Operátoři měli podle plánů do konce března 2020 pokrýt mobilním signálem všechny tři linky pražského metra v širším centru města. Kvůli pomalému stavebnímu řízení a nyní také nouzovému stavu, kdy výstavba pokračuje nižším tempem, avizovaný termín nestihli. K dokončení plánovaných úseků by mělo dojít za čtvrt roku.
Grafika Vodafonu ukazuje stanice a úseky, které měly být podle původního plánu pokryty do března 2020. V termínu se ale stihl pouze zlomek
Ze 16 stanic a přilehlých tunelových úseků opatřilo konsorcium operátorů (CETIN + O2, T-Mobile, Vodafone) signálem pouze pět, zbylých 11 se má stihnout do konce června. Nově je možné se k internetu připojit na lince B v úseku Křižíkova – Invalidovna. V nejbližších týdnech se signál rozsvítí i v jednom z nejvytíženějších úseků Muzeum – Můstek na lince A.
Do konce června by se LTE síť měla rozšířit také na úseky Staroměstská – Dejvická, Florenc B – Českomoravská a Smíchovské nádraží – Anděl. Celkem lze nyní využívat mobilní služby ve standardu LTE v 18 stanicích a přilehlých tunelech v úsecích Bořislavka – Nemocnice Motol (4 stanice na lince A), v úseku Nádraží Holešovice– Roztyly (12 stanic na lince C), a nově také v úseku Křižíkova – Invalidovna (2 stanice na lince B).
Pokrytí se realizuje nejen v tunelech, ale i stanicích metra. Zde je dosud ve většině případů dostupná pouze nevyhovující 2G síť, resp. EDGE
Do společné sítě konscorcia operátorů (T-Mobile, O2/CETIN, Vodafone) ve vestibulech a tunelech metra, tvořené zejména vyzařovacími kabely, se připojují zákazníci všech operátorů, včetně jejich virtuálů. Dostupná je 4G, 3G i 2G technologie. Celá stávající síť pražského metra má být pokryta do konce roku 2021, u nově plánované linky D už bude mobilní pokrytí součástí výstavby.
Zajímavosti o pokrývání metra:
- pokrývá se technologií, která umožní datové i hlasové služby
- práce je možno provádět pouze 3 hodiny v noci v pracovním týdnu
- 2 měsíce zabere pokrytí tunelu mezi dvěma stanicemi v obou směrech
- k instalaci a montáži sítě LTE do jedné stanice je potřeba 50 hodin
- 70 techniků pracuje každý den
- pokrytí úseku mezi dvěma stanicemi přijde na cca 10 milionů korun