Kdo by chtěl levný papírový fotoaparát na jedno použítí, když může mít poměrně kvalitní kompakt? Kdo by chtěl levný digitál, když stačí připlatit pár tisíc a má značkový výrobek s nepoměrně vyšší kvalitou? Je to divné, ale papírových fotoaparátů se prodá víc než kompaktů. Proč? Protože marketing zjistil, že uživatelé budou mít o tyto produkty zájem.
Digitální fotoaparát v mobilu kromě toho nelze přímo srovnávat s digitálním fotoaparátem - každé zařízení slouží trochu k něčemu jinému. Digitálem nepošlu MMS, fotomobilem zase nebudu dělat fotky na dovolené.
MMS jsou tady první rok. Co víte, třeba se operátorům při nastavených cenách vyplácejí. A kdo ví, kam se jejich využívání posune za rok, dva nebo tři.
Odolné telefony: jistě, najdeme cílovou skupinu. Ale je tak velká, aby se výrobcům vyplatilo dělat tento typ mobilů? Odešel od něj Siemens, Nokia i Sony Ericsson - zřejmě se jim to nevyplatilo, marketingový odhad byl špatný.
Tím samozřejmě netvrdím, že vše, co marketing zjistí a vymyslí, je správné. Jeho hlavním cílem je ale opravdu zkoumat, o co by uživatelé měli zájem - ne jim to pouze násilně cpát v reklamách.