný nemá schopnou nabídku pro přešlé zákazníky) bude platit ještě v době, kdy mu skončí smlouva. Můj případ - pokud platit nebude, vyplatilo by se mi teď doplatit zbývající paušály (asi 7) a zdrhnout okamžitě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 01. 2006 00:12

Nějak pak stácí smysl přecházet, když vlastně budeš používat dvě čísla. Ale je to můj názor. Správné je to, když něco podepíšeš, musíš to dodržet. Jasně, že Oskar je proti, jemu ty peníze dáváš dopředu, on o nic nepřichází v případě, že odejdeš. U t-mobile a eurotelu platíš až za poskytnuou službu (záloha 500Kč je směšná, kdyby ji chtěl někdo proti mě použít).
R.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anunnki  |  30. 01. 2006 16:05

No pozor, smlouvu jste uyavrely oba a to tak, ze budes platit pausal. Volne minuty si nekupujes, ale dostanes je zadara, neplatis za ne. Musis si uvedomiz, ze kdyz vypovidas zmluvu, musis druhe strane uhradit stratu. Jelikoz ale operator neni ten co vypovida sluzbu, tak on ti hradit nemusi nic.
 
To co pises je  jako kdyz si dam penize na dlouhodobe investice na 10 let a po 1 roku to vyberu a jeste budu pozadovat uroky od banky  ktere bych dostal kdybych tam ty penize nechal 10let....to je preci hloupost ne ? Jeste musis zaplatit ty bance za nedodrzeni smlouvy a ne to chtit po bance aby ti zaplatila uroky/rentu a jine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Majk  |  27. 01. 2006 09:20

Souhlasim s Vami. Jako firemni zakaznik mam presne tuhle smlouvu taky. Dostal jsem od Oskara vyhody, ale musim pocitat i se sankcema.

Co je ale pro me naprosto urazejici, je citovane prohlaseni Andre Jeroma, jak je "To je naprosto nepřijatelné". Me to pripada jako kdyz zlodej krici "Chytte zlodeje".

Jakmile nam smlouva vyprsi, tak za kazdou cenu prechazim ke komukoliv jinemu... Kdyz ma clovek po 8 hodine problem se telefony cele firmy - nefunkci dorucovani sifrovanych SMS, tak se se mnou nikdo nechtel bavit, az po urgenci u banky jsem se po pulnoci dostal k technikovi na stul, aby resil problem se siti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MASH  |  26. 01. 2006 07:11

Vodavone chce "znarodnovat"???Proboha, clovece, uklidni se, uvolni se a zamysli se nad hloupostma, ktere pises (predevsim si ujasni, co slovo "znarodnovat" znamena). Je vice nez smutne, jak nektere "imbecilni" vyroky, nekterych politiků takto ovlivnuji verejnost...  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 01. 2006 08:45

No imbecilní a arogantní výroky v poslední době (cca 7 let) prezentují po pravdě spíš politici.  Ale myslel jsem si, že je tu diskuse o výši poplatků mezi operátory, za přenesení čísla..... Politiku si strč za klobouk, chce se mi z ní zvracet každý večer u zpráv v TV.  A co se týče těch poplatků a "aféry" okolo toho, přijde mi, že VF se chová hystericky. Je jasné snad každému v ČR, že to bude právě on, kdo bude nejčastěji cílovou stanicí přeběhlíků. Tedy rozhodně z počátku. Někteří možná budou později litovat? Proto si myslím, že jeho stovka je o ničem, kdo už u VF je, asi nebude odcházet k někomu dražšímu?! Why? Takže VF těch stovek asi neutratí moc... Naopak ET a TM čeká asi odliv možná i pár tisíc klientů, proč si to tedy nenechat zaplatit od toho, kdo na tom získá? Považuji to za normální a přiměřené. Chápu ty, kteří od svého opa prchají k levnějšímu a chtějí si zachovat své původní číslo, protože by jim změna čísla přinesla nemalé problémy a v podnikání i třeba ztráty, ale po pravdě v tom teď bude docela bordel! Na druhou stranu, nikdy v životě jsem neřešil, do které sítě právě volám ze svého MT, a rozhodně by mě od volání neodradila nejaká hláška! Buďto tam potřebuju zavolat, a neřeším to, nebo jsem kašpar s 10ti SIM  a 3 MT a začnu zběsile kombinovat a variovat, z čeho mám volat! PROBOHA! To snad ne? PS Ještě nikdy jsem si na účet od opa nemusel brát úvěr.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  26. 01. 2006 08:49

Sorry, ti politici tam měli být samozřejmě růžoví, nebo rudí!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rada.K  |  26. 01. 2006 11:17

"Politiku si strč za klobouk, chce se mi z ní zvracet každý večer u zpráv v TV."

Proč se na to teda díváš? Já televizi nemám vůbec a jsem v pohodě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom od jinud  |  26. 01. 2006 11:20

No to máš asi bohužel pravdu. Já ještě stále čekám, že tam bude něco zajímavého, nebo pozitivního, jsem holt asi dost naivní.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X  |  26. 01. 2006 13:00

No zkus se ale zamyslet nad tim, jak je mozne, ze nekdo sve naklady oceni na 100Kc a nekdo na 2500Kc. To je docela velkej rozdil ne? Bych rekl, ze tu neco trosku smrdi, a je mi fuk jestli je to VF, ET nebo TM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 01. 2006 00:23

Cena 100Kč je hodně málo a 2500Kč je dost. Ale tím, že příjdeš do prodejny, a využiješ čas prodavače, použití kompu atd. stojí rozhodně víc než 100Kč. A to zdaleka není vše i ten soft něco stojí a to se holt musí zaplatit. Připadá mi, že má Oskárek nějak moc strach, ale dobře mu tak, jen ať se snažej fšici tři.
R.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pifpaf Honza  |  27. 01. 2006 21:18

no nevim.. pokud TMO a ET odchazi tolik klientu, tak by se spis meli zamyslet nad duvodem a neco s tim udelat a neresit to proste tim ze to Oskarovi proste alespon zdrazi. Jak urazeny decko...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
nup  |  26. 01. 2006 12:05

Jo, jo. Znárodňování, to je dneska módní slovo. Když se nějakému zloději šlápně na kuří očičko, začne hulákat "znárodňování!!!" Připomíná to řev jisté nejmenované skupiny, která zase huláká "rasízmus!"
A brava politiků, kteří se tímto vyznačují, je v pořádku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor